اهلا وسهلا بك فى بوابة الثانوية العامة ... سجل الان

العودة   بوابة الثانوية العامة المصرية > القسم الإداري > أرشيف المنتدى

أرشيف المنتدى هنا نقل الموضوعات المكررة والروابط التى لا تعمل

أدوات الموضوع ابحث في الموضوع انواع عرض الموضوع
قديم 17-12-2011, 05:38 PM
الصورة الرمزية مصطفى1234
مصطفى1234 مصطفى1234 غير متواجد حالياً
عضو متواصل

مصطفى1234 is on a distinguished road

طب اما المجلس يمشى والجنزورى يمشى امال من يمسك البلد
الواحد مش عارف الناس دية بتفكر اذاى؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
قديم 17-12-2011, 05:40 PM
عاطف عراقى عاطف عراقى غير متواجد حالياً
عضو نشيط

عاطف عراقى is on a distinguished road

رحم الله الفقيد و أسكنة فسيح جناتة

و أسأل الله ان يلهم اهله الصبر و السلوان
قديم 17-12-2011, 05:47 PM
الصورة الرمزية المحب49
المحب49 المحب49 غير متواجد حالياً
عضو متواصل

المحب49 will become famous soon enough

إنا لله وإنا إليه راجعون
رحم الله الشيخ رحمة واسعة وأسكنه فسيح جناته
قديم 17-12-2011, 05:59 PM
السيد احمد عبد الجواد السيد احمد عبد الجواد غير متواجد حالياً
عضو مجتهد

السيد احمد عبد الجواد is on a distinguished road

فى جرحنا الملح هل يشفى لنا بدن
وكيف بالملح جرح المرء يندمل
قديم 17-12-2011, 09:26 PM
الصورة الرمزية Mr...Ahmed
Mr...Ahmed Mr...Ahmed غير متواجد حالياً
معلم لغة انجليزية

Mr...Ahmed will become famous soon enough
Angry

[QUOTE=mahmoad222;4166697]
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Mr...Ahmed مشاهدة المشاركة
انا مش فاهم انت داخل تعمل ايه بس..قول انا لله وانا اليه راجعون وانا مش حارد عليك يا عمى وانا مش مجهول انا متواجد هنا من قبلك انت اصلا ورح منك لله بقى[/QUO

انا بعتذر لانى تسرعت فى الرد وعلى كل حال رحمه الله بس اللا دايقنى ان كل حاجة تحصل يحملوها على القوات المسلحة مع ان شهود عيان يقولوا ان عمليات القتل التى تمت كانت بواسطة مندسين استعملوا مسدسات كاتمة للصوت وضربوهم من الخلف الكلام ده بشهادة اكتر من واحد فى برنامج صباح الخير يا مصر وفى ناس صورت الى حصل فيديو
انا شايف ان المسئول الاول والاخير عن الى حصل وعن القتل والتخريب هما المعتصمين امام مجلس الوزراء حتى السلميين انفسهم لانهم اتاحوا الفرصة للبلطجية ان يندسوا بينهم ويعملوا الى عملوه وهما عارفين كدة كويس
ده مبقاش اعتصام ده اسمه تخريب ودمار لاقتصاد الدولة وانا بقول برضه ان الناس المعتصمين دول ناس مأجورة وقابضين من دول خارجية وعلى رأسها اسرائيل غرضها الرئيسى تدمير مصر من جميع النواحى
انا الى مدايقنى ازاى سايبين الناس دول لحد دلوقت مع ان الجيش يقدر ينهيهم فى دقائق وهما يستهلوا اكتر من الاعدام لانهم بيخربوا البلد ومش حاسين بأى مسئولية
انت خونتنى وطلعتنى مروج اشاعات وف الاخر بتقول انا اسف..هو انت ايه معندكش تليفزيون ولا نت عشان تشوف فيه اللى اللى بيحصل..روح شوف صورة البنت اللى خير اجناد الارض قلعوها ونزلوا فيها ضرب..اعتبرها مراتك اعتبرها بنتك ياخى..مهما عملت يعملوا فيها كده ليه ..دى لو كفرت بالله حرام يتعمل فيها كده.....صباح الخير يا مصر !! انت بتعرف الاخبار من التليفزيون المصرى !!! مش عارف اقولك ايه الصراحة ومحدش اضرب من الخلف وهاتلى فيديو واحد يثبت كلامك زى مانا جيتلك فيديو ...الشخ عماد عفت الله يرحمه مضروب ف بطنه من قدام وخرجت من ضهره...بلاش انت بقى تبقى مروح اشاعات..... وعيب عليك لما تقول على ابن بلدك يستحق الاعدام...بذمتك ودينك انت قلتها ف حسنى مبارك؟؟ مش عايز منك ردود جوفاء..هاتلى دلائل واثباتات وفيديوهات زى ما جبتلك تثبت ان دول بلطجية ...بقى الشيخ عماد بلطجى !!! اتقى الله فى لسانك ياخى
قديم 17-12-2011, 09:32 PM
معلم لغة انجليزية

