اهلا وسهلا بك فى بوابة الثانوية العامة ... سجل الان

العودة   بوابة الثانوية العامة المصرية > الركن الإجتماعى > اجتماعيات طالب

اجتماعيات طالب قسم خاص بالطلاب للتعارف و تبادل المعارف و الحلول للمشكلات التعليمية

قديم 01-06-2014, 10:05 PM
الصورة الرمزية سلمة بن الأكوع
سلمة بن الأكوع سلمة بن الأكوع غير متواجد حالياً
‏‎Faculty Of Pharmacy, Beni suef University‎‏

سلمة بن الأكوع will become famous soon enough

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة never come back مشاهدة المشاركة
معلش بقا لو فيه صور مقلوبة اعدلوها انتو او ممكن تقلبولها دماغكو
وكمان خطي مش اد كده بس اهو يمشي
بس علافكرة والله انا متأكدة ان اكيد انتو عارفين كل حاجة فيهم وهتتريقوا عليا كمان بس معلش بقا انتو مركزين عالكهربية احنا كنا منهج كامل :\ :\
جزاكي الله خيرا..............
........................

قديم 03-06-2014, 12:22 AM
yoyo caty yoyo caty غير متواجد حالياً
عضو مجتهد

yoyo caty is on a distinguished road
Impp

اقتباس:
طبعا !!
هو انت هتروح ايه ؟؟ مش امتحان
المنهج مش هيتلم غير بالامتحانات د حاجة اكيدة
ربنا معاكو اه تخلص وتجيب ان شاء الله مفيش حاجة مستحيلة والله
انا قبل امتحان الفيزيا الصبح مكنتش راجعت وحدة الحديثية كلها ومكانش عندنا محذوفات كنت هأجل وحصلت ظروف عندنا ف البيت وكده
بس والله سلمت امرى لله وراجعت الوحدة بعينى كده حتى اخر شابتر قلبته ومرجعتش فيه غير البوابات المنطقي فقط
ودخلت والله وسبتها لله والحمد لله جبت 50
اهم حاجة النية والثقة بالله والله اهم حتى من المزاكرة صدقنى انا مجربة وشايفة كتير وعرفت ده بعد تجارب بجد
شوف حتى لو مش مزاكر كويس بس انت عندك امل ف ربنا وثقة فيه بجد والله ربنا مش هيخذلك وهتلاقي نفسك جايب اعلا مما كنت تتوقع
والله ياجماعة انا رجعت من امتحان العربي ده منهااااااارة من العياط والله اهلي من شدة عياطة كانوا فاكرينى محيلتش حاجة خالص وقعدوا يسألونى طب انتى حليتى انهى سؤال
وف الاخر لقيت نفسي الاولى عالادارة والله اتفاجئت جدا
شوف مزاكرتك حاجة ونتيجتك وحلك ف الامتحان حاجة تانية والله والله هتتفاجئوا جدا ف الامتحانات وهتشوفوا بعينكو
ربنا يكرمكو ويوفقكو ومتنسوش رربنا قال انا عند ظن عبدي بي فليظن بي مايشاء
شوف انت بقا ظنك بربنا هو اللى هيحدد مستقبلك ان شاء الله
دكتورة لوسمحتى قوليلى طريقة مراجعتك للعربى ازاى انا عارفة ان السؤال ده اتاخر معاده بس ياريت تردى عليا بسرعة و جزاك الله خيرا
قديم 03-06-2014, 03:03 AM
الصورة الرمزية NeVeR CoMe BacK
NeVeR CoMe BacK NeVeR CoMe BacK غير متواجد حالياً
عضو متألق

