اهلا وسهلا بك فى بوابة الثانوية العامة ... سجل الان

العودة   بوابة الثانوية العامة المصرية > معلمي مصر > منتدى معلمى التربية والتعليم

منتدى معلمى التربية والتعليم ملتقى معلمى التعليم العام

موضوع مغلق

قديم 19-08-2011, 03:03 PM
sherif 20II sherif 20II غير متواجد حالياً
عضو جديد

sherif 20II is on a distinguished road

هل أنت من الأوائل العشرين مع حذف المعيدين؟ لأنى أنا بالمعيدين رقم 24 لكن بعد حذفهم بقيت 13 على الكلية والتالت على القسم ولقيت اسمى فى كشوف الأوائل العشرين فى الكلية وكمان على موقع الأكاديمية....
سؤالى ل boskvoice هوا استمارات الرغبات للعشرين الأوائل ولا لحملة الماجستير ... ولو لينا نروح فين و نختار من بين ايه عشان أكتب رغبة متوفرلها وظيفة؟
قديم 19-08-2011, 06:22 PM
الصورة الرمزية د.عبدالرحمن المنياوي
د.عبدالرحمن المنياوي د.عبدالرحمن المنياوي غير متواجد حالياً
معلم ثانوى مواد سياحية و فندقية

د.عبدالرحمن المنياوي has a spectacular aura about

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة sherif 20ii مشاهدة المشاركة
هل أنت من الأوائل العشرين مع حذف المعيدين؟ لأنى أنا بالمعيدين رقم 24 لكن بعد حذفهم بقيت 13 على الكلية والتالت على القسم ولقيت اسمى فى كشوف الأوائل العشرين فى الكلية وكمان على موقع الأكاديمية....
سؤالى ل boskvoice هوا استمارات الرغبات للعشرين الأوائل ولا لحملة الماجستير ... ولو لينا نروح فين و نختار من بين ايه عشان أكتب رغبة متوفرلها وظيفة؟
الاستمارات للأوائل وسيتم الإعلان في مديريات التنظيم والإدارة بالمحافظات لاستقبال الاوائل لكتابة رغباتهم كل في محافظته ..

والأوائل اللي هيتعينوا هم الاوائل على جميع الكلية بعد استبعاد المعيدين

د. عبدالرحمن المنياوي
قديم 20-08-2011, 01:13 AM
boskovice boskovice غير متواجد حالياً
عضو نشيط

boskovice is on a distinguished road

اقتباس:
اقتباس:

استمارة الرغبات للعشرين الاوائل

وهيتم الاعلان عنها قريبا فى الصحف والاعلان هيوضحلك كل الى عاوز تفهمة

قديم 19-08-2011, 04:47 PM
هبه.احمد هبه.احمد غير متواجد حالياً
عضو جديد

هبه.احمد is on a distinguished road

ياجماعه بالنسبه لاوائل كليات التربيه والاداب هل التنظيم والاداره هي اللي هتختارلنا الرغبات ولا احنا اللي هنختارها؟؟؟؟؟؟؟
وهل لو اشتغلت في مدرسه هيكون بنظام التعاقد ام تثبيت علي طول ؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ارجو الرد ولكم جزيل الشكر
قديم 19-08-2011, 06:20 PM

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة هبه.احمد مشاهدة المشاركة
ياجماعه بالنسبه لاوائل كليات التربيه والاداب هل التنظيم والاداره هي اللي هتختارلنا الرغبات ولا احنا اللي هنختارها؟؟؟؟؟؟؟
وهل لو اشتغلت في مدرسه هيكون بنظام التعاقد ام تثبيت علي طول ؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ارجو الرد ولكم جزيل الشكر
دائما الأوائل هم من سيختار .. ولو جاء تعيينك في مدرسة ستعين على الدرجة الثالثة التخصصية في وظيفة معلم مساعد ثابت وليس عقد .. ولا تصرف بدل الاعتماد إلا بعد اجتياز اختبار الكادر ..

د. عبدالرحمن المنياوي
قديم 19-08-2011, 07:42 PM
معلم مساعد 2011 معلم مساعد 2011 غير متواجد حالياً
عضو نشيط

معلم مساعد 2011 is on a distinguished road

يعني هايقدمو امتي اوائل خريجي الجامعات
قديم 19-08-2011, 08:48 PM

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة معلم مساعد 2011 مشاهدة المشاركة
يعني هايقدمو امتي اوائل خريجي الجامعات

انتظري إعلان التنظيم والإدارة عن بداية ملئ الاستمارات ...

