اهلا وسهلا بك فى بوابة الثانوية العامة ... سجل الان

العودة   بوابة الثانوية العامة المصرية > القسم الإداري > أرشيف المنتدى

أرشيف المنتدى هنا نقل الموضوعات المكررة والروابط التى لا تعمل

أدوات الموضوع ابحث في الموضوع انواع عرض الموضوع
قديم 13-07-2008, 11:49 AM
الصورة الرمزية happiness_sadness7
happiness_sadness7 happiness_sadness7 غير متواجد حالياً
موقوف

happiness_sadness7 is on a distinguished road

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة مشتاقة لربى مشاهدة المشاركة
هحكيلكم حكايتى انا بقا
انا عندى 15 سنة
فى 2 ثانوى و دخلت النت من 3 سنين
اشتركت فى موقع للاهلى و بعدينن انا بحفظ قران و الحمد لله ربنا مدينى صوت جميل و كل اللى يسمعنى بيحب دايما يفضل يسمعنى لان الكل بيقولى كده
وفعلا طول حياتى ما حبتش حد الا اعجاب و كله بخبى جوايا و مش بقول لحد
المهم دخلت الموقع وانا اساسا طيبة وعلى نياتى والله و لقيت ولد كده و هو والله طيب بس متحرر اوى و بيعرف بنات كتييييييييرة اوى و بيفتخر بكده
المهم اتعرفت عليهه بعد فترة شويه شويه بقينا اخوات وهو كان بيحب واحدة و احنا بنعتبر بعض اخوات مش اكتر
وانا دايما كنت بدعيله يتجوز البنت دى بس للأأسف ما كانتش كويسة و سابته و دمرته بجد و هو كان ضعيف اووووووى و كان ممكن يعمل فى نفسه حاجة انا وقفت جنبه اوى و فعلا كل صحابة الأولاد اتخلوا عن انا فضلت جنبه لغاية ما قدرت انى اكسر الحزن اللى جواه لانه كان بيموت فيها بعدها قالى انه بيحبنى وكده

انا مش صدقتش نفسى لانى برده كنت بحبه بس انا كنت عايزة اغيره للأحسن المهم فضلت معاه لغاية ما بطل سجاير و بطل يشوف بنات نهااااااائيا رغم انه كان كل كلامنا على الشات مش اكتر و بعدين كلمته على الموبايل لاول مرة فى حياتى و قالى قوليلى بحبك قولتله اسفة انا عمرى ما قولتها لحد و عمرى ما قولتها لولد قالى مش مشكلة
و فضلنا مع بعض لغية 2 ثانوي يعنى السنة دىوعلى فكرة انا شاطرة اوى فى الدراسة انا جبت فى 2 اعدادى 278 ونص من 280
وفى تالتة اعدادى 271 و كنت ناقصة 5 رسم
وفى اولى ثانوى جبت 295 ونص من 300

