اهلا وسهلا بك فى بوابة الثانوية العامة ... سجل الان

العودة   بوابة الثانوية العامة المصرية > معلمي مصر > منتدى معلمى التربية والتعليم

منتدى معلمى التربية والتعليم ملتقى معلمى التعليم العام

موضوع مغلق

قديم 28-09-2011, 11:02 AM
اخلاق الفارس اخلاق الفارس غير متواجد حالياً
عضو جديد

اخلاق الفارس is an unknown quantity at this point

السلام عليكم ورحمة اللة ياجماعة انا ضميرى يحتم عليا انى اقول لكم على الى بيجرى من وراكم اولا انا مش من اوائل الازهر وليا واحد من اللجنة التنسيقية قالى ان المسئولين بيسوموهم على انهم يوفرلهم مكان كمعيدين بشرط ميطلبوش بغيرهم ويحولو يهدو الفكر فى دمغهم وقلى ان بعضنا رفد دة ولكن الى قريتو اليومين الى فاتو من كلام وملوش اى صحة اثبت لى انى الى كان رافض اظاهر وافق عشان كدة بيدلسو الحقيقة وكمان بيقولو لكو مترحوش ومتعتصموش عشان السنة المالية تروح عليكو وهما ينسقو مع المسئولين على ذلك

قديم 28-09-2011, 11:20 AM
s.shraky s.shraky غير متواجد حالياً
عضو جديد

s.shraky is on a distinguished road

سلام عليكم
الأخوة الأفاضل (أوائل الأزهر) برجاء تحري الدقة التأكد من صحة الخبر المنشور (اخلاق الفارس )وماذا يحدث الأن في التنظيم والادارة
قديم 28-09-2011, 11:46 AM
عبد الرحمن السويسى عبد الرحمن السويسى غير متواجد حالياً
عضو جديد

عبد الرحمن السويسى is on a distinguished road

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة اخلاق الفارس مشاهدة المشاركة
السلام عليكم ورحمة اللة ياجماعة انا ضميرى يحتم عليا انى اقول لكم على الى بيجرى من وراكم اولا انا مش من اوائل الازهر وليا واحد من اللجنة التنسيقية قالى ان المسئولين بيسوموهم على انهم يوفرلهم مكان كمعيدين بشرط ميطلبوش بغيرهم ويحولو يهدو الفكر فى دمغهم وقلى ان بعضنا رفد دة ولكن الى قريتو اليومين الى فاتو من كلام وملوش اى صحة اثبت لى انى الى كان رافض اظاهر وافق عشان كدة بيدلسو الحقيقة وكمان بيقولو لكو مترحوش ومتعتصموش عشان السنة المالية تروح عليكو وهما ينسقو مع المسئولين على ذلك

إنا لله وإنا إليه راجعون
أحسنوا الظن بإخوانكم
(( ....... فتبينوا أن تصيبوا قوما بجهالة فتصبحوا على ما فعلتم نادمين ))
قديم 28-09-2011, 11:55 AM
دكتورصيدلى دكتورصيدلى غير متواجد حالياً
عضو جديد

دكتورصيدلى is on a distinguished road

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة اخلاق الفارس مشاهدة المشاركة

اولا شكرا علي تحذيرك واهتمامك تانيا بصراحه معتقدش ان في حد من الاخوان ممكن يوافق علي لعبه دنيئه زي دي مش عشان همه ناس محترمين ومتدينين وبس لكن عشان همه كمان كانوا بيتظلموا زينا من سنين ومتهيالي اللي بيدوق الظلم صعب عليه اوي يظلم اخواته بالشكل المخزي ده .....وتاني مره باشكرك علي اهتمامك بالموضوع
قديم 28-09-2011, 12:00 PM
الصورة الرمزية كيميائى اسلام الشاعر
كيميائى اسلام الشاعر كيميائى اسلام الشاعر غير متواجد حالياً
عضو مجتهد

كيميائى اسلام الشاعر is on a distinguished road

بسم الله الرحمن الرحيم

كنت قد نويت عدم المشاركة و الإطمئنان عن بعد عليكم كإخوة تحاببنا فى الله قبل ان أطمئن على ما وصلت إليه القرارات المتضاربة .

و لكن قد لفت إنتباهى فى الفترة الأخيرة كثرة المهاجمين للدكتور عبد الرحمن و للصفحة بصفة عامة و أن كلهم من المحدثين الذين يهاجمون شخصه المحترم و انهم دخلوا خصيصا لهذا الهدف لأن هذه هى المشاركات الاولى لهم هذا بالإضافة للمنضمين الجدد الذين تتزايد أعدادهم بطريقة مدعاة للقلق و ليس العكس ,أين كانوا ؟؟ ولماذا الآن ؟؟ و لماذا أحسهم شخصيا غرباء الروح ,حتى من ناحية أسلوب الحوار ؟؟؟؟!

كم أرجو أن تخيب ظنونى و أن تثبت حسن نواياهم مع الأيام ,و أنهم أتوا ليتجانسوا و ينصهروا لا لخلق نوع من البلبلة و التفرقة و التبشيع من صورة أى منا فى أنظار من جعلوه مصدر ثقة و مصدر تفاؤل و نبراس نور ....

