اهلا وسهلا بك فى بوابة الثانوية العامة ... سجل الان

العودة   بوابة الثانوية العامة المصرية > معلمي مصر > منتدى معلمى التربية والتعليم

منتدى معلمى التربية والتعليم ملتقى معلمى التعليم العام

قديم 30-03-2011, 02:13 PM
samiro samiro غير متواجد حالياً
عضو ممتاز

samiro is on a distinguished road

يا جماعه انا معلم فى الازهر ومع ذلك استغربت لما كلكم ايدتم الوزير احمد جمال موسى لما جه وبصراحه انا قلت خلاص بقى انتو اللى اختارتوه والبلد حصل فيها ثورة اكيد هيدلعك انما بعد لما مسك وهو بياخد قرارات كلها ضد المعلم المساعد زى ميكون عاوزنا نفضل معلمين مساعدين طول عمرنا بجد هاتولى اى وظيفة فى الدنيا فيها من الذل والمهانة زى مابيحصل مع المعلمين فى مصر بجد الوزير ده عاوز ثورة قبل ميطول وساعاتها يمكن يطالب بالغاء المعلم المساعد..... وبجد حسبى الله ونعم الوكيل فى كل ظالم

قديم 31-03-2011, 04:12 PM
جوهى2 جوهى2 غير متواجد حالياً
عضو جديد

جوهى2 is on a distinguished road

مايحدث الان ده تهريج هما بيلعبوا بينا مش لقيين حد غير المدرس يستهتروا بيه طب ايه الحل كده كتير ياعنى احنا طلع بيتضحك علينا واحنا مش واخدين بالنا كفايه ظلم بقا وياريت اللى يعرف الحل يعرفنا احنا اتعقدنا بما فيه الكفايه حسبنا الله ونعم الوكيل بس ياريت تفيدونى بالله عليكم انا مش معايا تربوى واخدت icdl والمفروض امتحانى بكره اروح ولا لاء ياريت لو حد عند امتحانات كادر يبعتها ليا وجزاكم الله خير
قديم 31-03-2011, 06:02 PM
ramy12 ramy12 غير متواجد حالياً
عضو ممتاز

ramy12 is on a distinguished road

ياجماعة الكلام دة ان التثبيت سوف يكون للموهلات المتوسطة العاملين بالمكافاة الشاملة اما الموهلات العليا كمعلمين الحصة سوف يتم التعاقد لمدة عام الى حين استيفاء الشروط التربوى وicdlيعنى يصدر القرار ناس تتثبت وناس لا والله حرام والناس الى شغالة بالحصة ليها اكتر من 5 و6 سنوات وبتاخد ملاليم ودة يرضى مين لابد من وقفى لمعلمى الحصة يوم الاحد القادم الساعة الواحدة امام وزارة التربية والتعليم للمطالبة بحقوقنا واقالة وزير التعليم

العلامات المرجعية