يعنى انا اصلا معروفة انى دحيييييييييييحة اوى و امووووووت فى المذاكرة
بس هو بصراحة دبلوم و بيدخل الامتحانات بالغش و بينجح بالفلوس كالعادة
ده كان مضايقنى بس انا كنت بحبه اوووى
و بعدين فى 2 ثانوى قل جدا دخولى للنت و هو كان بيزعل بس مستحمل علشان مستقبلى جه فى الاخر قرف منى و حب واحدة تانيه كلهم قالولى انه باعنى و انه بنى ادم زبالة و انا قولت خلاص هنساه و تألمت على كده المهم البنت دى الى حبها سابته و رجع اتدمر تانى و هو حاليا بيكلمنى و عايز يرجع وانا قولتله انى مستحيل ارجعله لانه باعنى بس هو ما فقدش المل و بيكلمنى على طول على الميل وكده و انا سبتله الموقع اللى كنت مشتركة معاه فيه
ده بالنسبه للأول
بعدين انا لاحظت فى فترة كده ان فيه ولد جنبنا على طول بشوف كتير قدام بيتنا و انه مصاحب اخويا رغمفرق السن حوالى 4 سنين وهو ازهرى و بنى ادم محتررررررررررررررررررررررررم اوى بجد و حافظ القران و معروف انه زى البنات فى الطيبة و الكسوووف بيتكسف من خياله صدقونى بس هو كان بيقرب من اخويا و بيجيبه هدايا و هو قدى رايح 3 ثانوى ازهرى وبرده زى دحيححححححححححح اووى فى المذاكرة و انا بصراحة حبيته فعلا بعدين ما الأول سابنى لان الولد ده متمسك بيا اوووووووووى و بعدين هو كان بيرن على موبايل اخويا و مرة عن طري الغلط انا فتحت عليه و كلمته كده عدى كان بيسأل على اخويا و مرة تانى كلمنى قاصد فى الصبح لانه عارف انى بسهر اذاكر و هو كمان بيذاكر و كان بيرن
االمهم انا احترمته لما راح كلم اخويا و قاله انا بحب اختك والله وانا اول ما شوفتها لقيت نفسى بحبها اووى زى فيلم من نظرة عين
انا احترمته اوى لانه دخل البيت من بابه بجد هو انسان محترم اووى و كان بكتب فيا شعر و يوريه لاخويا و مرة حلم بيا قال لاخويا برده
باختصار هما كانوا اصحااااااااااب اوووووى و انتيم جدا ومحدش فيهم بيخبى على التانى حاجة و هو بسببى وقع فى مشاكل بسبب الأولاد اللى فى الشارع بس هو ما هموش حاجة
وانا فعلا حبيته اووووووووووووووى لدرجة انى لما بشوفه مش عارفة اقولكم ايه بحس انى طاااااااايرة فى السما و هو بجد بيحبنى اوووى و كل حاجة بتقول كده
بس المهم انا اكتشفت ان صاحبتى بتحبه ودى صاحبتى الانتيم اوى و اعرفها من اكتر من 6 سنين
انا ما عنديش استعداد اخسر صاحبتى علشان ولد و هى ما قالتليش انها بتحبه بس ده واضح و دايما بتحاول تلفت انتباهه ليها و المشكلة انه زكى اوووى و لاحظ كده و قال لاخويا ان صاحبه اختك بتحبنى و طلب منه انى ابعد عنها

انا مش عارفة اعمل ايه
بحب واحد صاحبتى بتحبه
و واحد عايز يرجعلى وانا مستحيل ارجعله لانه خان و انا وهو متناقضين تماما هو ما يعرفش حاجة عن الدين و حياته كلها بالفلوس لكن التانى عكسه تماما و محترم اووى
حد يفهمنى اعمل ايه علشان انا محتارة اوى

.... اهلا بيكي يآنسة مشتاقة ... احب اقولك ان مشكلتك ده جامدة شوية .... وبجد الاختيار بيبقي صعب بين اتنين بتحبيهم ..... بس بجد اولا الولد الاول ده تستبعديه خالص علشان من كلامك كده عليه هو بجد مش هينفعك و مش هينفع تكملي معاه اساسا وكويس انك قطعتي علاقتك بيه ...

لكن انا عايز اسيبك شوية لحد مانشوف آراء السادة الاعضاء وبعد كده اقولك علي رأيي علشان مش بحب اسبق الاحداث ..... انا اسف انا ممكن اقولك رأيي الوقتي وخلاص بس احب برضه اعرف الاعضاء ممكن يوصلونا لفين ....... وشكرا علي اشتراكك معانا مرة تانية . وانتظري مني الرد قريبا ....
قديم 13-07-2008, 01:46 PM
الصورة الرمزية bosy .. mostafa
bosy .. mostafa bosy .. mostafa غير متواجد حالياً
طالبة جامعية ( كلية السن )

bosy .. mostafa is an unknown quantity at this point

بسم الله الرحمن الرحيم

اقتباس:
صدقينى هو بيحبك اووووووووووووىو يمكن زى ما انتى بتحبيه بس هو مش راضى يعترف والله يا بنتى الولد ده انا مجربة زيه وهو اللى انا عايشاه بالظبط
بس صدقينى هو بيحبك اووووووووووووى و بيبان فى الظروف الجامده زى مرضك و الحمد لله ان ربنا قومك بالسلامة

