اهلا وسهلا بك فى بوابة الثانوية العامة ... سجل الان

العودة   بوابة الثانوية العامة المصرية > القسم الإدارى > أرشيف المنتدي

أرشيف المنتدي هنا نقل الموضوعات المكررة والروابط التى لا تعمل

أدوات الموضوع ابحث في الموضوع انواع عرض الموضوع
قديم 06-10-2011, 10:39 PM
مصطفي اسماعيل الفار مصطفي اسماعيل الفار غير متواجد حالياً
عضو جديد

مصطفي اسماعيل الفار is on a distinguished road
Impp

أخي أحمد صلاح كلامك مظبوط و انا عارف و لكن مش المشكلة ان الاسماء موجودة هي فعلا موجودة و لكن التباطئ و محاولة اللعب علي مسالة الوقت عامل مهم بيحاولوا استغلاله لاقصي حد ممكن
احنا يا سيدي نريد استخراج نشرات النقل للناس اللي اسمائها نزلت بالفعل ( التنفيذ)
قديم 07-10-2011, 12:14 AM
محمد الحناو محمد الحناو غير متواجد حالياً
عضو جديد

محمد الحناو is on a distinguished road
افتراضي سؤال ياستاد /حمادة

انا اساسا دراسات ابتدائى ولكن اعمل اعدادى ندبا لسد العجز ومازلت با لاعدادى سوف استلم جواب تغير المسمى على نفس المدرسة التى اعمل فيها
قديم 07-10-2011, 08:41 AM
shaerhamada shaerhamada غير متواجد حالياً
مُعلم اللغة الانجليزية

shaerhamada is on a distinguished road
Question

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة مصطفي اسماعيل الفار مشاهدة المشاركة
يا استاذ حمادة نشكر لك مجهودك الرائع و لكن........
بعد ما نشرت انفراجتك هذه قمنا بالاتصال بالاستاذ علاء القاضي و نفي كل شئ و اخذ يماطل في الامر كعادتة نحن الان في حيرة شديدة ولذلك........................
قررنا ان نتجمع نحن مدرسوا المسمي الوظيفي بالبحبرة علي مستوي المحافظة و قررنا اننا لن نترك المديرية حتي يتم اصدار نشرة النقل مهما حصل و لذلك ادعوا كل زملائي المدرسين بالبحيرة بالانضمام الينا يوم الاثنين القادم الساعة 10 ص الموافق 10/10/2011 وعلي اقل تقدير اصدار نشرات نقل للناس الموجديين حينئذ .
مفيش حد بيماطل و المظاهرات ملهاش لازمة و لو كان ليها لازمة كنت اول واحد اقف فيها الموضوع كله ان الشغل لازم يجهز عشان مينفعش نخلص جزء من المحافظة و نسيب باقى المحافظة و كمان مينفعش نطلع اقرار غير بعد الكل ما يوافق عليه فى التنسيقات كلها الموضوع ممكن ياخد يوم او اتنين بالكتير يعنى يوم الاثنين بالكتير لو رحت المديرية هتاخد صورة الاقرار معاك. و مفيش نشرة بتطلع باسامى مفردة النشرة هتطلع كلها مرة واحدة انت عايز تخلص نفسك لوحدك بس احنا عايزين نخلص الالف و 200 مع بعض هوة دة الفرق بينا. بس انت لو سبتنا نشتغل هننجز فى الشغل اما لو رحت زى ما بتقول تعمل تجمع ابسط حاجة "ابقى قابلنى لو فيه نشرة اساسا طلعت" هوة مش تهديد ولا حاجة بس مش معقول الناس تبات فى المديرية بقالها شهر شغالة عشان خاطرنا و تيجى الناس اللى بتخلصلها شغلها تعملك قلق و مظاهرات جايزة عشان انت خلصتلها شغلها. ولو شايفنى غلطان فى كدة ياريت تقولى وجهه نظرك اية؟
قديم 07-10-2011, 11:40 AM
الصورة الرمزية hob7a
hob7a hob7a غير متواجد حالياً
عضو ممتاز

hob7a is on a distinguished road

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة shaerhamada مشاهدة المشاركة
مفيش حد بيماطل و المظاهرات ملهاش لازمة و لو كان ليها لازمة كنت اول واحد اقف فيها الموضوع كله ان الشغل لازم يجهز عشان مينفعش نخلص جزء من المحافظة و نسيب باقى المحافظة و كمان مينفعش نطلع اقرار غير بعد الكل ما يوافق عليه فى التنسيقات كلها الموضوع ممكن ياخد يوم او اتنين بالكتير يعنى يوم الاثنين بالكتير لو رحت المديرية هتاخد صورة الاقرار معاك. و مفيش نشرة بتطلع باسامى مفردة النشرة هتطلع كلها مرة واحدة انت عايز تخلص نفسك لوحدك بس احنا عايزين نخلص الالف و 200 مع بعض هوة دة الفرق بينا. بس انت لو سبتنا نشتغل هننجز فى الشغل اما لو رحت زى ما بتقول تعمل تجمع ابسط حاجة "ابقى قابلنى لو فيه نشرة اساسا طلعت" هوة مش تهديد ولا حاجة بس مش معقول الناس تبات فى المديرية بقالها شهر شغالة عشان خاطرنا و تيجى الناس اللى بتخلصلها شغلها تعملك قلق و مظاهرات جايزة عشان انت خلصتلها شغلها. ولو شايفنى غلطان فى كدة ياريت تقولى وجهه نظرك اية؟
كلام حضرتك تمام وكان الله فى العون يا مستر وربنا يقويك
قديم 07-10-2011, 01:38 PM
عضو جديد

