اهلا وسهلا بك فى بوابة الثانوية العامة ... سجل الان

العودة   بوابة الثانوية العامة المصرية > معلمي مصر > منتدى معلمى التربية والتعليم

منتدى معلمى التربية والتعليم ملتقى معلمى التعليم العام

موضوع مغلق

قديم 28-09-2011, 08:17 PM
الصفحة الأخيرة الصفحة الأخيرة غير متواجد حالياً
عضو جديد

الصفحة الأخيرة is on a distinguished road

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة abdelrhem مشاهدة المشاركة
ألف مليووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووو ون مبرووووووووووووووووووك لأوائل الأزهر

الورق تم إعتماده من الدكتور صفوت النحاس منذ ثلاث ساعات تقريبا....

وسيذهب للماليه ان شاء الله يوم الخميس ...طبعا هتقولو ليه؟؟؟ عشان البوسته بتروح الماليه الإثنين والخميس من كل أسبوع

وفقكم الله لما يحب ويرضي والف مبروووووووووووووووووووووووووك وعقبال إخوانا أوائل التربيه والتعليم.. وحملة الماجستير ...والمنح

الحمد لله رب العالمين

قبل قليل نُشر هذآ المنشور بجروب مظآليم الأزهر ..

Mohammad Magdy
بسم الله الرحمن الرحيم
الاخوه والاخوات تحيه طيبه وبعد
نحمد اليكم الله الذي لا اله الا هو ونصلي ونسلم على خاتم انبيائه ورسله
نحمد الله ان من علينا بانتهاء الورق اليوم تماما بكل متعلقاته من التنظيم وتم كتابة المذكرة بفضل الله تعالى واطلعت عليها بنفسي وقراتها كلها وهي كما نريد ولله الحمد تنص على تعيين الاسماء المرفقة في الجداول
وسيوقع د صفوت غدا على المذكرة باذن الله تعالى
ونسال الله تعالى التيسير

فاللهُمَّ يَسِّر و لآ تُعَسِّر ..
قديم 28-09-2011, 05:09 PM
اخلاق الفارس اخلاق الفارس غير متواجد حالياً
عضو جديد

اخلاق الفارس is an unknown quantity at this point

وسوال لو سمحت مش الاخ رامى بردة بتاع الاكشن يعن صعب حد يصدقك والى بيصدقك دلوقت بس عشان يقنع نفسة ..........غرقان متعلق بقشاية
قديم 28-09-2011, 07:18 PM
ramy49 ramy49 غير متواجد حالياً
عضو جديد

ramy49 is on a distinguished road

هذا الرد الى رامى جومه ال؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
--------------------------------------------------------------------------------

اولا: انت ملكش دعوه اذا كنت من الاوائل ولا لأ ياسيد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ ؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ثانيا : انا لا اعطى رايى الا لمن يستحق مين بقه اللى قالك ان انا بعطى رأيى ليك
ثالثا: انتظر الثواب من الله ولما قلت موضوع بشرح ده من باب الضحك مع نفسى على اللى فات
رابعا:انا لا احقد بس بتعجب من ناس بيقولوا هما الاوائل ومش عارفين يثبتوا نفسهم فى العمل الخاص بره عايزين بابا وماما تخلى بالهم منهم وطبعا بابا اللى هى الحكومه مش كفايه التعليم المجانى ..الله يخربيت مجانية التعليم اللى خلاتك تقعد حاطط رجل على رجل اه قبل ما انسى انا تعليم مجانى بس من عيله مكافحه
خامسا: مش عارف اقولك ايه فى موضوع الهبل والعبط اللى انت بتقول عليه غير كل اناء ينضح بما فيه
واخيرا وليس بأخر انت شخص مريض نفسيا ولا يجب الرد عليك بعد ذلك وذلك من باب واعرض عن الجاهلين واذا اردت التأكد من ذلك فانظر الى حالك على صفحات المنتدى فتجد نفسك شويه بتشتم فى الاعضاء اللى بيحطوا اخبار لا توحى بالتفاؤل وشويه تدافع عن الدكتور عبدالرحمن اليس له لسانا يتكلم به ويدافع عن نفسة واكن له كل الاحترام اولا واخيرا حيث اننى لا اعرفه ولكن من رده يتبين بأنه مثالا يحتذى به .

الخيل والليل والبيداء تعرفنى والسيف والرمح والقرطاس والقلم
قديم 28-09-2011, 07:46 PM
أبوخيرى أبوخيرى غير متواجد حالياً
عضو فعال

أبوخيرى is on a distinguished road

يا ترى إيه آخر أخبار معيدى الأزهر , أفيدونا أفادكم الله رب العالمين
قديم 28-09-2011, 08:47 PM
المبرمج امير ابوحشيش المبرمج امير ابوحشيش غير متواجد حالياً
عضو جديد

المبرمج امير ابوحشيش is on a distinguished road

انا سمعت عنك يا دكتور عبد الرحمن من ناس اصحابي علي المنتدي وعن احترامك كتير
انا عندي سؤال لحضرتك بالنسة لاوائل الخريجين عام مش ازهر علشان حاليا عالفيس بوك كان فيه وفد راح قابل صفوت النحاس النهاردة
بس الاخبار اللي وصلتنا لحد دلوقتي مش ولابد خالص لو تقدر حضرتك بحكم مكانك لو تقدر تتأكد لنا من الحوار ده يبقي ليك جزيل الشكر