بس انا رأيى انى طالما كلم اخوكى يبقى هو ولد كويس والله يا بنتى رأيى كملى معاه و ربنا يوفقك ووبجد هو بيحبك وان شاء الله تتأكدى و انا عن نفسى متأكده تماما
ربنا يطمن قلبك يا حبيبتي , يارب فعلاً يكون بيحبني زي مانا بحبه كده
و انا هرد على مشكلتك انا قريتها , وبجد حاجه تحير اوي
==

اقتباس:
لا ماتقلقيش ياآنسة بوسي انا مش متضايق خالص علي فكرة وبجد بجد باحاول اجمع كل حاجة علشان اقولهالك واحاول افكر في كل حاجة واربط الخيوط ببعض علشان اساعدك ... وياريت اكون باقدر اساعدك او بتستفيدي باي حاجة ... علشان لو ماكنتيش بتستفيدي يبقي الموضوع كله مالهوش لازمة وابقي انا غلطان اني عملت الموضوع اساسا ..

عالعموم .... كل واحد فينا بيحب حد اوي وبيخلصله اوي بيجي عليه الوقت وبيحس فيه ان الطرف الآخر مش بيحبه او بيتهيأله انه مطنشه وده طبيعي .... بس بجد من كلامك فهمت انه بيحبك اوي وبجد مايقدرش يستغني عنك ازاي ؟؟؟ بدليل انه اتضايق اوي لما صاحبتك قالتله انك هتسيبيه وكمان عيط ده يبقي وصل لمرحلة جامدة من الزعل وده دليل علي انه مايقدرش يستغني عنك .... وكمان غير من طريقته علشانك ومامته كمان ملاحظة كده ده دليل علي انه بيحاول يلبيلك كل طلباتك ... بس بجد هو بيحبك اوي ... وبعدين ده عايز يحافظلك علي كرامتك ومش عايزك تسقطي من نظره .... والدليل علي كده انه ماحاولش يكلمك انا عارف انه نفسه يكلمك وانتي نفسك تكلميه وعارف كمان انه بيجاهد نفسه علشان يحاول يحافظلك علي كرامتك بجد .... وكمان الدليل التاني انه راح كلم اخوكي وبكده يبقي مشي في الطريق الصح .... ووالله هو ده الولد اللي بيحبك بجد ومخلص لاخوكي وبجد كملي معاه .... وحاولي تعرفي كل حاجة عنه واللي بيحب حد لازم يعرف كل حاجة عنه ولازم تخلي روحك تتلائم مع روحه . ومش معني انك حاسه انه مش بيحبك يبقي خلاص مش بيحبك ... الحب ده افعال مش كلام ... وبجد انا شايف من افعاله انه بيحبك ... وكملي معاه عادي بس برضه احذري منه شوية يعني ماتديلوش كل حاجة مرة واحدة علشان مايبقاش في ملل في العلاقة بينكم وبرضه علشان تفضلي محيراه ليله ونهاره بيفكر فيكي ..... وزي ماقلتلك مرة كده ومرة كده ليه ماتخليهوش هو محتار زي ماهو محيرك برضه ...

بصراحة ده رايي ........ ياريت يكون مفيد او حتي تستفيدي منه بجزء ولو بسيط ..... ولو عندك لسه كلام قوليه واحنا كلنا آذان صاغية وعقول مفكرة والسنه مرددة .... وماتتردديش انا عمري ماتضايق من صديق باحاول اساعده....
الله يكرمك يا happiness_sadness7 و جزاك الله خيراً
و يارب يكون كلامك صحيح , و انا هكمل خلاص معاه , وربنا يقدم ما فيه الخير , بس يعني احيره ازاي , يعني اطنشه مره مش أسأل عنه , او مثلاً لو شوفته اعمل نفسي مش شوفته؟؟
جزاك الله خيراً مره تانيه و ربنا يسعدك