خد يابن بلدى اتفرج يمكن يصحى ضميرك

http://imageshack.us/photo/my-images...191820613.jpg/
قديم 17-12-2011, 09:58 PM
smesme smesme غير متواجد حالياً
عضو جديد

smesme is on a distinguished road

يعنى اللى بيحصل فى البلد ده طبيعى؟؟؟؟
قديم 17-12-2011, 10:17 PM
معلم لغة انجليزية

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة smesme مشاهدة المشاركة
يعنى اللى بيحصل فى البلد ده طبيعى؟؟؟؟
اكيد مش طبيعى..هل طبيعى ان جيشك يموت فيك ويعرى بناتك !!!

هل طبيعى ان الدراع اليمين للفاسد حسنى الزفت تبقى هى اللى حاكمة البلد !!

هل طبيعى ان السلفى اللى مربى دقنه يشوف واحدة مسلمة بتتعرى وبتتسحل وميتكلمش عشان الانتخابات تعدى بسرعة !!!

هل طبيعى ان الناس تقول على واحد من افضل الناس واعلمهم واكثرهم تدينا انه بلطجى !!!

هل طبيعى ان شعب يقوم بثورة ضد الطغيان والظلم وييجى واحد اكثر طغيان وظلم يمسك بلدهم ويوافقوا عليه ويبوسوا رجليه !!

هل طبيعى ان ظابط قوات مسلحة يرفه مسدس ف وش اخوه المصرى ويموته ف ثانية بدون ماتتحرك شعرة منه !!

الطبيعى هى تونس ... واللى مش طبيعى هى مصر

[سؤال واحد يا اخى واسيب الاجابة ليك ومنها حتعرف هو كل ده بيحصل ليه....

هو حسنى مبارك فين دلوقتى وليه ما اتحاكمش بقاله اكتر من سنة ؟؟؟
قديم 17-12-2011, 11:09 PM
إبن النيل والتاريخ إبن النيل والتاريخ غير متواجد حالياً
عضو فعال

إبن النيل والتاريخ is on a distinguished road

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة مصطفى1234 مشاهدة المشاركة
طب اما المجلس يمشى والجنزورى يمشى امال من يمسك البلد
الواحد مش عارف الناس دية بتفكر اذاى؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
المجلس السمكرى اللى اخلف بوعده وقال هسلم السلطة خلال ست شهور ؟!!! حول حبنا له إلى كراهية له بعلو الصوت "يسقط حكم العسكر " .