د. عبدالرحمن المنياوي
قديم 19-08-2011, 08:49 PM
منى أبو الجود منى أبو الجود غير متواجد حالياً
عضو نشيط

منى أبو الجود is on a distinguished road

السلام عليكم ورحمة الله ........... كيف حالكم كل أعضاء المنتدى الكرام ... كل سنة وانتم طيبين ... للأسف كنت منقطعة فترة عن المشاركة لاني كنت عند والدتي وللأسف معندهاش نت .........المهم انا قريت كل المشاركات .......وأحب أقول لكل اوائل الازهر ألف مليون مبروك .........وكمان للتربية والتعليم ........وربنا يوقفنا جميعا الى ما يحب ويرضى ..... وكان لي استفسار من أختنا العزيزة أم رهف أو الأخ الكريم خليل أو أخي الفاضل رامي ........هل بالنسبة للشعب الي مفهاش أقسام غير في الدراسات العليا زي اللغة العربية والشريعة زي ماهو القرار بعتوا اسماء التمانية الاوائل في العربي بحيث يكون اثنين في كل قسم ....... يعني كل قسم فيه اثنين أوائل ودا كان عشان تحقيق العدالة لان فيه شعب فيها اقسام خلال مدة الدراسة .... وفيه شعب مفهاش أقسام غير في الدراسات العليا ......ولكم جميعا جزيل الشكر ............. والله الموفق والمستعان
قديم 19-08-2011, 08:59 PM
خليل المسيرى خليل المسيرى غير متواجد حالياً
عضو نشيط

خليل المسيرى is on a distinguished road

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة منى أبو الجود مشاهدة المشاركة
السلام عليكم ورحمة الله ........... كيف حالكم كل أعضاء المنتدى الكرام ... كل سنة وانتم طيبين ... للأسف كنت منقطعة فترة عن المشاركة لاني كنت عند والدتي وللأسف معندهاش نت .........المهم انا قريت كل المشاركات .......وأحب أقول لكل اوائل الازهر ألف مليون مبروك .........وكمان للتربية والتعليم ........وربنا يوقفنا جميعا الى ما يحب ويرضى ..... وكان لي استفسار من أختنا العزيزة أم رهف أو الأخ الكريم خليل أو أخي الفاضل رامي ........هل بالنسبة للشعب الي مفهاش أقسام غير في الدراسات العليا زي اللغة العربية والشريعة زي ماهو القرار بعتوا اسماء التمانية الاوائل في العربي بحيث يكون اثنين في كل قسم ....... يعني كل قسم فيه اثنين أوائل ودا كان عشان تحقيق العدالة لان فيه شعب فيها اقسام خلال مدة الدراسة .... وفيه شعب مفهاش أقسام غير في الدراسات العليا ......ولكم جميعا جزيل الشكر ............. والله الموفق والمستعان

ايوه ان شاء الله وتم الحصر على هذا الاساس وللتأكد اكثر فيه تصريح نشر فى جريدة صوت الأزهر أخر عدد باريخ 19/88/2011 والف مبرزك بس يارب الموضوع يخلص بقى لأن التصريح سيتم تسليم قبل بداية العام الدراسى وفيه ناس قالت على العيد لتكون فرحتان للجميع
قديم 19-08-2011, 09:50 PM
فاطمة الزهراء 86 فاطمة الزهراء 86 غير متواجد حالياً
عضو مجتهد

فاطمة الزهراء 86 is on a distinguished road
افتراضي أرجو الرد

السلام عليكم

جزاكم الله خيرا على هذه الصفحة النافعة لنا نحن الأوائل ولكن لي سؤال للدكتور عبد الرحمن :

يعني إيه هيتم التعيين عن طريق الإعلان عن ملأ إستمارات مش هو المفروض إنهم يبعتوا جوابات للأوائل لحد منازلهم , طيب الناس هتعرف منين عن الإعلانات دي طيب ما هو ممكن خرجيين كتير يفكروا إنها مسابقة وياتوا هما كمان ويملأوا الإستمارات .

