اهلا وسهلا بك فى بوابة الثانوية العامة ... سجل الان

العودة   بوابة الثانوية العامة المصرية > معلمي مصر > منتدى معلمى التربية والتعليم

منتدى معلمى التربية والتعليم ملتقى معلمى التعليم العام

موضوع مغلق

قديم 05-10-2011, 03:26 AM
الصورة الرمزية El Ninio
El Ninio El Ninio غير متواجد حالياً
Agricultural Engineer

El Ninio is on a distinguished road

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة amralaraby مشاهدة المشاركة
العضو الفاضل imesni هل كل الاسماء الموجوده على موقع الاكاديمية سيتم تعيينها .
مالها بس الأسماء اللي ع الموقع عاملالكوا قلق ليه ؟؟
مش الأسماء دي بتاعت العشرين الأوائل ؟؟
ايه المشكلة ؟؟
ممكن يكون فيه خطأ في الكشوفات اللي مرفوعة
يعني عاملين حصر للمعيدين اللي اتعينوا
بس طبعا الكليات ظبطت الموضوع ده
ممكن ميكونوش جددوا الكشوفات ع الموقع
بس الأكيد إن شاء الله ان العشرين بعد استبعاد المعيدين
هيتعينوا ان شاء الله
يعني انا مثلا كنت الـ20 .. بعد استبعاد المعيدين بقيت الـ16
والكشف ع الموقع فيه انا رقم 16
والله أعلم

الحمد لله

قديم 05-10-2011, 03:38 AM
wafa2 wafa2 غير متواجد حالياً
عضو مجتهد

wafa2 is on a distinguished road

يا جماعه اكييييييييييييييييييييييييد مكان التنظيم والاداره بناء على الجامعه يعنى انا من المحلة تبع الغربيه بس هروح المنصوره علشان جامعتى المنصوره دى الاكيد فى كل التصريحات
قديم 05-10-2011, 03:43 AM
الصورة الرمزية El Ninio
El Ninio El Ninio غير متواجد حالياً
Agricultural Engineer

El Ninio is on a distinguished road

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة wafa2 مشاهدة المشاركة
يا جماعه اكييييييييييييييييييييييييد مكان التنظيم والاداره بناء على الجامعه يعنى انا من المحلة تبع الغربيه بس هروح المنصوره علشان جامعتى المنصوره دى الاكيد فى كل التصريحات
ده صحيح أختي وفاء
كل واحد هيروح مكان ماتخرج ملوش علاقة بمحل الاقامة
لكن الرغبة طبعا هتكتب المكان اللي انت عاوزه اكيد في نفس محافظة اقامتك
الحمد لله

قديم 05-10-2011, 04:25 AM
wafa2 wafa2 غير متواجد حالياً
عضو مجتهد

wafa2 is on a distinguished road

مش بالضروره برده ممكن اى محافظه انا عن نفسى هكتب الدقهليه مع انها مش محل اقامتى عادى يعنى كل واحد يختار بمزاجه بس يارب الزظائف تبقى كويسه
قديم 05-10-2011, 07:40 AM
أبوخيرى أبوخيرى غير متواجد حالياً
عضو فعال

أبوخيرى is on a distinguished road

بسم الله خير الأسماء
بسم الله رب الأرض والسماء
بسم الله الذى لا يضر مع إسمه شىء فى الأرض ولا فى السماء
بسم الله افتتحت وبالله ختمت وبه آمنت .
سم الله أصبحت وعلى الله توكلت .........

