اهلا وسهلا بك فى بوابة الثانوية العامة ... سجل الان

العودة   بوابة الثانوية العامة المصرية > القسم الإدارى > أرشيف المنتدي

أرشيف المنتدي هنا نقل الموضوعات المكررة والروابط التى لا تعمل

أدوات الموضوع ابحث في الموضوع انواع عرض الموضوع
قديم 04-10-2009, 08:12 PM
العرسى العرسى غير متواجد حالياً
عضو جديد

العرسى is on a distinguished road
Impp ايه اللى حصل

الحمله مالها كده ياجماعه محدش عاد بيكتب ولا فى رسايل نبعتها فين الناس المحترمه اللى احنا بنخش النت علشان نقرا اخبارهم فين الاستاذ متعاقد فين الاستاذ احمد فين هند فين الناس اللى شايله الحمله على كتافهم والله انا بحبكم وبحترمكم وانا وراكم فى اى حاجه تعملوها يارب تكونوا بخير وتكونو فى صحه جيده واتمنى ترجعوا للحمله باخبار جميله وربنا معاكم
قديم 04-10-2009, 09:35 PM
الصورة الرمزية (هند)
(هند) (هند) غير متواجد حالياً
معلمة اللغة العربية

(هند) is on a distinguished road

السلام عليكم
والله كلنا بنسال نفسنا نفس السؤال فين الناس وفين الشغل فين الناس الى حضرت الندوة محدش سمع عنهم حاجه ولا قالوا هما عملوا ايه ولا اى اخبار بس ياريت نطمن عليهم
قديم 04-10-2009, 10:04 PM
أ/ هشام العيسوى أ/ هشام العيسوى غير متواجد حالياً
مدرس بالأزهر الشريف

أ/ هشام العيسوى is on a distinguished road

يارب
انا عمال اصرخ بقالى يومين
حتى الاستاذ محمد فوزى مختفى
محدش معاه رقم تليفونه اكلمه؟
قديم 04-10-2009, 10:42 PM
hi all hi all غير متواجد حالياً
عضو مجتهد

hi all is on a distinguished road

هيا الحمله وقفت ولا ايه ولا الدراسه شغلت الناس وخلتهم ينسو الحمله ولا واخدين هدنه
؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
قديم 04-10-2009, 11:28 PM
الصورة الرمزية ranad2003
ranad2003 ranad2003 غير متواجد حالياً
عضو فعال

ranad2003 is on a distinguished road

السلام عليكم
عدنا من جديد بعد ارهاق يوم الندوة
الحقيقة يا جماعة المركز القومى للحق فى التعليم دة خطواتة منظمة جداااااااااا يعنى ابتدوا يعلمونا ازاى نعمل حملة بشكل جيد ومين هية الاطراف المعنية اللى ممكن نخاطبها وازاى نعرف مين الاطراف المؤيدة لينا والاطراف المعارضة والاطراف المحايدة وكيفية كسب عضو محايد او معارض كمان فهمونا ان احسن وافضل انواع الاضراب هو الاضراب اللى ميتعملش اصلا
هما منظمين جداااااااا بس انا بصراحة حسيت ان اخر جزء فى الندوة هو اهم جزء وهو الجزء القانونى
المركز لدية ثلاث محاميين متطوعين للدفاع عننا وقاموا الاساتذة المحاميين بشرح قنون التعليم لنا واكدوا ان الوزير بيخالف القانون لان المفروض اننا نتثبت بعد دخول امتحان الاكاديمية ودة طبعا اللى الوزير بيرفضة وقالت الاستاذة نبيلة المحامية بالمركز اننا لازم نذهب بداية الى لجنة فض المنازعات وعمل دعوى وطبعا لجنة فض المنازعات هية جهة استشارية وليست الزامية بس لابد من اخذ ايصال يدل اننا اتجهنا لها اولا
ثانيا نعمل توكيل للمحامين دول وهما هيرفعوا قضية على وزير التربية والتعليم بس المشكلة العدد لازم العدد ميقلش عن 500
ولما سالتها عن المكسب فى القضية اكدتلى مليوووووووووووووووون فى المية ان القضية كسبانة بس اهم حاجة العدد وسالتها ينفع الوزير مينفذ حكم المحكمة قالتلى استحالة يرفض لازم ينفذ

