اهلا وسهلا بك فى بوابة الثانوية العامة ... سجل الان

العودة   بوابة الثانوية العامة المصرية > معلمي مصر > منتدى معلمى الأزهر الشريــــــــــــف

منتدى معلمى الأزهر الشريــــــــــــف ملتقى معلمى التعليم الأزهرى

قديم 23-08-2014, 12:23 AM
الاستاذ اسلمان الاستاذ اسلمان غير متواجد حالياً
عضو مجتهد

الاستاذ اسلمان is on a distinguished road

يامنار هانم لمارجل يكتب تعليق مافيش غيرك ست بترد لومش لاقية رجل يلمك دورى على واحد يليق بواحدة زيك لانى اغلب اللى على النت ناس محترمة ماتنفعش معاكى ولو معاكى رجل ومش مالى عنيكى دورى على واحد بعيد عننا لاننا ناس محترمة

قديم 23-08-2014, 06:52 AM
ميدو258 ميدو258 غير متواجد حالياً
عضو مشارك

ميدو258 is on a distinguished road

لازم جواز السفر علشان الكشف لانك بتروحى جامكا يا استاذه خوخه بالجواز ويختموا لكى على اخر ورقه وبحولوكى الى مستشفى اخر لعمل الفحو صات ودا كله بالجواز
قديم 23-08-2014, 06:54 AM
ميدو258 ميدو258 غير متواجد حالياً
عضو مشارك

ميدو258 is on a distinguished road

اخى استاذ سليمان بعد التحيه انا زعلان من حضرتك على مهاجمة الاخت اللى بترد انا قرات تعليقات حضرتك انسان جنتل ومحترم ويعرف الاصول جدا بس المره دى الظروف خانتك وطلعت عن شعورك
قديم 23-08-2014, 09:13 AM
الصورة الرمزية نسمات هادئة
نسمات هادئة نسمات هادئة غير متواجد حالياً
عضو فعال

نسمات هادئة is on a distinguished road

يا استاذ سلمان عيب الي حضرتك قلته علي الاستاذة ده لان كلنا شايفين ردودها محترمة ومفيدة ولم تغلط في احد وبعدين احنا هنا منتدي تعليمي مش منتدي ترفيهي او اجتماعي عشان تقول كلام زي ده
قديم 23-08-2014, 09:39 AM
منار على منار على غير متواجد حالياً
عضو لامع

منار على is on a distinguished road

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة الاستاذ اسلمان مشاهدة المشاركة
يامنار هانم لمارجل يكتب تعليق مافيش غيرك ست بترد لومش لاقية رجل يلمك دورى على واحد يليق بواحدة زيك لانى اغلب اللى على النت ناس محترمة ماتنفعش معاكى ولو معاكى رجل ومش مالى عنيكى دورى على واحد بعيد عننا لاننا ناس محترمة

هو ليه الغلط دا ؟ ايه الكلام الفارغ اللى بتقوله دا ؟ ايه تفكيرك دا ؟ تصدق انا فعلا غلطانه انى رديت عليك من الاول اصلا ولو كنت اعرف انك بالتفكير والمستوى دا مكنتش رديت عليك وافتكر يعنى ان كل ردودى محترمه ومافيهاش اى غلط فى حد وردودى فى صميم موضوعنا اللى يهم كل واحد بيقراه او متابعه ومحتاج اى حد يعرف معلومه جديده انه يقولها ايه دخل الموضوع فى قصه انى بنت او راجل كمان لو انت بتعتبر الست اللى ترد عليك باحترام مش محترمه يبقى فعلا اكيد عندك مشكله كمان يعنى انا مشفتش رجاله عبرتك اصلا ولا ردت عليك وبالنسبه للاحترام فلو انت اللى محترم ومش عاوزنى ارد عليك كان فيه مليون طريقه افضل وارقى من كدا لكن فعلا كل بئر ينضح بما فيه وشكرا على انك وضحت للجميع مين سيادتك
قديم 23-08-2014, 09:55 AM
عضو لامع

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة نسمات هادئة مشاهدة المشاركة
يا استاذ سلمان عيب الي حضرتك قلته علي الاستاذة ده لان كلنا شايفين ردودها محترمة ومفيدة ولم تغلط في احد وبعدين احنا هنا منتدي تعليمي مش منتدي ترفيهي او اجتماعي عشان تقول كلام زي ده

يابنتى كبرى دماغك اللى تفكيره بالمستوى دا مفيش تفاهم معاه انا استغربت والله من الكلام اللى قريته وعمرى ماتوقعت ان حد توصل بيه الدرجه للمستوى دا من التفكير خاصه انى اصلا برد عادى وهدفى انى افيد غيرى لو اعرف حاجه بغض النظر عن راجل او ست لانى مؤمنه بان زى مابعمل هيتعمل معايا ولو قدرت افيد حد اكيد هلاقى اللى يفيدنى وفعلا دا جربته اكتر من مره وزى ماقولتى احنا فى منتدى تعليمى الهدف منه تبادل الخبرات واننا نفيد ونساعد على قد مانقدر واى حد عنده اى معلومه يقولها بغض النظر عن اللى بيرد راجل ولا ست ونتبادل الخبرات عشان كدا انا هنا من سنين اصلا
والظاهر ان موضع كونى واحده بترد عليه دا عامله مشكله نفسيه ولا الله اعلم ايه جواه بقى واصلا رأى اللى بالمستوى بتاعه دا من التفكير ولا يفرق معايا ولا يأثر فيا لانى عارفه مين انا وايه هى نوايايا وعلى فكره لولا ان تفكيره هو اللى مش تمام وسىء لان كل يرى الناس بعين طبعه مكانش قال اللى قاله دا يلا عموما ربنا مش بيضيع حق حد
قديم 23-08-2014, 10:24 AM
mohamed-sayed mohamed-sayed غير متواجد حالياً
عضو نشيط