الحمد لله رافع السماء بلا عمد ووضع الأرض على ماء جمد

اللهم ارزقنا التوفيق وأتمم علينا النعيين واكتب لنا فيه الخير إنك على ما تشاء قدير وبالإجابة جدير
وصلى الله على سيدنا محمد النبى الهادى إلى سبيل الرشاد
قديم 05-10-2011, 07:50 AM
omarsoso omarsoso غير متواجد حالياً
موقوف

omarsoso is on a distinguished road

السلام عليكم
آآآآآآآآآآآآآسف
أنا خريج جامعة الازهر كلية الدراسات الانسانية شعبة تربية
أتصلنا بالتنظيم والإدارة وقال أن أوراقنا ذهبت إلى وزارة المالية هل من أحد يساعدني في معرفة إن كان أسمي موجود ضمن الذين ذهبوا إلى المالية أما لا ؟
وأريد التواصل مع أحد الزملاء من خريج جامعة الازهر أن يكون من العشرين الأوائل للتواصل ومعرفة الأخبار حيث أنني مسافر ولست في مصر؟
قديم 05-10-2011, 08:01 AM
خليل المسيرى خليل المسيرى غير متواجد حالياً
عضو نشيط

خليل المسيرى is on a distinguished road

احمدماهرفتح الله عبدالجليل
oriمنقول عن محمد مجدى
بسم الله الرحمن الرحيم
الحمد لله رب العالمين والصلاة والسلام على سيدنا رسول الله صلى الله عليه واله وسلم
اما بعد :
فان فضل الله تعالى يلجمني ونعمته تملؤ قلبي وروحي اللهم لك الحمد ملء السماوات والارض وملء مابينهما وملء ماشئت ياربنا من شيء بعد اهل الثناء والمجد احق ماقال العبد وكلنا لك عبد ..
عصبناك فغفرت ودعودناك فاجبت وزدت وسخطنا فعفوت فسبحانك سبحانك سبحانك .. ياصاحب النعم التي لاتعد والمنن التي لاترد .. لك الحمد كما ينبغي لجلال وجهك ياسيدي وعظيم سلطانك يامالكي

اخواني الاحباب لعل صفحات الفيس الطيبة طالعتكم اولا باول باخبار المالية وارسال الورق الى الوزارة ..
تم بفضل الله تعالى ارسال الورق من التنظيم والادارة بصحبة موظفة كريمة كانت لنا كاأم لنا سلمت الورق الى الباحثة المسؤولة عن الجامعة في المالية
تحدثنا مع الباحثة باستفاضة ومع غيرها وجلسنا مع مدير عام الجامعات في المالية وفهمنا طريقة سير الاوراق وطريقة اعداد الدراسة
فهم مبدايا لاعلاقة لهم بالاسماء تماما ونهائيا .. وانما دراستهم على مذكرة الجهاز والتي تتضمن اجمالي الاعداد والدرجات الواردة والدرجات الشاغرة .. مامفاده ان شغلهم لاعلاقة لنا به ..

مقدر الوقت الذي سيستغرقه الورق في المالية اسبوعين تقريبا .. هذا تقديرهم لشغلهم ونحن لانخالفهم فيه

قضية التمويل اقص عليكم الحق الصراح هم وجميع من قابلنا من مسؤولين في المالية .. قابلنا عدة مسؤولين على مختلف الاصعدة والجميع يؤكد على ان التمويل ليس بمشكلة ابدا ولا يستحق القلق ..كما افهمتنا احدى الموظفات الفضليات طريقة التمويل المعقدة للغاية .. والتي لايعنينا منها الا ان نخرج بتمويلنا ان شاء الله تعالى من المالية
وان امر التمويل امر سهل ولا يستحق قلقا شديدا ..
حاليا ايها الاحباب نحن منهم في هذه الفترة ونحن نرقب يوميا ونتابع معهم باستمرار خطوات العمل ونحن نرصد ونقيم وان ظهر لنا ان الامر يحتاج وقفة سنخبركم قبلها ان شاء الله تعالى
حاليا قرار الادارة بعدم احداث وقفات وتاجيل هذا الامر ونحن نتابع يوميا معهم وان راينا مايستلزم وقفة سنخبركم ان شاء الله تعالى