فى النهاية أختم بالتذكير أنه " من كان يؤمن بالله و اليوم الآخر فليقل خيرا أو ليصمت ",, وأيضا قول رسول الله صلى الله عليه وسلم "إن الرجل ليتكلم بالكلمه لا يلقي لها بالاً يهوي بها فى النار سبعين خريفاً".

تحياتى للجميع

انا حـتما قــادم الــيك و لكــن قــبل أن أرحــــل.. علــىّ ان اعـــــــــرف
إلــــــى أيـــــــن الســــــبيل..؟؟؟
قديم 28-09-2011, 12:49 PM
ramy gama ramy gama غير متواجد حالياً
عضو ممتاز

ramy gama is on a distinguished road

السلام عليك إخوتي في الله ازهر وعام!!!!!

اولا بقول للأخ الفاضل اللي بيتكلم علي الأزهر وبيقول كلام في الهوي وخلاص ؟؟؟ انت مابتفهمش ومعندكش دم لا انت ولا اهلك ياا................. يا بن ال......... ونا عارفك وعارف امثالك من اللي بيحبو يزرعو الفتنه والذريعه بين الناس !!وبقولك العب غيرهااااااااااااااااااااااااااا !!! عموما الفاشل واساقط مثلك بيفضل فاشل وصايع وأقولك في النهايه بالنيابة عني وعن زملائي :::إذهب لا اكرمك الله حيث كنت ..وأفوض أمري إلي الله.وحسبي الله ونعم الوكيل فييييييييييييييييييييييييييك
دع الكلاب تعوى والقافلة تسير
قديم 28-09-2011, 12:55 PM
عضو ممتاز

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ramy49 مشاهدة المشاركة
اخوانى الاعضاء بالمنتدى
اخوانى واخواتى الدكاترة بالمنتدى

اعتذر عما قلت قبل ذلك ولكنى اعترف بأننى أخطأت فى الرد وخاصة فى المشاركة الاولى لى فى المنتدى ولكن عذراً حيث أننى أتابع المنتدى من فترة ولم يكن لى حساب عليه وعندما وجدت أن الأمور متضاربه مع بعضها البعض قررت أن أشارك حتى يتوقف بعض الأعضاء عن المعلومات المغلوطه أما بالنسة للأخوه الذين يشككون فى أنى من الاوائل فانا بالفعل الرابع على دعتى بكالوريوس نظم المعلومات الادارية عام 2006 وعملت بعد التخرج بشركة خاصه بمصر والحين أشارككم القول من الكويت ولذلك قلت لكم استنيتوا كتير عشان كده مش عيب لما تستنوا كمان شوية والعجب العجاب لو عرفتم ان انا اللى كنت بشرح للاول والتانى على الدفعة وبالرغم من ذلك طلعت الرابع ولكنى فى نهايه الامر اتمنى التوفيق للكل حيث اننى ارغب ايضا فى الحصول على حقى الذى ضاع ولكن بالعقل
واريد أن اشكر الاخوة الذين قاموا بالرد عليا وقاموا بالدفاع عن الدكتور عبد الرحمن

ولكل اعضاء المنتدى التقدير والاحترام وارجو قبول اعتذارى

كان معكم قلب الاسد وعلى فكرة دة الاسم اللى كان يطلق على شلتى فى الجامعة ماشى ياكبير انت وهو .

اولا ان شاء الله انت بتابع لييييييييييييه هو لاسمح الله حضرتك من الأوائل دا اولا
ثانيا رأيك لينا لايسمن ولا يغني من جوع خليه في بطنك واسكت
ثالثاتشرح للأول تشرح للثاني دي حاجه بينك وبين ربنا ويثيبك عليها ..دا إذا كنت بتشرح لله ليهم ؟؟مش بتتنطط عليهم لاسمح الله
رابعا حقك ايه يا ابو حق دا انت بتحقد علي الأول والثاني مابالك بقه بالرااااااااااااااااااااااااااااابع
خامسا ودا الأهم لما تحب تشتغل الناس وتدخل بأسماء مختلفه وتهبل في الكلام ابقي اختار ناس عبيطه زيك مش اوائل تتكلم معاهم ..ماشي يا ...يا ....ياكبير

دع الكلاب تعوى والقافلة تسير
قديم 28-09-2011, 01:04 PM
عضو ممتاز

ياااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااار يت كل إخواني يسمعو من أذن ..وطبعا الكل عااارف الأذن الأخري اكيييييييييييييد شغاااااااااااله هههههههههههههههه ..أكرمكم الله وسدد خطاكم وتبوئم من الجنة منزلا!!
قديم 28-09-2011, 01:06 PM
عضو ممتاز

وأحب أطمئن إخواننا كل شيء مااااااشي علي مايرااااااااااام وعلي خير وجه ؟؟وانتظرو الخير ان شاء الله

وطبعا مش هوصيكم .............. هناك من يتربص بنا وأهو بانو وظهرو هههههههههههههههه الحمد لله رب العالمين
قديم 28-09-2011, 01:13 PM
عضو ممتاز

