اهلا وسهلا بك فى بوابة الثانوية العامة ... سجل الان

العودة   بوابة الثانوية العامة المصرية > منتــدى مُـعـلـمـــي مـصــــــر > منتدى معلمي الأزهر الشريف

قديم 16-11-2014, 10:30 PM
mohamed-sayed mohamed-sayed غير متواجد حالياً
عضو نشيط

mohamed-sayed is on a distinguished road

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة zxxzwa مشاهدة المشاركة
من الواضح أن مدير التنسيق راجل صاحى ولدية كتيبة إليكترونية ترد على كل من يوجه له أى إنتقاد!!

كم معلم كبير وخبير بمنطقة الدقهلية تم تجاهلهم لمنصب مدير التنسيق؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
دافع 30 ألف جنيه يا كبير هو وام هاشم

قديم 17-11-2014, 02:27 PM
الصورة الرمزية العشرى1020
العشرى1020 العشرى1020 غير متواجد حالياً
عضو لامع

العشرى1020 has a spectacular aura about

يااخى الكريم انا لا انجرف وراء احد انا ارى بعينى واتحدث لاننى فى معمعة الاحداث وانا عندما اتكلم اتكلم بناء على مارايته بعينى وانا اتحدث بعقلانية ولا اتبع هواء احد وبعدين انا اصلا مش عارف حضرتك تتحدث عن اية فى موضوع الانشاء الذى تتكلم فيه عنى وهل فى حديثى شئ خرج عن النص الذى تكلمت انت عنه ارجو منك ان يكون حديثك لى بغير هذه اللهجة انا لااعرفك ولا اعرف اى شخص على المنتدى ولا مع هذا ولا ذاك وانا بينى وبين من تدافع عنه فى التخرج 10 سنوات بالضبط وعندما اتحدث كنت اتحدث عن مسابقات مديروا العموم فى المنطقة الازهرية والتى تمت منذ شهور وانا واحد منهم وكنت معهم وتقدمت لوكيل الازهر فى شانها بمذاكرات ولكن لاحياة لمن تنادى
قديم 17-11-2014, 02:35 PM
عضو لامع

يااستاذ احمد ياغالى حضرتك قرار الترقيات موجود اللى خايف يوقع على الاقرار هم المشايخ اللى قاعدين على الكراسى الان وهم المطحنون الان بالمعاهد واللى قدم فعلا المدرسين واللى القرار بيطبق عليهم والمدرس مش خسران حاجة وهيوقغ على الاقرار جات خير وبركة ومجتش هو زى ماهو يبقى التعبان بقى مين المشايخ ولا المدرسين حتى الوكلاء كلهم بحصص ومعاهم جدول مفيش برضو مشكلة بالنسبة لهم
قديم 17-11-2014, 02:37 PM
عضو لامع

ويااستاذ احمد نحن لسنا فى صراع مع احد فى هذا المنتدى المحترم الكل يقول رايه بصراحة ولسنا فى ساحة قتال مع احد وربنا يبارك للجميع وانا لاا حب شخصنة الموضوعات ضد هذا او ذاك وربنا يوفق الجميع لما فيه الخير لمصر وللازهر
قديم 17-11-2014, 09:54 PM
elomda7408877 elomda7408877 غير متواجد حالياً
عضو خبير

elomda7408877 is on a distinguished road
Icon114

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة احمد محمد الغالى مشاهدة المشاركة
الاخ الفاضل العشرى اراك منجرفا وراء اراء لاسند لها ولاقيمة لها من ناس ارادو ان يحولو الحوار عن مساره الصحيح فالموضوع من النهاية بدلا من ان تكون حركة الترقيات حركة مجمعة كل التخصصات مع بعض فى توقيت واحد وتتعطل المصالح تكون فى توقيتات مختلفة لكل وظيفة توقيت يعنى الحين بدات مرحلة المتقدمين لوظيفة شيخ معهد وبدلا من ان يتقدم لتفتيش طلخا مثلا ثلاثون شيخ معهد والتفتيش فى حاجة الى عشرين فقط فقد تم طلب اقرار على كل من اراد التقدم الى الوظيفة الاعلى لانك تعرف اولا انه كانت هناك حالة رسوب وظيفى لفترة طويلة مما نتج عنه تداخل كبير فى الاجيال واصبح الفاصل بين الاستاذ وتلميذه طفيف ولهذا فقد تم عمل هذا الاقرار لكى يتم تحديد الترقيات وعلى كل من يتقدم يتقدم للوظيفة القائم بها حاليا لكى يتم تثبيته عليها وبدلا من تقدم خمسون شيخا لطلخا مثلا يتقدم من هم قائمون الان ويتم تثبيتهم على الوظيفة القائمين بها لذا اخى الفاضل العشرى نرجو ان يتسم الحديث بالعقلانية ولانتبع هواة الفتنة الذين يستغلون الاحداث لتصعيدها وعمل مواضيع لا اساس لها
وللحديث بقية ان شاء الله
الاخ الغالى أعتقد أنك من المستفدين من هذا الموضوع وأنك تابع لهؤلاء
والله مطلع على العباد وتتكلم وكأنك ستصلح الازهر وانا لله وانا اليه راجعون فعلى من تدافع
واعلم أن الله سائل كل راع عما استرعاه حفظ أم ضيع
اللهم طهر الازهر من الفساد والمفسدين وحسبنا الله ونعم الوكيل

العلامات المرجعية