Opp

اقتباس:
نشكر لك ردك علينا و لكن .......
اولا: انا مش عايز اخلص لنفسي بس و لكن لكل الناس و لو كنت كدة مكنتش رحت القاهرة كذا مرة عشان نحصل علي القرار من الوزير حتي يوم 31/7/2011 .
ثانيا: اخر مرة قابلنا السيد المحترم الاستاذ علاء القاضي قال ان ضم المرحلتين معا و تعالوا بعد 3 اسابيع (مماطلة غير مفهومة)
ثالثا : يا سيدي الفاضل كل ما نروح لمسؤل نلاقي الكلام مختلف لدرجة اننا منبقاش فهمين حاجة
قديم 07-10-2011, 03:49 PM
مُعلم اللغة الانجليزية

Icon114

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة مصطفي اسماعيل الفار مشاهدة المشاركة
نشكر لك ردك علينا و لكن .......
اولا: انا مش عايز اخلص لنفسي بس و لكن لكل الناس و لو كنت كدة مكنتش رحت القاهرة كذا مرة عشان نحصل علي القرار من الوزير حتي يوم 31/7/2011 .
ثانيا: اخر مرة قابلنا السيد المحترم الاستاذ علاء القاضي قال ان ضم المرحلتين معا و تعالوا بعد 3 اسابيع (مماطلة غير مفهومة)
ثالثا : يا سيدي الفاضل كل ما نروح لمسؤل نلاقي الكلام مختلف لدرجة اننا منبقاش فهمين حاجة
اولا مشكور على ذهابك للوزارة بس دة موضوع تانى لأننا كنا بنسافر على حق و رايحين لهدف محدد و واضح و سليم.
ثانيا استاذ علاء قالك ان المرحلتين هينضموا على بعض مجرد جملة قصيرة سمعتها بس اللى انت ما تعرفوش ان عشان الملزمتين ينضموا على بعض لازم تفرز استماراتهم كلهم و تاخد المقبول منهم و تكتبهم كلهم المقبول و المرفوض كمان علشان تبقى عارف سبب الرفض ايه و تراجعهم و تكتب المسلسل اللى على الجهاز على الاستمارة نفسها و تشيل اجتياز الكادر من الطلب و تكتب عليه المسلسل و تربط كل حاجة لوحدها (الملف المطبوع فى ملزمة - الطلبات فى ملزمة - اجتياز الكادر فى ملزمة) و بعدين تاخد الملزمة و تمضيها من مدير التنسيق المركزى استاذ محمد نجيب و بعدين من استاذ محمد حشيش و بعدين من استاذ محمود علوى و بعدين من السيد المحافظ و التوقيعات دى لوحدها دوخة و بعدين تختمها بختم النسر. شوف جملة واحدة سمعتها بتاخد شغل قد اية؟
ثالثا المسئول اللى انت بتسالة مابياخدش القرار لوحدة يعنى زى ما قولتلك لازم مجموعة من القياديين ياخدوا موافقة بعضهم و يراجعوا موافقة باقى الناس اللى شغالة معاهم فى التنسيقات التانية يعنى ممكن يقولك على حاجة و بعد كدة ما يتوافقش عليها بيقى حط نفسه فى موقف بايخ. المهم ان لما ينطلب رأية فى موضوع بيوافق للصالح العام و مبيكلكعش الدنيا و عايز تعرف الفرق بينا و بين المحافظات التانية اسال فى اى محافظة مش هتلاقى حد عمل ملازم لا مرحلة اولى و لا تانية و حتى بدأ يعملها و كل الكبار مكبرين دماغهم و شغالين على نظام فوت علينا الشهر الجاى. اما احنا عندنا الملزمتين اتكتبوا و اتمضوا و سافرت بيهم الوزارة و رجعت بيهم تانى و مسافر بيهم تانى . أظن كدة الصورة وضحت ان الموضوع مش مماطلة أكتر منه مشاورة.
قديم 07-10-2011, 08:04 PM
عضو جديد