نرجو من الاخوة عدة امور :
الاولى : الا ينسونا واهالينا من الدعاء وكذلك الفضلاء الاساتذة الكرام البررة في التنظيم والادارة ..
الثاني : الا يذكروا في تعليقاتهم اي شيء عن اننا فعلنا او سوينا رجاءا لاتفعلوا هذا فالصانع هو الله تعالى .. وانما نحن فقراء اراد ربنا منحنا بعض الثواب .. رجاءا لااحد يعلق باي شكل من الاشكال بهذا الامر
الثالث: الاكثار من الدعاء وبشدة فما بقي اهون مما ذهب ولم يبق الا القليل والله الميسر فان الدعاء من خير مايستجلب به الرزق من عند رب العباد
" ادعوني استجب لكم "
سلوا ربكم رحماته
ومن استطاع الصدقة فليتصدق ..
اقول قولي هذا واستغفر الله لي ولكم والله اكبر ولله الحمد
14 minutes ago
قديم 05-10-2011, 08:34 AM
د.بتول د.بتول غير متواجد حالياً
عضو مجتهد

د.بتول is on a distinguished road

بس دا فعلا اللي حصل معايا لما اتصلت بالجهاز المركزي قالوا لازم الشخص بنفسه وحاولت اتصل بدكتور صفوت بس مش بيرد بقاله يومين عموما هنستنى دكتور عبد الرحمن هو قال انه هيستفسر اليوم عن الموضوع دا ويجيب الخبر الاكيد
قديم 05-10-2011, 08:45 AM
د.بتول د.بتول غير متواجد حالياً
عضو مجتهد

د.بتول is on a distinguished road

السلام عليكم
دكتور عبد الرحمن سؤال صغير هو فعلا المدة بقت 5 أيام بدل 3 أيام في كل مديرية ؟
معلشي يا دكتور تعبينك معانا وربنا يجازيك خير
قديم 05-10-2011, 10:02 AM
رحاب كريم رحاب كريم غير متواجد حالياً
عضو جديد

رحاب كريم is on a distinguished road

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة dorooo مشاهدة المشاركة
انا عاوزة اعرف هل هيدونا ورقة مرفقة مع الاستمارة فيها رغبات متعددة على حسب نوع الكلية والاماكن الفاضية بكل محافظة نختار على اساسها؟
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة dorooo مشاهدة المشاركة
والا هنختار الرغبات على اى اساس
ارجو الرد يا د عبد الرحمن

اسمحيلى ارد عليكى يا اختى فى الله
اساسا الاستمارة الجديدة ال نازله مافيهاش ايكونات تكتبى فيها رغباتك
كل الاختيار عندك بس هى محافظة التعيين
هما بيحددوا المصلحة ال هاتتعينى فيها والله اعلى واعلم
قديم 05-10-2011, 10:44 AM
elq3qa3 elq3qa3 غير متواجد حالياً
عضو جديد

elq3qa3 is on a distinguished road
Impp رسالة شكر

رسالة شكر :

يعجز اللسان حقيقة عن شكر كل الناس التي تتعاون وتدلي بمعلومات وأخبار تفيدنا وأيضا نشكرهم على سعة الصدر مع كثرة الأسئلة وتكراراها ولا اريد أن نذكر أحدا بأسمه فالكل يعرفهم جميعا سواء على مستوى الأزهر أو العام ونسألهم جميعا الاخلاص والنية واحتساب الأجر ...........وأناشد كل الناس بالدعاء لهم بظهر الغيب
قديم 05-10-2011, 11:43 AM
منى أبو الجود منى أبو الجود غير متواجد حالياً
عضو نشيط

منى أبو الجود is on a distinguished road

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ام شذي مشاهدة المشاركة
الحمد لله انا سعيده جدا بخصوص اخبار الازهر ولم اقصد ان اشكك في احد لكن عندي ياس شديد من الحكومة والمماطلة وانا اخدت فوق دماغي كتييير في العهد السابق لكن انا بسال سوال بقالي مدة وبتردوا علي كل حاجة الا هو السؤال مش صعب :هو مرتب المعيد في الازهر كام مش العام؟
كل ما ينطبق على الجامعة العامة من مرتبات ينطبق على جامعة الازهر بنص قانون الأزهر ، وهو :
مادة 56 مكـرراً