NeVeR CoMe BacK is on a distinguished road

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة yoyo caty مشاهدة المشاركة
دكتورة لوسمحتى قوليلى طريقة مراجعتك للعربى ازاى انا عارفة ان السؤال ده اتاخر معاده بس ياريت تردى عليا بسرعة و جزاك الله خيرا
شوفي اهم حاجة تزاكرى النحو كويس
يعنى اعملي جدول
النهاردة هزاكر 3 دروس نحو وطبعا تحلي قطع علا كل درس لوحده وعلي المنهج كله من كتاب الامتحان
هاتى امتحان فاينال وشوفي الدروس اللى جات فيه وزاكريها وبعد ما تزاكريها حلي االامتحان وشوفي امتحان تانى يكون جايب نفس الدروس فاهمانى ؟
يعنى مثلا ف المتحان ده جه نص صخرة الملتقي مع درس قراءة الارقام العربية الاصيلة مع فصل كذا من القصة وطبعا القصة تقرأ بفهم متتحفظش كلها احفظى بس جمل معينة اللى بتبقا مهمة دى والباقي اكتبيه من تأليفك ومن خلال فهمك كده لاحداث الفصل تروحى مزكراهم وترجعى للامتحان تانى تحليه
بس اهم حاجة متفوتييش يووووووم من غير ما تحلي عالنحو عاوزاكى تحلي اكبر عدد ممكن من القطع
انا كنت ملخصة قطع الامتحان والرسالة وشوية ف الاضواء كمان لأن النحو هو المقياس اللى بيحدد المدرس علا اساسه الطالب ده هياخد درجة كويسة ولالاء بغض النظر عن حله فى باقي الامتحان
الطريقة دى حلوة جدا جدا جدا وانا كنت براجع بيها العربي
يعنى تحلي امتحانات بس بطريقة انك تختارى المواضيع اللى هتزاكريها قبل الامتحان شفتى هنا احسن من كده
وف االامتحان متقلقيش لو حاجة واقفة عليكي متسيبيش مكانها فاضي اومال انتى بتعملي ايه طوووول السنة ارغي رغي السننييين والتنيييين سوا عاوزاكى المصحح لما يشوف ورقتك يقول ايه البت الرخمة دى كل دى اجاااااااابة يوووه مش لسة هقرأ كل ده يلا خدى يابنتى الدرجة وخلاص بقا
بس حاولى تسرعي كتابتك علا اد ماتقدري وبأوحش خط عندك يعنى متحاوليش تحلي ف خطك خااااااااااالص الوقت ف العربي بالزات بيفوت بسرعة البرق وممكن متلحقيش تراجعى اصلا
الفترة دى خديها حل امتحانات كل شوية اللى تزاكريه تراجعي عليه عن طريق حل لامتحانات واللى زاكرتيه تراجعيه مع اللى فات برده بامتحان جامع بينهم وهكذا معلش علفكرة اصعب فترة اللى بتبقا قبل العربي دى الباقي بيبقا مريح جدا بس هو العربي عشان بيتنسا ومليان حاجات كتير فتحسي انك مزاكرتك بتتنسا وكانك مزاكرتيش حاجة اصلا والكلام ده بس اتعبي الايام دى وزاكرى وراجعى وهاتى اخرك عشان ان شاء الله ف الامتحان هتلاقي نفسك بتفتكري منتيش عارفة ازاى
ربنا يوفقك
لأيام فيها راحة البال عشان كنا ساعتها ~عيال~ ،،،
~~ ما أعظم أن تكون غائبا حاضرا علي أن تكون حاضرا غائب !! ...~~

قديم 03-06-2014, 02:39 PM
sayed badr sayed badr غير متواجد حالياً
عضو ممتاز

sayed badr is on a distinguished road
Smile

اقتباس:
شوفي اهم حاجة تزاكرى النحو كويس
يعنى اعملي جدول
النهاردة هزاكر 3 دروس نحو وطبعا تحلي قطع علا كل درس لوحده وعلي المنهج كله من كتاب الامتحان
هاتى امتحان فاينال وشوفي الدروس اللى جات فيه وزاكريها وبعد ما تزاكريها حلي االامتحان وشوفي امتحان تانى يكون جايب نفس الدروس فاهمانى ؟
يعنى مثلا ف المتحان ده جه نص صخرة الملتقي مع درس قراءة الارقام العربية الاصيلة مع فصل كذا من القصة وطبعا القصة تقرأ بفهم متتحفظش كلها احفظى بس جمل معينة اللى بتبقا مهمة دى والباقي اكتبيه من تأليفك ومن خلال فهمك كده لاحداث الفصل تروحى مزكراهم وترجعى للامتحان تانى تحليه
بس اهم حاجة متفوتييش يووووووم من غير ما تحلي عالنحو عاوزاكى تحلي اكبر عدد ممكن من القطع
انا كنت ملخصة قطع الامتحان والرسالة وشوية ف الاضواء كمان لأن النحو هو المقياس اللى بيحدد المدرس علا اساسه الطالب ده هياخد درجة كويسة ولالاء بغض النظر عن حله فى باقي الامتحان
الطريقة دى حلوة جدا جدا جدا وانا كنت براجع بيها العربي
يعنى تحلي امتحانات بس بطريقة انك تختارى المواضيع اللى هتزاكريها قبل الامتحان شفتى هنا احسن من كده
وف االامتحان متقلقيش لو حاجة واقفة عليكي متسيبيش مكانها فاضي اومال انتى بتعملي ايه طوووول السنة ارغي رغي السننييين والتنيييين سوا عاوزاكى المصحح لما يشوف ورقتك يقول ايه البت الرخمة دى كل دى اجاااااااابة يوووه مش لسة هقرأ كل ده يلا خدى يابنتى الدرجة وخلاص بقا
بس حاولى تسرعي كتابتك علا اد ماتقدري وبأوحش خط عندك يعنى متحاوليش تحلي ف خطك خااااااااااالص الوقت ف العربي بالزات بيفوت بسرعة البرق وممكن متلحقيش تراجعى اصلا
الفترة دى خديها حل امتحانات كل شوية اللى تزاكريه تراجعي عليه عن طريق حل لامتحانات واللى زاكرتيه تراجعيه مع اللى فات برده بامتحان جامع بينهم وهكذا معلش علفكرة اصعب فترة اللى بتبقا قبل العربي دى الباقي بيبقا مريح جدا بس هو العربي عشان بيتنسا ومليان حاجات كتير فتحسي انك مزاكرتك بتتنسا وكانك مزاكرتيش حاجة اصلا والكلام ده بس اتعبي الايام دى وزاكرى وراجعى وهاتى اخرك عشان ان شاء الله ف الامتحان هتلاقي نفسك بتفتكري منتيش عارفة ازاى
ربنا يوفقك
بعد اذنك يا دكتورة كنت عاوز اسأل حضرتك على حاجة
انا دلوقت الحمدلله يكاد يكون راجعت كل الفروع معدا نصوص وادب ولسة فى وقت الحمدلله ليهم

بس حاسس ان فى حاجات وقعت منى فى القراءة والقصة مع انى قرأت كل فصل بفصله فدا كان عادى ولا ده ممكن يكون كروتة فى المذاكرة ولا حاجة

وكنت عاوز اسأل حضرتك بردو اليومين اللى قبل الامتحان تنصحينى اعمل فيهم اية ان شاء الله هكون مخلص مراجعتى وكل حاجة قبل الامتحان بيومين هاخد نص يوم منهم هراجع ع الدين ان شاء الله يتبقى يوم ونص فا اقرأ المنهج تانى يمكن يثبت للمرة الاخيرة او حاجة ?

بالنسبة للقصة عادى احط التاتش بتاعى لانى مش بحفظ اسئله ولا لازما بالنص اصل عمونا طه ده الله يكرمه بيموت فى التفاصيل يعنى مثلا يحد دلوقت معرفش كان بياخد دروس اية فى الفجر و مع الصبح والضحى مع انى قرأت القصة مرتين ومعرفتش اركز بردو بياخد اية وقت الفجر والضحى والصبح وكدة

اخر حاجة بقى ان شاء الله فى الاجابة على الامتحان فى ناس بتقول حل مثلا نحو الاول وشوية تانين يقولوا لا لا خد التعبير وبعد كدة نحو وانا شايف انى اخد الامتحان بترتيبه زى ما هو تعبير قصة قراءة وهكذا حضرتك عملتى كدة ولا عملتى حاجة تانية ؟؟

واسف ع الاطالة
قديم 03-06-2014, 07:29 PM
الصورة الرمزية Solty Ray
Solty Ray Solty Ray غير متواجد حالياً
عضو قدير

Solty Ray is on a distinguished road

انا يا دكتورة مذاكرة العربي قبل كده وايام المراجعات راجعت مع المستر وطبعا دلوقتي في حاجات ولو بسيطة بتبقى واقعة مني وانا من النوعية اللي لما تذاكر حاجة متقدرش ترجعلها تاني يعني بمعنى اصح بممل بسرعة واناعارفة ان ده مينفعش في الثانوية بس انا مش عارفة اغير نفسي
قوللي اعمل ايه بعد اذنك
انا مقسمة المنهج على يومين النهاردة وبكرة بالنصف بالظبط فانا دلوقتي كل حاجة محددة ان انا هذكرها بحل عليها ولو حاجة معرفتهاش برجعلها في الملخص
وانا محددة الخميس والجمعة امتحانات والسبت دين واراجع على الحاجات اللي بتطير وادرب على التعبير
هو انا كدة نظامي صح ولا ايه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟
واسفة جدا على الاطالة
قديم 03-06-2014, 07:53 PM
chalijaly chalijaly غير متواجد حالياً
عضو خبير

chalijaly is on a distinguished road

السلام عليكم
عندى مشكلة فى الالة لو سمحتم
انا بكتب ارقام المسألة صح وبحلها صح
بس الناتج الاخير يطلع معايا 449 وناتج الكتاب بيكون 500 والعكس صحيح
او الناتج يطلع معايا 49.77 وناتج الكتاب بيكون 50 او 49.5 والعكس صحيح
وقيسوا على كده فى معظم المسائل الاختلاف بيكون فى 1 او اجزاء من عشرة
الالة نوعها كاسيو والشاشة من فوق مكتوب عليها m و D
مش عارف الموضوع ده لو حصل فى الامتحان مش هاخد درجة الناتج النهائى لاختلافه عن النموذج ولا ايييييييه؟؟
ينفع اكتب كذا اجابة جمب بعض؟؟ مثلا 99.6 >> 100
وسؤال تانى لو سمحتم انا نظام قديم وفيه اسئلة المستويات العليا بتاخد منى وقت انى افهمها او احلها او بتعقدنى فانا بسيبها وبسيب اى مسألة مش داخلة دماغى انها بتاعه امتحانات وسبت اسئلة كتييييييير فى الملخص مش حاللها للسبب ده ؟ والوقت اصلا راااااااح ومش هعرف احلهم دلوقتى
الموضوع خطييييييير ولا عاااااادى ؟؟ اصلى مش عايز افقد الثقة فى نفسى الفترة دى
وشكراااااااااااا
قديم 03-06-2014, 07:56 PM
Nana_kh Nana_kh غير متواجد حالياً
عضو ممتاز

Nana_kh is on a distinguished road

شيفت وبعدين تسعة وبعدين 3 وبعدين =
قديم 03-06-2014, 09:39 PM
عضو خبير

الحمد لله عملتها
والضبط بيكون shift mode 3=
وحرف الـM بيروح وبترجع زى الاول
الحمد لله
وشكرا لــNana
قديم 03-06-2014, 10:14 PM
الصورة الرمزية Solty Ray
عضو قدير

يا دكتورة بعد اذنك عندي كمان سؤال
انتي لما كنتي في ثالثة كنت بتدخلي طبعا على الموقع ده , بس امتى بطلت تدخلي (يعني قبل الامتحان بقد ايه؟)
انا كل ما اقول مش هدخل ,مقدرش ولازم ادخل ومش بعمل اي حاجة مفيدة
وكمان انا دلوقتي بقى عندي عشق للتلفزيون والانترنت والنوم والموبايل ,ويومي كله ضايع في الحاجات ده وبالاضافة طبعا الى الدروس
والمشكلة اني مش خايفة خالص او تقريبا بدأت تجيني حالة تبلد
مع العلم ان الكل دلوقتي ملاحظ ان تصرفاتي اتغيرت او اني بدأت ادخل على حاله جنون اه والله و بنسى كل حاجة بطريقة غير طبيعية لدجة اني مرة صحيت من النوم وكنت ناسية اسمي ومرة نسيت لون brush teeth بتاعتي
في اللي بيقولي ان انا بيحصل معاي كده علشان بركز في المذاكرة فدة بيخليني انسى اللي حولاي بس انا مذكرتي بسيطة خالص
هو انا معروفة ان انا نساية بس مش للدرجة ده
انا كده طبيعي ولا لأ
قديم 03-06-2014, 10:35 PM
عضو خبير

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Solty Ray مشاهدة المشاركة
انتي لما كنتي في ثالثة كنت بتدخلي طبعا على الموقع ده , بس امتى بطلت تدخلي (يعني قبل الامتحان بقد ايه؟)
وكمان انا دلوقتي بقى عندي عشق للتلفزيون والانترنت والنوم والموبايل ,ويومي كله ضايع في الحاجات ده وبالاضافة طبعا الى الدروس
مع العلم ان الكل دلوقتي ملاحظ ان تصرفاتي اتغيرت او اني بدأت ادخل على حاله جنون اه والله و بنسى كل حاجة بطريقة غير طبيعية لدجة اني مرة صحيت من النوم وكنت ناسية اسمي ومرة نسيت لون brush teeth بتاعتي
في اللي بيقولي ان انا بيحصل معاي كده علشان بركز في المذاكرة فدة بيخليني انسى اللي حولاي بس انا مذكرتي بسيطة خالص
انا كده طبيعي ولا لأ
قديم 04-06-2014, 08:12 AM
عضو متألق

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة sayed badr مشاهدة المشاركة
بعد اذنك يا دكتورة كنت عاوز اسأل حضرتك على حاجة
انا دلوقت الحمدلله يكاد يكون راجعت كل الفروع معدا نصوص وادب ولسة فى وقت الحمدلله ليهم

بس حاسس ان فى حاجات وقعت منى فى القراءة والقصة مع انى قرأت كل فصل بفصله فدا كان عادى ولا ده ممكن يكون كروتة فى المذاكرة ولا حاجة

وكنت عاوز اسأل حضرتك بردو اليومين اللى قبل الامتحان تنصحينى اعمل فيهم اية ان شاء الله هكون مخلص مراجعتى وكل حاجة قبل الامتحان بيومين هاخد نص يوم منهم هراجع ع الدين ان شاء الله يتبقى يوم ونص فا اقرأ المنهج تانى يمكن يثبت للمرة الاخيرة او حاجة ?

بالنسبة للقصة عادى احط التاتش بتاعى لانى مش بحفظ اسئله ولا لازما بالنص اصل عمونا طه ده الله يكرمه بيموت فى التفاصيل يعنى مثلا يحد دلوقت معرفش كان بياخد دروس اية فى الفجر و مع الصبح والضحى مع انى قرأت القصة مرتين ومعرفتش اركز بردو بياخد اية وقت الفجر والضحى والصبح وكدة

اخر حاجة بقى ان شاء الله فى الاجابة على الامتحان فى ناس بتقول حل مثلا نحو الاول وشوية تانين يقولوا لا لا خد التعبير وبعد كدة نحو وانا شايف انى اخد الامتحان بترتيبه زى ما هو تعبير قصة قراءة وهكذا حضرتك عملتى كدة ولا عملتى حاجة تانية ؟؟

واسف ع الاطالة
لا ابدأ في الامتحان بحل النحو طبعااااااااااا ان شاء الله
ليه بقا ؟ السنة اللى فاتت لو كنتو شفتو منظر امتحانا كان عامل ازاى طبعا كان امتحان محترم كده وطول بعرض بارتفاع فطبعا الطلبة مسكو الامتحان بالترتيب وقعدوا يحلو بقا ف كل سؤال وطبعا الاسئلة اخدت وقت فى الحل لأنها كانت عاوزة تفكير كبير فجم علا السؤال بتاع النحو والوقت عجز معاهم جدا جدا وطبعا النحو كان صعب ومحتاج وقت وتفكير وبالتالى الوقت ضاع لدرجة ان فيه زمايل ليا مكتبوش حاجة ف التعبير خالص
انا الحمد لله بدأ ف الامتحان بحل النحو واطمنت انى حليت كويس فيه وده لوحده بيبقا عامل نفسي كويس ان تبقي مطمن ف حل باقي الامتحان لأن اهم حاجة طبعا هى النحو وعرفت من الاول ان سؤال النحو صعب واخد منى وقت كبير بس خلصت منه وحليت بقية الاسئلة بسرعة جدا وحليت التعبير كمان فانك تبدأ بالنحو طبعا افضل حل
...
كويس جدا جدااااا انك مخلص بدري كده والله وطبعا لازم تكون حاجات واقعة منك دى حاجة عادية طبعاااااااا اصلا ف العربي ده مفيش حاجة بتثبت غير اااااخر يوووم فعادى جدا انك تكون ناسي التكرار بقا وحل النماذج وكده بيثبت فمتقلقش
القصة انت قلت انك خلصت بقية الفروع طيب ركز بقا شوية عالقصة هو الصراحة ف سنتى القصة الكبيرة دى كلها مكنش عليها غير 3 درجات فقط ف الامتحان فكان ممكن اروح الامتحان واقول مش عاوزاهم ال3 درجات دول والله من كتر ماكنت زهقانة منها والصراحة مكنش ليهم لازمة لأنى الحمد لله مجموعى كان معدى التنسيق بكتير يعنى والله قلت ياريتنى ما كنت زاكرتها ولا زاكرت المستوى لكن عشان انتو نظامكو خلي القصة عليها درجات اكتر فموش هقولك اقعد زاكر ودح فيها كتير وكده بس حاول تبقي ملم بالفصل كحدوتة كده يعنى مثلا الواد طه ف الفصل ده راح عند الواد كذا وااتكلمو عن ايه وعمل ايه وبتاع خليها ف مخك كده حكاية رخمة وانت بتقول خلصت الفروع خلاص زاكر الحاجات اللى واقعه منك فيها واللى مش هتفتكره ف الامتحان حط التاتش بتاعك ولا يهمممككك طبعا ومفيش حاجة اسمعا بالنص طبعا ف القصة بالزات افهم وقول اللى ف دماغك حتى لو مفيش جملة زى اللى مكتوب ف الكتاب المهم انها تبقي صح وخلاص باى صيغة بقا ان شاالله حتى تكتبهالو بالعامية وركز علا اهم الاسئلة اللى بتتكرر كتير ف الامتحان لو الوقت عجز معاك
اليومين اللى قبل االمتحان هتزاكر فيهم برده مراجعة عالمنهج وحل امتحانات وشوف الاجزاء اللى واقعة منك ف النحو ظبطها كويس وباقي الفروع ممكن حتى تبقي قراءة بالعين كده وهتفتكر ف الامتحان ا ش ا

اقتباس:
انا يا دكتورة مذاكرة العربي قبل كده وايام المراجعات راجعت مع المستر وطبعا دلوقتي في حاجات ولو بسيطة بتبقى واقعة مني وانا من النوعية اللي لما تذاكر حاجة متقدرش ترجعلها تاني يعني بمعنى اصح بممل بسرعة واناعارفة ان ده مينفعش في الثانوية بس انا مش عارفة اغير نفسي
قوللي اعمل ايه بعد اذنك
انا مقسمة المنهج على يومين النهاردة وبكرة بالنصف بالظبط فانا دلوقتي كل حاجة محددة ان انا هذكرها بحل عليها ولو حاجة معرفتهاش برجعلها في الملخص
وانا محددة الخميس والجمعة امتحانات والسبت دين واراجع على الحاجات اللي بتطير وادرب على التعبير
هو انا كدة نظامي صح ولا ايه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟
واسفة جدا على الاطالة
صح طالما هتعرفي تظبطي المنهج
بس معلش تعالي ع نفسك لسة شوية وهانت وهتخلصي متقوليش بمل وبتاع يعنى خليكي صبورة كده يعنى راجعى بنفس طويل وعادى ياجماعة انكو تنسوا ف العربي ده لو افتكرتوا من دلوقتى ده اللى مش عادى
ان شاء الله المراجعة اللى بتبقا قبل الامتحان بيوم هى اللى بتثبت المعلومة
بس خلو بالكو طويل كده عشان تخلصوا بقا ومحدش يتوتر ف الامتحان يعنى ربنا معاكو
ماشي حلو النظام بس امشي انتى بس