بصراحة يا جماعة انا متفائلة جداااااااااااااااااا بس عايزين اكبر عدد ممكن يعمل اللى انا قلت علية
والله الموفق
دة كل اللى اتقال فى الندوة
قديم 04-10-2009, 11:30 PM
الصورة الرمزية ranad2003
عضو فعال

يا جماعة حد يكلم محمد فوزى اكيد تاخيرة دة وراة سبب
قديم 04-10-2009, 11:43 PM
المؤمنه بالله المؤمنه بالله غير متواجد حالياً
عضو فعال

المؤمنه بالله is on a distinguished road

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ranad2003 مشاهدة المشاركة
السلام عليكم
الحقيقة يا جماعة المركز القومى للحق فى التعليم دة خطواتة منظمة جداااااااااا يعنى ابتدوا يعلمونا ازاى نعمل حملة بشكل جيد ومين هية الاطراف المعنية اللى ممكن نخاطبها وازاى نعرف مين الاطراف المؤيدة لينا والاطراف المعارضة والاطراف المحايدة وكيفية كسب عضو محايد او معارض كمان فهمونا ان احسن وافضل انواع الاضراب هو الاضراب اللى ميتعملش اصلا
هما منظمين جداااااااا بس انا بصراحة حسيت ان اخر جزء فى الندوة هو اهم جزء وهو الجزء القانونى
المركز لدية ثلاث محاميين متطوعين للدفاع عننا وقاموا الاساتذة المحاميين بشرح قنون التعليم لنا واكدوا ان الوزير بيخالف القانون لان المفروض اننا نتثبت بعد دخول امتحان الاكاديمية ودة طبعا اللى الوزير بيرفضة وقالت الاستاذة نبيلة المحامية بالمركز اننا لازم نذهب بداية الى لجنة فض المنازعات وعمل دعوى وطبعا لجنة فض المنازعات هية جهة استشارية وليست الزامية بس لابد من اخذ ايصال يدل اننا اتجهنا لها اولا
ثانيا نعمل توكيل للمحامين دول وهما هيرفعوا قضية على وزير التربية والتعليم بس المشكلة العدد لازم العدد ميقلش عن 500
ولما سالتها عن المكسب فى القضية اكدتلى مليوووووووووووووووون فى المية ان القضية كسبانة بس اهم حاجة العدد وسالتها ينفع الوزير مينفذ حكم المحكمة قالتلى استحالة يرفض لازم ينفذ

بصراحة يا جماعة انا متفائلة جداااااااااااااااااا بس عايزين اكبر عدد ممكن يعمل اللى انا قلت علية
والله الموفق
والله شكرا على تعبك وعلى جمال اسلوبك ونقلك الواقع بطريقه جيده وانا متفائله ان احنا هنقدر نجيب 100 توكيل ماتقلقيش
قديم 04-10-2009, 11:50 PM
عضو فعال

ممكن انا اعرف ان التوكيلات ممكن يكون اكتر من واحد يعملوا توكيل ومش بيتكلف كتير يعنى 15 جنيه تقريبا لانه هيكون توكيل خاص بالقضيه دى بس يعنى كل واحد مش هيدفع كتير خالص
ولو حتى دفعنا المهم ناخد حقوقنا ولاهما حلو بس يخصموا خمسين جنيه كل شهر من المرتب حسبنا الله ونعم الوكيل وانا مجرد ما هاخد التليفونات من الاستاذه دينا هاتصل واروح انا وزملائى نعمل توكيل
الصورة الرمزية (هند)
معلمة اللغة العربية