mohamed-sayed is on a distinguished road

واضح ان الاستاذسلمان كان مضايق يا جماعة او فيه عنده ظروف
لانه عيب تقول لاختك منار كدة هي واحدة مرت بتجربة عمان وعايزة تفيد الناس فعلا تيجي انت وتجرحها كدة فعلا لازم تعتذر
قديم 23-08-2014, 10:31 AM
الصورة الرمزية Mr.Sayed El-Zayyat
Mr.Sayed El-Zayyat Mr.Sayed El-Zayyat غير متواجد حالياً
مدرس اللغة الانجليزية

Mr.Sayed El-Zayyat is on a distinguished road

علي فكرة يا جماعه ده اول تعليق لي هنا على الموضوع ومتابعه تقريبا من العيد وبصراحة أكثر عضو أفاد فيه هو الأستاذ مصطفى والأستاذه منار لأنها عاصرت الموضوع وبتوضح بالتفصيل اللي حصل معها للإفادة وكل ردودها فى منتهى الأهمية وحاصله فعلا بس اللي ضايقنى واكيد ضايق كل اللي قرأ تعليق الأستاذ اللي بيسأل كتير ده وغالبا اسئلته مكرره هوزعل فجأه ليه مع أن ردود الاستاذه موضحا كل شئ لانها أكثر واحده معاصرة الموضوع فطبيعى هو تكون الأكثر ردا .
سامحوني على الإطالة ولكن الإنصاف فقط
قديم 23-08-2014, 10:44 AM
عضو لامع

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ميدو258 مشاهدة المشاركة
لازم جواز السفر علشان الكشف لانك بتروحى جامكا يا استاذه خوخه بالجواز ويختموا لكى على اخر ورقه وبحولوكى الى مستشفى اخر لعمل الفحو صات ودا كله بالجواز

حضرتك انا موضوع الجواز مبصلوش اصلا فى المستشفى ولا حتى شافوه كل اللى خدوه منى الجواب و540 جنيه وادولى ورق لعمل تحاليل دم واشعه صدر وبطن ودا كان اول يوم كشف وتانى يوم كانت تزاكر لدكاتره العين والانف والباطنى والصدر هما بس خدوا الجواز قبل الكشف فى المدرسه نفسها يعنى وانا هناك فى المدرسه بعمل المقابله هى ادتنى ورقه الكشف وقالتلى انزلى للاداره هما بقى خدوا الجواز وطلعوا الجواب وادولى الجواز تانى تقريبا كانوا بياخدوا منه بيانات او حاجه لكن فى المستشفى واثناء الكشف محدش شاف حاجه وعلى فكره انا ملاحظه انهم ماشيين بسرعه جدا وان اى حد ورقه ناقص بيشوفوا غيره يعنى مثلا بعد الكشف لو نجحنا هما بيتصلوا عشان نروح نمضى استماره امنيه والعقد ولازم تكون شهاده الخبره والكليه موثقه من الخارجيه والسفاره العمانيه فاى حد راحلهم ومكانش موثق ورقه مرضيوش يمضوا معاه عقد الا بعد التوثيق وفيه ناس شهاداتها من زمان دى كان لازم تتوثق من الجامعه قبل الخارجيه والسفاره واللى لاحظته ان عندهم بدائل وحاطين مجموعه على قايمه الاحتياطى عندهم يعنى اى حد عمل الكشف عليه انه يسرع بتوثيق ورقه ويعمل حسابه على 6 صور شخصيه وبعد مايوثق ورقه يصوره وهو موثق
قديم 23-08-2014, 11:01 AM
عضو لامع

كمان انا سمعت بس مش متأكده يعنى ان اول رحله ليهم هتبقى يوم 4-9 وهيفضلوا يطلعوا رحلات لمده اسبوعين بعدها
قديم 23-08-2014, 11:22 AM
عضو فعال

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة منار على مشاهدة المشاركة
كمان انا سمعت بس مش متأكده يعنى ان اول رحله ليهم هتبقى يوم 4-9 وهيفضلوا يطلعوا رحلات لمده اسبوعين بعدها
من فضلك مسمعتيش التاشيرات هيبداوا يسلموها امتي
قديم 23-08-2014, 11:42 AM
عضو لامع

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة نسمات هادئة مشاهدة المشاركة
من فضلك مسمعتيش التاشيرات هيبداوا يسلموها امتي

انا كنت بكلم واحده صحبتى ماضيه عقد الخميس وسالت اللجنه قالولها فى خلال اسبوع او عشر ايام بالكتير بس مفيش معاد محدد
قديم 23-08-2014, 11:44 AM
عضو لامع

لانى بصراحه متخوفه لميدوناش وقت نقدم ونخلص اجراءات الاجازه هنا فى مصر لانهم ماشيين بسرعه اوى ولو حصل دا و
للاسف وقتها هضطر اقدم اعتزار ومسافرش
قديم 23-08-2014, 12:14 PM
عضو فعال

نفس الشئ الكل متخوف من انه ميقدرش يخلص اجراءات الاجازة
قديم 23-08-2014, 05:30 PM
عضو لامع

اقتباس: