اهلا وسهلا بك فى بوابة الثانوية العامة ... سجل الان

العودة   بوابة الثانوية العامة المصرية > معلمي مصر > منتدى معلمى التربية والتعليم

منتدى معلمى التربية والتعليم ملتقى معلمى التعليم العام

قديم 05-03-2011, 04:57 PM
البروفيسير ابو اياد البروفيسير ابو اياد غير متواجد حالياً
عضو نشيط

البروفيسير ابو اياد is on a distinguished road

هناك اناس عندما تتحدث يزداد عدد الافراد التي تكرهه امثال محمود وجدي وعمر سليمان
نيتك جميلة ولكن اسلوبك وطريقة كتابتك لاترتقي لحسن نيتك كيف تقوم بعمل مقارنة بين اناس وصوللين ولصوص
وحرامية واوغاد مصوا دم الشعب بالمدرسين الذين يبحثوا عن حقوقهم المبعثرة وكرامتهم المهدورة وسط اناس لا ينظرون للبشر الا مما يمتلك
لا تقارن ارجوك وحاول تصحح من طريقة كتابتك واذا لم تعرف فلا تكتب افضل لانك لو كتبت مرة اخري بهذة الطريقة ساكون انا ممن ...........................
شكرا

قديم 05-03-2011, 05:23 PM
الصورة الرمزية Abu Menna Mohamed
Abu Menna Mohamed Abu Menna Mohamed غير متواجد حالياً
عضو قدير

Abu Menna Mohamed is on a distinguished road

يا من تدعو الي الحكمة واضح انك نسيت الشهداء و اصحاب العاهات المستديمة نتيجة الثورة و نسيت الفلوس و خيرات بلدنا اللي نهبتها عصابة مبارك و الاربعين حرامي . اخواننا في التحرير ربنا يوفقهم فلهم الفضل بعد ربنا في تحرير بلدنا و وضعها علي الطريق السليم نحو الاستقرار و التقدم ان شاء الله . فدعونا مرابطين لتحقيق اهداف الثورة و نستبشر خير بقدوم رجل قدير نحسبه علي خير و لا نزكيه علي الله مثل الدكتور عصام شرف ربنل يسدد خطاه .
قديم 05-03-2011, 05:43 PM
الصورة الرمزية علي عضاضلي
علي عضاضلي علي عضاضلي غير متواجد حالياً
مشرف قسم المعلمين الجدد & تمهيدي ماجستير(طرق حديثة في تدريس العلوم)

علي عضاضلي is on a distinguished road

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة البروفيسير ابو اياد مشاهدة المشاركة
هناك اناس عندما تتحدث يزداد عدد الافراد التي تكرهه امثال محمود وجدي وعمر سليمان
نيتك جميلة ولكن اسلوبك وطريقة كتابتك لاترتقي لحسن نيتك كيف تقوم بعمل مقارنة بين اناس وصوللين ولصوص
وحرامية واوغاد مصوا دم الشعب بالمدرسين الذين يبحثوا عن حقوقهم المبعثرة وكرامتهم المهدورة وسط اناس لا ينظرون للبشر الا مما يمتلك
لا تقارن ارجوك وحاول تصحح من طريقة كتابتك واذا لم تعرف فلا تكتب افضل لانك لو كتبت مرة اخري بهذة الطريقة ساكون انا ممن ...........................
شكرا
والله يا ابو اياد فهمتني غلط .. انا بقول كلنا لينا مطالب .. وممكن ناخدها بمليون طريقة.. وفي ظروف احسن من كدة.. ومجبتش سيرة الشهداء ودم الشعب زي ما حضرتك بتقول.. دول حاجة تانية وحقهم هناخدة مش هيضيع.. لو سمحت ابقى ركز ومتخطفش الكلام .. انا بتكلم على حاجة محددة .. وهيه المطالب الفئوية.. يعني حضرتك عاجبك اللي بيحصل ..وحال البلد اللي واقف؟!! .. اما لما بقول احمد عز وشلته نهبو البلدوهيه واقفة على رجليها .. مش معناة اني مؤيد للي عملوه..واللي يقول كدة او يفهم كدة ياريت ميسكتش على نفسه ويروح لاقرب طبيب نفسي..كلامي واضح .
وبعدين بالنسبة لاسلوب الكتابة .. المرة الجاية هبعت للكاتب والسينارست بلال فضل يبقى يكتبلي الكلام اللي هنزلة في المنتدى عشان يعجب حضرتك.. دة اسلوبي ودة رأيي.. مش عاجبك بقى انته حر.. كل واحد يعبر عن رأية بالطريقة اللي تعجبة طالما مفيهوش تجاوز ولا تجريح لحد
يارب تكون فهمت حاجة..
قديم 05-03-2011, 05:56 PM
Miss Ola Miss Ola غير متواجد حالياً
عضو فعال