==

آجي بقى لمشكلة مشتاقه لربي
بصي يا حبيبتي , الولد الأول بتاع الشات ده تنسيه خالص , لإنك مش شوفتيه ولا هو شافك , فأكيد مش تعرفوا بعض حق المعرفه اللي تؤهل للزواج و انكم تبنوا بيت و كده , و هو لو كان بيحبك فعلاً مش كان في غيابك هيروح يحب بنت تانيه , و هو لعبي شكله كده من كلامك
اما بالنسبه انك تختاري ما بين صاحبتك و الولد اللي بيحبك ..
فبصراحه ده حاجه تحير اوي .. صاحبتك دي انتيمتك و وقفت جنبك , بس هي بتحب الولد اللي بيحبك ..
بصي انتِ اعتقد مش تسيبي لا ده ولا تسيبيها .. و مش تلمحي لها عن حبك , هي لو صاحبتك بجد و عرفت انه بيحبك , مش راح تسيبك لإن الحب ده نصيب ..
لإنك مش ينفع تخسري صاحبتك علشان ولد , و هو طلب منك انك تبعدي عنها , فطبعاً الكلام ده مرفوض لإن دي صاحبتك و حرام تسيبيها من غير ما تعمل لك حاجه
بس برضو فكري تاني بالعقل و هتوصلي لقرار سليم بإذن الرحمن

ده رأيي المتواضع , و اتمنى اني اكون قدرت أفيدك , و مستنيين آراء باقي الأعضاء
قديم 13-07-2008, 02:07 PM
موقوف

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة bo$y مشاهدة المشاركة
بسم الله الرحمن الرحيم

==

و يارب يكون كلامك صحيح , و انا هكمل خلاص معاه , وربنا يقدم ما فيه الخير , بس يعني احيره ازاي , يعني اطنشه مره مش أسأل عنه , او مثلاً لو شوفته اعمل نفسي مش شوفته؟؟

==

بصي يا حبيبتي , الولد الأول بتاع الشات ده تنسيه خالص , لإنك مش شوفتيه ولا هو شافك , فأكيد مش تعرفوا بعض حق المعرفه اللي تؤهل للزواج و انكم تبنوا بيت و كده , و هو لو كان بيحبك فعلاً مش كان في غيابك هيروح يحب بنت تانيه , و هو لعبي شكله كده من كلامك
فبصراحه ده حاجه تحير اوي .. صاحبتك دي انتيمتك و وقفت جنبك , بس هي بتحب الولد اللي بيحبك ..
بصي انتِ اعتقد مش تسيبي لا ده ولا تسيبيها .. و مش تلمحي لها عن حبك , هي لو صاحبتك بجد و عرفت انه بيحبك , مش راح تسيبك لإن الحب ده نصيب ..
لإنك مش ينفع تخسري صاحبتك علشان ولد , و هو طلب منك انك تبعدي عنها , فطبعاً الكلام ده مرفوض لإن دي صاحبتك و حرام تسيبيها من غير ما تعمل لك حاجه

اولا بالنسبة لحكاية تحيريه ازاي ..... ده حاجة جامدة محتاجة تخطيط .....

1- مثلا شايفاه واقف بعيد .... تروحي تعدي من قدامه وماتبتسميش وماتبصيش اساسا ....
2- مرة تانية بقي تشوفيه تعدي وتبصيله جامد و تبتسميله وتحسسيه بحبك....
3- في مرة لو حاول يسأل صاحبتك عنك مثلا تقوله انا كنت قاعدة معاها طول النهار امبارح مثلا ومش عارفة ولا جابت سيرتك .
4- وفي مرة تانية يسألها تقوله انا كنت قاعدة معاها وكل ماجيبلها سيرتك تضحك وتبص في الارض وتعمل مكسوفة...
5- وافضلي بقي عالنظام ده ماتديلوش رد معين واشتغلي بقي براحتك ...

ياريت ولو عندك طريقة تانية تحيريه بيها ياريت تفيدينا بيها برضه زيادة خبرات ...

