اهلا وسهلا بك فى بوابة الثانوية العامة ... سجل الان

العودة   بوابة الثانوية العامة المصرية > القسم الإدارى > أرشيف المنتدي

أرشيف المنتدي هنا نقل الموضوعات المكررة والروابط التى لا تعمل

أدوات الموضوع ابحث في الموضوع انواع عرض الموضوع
قديم 30-06-2011, 01:57 AM
الصورة الرمزية مستر / طارق الديب
مستر / طارق الديب مستر / طارق الديب غير متواجد حالياً
مدرس اللغة الانجليزية

مستر / طارق الديب is on a distinguished road
افتراضي شيمة الرجال

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة جواد عوض مشاهدة المشاركة
الى ابو ايما وسما
انت بتهاجم واحد من اكبر عمالقة اللغة الانجليزية فى مصر الا وهو مستر طارق الديب وهو معروف بشغلة الاكثر من رائع
عيب كدة تهاجم مستر طارق وانت مش عارف اية الموضوع ولا احنا اخدنا على المعارضة والهجوم و خلاص على اى شىء
تخير الفاظك واعرف انك فى منتدى العمالقة بأدبهم قبل علمهم وكلنا بنعمل لله ومش منتظرين حاجة من حد
والله هذا ليس منتدى العمالقة فقط ولكن منتدى الرجال الذين يبذلون كل جهد من اجل النهوض بالعمليه التعليمية وكل هذا لوجه الله الكريم دون انتظار لاى اجر حبيبى لابد ان ننظر للامام وليس للخلف واشكر حضرتك مليون شكر
قديم 30-06-2011, 10:11 AM
ابو ايما و سما ابو ايما و سما غير متواجد حالياً
عضو ممتاز

ابو ايما و سما is on a distinguished road
افتراضي اعتذار واجب

استاذنا الفاضل /طارق الديب
ليست بينى وبينك سوى كل احترام وتقدير وما صدر مني لك من سوء تعليق ....كنت اقصد اننى عبرت عن وجهة نظري فقط قد تتفق او لا تتفق وعلي فكرة لو تصفحت المنتدي كويس ستجد الكثيرين يقولون "يجب ان نعبر عما قولناه بطريقة نقدية دون تجريح"شوف برضة حضرتك تقول علي اننى قريب من واضع الامتحان...يا استاذنا ارجوك تمهل في اي رد حتي لا تؤذى مشاعر الاخرين...حضرتك نفسك لم تتحمل ما قلته لك مع اني برد بنفس طريقتك علي...علي كل حال انا اقدم خالص اعتذاري لسيادتك و اخواني الاعزاء لاننا ضيعنا وقت كان من الافضل ان نجعله لخدمة المنتدي ... وأخص بالشكر العميق لاستاذى الذى اقدره واقدر ذوقه الرفيع الاستاذ/ جواد عوض واشكره ع رسالته ....وارجو ان يقبل مسترطارق خالص تقديري
واتمني له المزيد من العطاء وان يجعل الله ذلك في ميزان اعماله.....ويارب تكون يا مستر فهمت وجهة نظري في الرد قبل ذلك ...فلم اقصد الاساءة لشخصك الكريم ولكن اردت ان أبين انه من السهل الاساءة لاي حد .....انا أسف جدا سيدى و ربنا يوفقك ..و ع العموم هي كانت وجهة نظر خاصة بالامتحان نفسه ..الامتحان سهل جدا مثل بقية المواد (السنة دية ليس فيها تمييز بين المستويات للطلبة)اما الاعلام و الجرايد خرجت علينا بان الامتحان صعب جدا وانا اكره هذا الاسلوب لان المفروض اللي يحكم ع الامتحان ناس فنيين مش اعلاميين ولما دخلت المنتدي وجدت الكثيرين يسب ويلعن ف واضع الامتحان ..نعم فية اخطاء..ولكن دورنا نناقشها دون التعرض لشخص واضع الامتحان(هذا رأيى) اما نموذج الاجابة فيه اخطاء ولكن لا يمكن للمعلم المصحح ان يتركها تعدي وانا لا التمس العذر لواضع الامتحان لان دية ثانوية عامة ....انا اسف ع الاطالة ولكن اردت ان اعبر عن خالص اعتذاري لاستاذي الفاضل مستر طارق وربنا يوفقك و يكرمك ....ورمضان كريم وكل عام وانتم جميعا بخير.................
قديم 30-06-2011, 10:19 AM
عضو ممتاز

