اهلا وسهلا بك فى بوابة الثانوية العامة ... سجل الان

العودة   بوابة الثانوية العامة المصرية > معلمي مصر > منتدى معلمى التربية والتعليم

منتدى معلمى التربية والتعليم ملتقى معلمى التعليم العام

موضوع مغلق

قديم 29-09-2011, 10:17 PM
ramy gama ramy gama غير متواجد حالياً
عضو ممتاز

ramy gama is on a distinguished road

نقلا عن جريدة صوت الازهر في حوار مع اسامة العبد اليوم ان اوائل خريجي جامعة الازهر سوف يستلمون وظائفهم الاسبوع القادم

مبرووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووو وووووووووك

قديم 29-09-2011, 10:58 PM
boskovice boskovice غير متواجد حالياً
عضو نشيط

boskovice is on a distinguished road

الف مبروك لجميع اوائل الازهر تستحقدونها عن جدارة من زمان

وربنا يصبرنا على موضوع تعيين اوائل الخريجين العام

لان الموضوع شكلة هيطول بالمماطلة والانانية والنوم فى العسل

قديم 29-09-2011, 11:05 PM
أ/محمد على أبوزيد أ/محمد على أبوزيد غير متواجد حالياً
عضو فعال

أ/محمد على أبوزيد is an unknown quantity at this point

ممكن اسأل حضرتك يادكتور رامى هو الورق اتمضى من صفوت النحاس ولا لسه
قديم 29-09-2011, 11:10 PM
اخلاق الفارس اخلاق الفارس غير متواجد حالياً
عضو جديد

اخلاق الفارس is an unknown quantity at this point

مهو دة الى انا قصدة ياريت كل الناس تتاكد من كلام اللجنة التنسيقية تبعا للاية الكريمة
قديم 29-09-2011, 11:23 PM
خالد عقيبى خالد عقيبى غير متواجد حالياً
عضو نشيط

خالد عقيبى is on a distinguished road

مدد يا شرشابى
قديم 30-09-2011, 12:38 AM
sgamea2010 sgamea2010 غير متواجد حالياً
عضو جديد

sgamea2010 is on a distinguished road

برجاء نشر هذا المقترح

تحليل وتفصيل لأخبار الأمس بشأن وفد مقابلة النحاس
نقول المنطقى ان يتم ارسال خطابات لعناوين الاوائل بشأن كتابة الرغبات وده القانون او يتم الاعلان عن ذلك بالجرايد الرسمية الجهاز المركزى طلب حصر جديد يتضمن العنوان ورقم التليفون نقول لنفسنا ايه فايدته انا شخصيا معرفش
وخلال الاجتماع الأخير لمجلس الوزراء قرر توزيع الاوائل مركزيا بالجامعات اى يتم كتابة الاستمارات بالجامعات وده قرار مجلس الوزراء فقام النحاس بتنفيذ القرار ولذلك فارسل استمارات الرغبات والحصر ( اللى هو اهم مرحلة ) للتعليم العالى اى الكرة فى ملعب التعليم العالى وليس فى ايد التنظيم والادارة
فعشان يكتب الاستمارات بشكل صحيح لازم يجهز كشوفات جديدة فعندى فكرة ايه رأيكم نعمل زى أوائل الأزهر نساعد موظفى الجامعات فى انهائ الكشوفات واتنين او تلاته يتبرعوا بذلك وبذلك نضمن نهاية الكشوفات باسرع وقت وبعديها نكتب الاستمارات وترجع تانى التنظيم والادارة ومعاها الكشوفات الجديدة وبكده نبارك لبعض زى أوائل الأزهر اللى هما لازم نتعلم من تنظيمهم ولازم يكون لينا لجنة منسقة مقيمة دائما فى القاهرة لمتابعة الموضوع يوميا
ان كنت ارى ان هناك ضرورة للاعتصام الآن امام التعليم العالى وليس التنظيم والادارة
واتمنى يكون اقتراحى وتحليلى نال اعجاب حضراتكم
اخوكم فى الله
صلاح
وفقنا الله لما يحبه ويرضاه

د. صلاح على
قديم 30-09-2011, 01:17 AM
نوجة نوجة نوجة نوجة غير متواجد حالياً
عضو جديد

نوجة نوجة is on a distinguished road

[QUOTE=iMenesi;4009460]

الحمد لله انا بخير يا نوجة
تسلمي على سؤالك
انا لأ مش مشترك في الجروبات اللي على الفيس بوك
لأني بلاقي فيها كلام كتير ملوش لزمة وناس بتطلع اشاعات
وناس بتحبط .... طب وعلى ايه .. خليني هنا زي الفل
المهم انتي عاملة ايه ؟؟
الحمدلله انا بخير وتمام وفى اعتصام للعام عند التنظيم والادارة يوم الثلاثاء القادم والف الف مبروك للازهريين عقبالنا يارب احنا كمان

قديم 30-09-2011, 01:40 AM
نوجة نوجة نوجة نوجة غير متواجد حالياً
عضو جديد

نوجة نوجة is on a distinguished road

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة assemasuty مشاهدة المشاركة
أنا من أوائل العام وسألت فى الكلية عن الرغبات قالولى وصلت وها يبعتو جوبات على العناويين الموجودة فى الكلية لملىء الأستمارة والله أعلى وأعلم والله الموفق
حضرتك جامعة اية وكلية اية؟
قديم 30-09-2011, 02:06 AM
الصورة الرمزية د.عبدالرحمن المنياوي
د.عبدالرحمن المنياوي د.عبدالرحمن المنياوي غير متواجد حالياً
معلم ثانوى مواد سياحية و فندقية

د.عبدالرحمن المنياوي has a spectacular aura about

الحمد لله الذي رزقنا محبة فيه نلاقيه بها فيظلنا بسببها يوم لاظل إلا ظله .. وأحب أقول لارزق إلا من عند الله وما نملك من أمرنا شيئا إلا أن ننفذ أمره تعالى بالسعي الجاد .. فإن نلنا ما أردنا فقد رزقنا الله نجاحا وثوابا نستحقهما .. وإن لم ننل ما أردنا فالحمد لله على مارزقنا من ثواب السعي ولنعلم بأن له تعالى الحكمة بالخير .. وما سعينا إليه فهو لم يكن مكتوبا لنا من البداية .. رفعت الأقلام وجفت الصحف .. من أراد أن يسعى مرضاة لربه ودفاعا عن حقه فليشاركنا ومن لا يرى في هذا خيراً فعليه أن يعتزلنا لا ضرر ولا ضرار .. أنا لا أريد أن ينحط مستوى الصفحة أو تتغير سمعتها بسبب البعض .. ورجاااااااااااااااااااااء هام من كل الأعضاء .. كل فرد يتجاوز حدود اللياقة في مشاركة واحدة علينا جميعا ان نرسل للإدارة بحذفه بسبب مشاركاته الغير لائقة .. وإن لم تستجيبوا فإني أعتذر بنفسي آسفاً عن التواجد مرة أخرى بين أخوتي الذين يعز علي فراقهم ..

د. عبدالرحمن المنياوي
قديم 30-09-2011, 03:12 AM
abdelrhem abdelrhem غير متواجد حالياً
عضو جديد

abdelrhem is on a distinguished road

بسم الله الرحمن الرحيم
الاخوة والاخوات تحية طيبة وبعد : اعتذر اليكم عن التاخر في كتابة البيان فقد وصلت لمنزلي متاخرا ..
نحمد الله تعالى ان تم الانتهاء تماما بفضل من الله من الورق في التنظيم والادارة وستم ارساله صباح الاحد الى المالية ان شاء الله للشروع في استكمال اجراءات التعيين بامر الله رب العالمين

بخصوص المالية : بدانا تواصلنا مع المسؤولين في المالية لمعرفة ترتيبات الورق هناك ومن ثم التواصل مع الاستاذة المسؤولة عن الازهر ونحن نجهد جهدنا الا يطول الامر في المالية عن اسبوعين بما في ذلك مراحل ارشفة الورق الكترونيا ودخوله الوارد .. الخ

ولان اهل المالية لم يرونا من قبل فلربما نريهم انفسنا الاسبوع القادم لكي نوصل لهم قضيتنا بوضوح وجلاء دون تطاول او خطأ وليعلموا حجم الاوائل
لذا فانا نرجو من حضراتكم ان تكونوا على اهبة الاستعداد لوقفة امام المالية سنحدد موعدها لاحقا بامر الله تعالى وغالبا ماستكون اما الثلاثاء او الاربعاء .. و
سيحدد الموعد فيما بعد بامر الله تعالى

هذا واني اسالكم الدعاء للاساتذة الفضلاء في التنظيم والادارة الذين بذلوا الاوقات وتركوا البيوت وجهدوا جهدهم والله يتقبل منهم ..

وجزاكم الله خيرا
قديم 30-09-2011, 05:49 AM
ramy gama ramy gama غير متواجد حالياً
عضو ممتاز

ramy gama is on a distinguished road

نقلا عن محمد مجدى
بسم الله الرحمن الرحيم
الاخوة والاخوات تحية طيبة وبعد : اعتذر اليكم عن التاخر في كتابة البيان فقد وصلت لمنزلي متاخرا ..
نحمد الله تعالى ان تم الانتهاء تماما بفضل من الله من الورق في التنظيم والادارة وستم ارساله صباح الاحد الى المالية ان شاء الله للشروع في استكمال اجراءات التعيين بامر الله رب العالمين

... بخصوص المالية : بدانا تواصلنا مع المسؤولين في المالية لمعرفة ترتيبات الورق هناك ومن ثم التواصل مع الاستاذة المسؤولة عن الازهر ونحن نجهد جهدنا الا يطول الامر في المالية عن اسبوعين بما في ذلك مراحل ارشفة الورق الكترونيا ودخوله الوارد .. الخ

ولان اهل المالية لم يرونا من قبل :) فلربما نريهم انفسنا الاسبوع القادم لكي نوصل لهم قضيتنا بوضوح وجلاء دون تطاول او خطأ وليعلموا حجم الاوائل
لذا فانا نرجو من حضراتكم ان تكونوا على اهبة الاستعداد لوقفة امام المالية سنحدد موعدها لاحقا بامر الله تعالى وغالبا ماستكون ام
ا الثلاثاء او الاربعاء .. و
سيحدد الموعد فيما بعد بامر الله تعالى

هذا واني اسالكم الدعاء للاساتذة الفضلاء في التنظيم والادارة الذين بذلوا الاوقات وتركوا البيوت وجهدوا جهدهم والله يتقبل منهم ..

وجزاكم الله خيرا
قديم 30-09-2011, 07:25 AM
الصورة الرمزية MR : ABO BATTA
MR : ABO BATTA MR : ABO BATTA غير متواجد حالياً
معلم الحاسب الآلى

MR : ABO BATTA will become famous soon enough

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة د.عبدالرحمن المنياوي مشاهدة المشاركة
الحمد لله الذي رزقنا محبة فيه نلاقيه بها فيظلنا بسببها يوم لاظل إلا ظله .. وأحب أقول لارزق إلا من عند الله وما نملك من أمرنا شيئا إلا أن ننفذ أمره تعالى بالسعي الجاد .. فإن نلنا ما أردنا فقد رزقنا الله نجاحا وثوابا نستحقهما .. وإن لم ننل ما أردنا فالحمد لله على مارزقنا من ثواب السعي ولنعلم بأن له تعالى الحكمة بالخير .. وما سعينا إليه فهو لم يكن مكتوبا لنا من البداية .. رفعت الأقلام وجفت الصحف .. من أراد أن يسعى مرضاة لربه ودفاعا عن حقه فليشاركنا ومن لا يرى في هذا خيراً فعليه أن يعتزلنا لا ضرر ولا ضرار .. أنا لا أريد أن ينحط مستوى الصفحة أو تتغير سمعتها بسبب البعض .. ورجاااااااااااااااااااااء هام من كل الأعضاء .. كل فرد يتجاوز حدود اللياقة في مشاركة واحدة علينا جميعا ان نرسل للإدارة بحذفه بسبب مشاركاته الغير لائقة .. وإن لم تستجيبوا فإني أعتذر بنفسي آسفاً عن التواجد مرة أخرى بين أخوتي الذين يعز علي فراقهم ..
هذا ما يحدث بالفعل يا دكتور عبد الرحمن
ورجاءا .. من يجد اي مخالفة فعليه التبليغ عنها ونحن علينا التصرف
جزاك الله خيرا
قديم 30-09-2011, 11:58 AM
دكتورصيدلى دكتورصيدلى غير متواجد حالياً
عضو جديد