النحاس قال الى الوافد الزائر اليوم بان الاستمارة كمان ثلاث شهور والتعيين بعد خمس شهور ؟؟ هذا ماكده ايمن سعد ؟؟؟؟؟
ايمن سعد ده واحد من الوفد اللي راحوا قابلوه النهاردة مش عارف بقي دي اشاعات ولا حقيقي بس الشخص ده موثوق فيه
قديم 28-09-2011, 09:48 PM
ramy gama ramy gama غير متواجد حالياً
عضو ممتاز

ramy gama is on a distinguished road

جزااااااااااااااااااااااااااااااااااااااك الله خيرا دكتور عبد الرحمن !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

وإن شاء الله عند حسن ظن حضرتك
قديم 28-09-2011, 10:06 PM
قنديل الشاعر قنديل الشاعر غير متواجد حالياً
عضو جديد

قنديل الشاعر is on a distinguished road

ياجماعة لوسمحتو بعد ازنكو ا ياريت نسبنا من النشغال بالرد على الناس اللى كل كلامهم بعيد عن موضوعنا ومستقبلنا انا بترجاكووووووووووووو رجاء وبكرر رجاء مش امر رجاء ياكل ما هو عندو فكرة عن موضوع الوفد اللى قابل صفوت النحاس يتكلم

يادكتور عبد الرحمن انا طالب منك تعليق واضح وصريح عن اللى بيحصل واللى بيتكتب عن الوفد

ياحضرتك تقوللى معنتش تسألنى عن حاجة تانى واانا نتتظر الرد

ولو اى حد ياجماعة عندو تعليق يتفضل يقولووووووووووووووووو

مع كامل احترامى لجميع الاعضاء بلا اثتثناء

قديم 29-09-2011, 12:12 AM
الصورة الرمزية د.عبدالرحمن المنياوي
د.عبدالرحمن المنياوي د.عبدالرحمن المنياوي غير متواجد حالياً
معلم ثانوى مواد سياحية و فندقية

د.عبدالرحمن المنياوي has a spectacular aura about

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة قنديل الشاعر مشاهدة المشاركة
ياجماعة لوسمحتو بعد ازنكو ا ياريت نسبنا من النشغال بالرد على الناس اللى كل كلامهم بعيد عن موضوعنا ومستقبلنا انا بترجاكووووووووووووو رجاء وبكرر رجاء مش امر رجاء ياكل ما هو عندو فكرة عن موضوع الوفد اللى قابل صفوت النحاس يتكلم

يادكتور عبد الرحمن انا طالب منك تعليق واضح وصريح عن اللى بيحصل واللى بيتكتب عن الوفد

ياحضرتك تقوللى معنتش تسألنى عن حاجة تانى واانا نتتظر الرد

ولو اى حد ياجماعة عندو تعليق يتفضل يقولووووووووووووووووو

مع كامل احترامى لجميع الاعضاء بلا اثتثناء
يا جماعة أنا عرفت قابلة الوفد المخصص في التنظيم والإدارة وانا عارف شعلة وأيمن سعد والناس المحترمة اللي تعبانه في الموضوع ده وعارف إن كلامهم محل ثقة .. بس بالرغم من كل التضارب الموجود حاليا إلا أن الأخبار اللي عندي إن الاستمارات تصل في الجامعات الأسبوع القادم وده اللي عرفته.. أتمنى أن يكون الخير قريب .. واستثناء تكتب كده يا شاعر

د. عبدالرحمن المنياوي
قديم 29-09-2011, 09:22 AM
قنديل الشاعر قنديل الشاعر غير متواجد حالياً
عضو جديد

قنديل الشاعر is on a distinguished road

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة د.عبدالرحمن المنياوي مشاهدة المشاركة
يا جماعة أنا عرفت قابلة الوفد المخصص في التنظيم والإدارة وانا عارف شعلة وأيمن سعد والناس المحترمة اللي تعبانه في الموضوع ده وعارف إن كلامهم محل ثقة .. بس بالرغم من كل التضارب الموجود حاليا إلا أن الأخبار اللي عندي إن الاستمارات تصل في الجامعات الأسبوع القادم وده اللي عرفته.. أتمنى أن يكون الخير قريب .. واستثناء تكتب كده يا شاعر

شكرا على الرد يادكتور ومعلش فى موضوع استثناء اصلى مهندس مبتفرقش معانا موضوع الكتابة دة بعدين انا كنت زعلان بقى

احلى صباح

وكل سنة ورهب بخير ام رهف وعقبال متفرحى بجوازها
قديم 28-09-2011, 09:52 PM
ramy gama ramy gama غير متواجد حالياً
عضو ممتاز

ramy gama is on a distinguished road

أنا بعتذر لكل احبابي في المنتدي عام وازهر ؟؟؟؟

وفعلا ....فليقل خيرا أو ليصمت !!