افتراضي الي الامام مستر طارق

الي الامام مستر طارق ....يوفقك الله
قديم 30-06-2011, 11:38 AM
الصورة الرمزية جواد عوض
جواد عوض جواد عوض غير متواجد حالياً
مشرف اللغة الانجليزية

جواد عوض is on a distinguished road

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ابو ايما و سما مشاهدة المشاركة
استاذنا الفاضل /طارق الديب

ليست بينى وبينك سوى كل احترام وتقدير وما صدر مني لك من سوء ادب ....كنت اقصد اننى عبرت عن وجهة نظري فقط قد تتفق او لا تتفق وعلي فكرة لو تصفحت المنتدي كويس ستجد الكثيرين يقولون "يجب ان نعبر عما قولناه بطريقة نقدية دون تجريح"شوف برضة حضرتك تقول علي اننى قريب من واضع الامتحان...يا استاذنا ارجوك تمهل في اي رد حتي لا تؤذى مشاعر الاخرين...حضرتك نفسك لم تتحمل ما قلته لك مع اني برد بنفس طريقتك علي...علي كل حال انا اقدم خالص اعتذاري لسيادتك و اخواني الاعزاء لاننا ضيعنا وقت كان من الافضل ان نجعله لخدمة المنتدي ... وأخص بالشكر العميق لاستاذى الذى اقدره واقدر ذوقه الرفيع الاستاذ/ جواد عوض واشكره ع رسالته ....وارجو ان يقبل مسترطارق خالص تقديري

واتمني له المزيد من العطاء وان يجعل الله ذلك في ميزان اعماله.....ويارب تكون يا مستر فهمت وجهة نظري في الرد قبل ذلك ...فلم اقصد الاساءة لشخصك الكريم ولكن اردت ان أبين انه من السهل الاساءة لاي حد .....انا أسف جدا سيدى و ربنا يوفقك ..و ع العموم هي كانت وجهة نظر خاصة بالامتحان نفسه ..الامتحان سهل جدا مثل بقية المواد (السنة دية ليس فيها تمييز بين المستويات للطلبة)اما الاعلام و الجرايد خرجت علينا بان الامتحان صعب جدا وانا اكره هذا الاسلوب لان المفروض اللي يحكم ع الامتحان ناس فنيين مش اعلاميين ولما دخلت المنتدي وجدت الكثيرين يسب ويلعن ف واضع الامتحان ..نعم فية اخطاء..ولكن دورنا نناقشها دون التعرض لشخص واضع الامتحان(هذا رأيى) اما نموذج الاجابة فيه اخطاء ولكن لا يمكن للمعلم المصحح ان يتركها تعدي وانا لا التمس العذر لواضع الامتحان لان دية ثانوية عامة ....انا اسف ع الاطالة ولكن اردت ان اعبر عن خالص اعتذاري لاستاذي الفاضل مستر طارق وربنا يوفقك و يكرمك ....ورمضان كريم وكل عام وانتم جميعا بخير.................
اهو كدة الكلام العسل بل و الاحلى من العسل بارك الله فيك يابو ايما وسما لان الاعتذار هو من شيم الرجال واتمنى لك كل الخير وان يجعل مثواك الجنة والف شكر لمستر طارق الديب على سعة صدرة وافقة الواسع
يلا خلاص كلنا هنا حبايب
واعذرنى يابو ايما وسما ان كنت قد تحدثت اليك بلهجة حادة شوية فى رسالتى لانى اغير كل عضو من اعضاء المنتدى الغالى
شكــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــرا للجميع
قديم 01-07-2011, 12:03 AM
أحمد ياسين محمد أحمد ياسين محمد غير متواجد حالياً
عضو مجتهد

أحمد ياسين محمد is on a distinguished road

والله يا أستاذ جواد انت ال راجل عسل ودمك مقبولوأود أن اسجل هنا كل الحب ... كل الإحترام... كل التقدير... لجميع الأخوة المدرسينبالموقع وليس قسم بعينه فقد ثبت لي وأنا ولي أمر طالبتين بالصف الثانيوالثالث الثانوي هذا العام أن هذا الموقع هو أفضل المواقع الخاصة بالثانويةالعامة على الإطلاق وهذا بفضل الله تعالى والمدرسين والمشرفين والمراقبينوالإداريين الذين يتعاملوا مع الطلبة وكأنهم أبنائهم وهذه ليست مجاملة فهذاالأمر لا يخفى على من يتصفح أقسام المنتدى فلكم جميعا" منا كل الإجلالوالتقدير.