يعامل اعضاء هيئة التدريس والمعيدون بجامعة الأزهر من حيث المرتبات والرواتب الاضافية معاملة نظرائهم فى جامعات الجمهورية العربية المتحدة ، على ان يعتبر الاستاذ بجامعة الأزهر نظيرا للاستاذ ذى كرسى بهذه الجامعات .
قديم 05-10-2011, 11:59 AM
خليل المسيرى خليل المسيرى غير متواجد حالياً
عضو نشيط

خليل المسيرى is on a distinguished road

Maged Hegab
مـــــــــــــــــــــــــــــ​ـــــــبروك لــــــــــــجميع الاخــــــــــــــوه الاعــــــــــــــــزاء اعتماد دكتور صفوت النحاس لتعينهم معيديين ........ووفقــــــــــــــــــ​ـــــــــــاً لما نشر بصوت الازهر على لسان الاستاذ الدكتور الفاضل رئيس جامعه الازهر / اســــــــــــــــــــــــــــ​ــــــــامه العبد , فان التعيينات ستبدا بعون الله وتوفيقه من الاسبوع المقبل ...........اخـــــــــــــــــ​ــــير اًعبر اوائل جــــامعه الازهر جسر الرجاء من شاطىء الـــــــــــــــــــــــيائس المرير الى شاطىء الامل والنجاة ......... واخر دعواهم ان الحمد
قديم 05-10-2011, 12:06 PM
s.shraky s.shraky غير متواجد حالياً
عضو جديد

s.shraky is on a distinguished road

ام شذي : بخصوص مرتبات المعيدين انا واحد صاحبي معين منذ سنتين مرتبه 1300 جنيه فقط لا غير وبيقولوا احتمال يكون في زيادة قريب ربنا ييسر بس ونتعين الأول وبعدين نبقي نشوف موضوع المرتبات ده
قديم 05-10-2011, 12:23 PM
شريف 000 شريف 000 غير متواجد حالياً
عضو جديد

شريف 000 is on a distinguished road

الف مبروووووووووووك
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة خليل المسيرى مشاهدة المشاركة
maged hegab
مـــــــــــــــــــــــــــــ​ـــــــبروك لــــــــــــجميع الاخــــــــــــــوه الاعــــــــــــــــزاء اعتماد دكتور صفوت النحاس لتعينهم معيديين ........ووفقــــــــــــــــــ​ـــــــــــاً لما نشر بصوت الازهر على لسان الاستاذ الدكتور الفاضل رئيس جامعه الازهر / اســــــــــــــــــــــــــــ​ــــــــامه العبد , فان التعيينات ستبدا بعون الله وتوفيقه من الاسبوع المقبل ...........اخـــــــــــــــــ​ــــير اًعبر اوائل جــــامعه الازهر جسر الرجاء من شاطىء الـــــــــــــــــــــــيائس المرير الى شاطىء الامل والنجاة ......... واخر دعواهم ان الحمد
الف مبروك والحمد لله اولا واخيرا وشكرا لكل من تعب لاجل الحق انا كنت الخميس الماضي في ادارة الحجامعة ورايت الموظفين معاهم اوراقنا مكتوب عليها بخصوص تعيين الاول والثاني معيدين فالحمد لله لكن مااقلقني ان الاستاذ سيد سالم سالته عن كم واحد اخذوا من كلية الدراسات قال اثنين فقط مع اني شفت اسمي قبل ان ترسل للتنظيم والادارة مع العلم كليتنا شعبة عامة واقسامها في الدراسات العليا فقط ياليت اللي عند ه فائدة يفيدني ياليت يكون الاستاذسيد مش عارف حاجه والف مبروك مرة اخرى
موضوع مغلق

العلامات المرجعية