دكتورصيدلى is on a distinguished road

يا جماعه ممكن تنصحوني انا زي ما قلتلكم قبل كده انا لازم اخد قرار في خلال تلات ايام لاني مديري كلمني امبارح يام امضي غقد جديد بسنتين يام ارجع مصر الان وموضوع التعيين بصراحه خايف يطول ايه رايكم اعمل ايه انا ازهر بالمناسبه مش عام ......الاخت ام رهف ود.عبد الرحمن والاخ رامي تنصحوني بايه انزل مصر والتعيين ممكن نقول انه باه شبه مضمون ولا اخليني هنا وبعد كده لما الناس تستلم احاول انزل مع ان ده ممكن يكون مستحيل وانا خايف التعيين يضيع عليه......اسف للاطاله وشكرا
قديم 30-09-2011, 12:11 PM
الصورة الرمزية ام رهف
ام رهف ام رهف غير متواجد حالياً
عضو قدوة

ام رهف will become famous soon enough

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة دكتورصيدلى مشاهدة المشاركة
يا جماعه ممكن تنصحوني انا زي ما قلتلكم قبل كده انا لازم اخد قرار في خلال تلات ايام لاني مديري كلمني امبارح يام امضي غقد جديد بسنتين يام ارجع مصر الان وموضوع التعيين بصراحه خايف يطول ايه رايكم اعمل ايه انا ازهر بالمناسبه مش عام ......الاخت ام رهف ود.عبد الرحمن والاخ رامي تنصحوني بايه انزل مصر والتعيين ممكن نقول انه باه شبه مضمون ولا اخليني هنا وبعد كده لما الناس تستلم احاول انزل مع ان ده ممكن يكون مستحيل وانا خايف التعيين يضيع عليه......اسف للاطاله وشكرا
طيب ماحاولتش توصل لاتفاق بينك وبين المدير انك ممكن تتعين معيد في الجامعة وتاخد اجازة تستلم الشغل لما يحصل بأذن الله وبعدين ترجع تانى
ممكن اسأل حضرتك تبع صيدليات مجموعة ولا صيدلية فردية
سأبقى "مسلما موحّدا عاشقا لمحمّدٍ" من الصميم ..حتى مماتي ولو بعد حين
قديم 30-09-2011, 12:15 PM
رحييق رحييق غير متواجد حالياً
عضو خبير وعضو مثالى للعام 2011

رحييق is on a distinguished road

يادكتور عبد الرحمن نحن بدأنا التوبيك وكل يوم ينضم إلينا أناس محترمين وكلنا حاسيين ببعض لأننا نعاني من نفس القضية وبنتواصل باحترام للوصول إلى أرض الأمان إن شاء الرحمن

ومش هنستسلم لأى مخلوق غرضه أن يعكر مياه الصفحة
واللى المفروض يرحل
كل شخصية ملهاش لازمة ياريت ماتدخلش الصفحة
كلامنا مش عاجبك اخبارنا مزعلاك مضايق وبتاكل في نفسك ابعد عننا وريحك نفسك

والمفروض الابلاغ عن اى مشاركة غير لائقة

اصبر على كيد الحســــــود فإن صبرك آأأأأأأكله
النار تأكل نفسهــــــــــــــــا إن لم تجد ما تأكله
موضوع مغلق

العلامات المرجعية