ههههههه ... وربنا معاكي بقي ..... وياريت بجد نكون ريحنا قلبك ....

ثانيا بالنسبة لردك علي الآنسة مشتاقة .... بجد رأي جميل ونتمني تفيدينا بآرائك دايما لكن انا مش هاقولها رأيي الوقتي علشان نستفيد من كل الاراء الجميلة ده الاول وبعدين نحاول نربط بينها كلها ..

اوكي ياريت تشاركينا دايما...
قديم 13-07-2008, 02:37 PM
موقوف

افتراضي الصراحة في الحب

الصراحة في الحب

ازيكم ياجماعة معانا موضوع جديد عايزين نتكلم بجد عن الصراحة في الحب......

هل الصراحة في الحب مطلوبة ؟؟

هل من اللازم لو انت قابلت حد وحبيته لازم تصارحه بكل شئ في حياتك قبل ماتقابله وتحبه ؟؟

طب لو حسيت في يوم انك بتصارح الطرف الاخر اوي وحاسس انه مخبي عليك حاجات كتير اوي ايه القرار اللي هتتخذه ؟؟

هل الصراحة ده بتتطلب كل شئ عن حياة الشخص وكل كبيرة وصغيرة والا الحاجات المهمة بس ؟؟

هل الحب بيعتمد عالصراحة ؟؟ والا الصراحة هي اللي بتعتمد عالحب ؟؟

يارريت نتشارك كلنا علشان نعرف اي شئ عن الحب وكل موضوعاته ومشاكله ..

وااللي عنده سؤال عن موضوعنا ده (الصراحة في الحب ) ياريت يكتبه برضه وزيادة خبرات .......

اتمني الموضوع يعجبكم ............................
قديم 13-07-2008, 02:58 PM

بسم الله الرحمن الرحيم
جميل اوي الموضوع اللي طرحته يا happiness_sadness7 بتاع الصراحه في الحب
طبعاً أكيد الصراحه في الحب مطلوبه , بس مش شرط اني احكي عن كل الماضي بتاعي قبل ما اقابل اللي بحبه ده , إلا لو هو طلب مني كده
و انا مش شرط برضو أعرف الماضي بتاعه , لإنه خلاص مش راح يفيدني في حاجه يعني , هقلب عليه المواجع وخلاص يعني
و الحب بيعتمد عالصراحه , بس اهم حاجه مايكونش فيه كدب و خداع , و كل واحد يصارح اللي بيحبه بكل حاجه
ده رأيي و اتمنى اكون افدتكم
وبجد شكراً اوي يا happiness_sadness7 لموضوعك ده و بجد موضوع جميل اوي و يستحق التثبيت
قديم 13-07-2008, 03:37 PM
مشتاقة لربى مشتاقة لربى غير متواجد حالياً
عضو مجتهد

مشتاقة لربى is on a distinguished road

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة happiness_sadness7 مشاهدة المشاركة
اولا يا آنسة مشتاقة .....احب اشكرك اوي علي مشاركتك معانا ....وبجد بجد بأقدر آرائك اوي وبأحس انها اكيد بتفيد .... وياريت تشاركينا علي طول بالردود والمشكلات0.

الله يخليك يا happiness_sadness7
والله ده من ذوقك بس
وانتوا اخواتى و ربنا عالم انا حبيتكوا اد ايه
قديم 13-07-2008, 03:45 PM
عضو مجتهد

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة bo$y مشاهدة المشاركة
بسم الله الرحمن الرحيم

