اهلا وسهلا بك فى بوابة الثانوية العامة ... سجل الان

العودة   بوابة الثانوية العامة المصرية > القسم الإدارى > أرشيف المنتدي

أرشيف المنتدي هنا نقل الموضوعات المكررة والروابط التى لا تعمل

أدوات الموضوع ابحث في الموضوع انواع عرض الموضوع
قديم 25-09-2008, 02:53 PM
الصورة الرمزية روميو العاطفي@الشرقاوي
روميو العاطفي@الشرقاوي روميو العاطفي@الشرقاوي غير متواجد حالياً
عضو مجتهد

روميو العاطفي@الشرقاوي is on a distinguished road

معلش يا جماعه هو احنا كده لازم نتعذب فمصر انت مش مصري ولا ابه؟؟؟؟؟؟؟؟؟

لو مصري يبقى العذاب والفقر والذل والظلم والجوع نصيبك سواء رديت ام لم تردى

وربنى ينتقم منهم حسبي الله ونعم الوكيل فيكي يا مصر

لا تعليق

جت عيني في عيونه دور وشه الناحيه التانيه
قديم 26-09-2008, 09:08 PM
الصورة الرمزية king2008
king2008 king2008 غير متواجد حالياً
عضو مجتهد

king2008 is on a distinguished road

ماشى يا احمد هات الامتحان التافه اللى انت بتقول عليه وانا احلهولك بصباع رجلى الصغير ده اكيد امتحان اختيارات وصح وغلط
وحتى لو الامتحان ده صعب مع انى اشك ده امتحان واحد عندكوا هو اللى صعب لكن احنا كان الامتحانات كلها ضرب نار وكلها صعبه
قديم 27-09-2008, 06:00 AM
عازفة الوتر الحزين عازفة الوتر الحزين غير متواجد حالياً
عضو جديد

عازفة الوتر الحزين is on a distinguished road

بص ياسيد كنج انت عمال تتفزلك وعامل نفسك انك مفيش زيك انت والي قاعدين هنا في مصر الحاجة الوحيدة الي انتو فالحين فيعا انكو تقدو تحفظو وتروحو الامتحان تنقشو الي حفظتوه عالورق لكن افكار جديدة لا واكبر دليل على كدة انهم السنادي لما عملو ليكم افكار جديدة طلعتو من الامتحان بتعيطو لانكم متعرفوش تفكرو وتبتكرو ودي حقيقة متقدروش تهربو منها كل الي بتعملوه فحياتكم انكم تحفظو وبس
وغير كدا انا هقولك يارب تدوق الي دقناه وتتظلم زينا وتتغرب وتعيش كل اللحظات الصعبة الي احنا عشناها عشان تحس بالناس قبل ماتفكر تتكلم
وحسبي الله ونعم الوكيل فيك وفي كل من ظلمنا قول او فعل
قديم 27-09-2008, 06:04 AM
عازفة الوتر الحزين عازفة الوتر الحزين غير متواجد حالياً
عضو جديد

عازفة الوتر الحزين is on a distinguished road

وبعدين تعال هنا يا ابو صباع صغير انت بقى دخلت كلية ايه بعبقريتك الفذة دي؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
قديم 27-09-2008, 06:36 AM
الصورة الرمزية king2008
عضو مجتهد

الاول انتى كنتى ممكن تريحى نفسك وتعدى هنا وتدرسى فى بلدك وتبتكرى فى الامتحانات زى ما انت عاوزانا نعمل
بس انا اراهنك انك كنتى هتكونى زينا بالضبط لان مش من المنطقى اننا نحل حاجه احنا مخدنهاش اصلا لان ده مش كلام عقل اصلا ثم انت ف****ى ازاى معظم الناس اللى جايه فى المعادلات جايبه 95 واللى جايب97 واللى جايب 100و101 ازاى يعنى تكون المناهج مش سهله وكل الناس جايبه درجات عاليه ومتقنعنيش ان الناس كلها مجتهده بس هما لازم بعد كده يخلكوا تدرسوا بره وبطريقتكم واللى هى الفهم مش الحفظ وبعد كده يمتحنوكوا هنا ونشوف هتعملوا ايه فى النتيجه بس انا عاوز اقلك حاجه ان مفيش منطق يقول ان الدراسه حفظ بس ولا الدراسه فهم بس ولكن لازم التنين مع بعض بس والنبى مش كل واحد عاش بره ومكنش عايش معانا يجى يفتى ويقول احنا بنذاكر ازاى ونمتحن ازاى علشان الحايه مش ناقصه قرف علشان احنا اتخنقنا من الامتحانات مش هيبقى انتوا والامتحانات علينا
قديم 27-09-2008, 06:41 AM
الصورة الرمزية king2008
عضو مجتهد

الاول انتى كنتى ممكن تريحى نفسك وتعدى هنا وتدرسى فى بلدك وتبتكرى فى الامتحانات زى ما انت عاوزانا نعمل بس انا اراهنك انك كنتى هتكونى زينا بالضبط لان مش من المنطقى اننا نحل حاجه احنا مخدنهاش اصلا لان ده مش كلام عقل اصلا ثم انت ف****ى ازاى معظم الناس اللى جايه فى المعادلات جايبه 95 واللى جايب97 واللى جايب 100و101 ازاى يعنى تكون المناهج مش سهله وكل الناس جايبه درجات عاليه ومتقنعنيش ان الناس كلها مجتهده بس هما لازم بعد كده يخلكوا تدرسوا بره وبطريقتكم واللى هى الفهم مش الحفظ وبعد كده يمتحنوكوا هنا ونشوف هتعملوا ايه فى النتيجه بس انا عاوز اقلك حاجه ان مفيش منطق يقول ان الدراسه حفظ بس ولا الدراسه فهم بس ولكن لازم الاتنين مع بعض بس والنبى مش كل واحد عاش بره ومكنش عايش معانا يجى يفتى ويقول احنا بنذاكر ازاى ونمتحن ازاى علشان الحكايه مش ناقصه قرف علشان احنا اتخنقنا من الامتحانات مش هيبقى انتوا والامتحانات علينا
قديم 27-09-2008, 12:47 PM
الصورة الرمزية احمد التونسي
احمد التونسي احمد التونسي غير متواجد حالياً
عضو مجتهد