الحل السياسى إجراء انتخابات رئاسية فورا .
قديم 17-12-2011, 11:38 PM
ابو جنه2011 ابو جنه2011 غير متواجد حالياً
عضو قدوة

ابو جنه2011 will become famous soon enough

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mr...ahmed مشاهدة المشاركة
الاخ اللى بيشكك فيا وبيقول عليا قلة مندسة

خد يا حبيبى اتفرج وركز ع سيادة الظابط اللى ف القوات المسلحة اللى ماسك ف ايده مسدس

قناة السى بى سى دى ماجورة وعميلو وصاحبها انتو عارفينة اتقو الله فى مصرالامور لا تحل بالشكل هذا لو المجلس العسكرى غلطان مينفعش يسيب البلد مرة واحدة كدة لازم انتقال متدرج ارحمونا من القنوات المأجورة وساويرس احنا مسلمين وهويتنا اسلامية( يريدون ليطفئو نور الله بافواههم والله متم نورة ولو كرة الكافرون)
قديم 18-12-2011, 07:52 AM
معلم لغة انجليزية

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ابو جنه2011 مشاهدة المشاركة
قناة السى بى سى دى ماجورة وعميلو وصاحبها انتو عارفينة اتقو الله فى مصرالامور لا تحل بالشكل هذا لو المجلس العسكرى غلطان مينفعش يسيب البلد مرة واحدة كدة لازم انتقال متدرج ارحمونا من القنوات المأجورة وساويرس احنا مسلمين وهويتنا اسلامية( يريدون ليطفئو نور الله بافواههم والله متم نورة ولو كرة الكافرون)
قناة ماجورة !! عميلة !! لو المجلس العسكرى غلطان !! ساويرس !! وكمان أية قرانية !!

روح يابعيد الهى يعمى بصرك زى ما اعمى بصيرتك عشان اللى زيك هم نفس الفئة اللى قالت بلاش تحاكموا الراجل كفاية عليه ذل ده سنه كبير وهم نفس الفئة اللى ضيعت دم الشهدا فى 25 يناير ولحد دلوقتى..ده عماد عفت ف رقبتك

لو انت راااااااااااجل فعلا روح قول لمرات الشيخ عماد عفت ف وشها الكلام ده
قديم 18-12-2011, 08:26 AM
mahmoad222 mahmoad222 غير متواجد حالياً
عضو مجتهد

mahmoad222 is on a distinguished road

انا عايز من الناس الى بتنتقد دايما المجلس العسكرى وبيقولوا عليهم انهم قتلة يقولولنا ايه الحل من وجهة نظرهم للخروج من هذه الازمة التى لو استمرت انشاء الله هتكون نهاية مصر وخرابها احنا عايزين منكم حلول مش اشعال النار اكتر مهىوالعة امبارح حرقوا المجمع العلمى ولم يتدخل الجيش ولا الشرطة طيب انتوا عايزن البلد كلها تولع بينا عشان نموت ونرتاح من الدنيا وهو ده الحل الامثل احنا عايزين كل واحد يشارك برأيه مش للنقد فقط ولكن بالنقد البناء والمشاركة الفعلية فى ايجاد حل للخروج من هذه الازمة ده ان كنتم فعلا وطنيين ويهمكم مصلحة البلد
قديم 18-12-2011, 03:29 PM
ابو جنه2011 ابو جنه2011 غير متواجد حالياً
عضو قدوة

ابو جنه2011 will become famous soon enough

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mr...ahmed مشاهدة المشاركة
قناة ماجورة !! عميلة !! لو المجلس العسكرى غلطان !! ساويرس !! وكمان أية قرانية !!

روح يابعيد الهى يعمى بصرك زى ما اعمى بصيرتك عشان اللى زيك هم نفس الفئة اللى قالت بلاش تحاكموا الراجل كفاية عليه ذل ده سنه كبير وهم نفس الفئة اللى ضيعت دم الشهدا فى 25 يناير ولحد دلوقتى..ده عماد عفت ف رقبتك