Miss Ola is on a distinguished road

هو ده الكلام الصح فعلااااااااااااا
بارك الله فيك
وياريت الكل يفهم وينفذ
عـــندمـا يُـحيَــط بـــك آلاحـــبآط ويـدفعــــك آلعآلـــــمـ ـ لتـسَقــط ..أغتنــــمـ الفــرصَة لـتسجُــــد .. وتدعـــــو الله آن يمنحــــــك كل مــــآ تـرغــــــبُ. اللهم رضني بما قضيت لي وعافني فيما أبقيت حتى لا أحب تعجيل ما أخرت ولا تأخير ما عجلت. آمين آمين
قديم 05-03-2011, 05:56 PM
الاستاذ محمود حميد الاستاذ محمود حميد غير متواجد حالياً
عضو قدوة

الاستاذ محمود حميد is on a distinguished road

بلاش نردد كلام زي البغبغانات وخلاص ونقول بلاش مطالب فئوية كلمة فئوية دي بتنطبق علي كل موظف في مصر يعني المسئولين اياهم مش حد يطالب بحقة عاوزين الناس تسكت , وبعدين الحكمة تقول ( لا يضيع حق وراءة مطالب) والسادة البشوات عاوزين الناس تسكت خالص مش تفتح بقها ولا تفتكر انهم هيخبطوا علي الابواب ويطلبوا من الناس تيجي علشان تستلم جوابات التعيين بتاعتها!!!!! واصلاً لو هما فيهم الخير كانوا استجابوا للناس دي من زمان , ولما الناس بدأت تطالب بحقها يقولولهم بلاش مطالب فئوية وطبعا السذج امثالك بيرددوا كلامهم وخلاص ومش عارفين ايه المقصد والا رد عليا وقولي هو الاعتصام السلمي قدام مبني المديريات او مبني المحافظات بيعطل ايه ؟ ماهما الموظفين في مكاتبهم بيشتغلوا ولا الاصوات
بتزعج السادة المسئولين الي هما اصلاً موظفين ومتعينين واكيد مش حاسين بمعاناة الناس دي , وخليني افكرك بحاجة ( لولا الاعتصامات والمظاهرات والاحتجاجات مكنش حسني مبارك هيرحل .... ولاايه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
قديم 05-03-2011, 06:04 PM

استاذي الفاضل / مدرس على ما تفرج..
من حقك تختلف معايا.. بس مش من حقك ولا من الذوق انك تغلط في شخصى.. يا استاذي الفاضل حقك طالب بيه بس من غير ضرر البلد ..ومن غير تكسير وحرق ..من غيرمانعطل مصالح الناس..مش عارف حضرتك فهمت أزاي؟!
انا بطلب من اي حد يدخل ويشوف الموضوع والردود بتاعتي عليها.. مفيهاش كلمة واحدة خارجة .. او تجاوز على حد..
بس معلش هضطر اقولك حاجة والله أول مرة تطلع مني :
لكل داء دواء يستتطب بيه.. إلا الحماقة أعيت من يداويها..

ربنا يصلح حالنا وحالك ..
قديم 05-03-2011, 06:24 PM

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة abu menna mohamed مشاهدة المشاركة
يا من تدعو الي الحكمة واضح انك نسيت الشهداء و اصحاب العاهات المستديمة نتيجة الثورة و نسيت الفلوس و خيرات بلدنا اللي نهبتها عصابة مبارك و الاربعين حرامي . اخواننا في التحرير ربنا يوفقهم فلهم الفضل بعد ربنا في تحرير بلدنا و وضعها علي الطريق السليم نحو الاستقرار و التقدم ان شاء الله . فدعونا مرابطين لتحقيق اهداف الثورة و نستبشر خير بقدوم رجل قدير نحسبه علي خير و لا نزكيه علي الله مثل الدكتور عصام شرف ربنل يسدد خطاه .
بحترمك وبحترم ردك بشدة.. بارك الله فيك
قديم 05-03-2011, 09:07 PM
الصورة الرمزية salmaa222
salmaa222 salmaa222 غير متواجد حالياً
عضو نشيط

salmaa222 is an unknown quantity at this point

جزاك الله خيرااااااااااااااااااا
قديم 05-03-2011, 11:08 PM
عضو نشيط

ارجوك اخ علي لا تكتب مرة اخري لانك بالفعل انت انضممت لعمر سليمان ومحمود وجدي كل لما تتحدثوا او تكتبوا يزداد عدد الكارهين لك اقولها للمرة المليون الاعتراض والمظاهرات مطالب مشروعة وخاصة في اناس نائمون مثل اصحاب الكهف نوم عميق يفوقوا كل ثلاثون عاما
قديم 05-03-2011, 11:20 PM