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ranad2003 مشاهدة المشاركة
السلام عليكم

والله الموفق
الحمد لله طمنتينى حمد الله على السلامة
اخبار حلوة قوى
عايزن نشوف شغل بقه اكتر
عايزين الكلام دخ كلة يتلخص فى ورق يتوزع على كل المتعاقدين ورقه كده تلخيص للى اتعمل والى مطلوب يتعمل والنتائج الى هنوصلها ان شاء الله ياريت حد يبدا ويعملنا الورق ده نطبع ونوزع على كل متعاقدان شاء الله وان شاء الله بالكلام ده اكيد هيقتنعوا ويعملوا التوكيلات

آخر تعديل بواسطة (هند) ، 04-10-2009 الساعة 11:54 PM
AHMMD AHMMD غير متواجد حالياً
عضو مجتهد

AHMMD is on a distinguished road

اولا حمد الله علي السلامة يادينا

المفروض ياجماعة نفكر بتمعن في الكلام دا لأنه مهم
وفعلا لازم يتجمع التوكيلات دي وتترفع القضية طالما المكسب مضمون كدا
وبالنسبة للأزهر يادنا
قضية لوحدهم ولا ايه ؟
قديم 04-10-2009, 11:51 PM
الصورة الرمزية ranad2003
عضو فعال

ربنا يكرمك مؤمنة ويلا ورينا الهمة
قديم 04-10-2009, 11:53 PM
عضو فعال

وبعدين ياجماعه مع احتر امى للاستاذ محمد فوزى الشديد جدا والشكر الجزيل لمجهوداته ولكن لازم نعتمد على نفسنا يعنى احنا نتصرف ونفكر على ماحضرته يرجع احتمال يكون عنده ظروف صعبه وكل الشكر لمجهوداته
قديم 04-10-2009, 11:56 PM
عضو فعال

الحمد لله طمنتينى حمد الله على السلامة
اخبار حلوة قوى
عايزن نشوف شغل بقه اكتر
عايزين الكلام دخ كلة يتلخص فى ورق يتوزع على كل المتعاقدين ورقه كده تلخيص للى اتعمل والى مطلوب يتعمل والنتائج الى هنوصلها ان شاء الله ياريت حد يبدا ويعملنا الورق ده نطبع ونوزع على كل متعاقدان شاء الله وان شاء الله بالكلام ده يتنعوا ويعملوا التوكيلات

كلامك جميل وصح جدا ياهند بس مين اللى هيعمل مختصر اللى دار فى الندوه
قديم 05-10-2009, 12:23 AM
الصورة الرمزية (هند)
معلمة اللغة العربية

السلام عليكم
اهو ده دور الكلام الى يتكتب بجد مش قلتك كل واحد وليه دور اكيد مفيد فين بقه الجماعه دول هههههههههههههههه
قديم 05-10-2009, 12:25 AM
الصورة الرمزية ranad2003
عضو فعال

هكتب هنا ارقام تليفونات السادة المحامين اللى تولوا الدفاع عننا مجانا واسمائهم بالكامل للى عايز يعمل ليهم التوكيل
1- الاستاذ ربيع محمد راشد ودة المستشار القانونى لمركز الحق فى التعليم وتليفونة 0123724267
2- الاستاذة نبيلة ابو الوفا العبد وتليفونها 0100360190
3- الاستاذ هيثم عودة حسن وتليفونة 0128285465
طبعا هنعمل توكيل واحد يضم المحاميين دول

دة موقع المركز القومى للحق فى التعليم علشان لو حد عايز يبعت التوكيل علية بالاسكانر لو كان من محافظة بعيدة ومش هيقدر يجى

www.ecer-eg.com

ودة اميل المركز
ecer_eg***********

ودة رقم استاذ عبد الحفيظ المدير التنفيذى للمركز
0103603256

العلامات المرجعية

الكلمات الدلالية (Tags)
تثبيت ، المتعاقدين ، حملة