قال تعالى:"ولا تنازعوا فتفشلوا وتذهب ريحكم واصبروا إن الله مع الصابرين" الانفال/46
قديم 28-09-2011, 01:15 PM
s.shraky s.shraky غير متواجد حالياً
عضو جديد

s.shraky is on a distinguished road

يا أخ رامي هل هناك من امكانية للتواصل معكم عبر البريد الالكتروني او التليفون
قديم 28-09-2011, 01:15 PM
عضو ممتاز

إلي كل أوائل الأزهر خبر هااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا ااااااااااااااااااام

والله إن البكاء ليغمر عيني الأن وأنا أكتب إليكم تم تعليق الأسماء بإدارة الجامعه ..من سيتم تعيينهم معيدين
واكييييييييييييييييييييييد باقي الكليات الأخري علقت الأسماء الف مبرووووووووووووووووووووووك للجميع
قديم 28-09-2011, 01:20 PM
دكتورصيدلى دكتورصيدلى غير متواجد حالياً
عضو جديد

دكتورصيدلى is on a distinguished road

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة دكتورصيدلى مشاهدة المشاركة
سؤال ليس لمن يهمه الامر ولكن لمن يعرف الاجابه
مثلا كليه زي صيدله الازهر فرع اسيوط ليس بها اقسام منفصله كل الطلبه بتدرس كل الاقسام ....فمثلا لو اخدوا 20طالب من الاوائل علي الكليه بصفه عامه ووزعوهم علي الاقسام يعني اتنين لكل قسم اضرب في تماني دفعات مثلا (الموعود بتعينهم معيدين يعني)يعني كل قسم هيبقي فيه 16 معيد جديد ....ده الي فهمته من كلام الجرايد والمنتديات (معيدين وليس اداريين) طيب ده جميل بالنسبه للجامعات العامه اللي عندهم الاف الطلبه انما كليه الصيدله اللي بحكيلكم عليها دي عدد الطلبه في دفعتها لا يتجاوز 200 طلب يعني تعيين 160 معيد علي 200 طالب ازاي؟؟؟؟؟؟؟؟؟ده سؤال وبالنسبه للاخوه اللي قالوا ان الجامعه هتاخد اتنين فقط في كل قسم من مجموع الاوائل علي مستوي كل الدفعات والباقي هيتعين في الجهاز الاداري للدوله طيب ايه التعيين اللي ممكن يجي للصيدلي (ومحدش يقولي المستشفيات لان ده اساسا تكليف الصيادله العادي ) يعني مراكز البحوث والرقابه الدوائيه هتستوعب الاعداد الرهيبه دي من الاوائل ....اللي يعرف الاجابه او تصور للفكر العام اللي هيتنفذ يا ريت ميبخلش علينا وجزاكم الله خيرا........
يا اخوه ده مش سؤال تعجيزي انا فعلا مش فاهم لو حد عنده معلومه يا ريت يوضحلي الفكره وجزاكم الله خيرا
قديم 28-09-2011, 01:24 PM
الصورة الرمزية ام رهف
ام رهف ام رهف غير متواجد حالياً
عضو قدوة

ام رهف will become famous soon enough

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ramy gama مشاهدة المشاركة
إلي كل أوائل الأزهر خبر هااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا ااااااااااااااااااام

والله إن البكاء ليغمر عيني الأن وأنا أكتب إليكم تم تعليق الأسماء بكلية التربيه بنين القاهره ..من سيتم تعيينهم معيدين
واكييييييييييييييييييييييد باقي الكليات علقت الأسماء الف مبرووووووووووووووووووووووك للجميع
الف مبرووك
بس هل يادكتور رامى ممكن تتم الخطوة دى قبل الورق مايروح المالية
انا طبعا مش باشكك في كلامك انا بس باستفسر
وربنا يتم فرحتنا على خير
سأبقى "مسلما موحّدا عاشقا لمحمّدٍ" من الصميم ..حتى مماتي ولو بعد حين
قديم 28-09-2011, 01:29 PM
عضو ممتاز

كل حاجه ليها خطوات وهما عمرهم ما هيعلقو الأسماء كدا من دماغهم خصوصا انتي عارفه إحنا بنتصلب هههههههههههههههههه .....الحمد لله

واقسم بالله الدكتور لسه مكلمني حالا من الكليه وقال ليا الأسماء لسه متعلقه حا لا؟؟؟

والموضوع ان شاء الله اوشك علي الإنتهاء والجامعه كاتبه وعامله كل حاجه ..بإذن الله لما تجيلها الأسماء من التنظيم كل شيء هيكون جاااااااااااااااااااااااااهز .وربنا المستعان والموفق والف مليوووووووووووووووووووووون مبروك ام رهف وخليل والأخت مني وعقبال اخوانا التربيه والتعليم ..بس مش تنسينا ام رهف لما نعوز طلب من كليتك ابقي عبرينا بس ..جزاكي الله كل الخير
موضوع مغلق

العلامات المرجعية