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة البروفيسير ابو اياد مشاهدة المشاركة
ارجوك اخ علي لا تكتب مرة اخري لانك بالفعل انت انضممت لعمر سليمان ومحمود وجدي كل لما تتحدثوا او تكتبوا يزداد عدد الكارهين لك اقولها للمرة المليون الاعتراض والمظاهرات مطالب مشروعة وخاصة في اناس نائمون مثل اصحاب الكهف نوم عميق يفوقوا كل ثلاثون عاما
والله يا استاذي الفاضل.. انا مش مستني حضرتك تقولي اكتب اوماتكتبش.. انا اكتب في أي وقت.. لاحضرتك ولا غيرك يقدر يمنعني اقول رأيي.. وبعدين ياريت تبقى تعبر عن رأيك وسيب الباقيين يعبرو عن رأيهم..ومعتقدش ان حد كلفك او وكلك عشان تتكلم نيابة عنهم وتقول انهم بيكرهوني او بيحبوني.. وبعدين انا لما بعبر عن رأيي بعبر باحترام .. ولما بختلف مع حد باختلف بكل أدب وذوق ..

ياريت تتعلم من الزميل (ابو منة محمد) اختلف معايا في الرأي بكل أدب وشياكة.. وانا قبلت رأيه بكل ذوق
يار يت يا استاذى الفاضل نتعلم كيف نختلف مع الاخرين ..
ربنا يهديك وإيانا...امين
قديم 05-03-2011, 11:26 PM
ناجح بدير ناجح بدير غير متواجد حالياً
عضو جديد

ناجح بدير is on a distinguished road

هو الواحد علشان يكون يكون وطني يتنازل عن حقه و يموت من الجوع اللي مش هياخد حقه دلوقتي امته هياخده لما يمسك الحكم حسني مبارك او عمر سليمان او احمد شفيق جديد
قديم 05-03-2011, 11:28 PM
المعلم الحزين المعلم الحزين غير متواجد حالياً
مُعلم رياضيات

المعلم الحزين is on a distinguished road

هههههههههههههههههههههههههههههه انا اسف ياريس
قديم 05-03-2011, 11:38 PM

ربنا المستعان على ما تصفون
قديم 06-03-2011, 12:09 AM
الصورة الرمزية Abu Menna Mohamed
Abu Menna Mohamed Abu Menna Mohamed غير متواجد حالياً
عضو قدير

Abu Menna Mohamed is on a distinguished road

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة علي عضاضلي مشاهدة المشاركة
والله يا استاذي الفاضل.. انا مش مستني حضرتك تقولي اكتب اوماتكتبش.. انا اكتب في أي وقت.. لاحضرتك ولا غيرك يقدر يمنعني اقول رأيي.. وبعدين ياريت تبقى تعبر عن رأيك وسيب الباقيين يعبرو عن رأيهم..ومعتقدش ان حد كلفك او وكلك عشان تتكلم نيابة عنهم وتقول انهم بيكرهوني او بيحبوني.. وبعدين انا لما بعبر عن رأيي بعبر باحترام .. ولما بختلف مع حد باختلف بكل أدب وذوق ..

ياريت تتعلم من الزميل (ابو منة محمد) اختلف معايا في الرأي بكل أدب وشياكة.. وانا قبلت رأيه بكل ذوق
يار يت يا استاذى الفاضل نتعلم كيف نختلف مع الاخرين ..
ربنا يهديك وإيانا...امين
جزاكم الله خيراً
يا اخواني كلنا يريد الخير ارجوكم هيا بنا كل واحد في مجاله و في مدرسته يغير كل ما هو سلبي و يطبق ما يطمح له باختصار اصلح نفسك و ادعو غيرك يا ريت نسعي لجني ثمار الثورة و نحس بالتغيير و الله انا كنت متابع لاحداث الثورة و كنت بابكي علي الشهداء و ما كان يحدث و بعد الانتصار و خلع الطاغية نزلت مدينة الفيوم و لمست السعادة و احسست ان الناس يتنفسون الحرية و بجد كنت سعيد جدا بهذا الاحساس و الاجمل اني كنت عندما امر بجوار قصر الثقافة في الفيوم و اري صورة الطاغية كنت باقول لنفسي او الي من معي من اصدقاء " متي امر من هنا و لا اري هذه الصورة " حتي تحقق ما كنت احلم به فدعونا نعيش و نتنفس الحرية و نتكاتف من اجل مستقبل افضل لنا و لاولادنا و دعنا من الخلاف
بالتوفيق للجميع
قديم 06-03-2011, 12:15 AM
عضو نشيط

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ناجح بدير مشاهدة المشاركة
هو الواحد علشان يكون يكون وطني يتنازل عن حقه و يموت من الجوع اللي مش هياخد حقه دلوقتي امته هياخده لما يمسك الحكم حسني مبارك او عمر سليمان او احمد شفيق جديد
مشكلة الاخ علي وغيرة انهم يفهمون الوطنية علي انها شعارات والرضي بالظلم والاضطهاد
هل تعلم يااخ........
ان عامل الكهرباء بيأخذ مثل مرتباتنا ثلاث اصعاف
الساكت عن الحق شيطان اخرس

العلامات المرجعية