==

==

يا حبيبتى صدقينى هو بيحبك و بكره الأيام تثبتلك وفعلا الحب بالمواقف مش بالكلام
و شكرا ليكى لردك عليا يا حبيبتى
فعلا الولد بتاع الشات ده انا غيرت الايميل بسببه و مش ناوية اكلمه تانى لانه بنى ادم مش كويس
و كمان برده فيه حاجة صاحبتى عارفة انه بيحبنى لانه باين عليه اووى والله اول ما بيشوفنى فى الشارع بتحصله حاجة تلاقيه يسيب اللعب لو كان بيلعب كورة و يقف و فعلا لما بنروح مكان ساسعات بيجى ورانا و يقول لاخويا انا عايز اطمن على اختك مش اكتر
و هو اساسا تقريبا ناوى على حاجة رسمى بس فى الجامعة ان شاء الله و هو قال لاخويا كده و هو فعلا بنى ادم محترم اوووووووووووووووووى و دايما بيقول لاخويا انى مفروض البس كويس و اكمل فى حفظ القران لانى فعلا والله دايما بلبس طرح طويلة اوووى و بحفظ القران علشان كده انا اتضايقت من نفسى اوى لما عملت كده مع الولد الأولانى و مش ناوية اكرر الغلطة مع الولد التانى لانه مش طايل منى حتى كلمة اقولهاله و الله لما بشوفه مش بعبره ولا كأنى شايفاه اساسا و ده عاجبه لانه اتأكد انى محترمة
ده فعلا ولد غريب اوى لدرجة انه مستنى ان النتيجة تطلع و هيدينى الموبايل بتاعه هديه والله و امى عارفة الولد ده لانى ادانى المذاكرت بتاعته اذاكر منها السنة دى فى الامتحانات و امى بتحبه اوووى رغم انها شتمته من فترة بس اتأكدت بعدها انه محترم اووووى

لكن صاحبتى عارفة انه بيحبنى بس غصب عنها حبته وهى بتحاول تدارى ده بس ظاهر عليها وانا بحبها اوى برده بس هوالولد ده قالى اسيبها لانه شاف منها حاجات مش كويسة يعنى هو مش وحش ولا غاوى يقطع علاقاتى مع اصحابى
لكن صاحبتى دايما بتقولى ربنا يوفقك معاه يعنى هى قلبها ابيض و بتتمنالى الخير والله وهى بنى ادمة طيبة جداااااا فوق الوصف

شكرا ليكى يا حبيبتى
يارب تكون الصورة وضحت
قديم 13-07-2008, 03:52 PM
عضو مجتهد

اقتباس:
الصراحة في الحب

ازيكم ياجماعة معانا موضوع جديد عايزين نتكلم بجد عن الصراحة في الحب......

طبعا دى اهم حاجة

هل من اللازم لو انت قابلت حد وحبيته لازم تصارحه بكل شئ في حياتك قبل ماتقابله وتحبه ؟؟
اكيد لو حسسنى بالأمان و انه مش هيسبنى بعد ما اصارحه

طب لو حسيت في يوم انك بتصارح الطرف الاخر اوي وحاسس انه مخبي عليك حاجات كتير اوي ايه القرار اللي هتتخذه ؟؟
هقوله ياريت نكون صرحاء اكتر

هل الصراحة ده بتتطلب كل شئ عن حياة الشخص وكل كبيرة وصغيرة والا الحاجات المهمة بس ؟؟
متهيألى كل حاجة بس لازم اكون وثقة اووووى انه يستاهل الثثقةدى

هل الحب بيعتمد عالصراحة ؟؟ والا الصراحة هي اللي بتعتمد عالحب ؟؟
والله الاتنين مرتبطين ببعض كأنهم فى حللقة واحدة كل واحد بيوصل للتانى لو فيه صراحة هيبقى فيه حب و العكس صحيح

يارريت نتشارك كلنا علشان نعرف اي شئ عن الحب وكل موضوعاته ومشاكله ..

وااللي عنده سؤال عن موضوعنا ده (الصراحة في الحب ) ياريت يكتبه برضه وزيادة خبرات .......