اقتباس:
انا كده طبيعي ولا لأ
ههههههههههههه والله انا كنت وصلت لحالات اصعب من كده خير خير هو بس المخ زهق وعقلك الباططن قرب يشيط بس هانت يعنىى ا ش ا
معدتيش تدخلي غير لو عايزة حاجة اسألى واطلعى متضيعيش وقت يعنى عشان تعب طول السنة ده ميروحش كده
اه عادى كنت بدخل وقبل امتحان العربي بيوم كمان دخلت عشان مستر ياسر ربنا يكرمه كان بيحط حاجات مراجعة وكده فكنت بشوفها وبسأله عالحاجات اللى واقفة عليا وانا بحل وكده
بس متضيعيش وقت وبعدين تليفزيون ايه يابنتى محدش عاد بيتفرج عالتي في خالص
لا انا الصراحة مكنتش بضيع قدام التي في خااااالص ممل كده وملوش لازمة
اصبري بس اليومين دول واقعدى عالكتاب اطول فترة ممكنة يعنى اتحدى نفسك انك تضربي الرقم القياسي في القعدة عالكتاب انا السنة اللى فاتت كان الرقم القياسي اللى حققته 16 ساعة ف اليوم شوفي انتى بقا بتاعك هيبقا اد ايه

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة chalijaly مشاهدة المشاركة
هههههههههههههههههههههههه بالظبط كده

قديم 04-06-2014, 08:47 AM
عضو متألق

بعد ازنكو بس لو اى حد محتاج اى حاجة او فيه سؤال اتكتب انا اوقات بدخل نت من الموبايل فالمنتدى مش بيفتح معايا بس الاسك بتاعى بيكون مفتوح علاطول
فياريت بس بعد ازنكو عشان محدش يقول بطنش او كده يبقا حد يقولى عالاسك ان فيه سؤال ليا عالمنتدى عشان ادخل من اللاب علاطول
ده لينك االاسك بتاعى
http://ask.fm/MaYaaaaDaaa

قديم 04-06-2014, 09:02 AM
sayed badr sayed badr غير متواجد حالياً
عضو ممتاز

sayed badr is on a distinguished road

اقتباس:
بعد ازنكو بس لو اى حد محتاج اى حاجة او فيه سؤال اتكتب انا اوقات بدخل نت من الموبايل فالمنتدى مش بيفتح معايا بس الاسك بتاعى بيكون مفتوح علاطول
فياريت بس بعد ازنكو عشان محدش يقول بطنش او كده يبقا حد يقولى عالاسك ان فيه سؤال ليا عالمنتدى عشان ادخل من اللاب علاطول
ده لينك االاسك بتاعى
http://ask.fm/mayaaaadaaa
مينفعش نقول بتطنش كفاية ان حضرتك مخصصة وقت للمنتدى وللاسئلة بتاعتنا
قديم 04-06-2014, 12:39 PM
الصورة الرمزية Solty Ray
عضو قدير

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة chalijaly مشاهدة المشاركة

والله عندك حق
قديم 05-06-2014, 05:23 PM
raneem magdi raneem magdi غير متواجد حالياً
عضو جديد

raneem magdi is on a distinguished road

طيب يا دكتوره انا كل شويه ماما تقولي ربنا بيدي كل واحد علي قد تعبه وانا مش تعبت اوي ياعني ان ادخل طب بس اهو بحاول دا بيجبلي احباط جدا عشان لو كدا انا هدخل تجاره من اخر او علوم كلام داه

العلامات المرجعية