لو انت راااااااااااجل فعلا روح قول لمرات الشيخ عماد عفت ف وشها الكلام ده
ياخى جذاك الله خيرا على ما قلت وماعلاقة قولى بالشيخ اللى استشهد انا تعليقى على القناة والتحامل على المجلس العسكرى انه يسيب البلد مرة واحدة ويسيبهها لمين الله اعلم ان كان شريف والاوضيع
ولم اقصد بالمرة ولازكرت كلام على الشيخ وماعلاقة قولى بمبارك ايضا يتحاكم والاميتحاكمشى انا متكلمكتش علية وانا عن نفسى لو مكنونى من مبارك لقتلته بعدد الشهداء
لماذا الغلظة فى القول والدعاء على ورحم الله الشيخ عماد وربنا يجازية على قد نيته ( الم تعلم حديث انما الاعمال بالنيات وانما لكل امرئ مانوى ...اخبرنى هل تدرى لماذا ذهب الشيخ الى هذا المكان من غير الله يعلم بما فى قلبه ؟أأنت ام زوجتة ام اقرب الاقربين لايعلم الغيب الارب الارض والسماوات فربما ذهب الشيخ رياءا اتعلم ايضا انما نقول لانزكيه على الله ونحسبه من الشهداء هذا اصح ماقيل
لا املك الا ان اقول (حسبى الله ونعم الوكيل فيك وانا خصيمك يوم القيامه)

قديم 18-12-2011, 03:46 PM
معلم لغة انجليزية

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mahmoad222 مشاهدة المشاركة
انا عايز من الناس الى بتنتقد دايما المجلس العسكرى وبيقولوا عليهم انهم قتلة يقولولنا ايه الحل من وجهة نظرهم للخروج من هذه الازمة التى لو استمرت انشاء الله هتكون نهاية مصر وخرابها احنا عايزين منكم حلول مش اشعال النار اكتر مهىوالعة امبارح حرقوا المجمع العلمى ولم يتدخل الجيش ولا الشرطة طيب انتوا عايزن البلد كلها تولع بينا عشان نموت ونرتاح من الدنيا وهو ده الحل الامثل احنا عايزين كل واحد يشارك برأيه مش للنقد فقط ولكن بالنقد البناء والمشاركة الفعلية فى ايجاد حل للخروج من هذه الازمة ده ان كنتم فعلا وطنيين ويهمكم مصلحة البلد
الاجابة تونس..شوف تونس عملت ايه واعمل زيها

ايه رأيك بقا ف الحل ده ؟؟
قديم 18-12-2011, 03:49 PM
معلم لغة انجليزية

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ابو جنه2011 مشاهدة المشاركة
ياخى جذاك الله خيرا على ما قلت وماعلاقة قولى بالشيخ اللى استشهد انا تعليقى على القناة والتحامل على المجلس العسكرى انه يسيب البلد مرة واحدة ويسيبهها لمين الله اعلم ان كان شريف والاوضيع
ولم اقصد بالمرة ولازكرت كلام على الشيخ وماعلاقة قولى بمبارك ايضا يتحاكم والاميتحاكمشى انا متكلمكتش علية وانا عن نفسى لو مكنونى من مبارك لقتلته بعدد الشهداء
لماذا الغلظة فى القول والدعاء على ورحم الله الشيخ عماد وربنا يجازية على قد نيته ( الم تعلم حديث انما الاعمال بالنيات وانما لكل امرئ مانوى ...اخبرنى هل تدرى لماذا ذهب الشيخ الى هذا المكان من غير الله يعلم بما فى قلبه ؟أأنت ام زوجتة ام اقرب الاقربين لايعلم الغيب الارب الارض والسماوات فربما ذهب الشيخ رياءا اتعلم ايضا انما نقول لانزكيه على الله ونحسبه من الشهداء هذا اصح ماقيل
لا املك الا ان اقول (حسبى الله ونعم الوكيل فيك وانا خصيمك يوم القيامه)

حسبى الله ف كل حد شايف الحق ومش بيقوله عشان خايف على لقمة العيش ما تنقطعش ولا كام مليم بياخدهم كل شهر خايفهم يروحوا ..اتقى الله ياخى جاى دلوقتى تقولى حسبى الله فيك بعد اول كلمة لك كانت انى قلة مندسة ولما لاقيت ردودى عليك معرفتش ترد

حسبى الله فيك انت بقى

العلامات المرجعية