أكرمكم الله ..
قديم 03-10-2011, 01:15 PM
boskovice boskovice غير متواجد حالياً
عضو نشيط

boskovice is on a distinguished road

تعيين 60 ألفاً من أوائل الخريجين

كتب علاء الطويل:

الأثنين 3 اكتوبر 2011

( المصدر المساء )

أكد د. صفوت النحاس رئيس الجهاز المركزي للتنظيم والإدارة أنه تم اعتماد خطة توظيف أوائل الخريجين منذ عام 2003 حتي عام 2010 بإجمالي 60 ألف خريج بدءاً من هذا الشهر.
قال النحاس إن خطة التوظيف تم اعتمادها بعد الانتهاء من توفير كافة الدرجات والإمكانات المالية من وزارة المالية وبعد الاطلاع علي الدرجات المتاحة في كافة الوزارات والهيئات والجهات المختلفة.
أشار إلي أن الخطة تتضمن تعيين الخمسة الأوائل بكل كلية في آخر سبع سنوات بعد استبعاد المعيدين الذين تم تعيينهم وذلك في إطار المشروع القومي للتشغيل الذي أقره مجلس الوزراء في شهر يوليو الماضي.
أوضح أن هذه التعيينات تعد الأولي منذ سبع سنوات وهي الفترة التي تولي فيها أحمد نظيف رئاسة مجلس الوزراء حيث أصدر خلالها قراراً بإيقاف التعيينات

هههههههههههههههههههههه تعيين الخمسة الاوائل فقط والمشكلة بيقولك 60 الف خريج ههههههههههههه
مش فاهم حاجة فى اى حاجة وبيتكلم هو كل من هب ودب عمال يتكلم على موضوع اوائل الخريجين ولا اية

موضوع العشرين الاوائل منتهى محدش يقلق بس المشكلة النحاس دماغة وحشة والحكومة اوحش احتمال يقولك اقتراح هنعين الشهر دة الخمسة وبعدين كمان كذا شهر ال 15 الله اعلم

نصيحة منى الحقوو نفسكم النحاس والحكومة بتلعب من تحت

لتحت على الناس صدقونى اللهم بلغت اللهم فاشهد الاعتصام هو الحل وبكرة تعرفو

قديم 03-10-2011, 01:29 PM
رحاب كريم رحاب كريم غير متواجد حالياً
عضو جديد

رحاب كريم is on a distinguished road

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة boskovice مشاهدة المشاركة
تعيين 60 ألفاً من أوائل الخريجين

كتب علاء الطويل:

الأثنين 3 اكتوبر 2011

( المصدر المساء )

أكد د. صفوت النحاس رئيس الجهاز المركزي للتنظيم والإدارة أنه تم اعتماد خطة توظيف أوائل الخريجين منذ عام 2003 حتي عام 2010 بإجمالي 60 ألف خريج بدءاً من هذا الشهر.
قال النحاس إن خطة التوظيف تم اعتمادها بعد الانتهاء من توفير كافة الدرجات والإمكانات المالية من وزارة المالية وبعد الاطلاع علي الدرجات المتاحة في كافة الوزارات والهيئات والجهات المختلفة.
أشار إلي أن الخطة تتضمن تعيين الخمسة الأوائل بكل كلية في آخر سبع سنوات بعد استبعاد المعيدين الذين تم تعيينهم وذلك في إطار المشروع القومي للتشغيل الذي أقره مجلس الوزراء في شهر يوليو الماضي.
أوضح أن هذه التعيينات تعد الأولي منذ سبع سنوات وهي الفترة التي تولي فيها أحمد نظيف رئاسة مجلس الوزراء حيث أصدر خلالها قراراً بإيقاف التعيينات

هههههههههههههههههههههه تعيين الخمسة الاوائل فقط والمشكلة بيقولك 60 الف خريج ههههههههههههه
مش فاهم حاجة فى اى حاجة وبيتكلم هو كل من هب ودب عمال يتكلم على موضوع اوائل الخريجين ولا اية

موضوع العشرين الاوائل منتهى محدش يقلق بس المشكلة النحاس دماغة وحشة والحكومة اوحش احتمال يقولك اقتراح هنعين الشهر دة الخمسة وبعدين كمان كذا شهر ال 15 الله اعلم

نصيحة منى الحقوو نفسكم النحاس والحكومة بتلعب من تحت

لتحت على الناس صدقونى اللهم بلغت اللهم فاشهد الاعتصام هو الحل وبكرة تعرفو

ربنا يدينا ويديلك طولة العمر
قديم 28-09-2011, 09:59 PM
عضو جديد

اقتنعتو ان فية خيانة من اللجنة التنسيقية وانهم بيضحكو عيكم عشان السنة المالية تروح
قديم 28-09-2011, 10:01 PM
عضو جديد

يجاماعة خلو بلكم لحسن يضيع حقكم اللهم بلغت اللهم فشهد\
قديم 28-09-2011, 10:03 PM
عضو جديد

انا صحبى الى فى اللجنة اتصل بية وحس من كلامى انى فضحت امرة وزعلت معاة عشان خطركو
موضوع مغلق

العلامات المرجعية