اتمني الموضوع يعجبكم ............................
رووعة بجد تسلم ايدك
قديم 13-07-2008, 08:22 PM

بسم الله الرحمن الرحيم

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة مشتاقة لربى مشاهدة المشاركة
يا حبيبتى صدقينى هو بيحبك و بكره الأيام تثبتلك وفعلا الحب بالمواقف مش بالكلام
و شكرا ليكى لردك عليا يا حبيبتى
فعلا الولد بتاع الشات ده انا غيرت الايميل بسببه و مش ناوية اكلمه تانى لانه بنى ادم مش كويس
و كمان برده فيه حاجة صاحبتى عارفة انه بيحبنى لانه باين عليه اووى والله اول ما بيشوفنى فى الشارع بتحصله حاجة تلاقيه يسيب اللعب لو كان بيلعب كورة و يقف و فعلا لما بنروح مكان ساسعات بيجى ورانا و يقول لاخويا انا عايز اطمن على اختك مش اكتر
و هو اساسا تقريبا ناوى على حاجة رسمى بس فى الجامعة ان شاء الله و هو قال لاخويا كده و هو فعلا بنى ادم محترم اوووووووووووووووووى و دايما بيقول لاخويا انى مفروض البس كويس و اكمل فى حفظ القران لانى فعلا والله دايما بلبس طرح طويلة اوووى و بحفظ القران علشان كده انا اتضايقت من نفسى اوى لما عملت كده مع الولد الأولانى و مش ناوية اكرر الغلطة مع الولد التانى لانه مش طايل منى حتى كلمة اقولهاله و الله لما بشوفه مش بعبره ولا كأنى شايفاه اساسا و ده عاجبه لانه اتأكد انى محترمة
ده فعلا ولد غريب اوى لدرجة انه مستنى ان النتيجة تطلع و هيدينى الموبايل بتاعه هديه والله و امى عارفة الولد ده لانى ادانى المذاكرت بتاعته اذاكر منها السنة دى فى الامتحانات و امى بتحبه اوووى رغم انها شتمته من فترة بس اتأكدت بعدها انه محترم اووووى

لكن صاحبتى عارفة انه بيحبنى بس غصب عنها حبته وهى بتحاول تدارى ده بس ظاهر عليها وانا بحبها اوى برده بس هوالولد ده قالى اسيبها لانه شاف منها حاجات مش كويسة يعنى هو مش وحش ولا غاوى يقطع علاقاتى مع اصحابى
لكن صاحبتى دايما بتقولى ربنا يوفقك معاه يعنى هى قلبها ابيض و بتتمنالى الخير والله وهى بنى ادمة طيبة جداااااا فوق الوصف

شكرا ليكى يا حبيبتى
يارب تكون الصورة وضحت
بجد صاحبتك دي بنوته طيبه اوي , و هي فعلاً بتحبك في الله بجد طالما بتتمنى ليكي الخير , إنتِ حاولي تقعدي معاها براحه و تتأكدي انها فعلاً بتحبه ولا لأ؟ , انا عايزه توضيح اكتر , شاف منها حاجات مش كويسه ازاي , يعني شافها خارجه مع ولاد مثلاً , ولا بتمشي في الشارع بطريقه مش حلوه؟؟
معلش يا جميل وضحيلي الحته دي

و مش تنسي بقى تعزميني على فرحكم , انا اول الحاضرين ان شاء الله يا قمري
قديم 17-07-2008, 05:38 PM
موقوف

ازيكم ياجماعة ....بجد سوري اني مافتحتش موضوع جديد من زمان بس بجد كنت مستني النتيجة واكيد انتم زيي والحمد لله وربنا يوفق الجميع ..

المهم احنا لسه مستنيين ردودكم ومشكلاتكم

والنهاردة احب نتكلم عن كل ماهو جديد

الهدف من الحب

كل واحد او واحدة فينا بيبدأ قلبه يميل لحد معين وتبتدي تظهر علامات الحب ..... يظهر الهدف المشهور وهو ان انت بتحب علشان الطرف الاخر يشاركك باقي العمر ..... لكن بجد في بعض الاحيان بتظهر اغراض تاينة في ظل الحب ..... وفي شوية اسئلة لابد نسألها لنفسنا قبل مانبتدي الاخطاء اللي ممكن بسببها ان العلاقة تفشل ويبقي كل طرف في طريق