قديم 01-07-2011, 08:23 AM
مدرس اللغة الانجليزية

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ابو ايما و سما مشاهدة المشاركة
الي الامام مستر طارق ....يوفقك الله
ياله يا عم علشان خاطر ايما وسما ..... صدقنى اكره بشده ان يعتزر لى انسان لاننى شخص عادى جدا احب كل الناس ولا احب الغرور ...... عموما انا متشكر على الرد وليس الاعتذار لاننا كلنا احباء فى الله وبعدين انا لا اعرف حضرتك علشان اوجه لك اى اساءة ولكن الامتحان فعلا لا يمس للثانوية باى صلة امتحان سهل جدا وكمان والله انا بخرج عن النص فى شرحى ايمانا بانها لغه وليس لها حدود وقد اعطيت طلابى الثلاث جمل الصعبة بالنص لاننى كنت متاثر بمنهج ثالثة القديم ....احنا عايزين امتحان متوازن فيه الصعب والسهل مش امتحان e تروح تحط فيه سؤالين فرنساوى ..... يعنى انا اقصد ان المنهج والقواعد اللغويه والفروق بين الكلمات فيها نقاط تحتاج تركيز
هو ده الى احنا عاوزينه .... امتحان على المنهج يقبس كل المستويات ويمكنه الخروج عن المنهج فى اسئله المهارات ( المواقف - المتحدثون - القطع - البراجراف - الترجمه ) اليس هذا كاف للخروج ولكن جمل الاختيار والتصحيح لابد ان تكون من المنهج الملىء بالكلمات الجديدة وحروف الجر والمصطلحات التى لم يتطرق اليها والله دى مهزله وهذا هو راى دون رياء او نفاق
عموما لك كل الاحترام والتقدير على رايك الخاص وتقبل تحياتى وسلم على ايما وسما هما دول اولادك ولا ده لقب هههههههههههههههه سلام
قديم 01-07-2011, 08:28 AM
مدرس اللغة الانجليزية

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة جواد عوض مشاهدة المشاركة
اهو كدة الكلام العسل بل و الاحلى من العسل بارك الله فيك يابو ايما وسما لان
الاعتذار هو من شيم الرجال واتمنى لك كل الخير وان يجعل مثواك الجنة والف شكر لمستر طارق الديب على سعة صدرة وافقة الواسع
يلا خلاص كلنا هنا حبايب
واعذرنى يابو ايما وسما ان كنت قد تحدثت اليك بلهجة حادة شوية فى رسالتى لانى اغير كل عضو من اعضاء المنتدى الغالى
شكــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــرا للجميع
والله يا عم انت المفروض يخلوك عمده مصر ....ههههههههههههههههههه....شكرا اخى جواد على اهتمامك
قديم 01-07-2011, 09:15 AM
الصورة الرمزية جواد عوض
جواد عوض جواد عوض غير متواجد حالياً
مشرف اللغة الانجليزية

جواد عوض is on a distinguished road

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة مستر / طارق الديب مشاهدة المشاركة
والله يا عم انت المفروض يخلوك عمده مصر ....ههههههههههههههههههه....شكرا اخى جواد على اهتمامك
هههههههههه عمدة مصر مرة واحدة
وبعدين تعملوا فى زى اللى عملتوة فى حسنى مبارك لية هو انا عبيط
قديم 01-07-2011, 12:01 PM
عضو ممتاز

افتراضي خالص احترامي و تقديري

شكررررررررررراااااااااا أحبائي
و خالص شكرررررررررررررىىىىىىىىىى وتقديري لاستاذي الحبيب/ طارق ....وشكرا لقبول اعتذاري ....واتمني المزيد و المزيد من العطاء....وعلي فكره انا متفق تماما معك في رأيك عن
الامتحان فهو لابد ان يقيس كل المستويات للتمييز وانا لم اختلف عنك ولكن قد اكون فشلت في توصيل الفكره لحضراتكم....وانا عندى ايمان وسما و شذى و هم بيسلموا عليك جدااااااا.....خالص تقديري
قديم 08-08-2011, 03:11 PM
الصورة الرمزية Ayman M.Ebrahim
Ayman M.Ebrahim Ayman M.Ebrahim غير متواجد حالياً
موجه اللغة الانجليزية

Ayman M.Ebrahim will become famous soon enough

متفق تماما معك مستر طارق
و الله انتم فى نقاشكم هذا كنت حاسس انى قاعد فى البيت الكبير و قاعدين قعدة عرب
هكذا هو موقع و منتدى الثانوية العامة
بارك الله فيكم

العلامات المرجعية