Icon114

اقتباس:
اولا مشكور على ذهابك للوزارة بس دة موضوع تانى لأننا كنا بنسافر على حق و رايحين لهدف محدد و واضح و سليم.
ثانيا استاذ علاء قالك ان المرحلتين هينضموا على بعض مجرد جملة قصيرة سمعتها بس اللى انت ما تعرفوش ان عشان الملزمتين ينضموا على بعض لازم تفرز استماراتهم كلهم و تاخد المقبول منهم و تكتبهم كلهم المقبول و المرفوض كمان علشان تبقى عارف سبب الرفض ايه و تراجعهم و تكتب المسلسل اللى على الجهاز على الاستمارة نفسها و تشيل اجتياز الكادر من الطلب و تكتب عليه المسلسل و تربط كل حاجة لوحدها (الملف المطبوع فى ملزمة - الطلبات فى ملزمة - اجتياز الكادر فى ملزمة) و بعدين تاخد الملزمة و تمضيها من مدير التنسيق المركزى استاذ محمد نجيب و بعدين من استاذ محمد حشيش و بعدين من استاذ محمود علوى و بعدين من السيد المحافظ و التوقيعات دى لوحدها دوخة و بعدين تختمها بختم النسر. شوف جملة واحدة سمعتها بتاخد شغل قد اية؟
ثالثا المسئول اللى انت بتسالة مابياخدش القرار لوحدة يعنى زى ما قولتلك لازم مجموعة من القياديين ياخدوا موافقة بعضهم و يراجعوا موافقة باقى الناس اللى شغالة معاهم فى التنسيقات التانية يعنى ممكن يقولك على حاجة و بعد كدة ما يتوافقش عليها بيقى حط نفسه فى موقف بايخ. المهم ان لما ينطلب رأية فى موضوع بيوافق للصالح العام و مبيكلكعش الدنيا و عايز تعرف الفرق بينا و بين المحافظات التانية اسال فى اى محافظة مش هتلاقى حد عمل ملازم لا مرحلة اولى و لا تانية و حتى بدأ يعملها و كل الكبار مكبرين دماغهم و شغالين على نظام فوت علينا الشهر الجاى. اما احنا عندنا الملزمتين اتكتبوا و اتمضوا و سافرت بيهم الوزارة و رجعت بيهم تانى و مسافر بيهم تانى . أظن كدة الصورة وضحت ان الموضوع مش مماطلة أكتر منه مشاورة.
أشكرك سيدي الفاضل و لكن.........
ممكن ترد علي و بوضوح وامانة و بصفتك مننا
هل الامر جدي فعلا وهيكون في شئ قريب و لا...........
قديم 08-10-2011, 07:51 AM
semsem moh semsem moh غير متواجد حالياً
عضو جديد

semsem moh is on a distinguished road
Impp السلام عليكم استاذ حماده

اولا لك كل الشكر علي كل ما تقوم به
ثانيا ارجو معرفه هل ورد اسمي ف تغير المسمي ضروري وللاهميه القصوي اذا سمحت
اداره ادكو كود404431
ارجومنحضرتك الاهتماموالرد اذا امكنك
والسلام عليكم
قديم 08-10-2011, 08:05 AM
مُعلم اللغة الانجليزية

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة semsem moh مشاهدة المشاركة
اولا لك كل الشكر علي كل ما تقوم به
ثانيا ارجو معرفه هل ورد اسمي ف تغير المسمي ضروري وللاهميه القصوي اذا سمحت
اداره ادكو كود404431
ارجومنحضرتك الاهتماموالرد اذا امكنك
والسلام عليكم
للاسف مش موجود قولى مؤهلاتك و استمارتك سلمتها فين و هتغير من اية لـ إية و هرد عليك
قديم 08-10-2011, 08:09 AM
عضو جديد

اداب عربي ودبلومه والاستماره سلمتها ف الاداره عندي وهغير المرحله ارجو الرد للاهميه
قديم 08-10-2011, 08:14 AM
عضو جديد

ارجو الرد
من فضلك
قديم 08-10-2011, 08:24 AM
عضو جديد

Impp ارجوك رد عليه

انا الكود بتاعي 404431 مدرس لغه عربيه ابتدائي مؤهلي اداب لغه عربيه ودبلومه تربوي الاستماره قدمتها فالاداره عندي لتغير المرحله اعدادي
ارجو من حضرتك الردعليا
قديم 08-10-2011, 08:52 AM
عضو جديد

Impp

من فضلك رد عليه
قديم 08-10-2011, 11:28 AM
مصطفي محمد السيد عبده مصطفي محمد السيد عبده غير متواجد حالياً
عضو جديد

مصطفي محمد السيد عبده is on a distinguished road

ليسانس دار العلوم _ دبلوم عام في التربية كود رقم 404432 ادارة ادكو ................. ربنا يبارك لك ارجو الرد
قديم 08-10-2011, 11:35 AM
مصطفي محمد السيد عبده مصطفي محمد السيد عبده غير متواجد حالياً
عضو جديد

مصطفي محمد السيد عبده is on a distinguished road

دار العلوم والكود 404432 ادارة ادكو .................. ارجو الرد

العلامات المرجعية