المهم الوقتي .... هل الحب بيبقي من اجل الحب ذاته ؟

هل الحب بيبقي من اجل هدف اخر ؟

طب ايه الهدف من الحكاية ده ؟؟

وياتري هل الهدف ده ممكن يكون سبب في المشاكل ؟؟

ياريت اي حد كان عنده تجربة يفيدنا ويقولنا اجابة عالاسئلة ده؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
قديم 06-09-2008, 12:06 AM
الصورة الرمزية king mo7amed
king mo7amed king mo7amed غير متواجد حالياً
عضو قدير

king mo7amed is on a distinguished road

ياعم حب ايه بس الناس مش لاقيه تاكل
قديم 07-09-2008, 03:56 PM
الصورة الرمزية MBM-MaDo
MBM-MaDo MBM-MaDo غير متواجد حالياً
عضو قدوة

MBM-MaDo is an unknown quantity at this point

انا عجبنى الموضوع قوى بس....

طبعا مش هاقدر ارد على كل الكلام اللى فات...

فانا اعتبرنى متابع معاك من دلوقتى فى الموضوع....

انا مش هاحكى بس هاحاول ابدى راى و اساعد على قد ما اقدر...

و يا رب تكون مساهمتى مقبولة...

شنااااااكل....

إذا ضاقت بك الدنيا...
فقل..
يا رب

قديم 08-09-2008, 08:21 AM
الصورة الرمزية Hamset_Etab
Hamset_Etab Hamset_Etab غير متواجد حالياً
طالبه جامعيه (كليه طب بيطرى )

Hamset_Etab is on a distinguished road

والله الموضوع حلو اوى وعاجبنى
معلش انا ممكن اقول حاجه لبوسى
بصى يا بوسى مش تسمعى كلام حد يقولك هوا بيحبك ولا لا اسالى قلبك بس وهوا اكيد هيقولك
واعملى للى انتى بتحبيه ده امتحان يعنى ابعدى عنه فتره كبيره اسبوعين ولا حاجه ومش تخلى صاحبتك تكلمه خالص شوفى انتى رد فعله هيكون ازاى هيعمل ايه بصى لو مش عمل حاجه اوعى تلتمسيله العذر المفروض يعنى هيعمل اى حاجه عشان يطمن عليكى وخليكى ديما فكره انه من استغنى انا عنه اغنى
وكل لما تتعذبى اوعى نهائى تسمعى اغنى لانها بتزود العذاب (اسال مجرب)
وشكرا مره تانيه على التوبيك واكيد اكيد هتابع معاكوا
قديم 08-09-2008, 08:35 AM
الصورة الرمزية Hamset_Etab
Hamset_Etab Hamset_Etab غير متواجد حالياً
طالبه جامعيه (كليه طب بيطرى )

Hamset_Etab is on a distinguished road

اقتباس:

اكيد لا مش فى كل الاحيان يعنى مثلا لو كنت بحب شخص وبعدين سبته وحبيت شخص تانى خلاص مش لازم اقوله كنت بحب قبلك لان الحكايه دى هتكون فيها شك على طول ومش هتجيب الا المتاعب لان الصراحه من النوع ده هتبقى غباوه يعنى انا مثلا واحده شكاكه جدا لو حد بيحبنى وقالى كان بيحب حد قبلى هفضل اشك فيه واسال عليها هى مين وشكلها ازاى طب هى احلى ولا انا لو قالى مثلا اى كلمه حلوه هقول اه كان بيقولها نفس الكلام
كده يعنى المفروض الصراحه دى تكون فى الفتره الى ابتدينا نحب بعض فيها مش قبلها خالص
قديم 30-09-2008, 07:26 PM
nanoosa nanoosa غير متواجد حالياً
عضو جديد

nanoosa is on a distinguished road

طيب لو واحد دايما كان يفضل يبصلك لمدة 4 سنين ودايما تحس انه لما بيشوفك ان السعادة مالياه و انت دايما تطنشه بس دلوقتى حاسة ان من كتر ما بطنشه هو ما عدش زى الاول والحمد لله طبعا

العلامات المرجعية