سؤال معلش تاني الناس اللي متأمن عليهم هم هيتم تخيرهم إمتى يعنى بعد ما يملأوا الإستمارات ولا قبل كده لان أنا مثلا علي عهدتي حاسوب وعايزة لسه أخلي طرفي وأخلي عهدتي وده طبعا هيأخذ وقت فانا مش عارفه أعمل إيه دلوقت أرجو الرد .
قديم 19-08-2011, 10:21 PM

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة فاطمة الزهراء 86 مشاهدة المشاركة
السلام عليكم

جزاكم الله خيرا على هذه الصفحة النافعة لنا نحن الأوائل ولكن لي سؤال للدكتور عبد الرحمن :

يعني إيه هيتم التعيين عن طريق الإعلان عن ملأ إستمارات مش هو المفروض إنهم يبعتوا جوابات للأوائل لحد منازلهم , طيب الناس هتعرف منين عن الإعلانات دي طيب ما هو ممكن خرجيين كتير يفكروا إنها مسابقة وياتوا هما كمان ويملأوا الإستمارات .

سؤال معلش تاني الناس اللي متأمن عليهم هم هيتم تخيرهم إمتى يعنى بعد ما يملأوا الإستمارات ولا قبل كده لان أنا مثلا علي عهدتي حاسوب وعايزة لسه أخلي طرفي وأخلي عهدتي وده طبعا هيأخذ وقت فانا مش عارفه أعمل إيه دلوقت أرجو الرد .

لأ الأوائل بس هم اللي هيقدموا علشان كل واحد هيملى الاتمارة اللي قدام اسمه ..

التخيير هيتم أثناء تقديم مسوغات التعيين يعني في الآخر خالص ..

د. عبدالرحمن المنياوي
قديم 19-08-2011, 10:45 PM
mido_9_1987 mido_9_1987 غير متواجد حالياً
عضو جديد

mido_9_1987 is on a distinguished road

دكتور عبد الرحمن ربنا يجزيك خير يا رب على اللى انت بتعمله
بس المهم دلوقت وبشكل مبسط ممكن حضرتك تقلنا ايه الخطوات اللى احنا هنعملها او ايه اللى المفروض نعملة دلوقت والمطلوب منا فى الفترة القادمة ان شاء الله
قديم 19-08-2011, 11:24 PM
منى أبو الجود منى أبو الجود غير متواجد حالياً
عضو نشيط

منى أبو الجود is on a distinguished road

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة خليل المسيرى مشاهدة المشاركة
ايوه ان شاء الله وتم الحصر على هذا الاساس وللتأكد اكثر فيه تصريح نشر فى جريدة صوت الأزهر أخر عدد باريخ 19/88/2011 والف مبرزك بس يارب الموضوع يخلص بقى لأن التصريح سيتم تسليم قبل بداية العام الدراسى وفيه ناس قالت على العيد لتكون فرحتان للجميع
شكرا جزيلا أخي الكريم .... ربنا يطمنك زي ما طمنتني........كان فيه بعض الناس شككوني في الموضوع ده....مع اني ذهبت لكليتي وقالولي ان اسمي اتبعت في الكشوف الأخيرة الخاصة بالأول والثاني على الشعب والاقسام وانهم بعتوا تمانية في شعبة اللغة العربية لان فيها اربع اقسام وكنت انا الخامسة ..........لكن حبيت اطمن .......جزاك الله خيرا وألف مبروك لنا جميعا ............وربنا يكمل فرحتنا ......والله كان نفسي أشارك في بطولات الاوائل في القاهرة لكن طبعا بيتي وزوجي وابني يحولون دون ذلك خاصة اني مش عايشة في القاهرة .......ولكن كل ما املكه هو الدعاء .....وربنا يوفقنا جميعا ......وألف شكر لكل من شارك في جلب الفرحة لغيره ....وربنا يجازيهم خير في الدنيا والاخرة .......
قديم 19-08-2011, 10:44 PM
ramy gama ramy gama غير متواجد حالياً
عضو ممتاز

ramy gama is on a distinguished road

منور يا دكتور عبد الرحمن وكل عام وأنتم بخير
قديم 19-08-2011, 10:44 PM
amralaraby amralaraby غير متواجد حالياً
عضو مجتهد

amralaraby is on a distinguished road

كنت عايز اسأل الدكتور عبد الرحمن سؤال الاستمارات دى هاتكون بناء على بيان ال 20 الاوائل بتاع الكلية ولا الاكاديمية هى اللى هاتحدد .................................... وشكرا .
موضوع مغلق

العلامات المرجعية