احمد التونسي is on a distinguished road
Icon111

خلاص يا جماعة اللي حصل حصل ومش هنقدر نغير حاجة والحمد لله على كل حاجةاحنا الشهادة المعادلة اتظلمنا مش بايدينا نقول غير حسبي الله ونعم الوكيل وربنا يوفق الجميع في الكليات اللي الناس دخلنها
قديم 27-09-2008, 12:56 PM
الصورة الرمزية king2008
عضو مجتهد

لا انتوا مش اتظلمتوا انتوا اللى حصل فيكوا ده هو الصح لان مش معقول هيساوى بنكوا وبينا
قديم 27-09-2008, 01:02 PM
الصورة الرمزية king2008
عضو مجتهد

وبعدين انتوا ايه اللى جابكوا تدرسوا هنا الجامعه مكنتوا خلتوكوا هناك ومكنتوش وقعتوا فى الظلم اللى انتوا بتقولو عليه هى اصلا الحايه مش ناقصه زحمه اصلا الجامعات مش مكفيانا تيجوا انتو كمان وتزحموها بس انتو لازم غصب عنكوا تيجوا هنا يبقى تستحملوا القوانين السليمه بتاعتنا والا ارجعوا تانى وكملوا هناك
قديم 27-09-2008, 01:29 PM
عضو مجتهد

يا ابني يا حبيبي البلد دي كل حاجة فيها كوسة وعلى فكرة بقا في امتحانات كنا بنمتحنها اصعب من الامتحانات اللي عندكم تعرف يعني كلمة cepa الكلمة دي معناها امتحان قياس الكفاءة التربوية في اي مادة يعني مثلا مادة زي الرياضة امتحان cepaعلى ما اعتقد انك مش هترف تحل فيه حاجة ؟لأن ببساطة الامتحان ده يحتوي على كل اللي احنا خدناه من اول اولى ابتدائي لحد تالتة ثانوي وهكذا في جميع المواد ماعدا العربي انا عايز اقولك حتى لو الامتحان صح وغلط واختيارات ممكن تكون في حاجات صعبة انك تحلها وعلى فكرة صح وغلط عندنا مش صح وغلط بس لا ده لازم معاهم التعليل ويكون نموذجي مش اي كلام تملى بيه الصفحة علشان المدرس اللي بيصحح يديك العلامة الكاملة من غير ما يكمل بس الحمد لله على كل حال
قديم 27-09-2008, 07:02 PM
الصورة الرمزية hanoooooooda
hanoooooooda hanoooooooda غير متواجد حالياً
عضو مجتهد

hanoooooooda is on a distinguished road

شكرا على اسلوبك ياكينج

على فكره انا من ضمن اللي اتظلموا في التنسيق السنادي مجموعي عالي اوووووووي وفي الاخر ملحقتش الا علوم اسكندريه انا كنت متضايقه في الاول لاني كنت متاكده اني هكون في طب اسنان او صيدله وكل الناس كانوا بيقولولي يادكتوره بس الحمد لله دلوقتي مرتاحه واللي فيه الخير يقدمه ربنا
قديم 27-09-2008, 07:09 PM
عضو مجتهد

احنا بنقول الحمد لله منورة يا Hanodaوربنا يوفقك ويعوضك عن حلمك في الكلية اللي انتي كنتي عايزة تدخليها مع اطيب امنياتي بالتقدم والتوفيق
قديم 27-09-2008, 07:20 PM
عضو مجتهد

انا الحمد لله ولا رحت اداب ولا حقوق ولا اي اقاليم الحمد لله انا في القاهرة وكمان تجارة مش وحشة تجارة احسن من غيرهاولا انت ايه رايك يا كينج اسلام ماهو احنا مع بعض
قديم 27-09-2008, 07:39 PM
الصورة الرمزية king2008
عضو مجتهد

اولا انا اسف على الطريقه اللى انا كلمتكوا بيها بس انا كنت متضايق من كل اللى بيقول انا اتظلمت من التنسيق
بس انا عاوز اقلك حاجه يا احمد لو امتحان الcepaده كان صعب ورخم وكده كانوا على الاقل هيكون فى تساوى بين الثنويه العامه المصريه والامراتيه مكنش هيكون فى زياده فى التنسيق بتعكوا لان الحكومه مش هتحط قوانين على مزاجها بس هما بيقولوا علشان الثانويه الامراتيه تساوى الثانويه المصريه يبقى لازم نعمل زياده فى الحدود الدنى
واللى خلانى اكتب بالاسلوب ده هو ان فى رد هاجمنى ومعجبنيش
قديم 27-09-2008, 07:45 PM
عضو مجتهد

يا عم اسلام هنا في لعبة الحكومة عملاها هي انهم يدخلوا المصريين اللي خدوا الثانوية المصرية الجامعات الحكومية والمصريين اللي جايين من بره يدخلوهم جامعات خاصة هم حطونا في الكليات دي علشان يرغمونا اننا ندخل جامعة خاصة وانا عن نفسي مش هدخل جامعة خاصة

العلامات المرجعية