اهلا وسهلا بك فى بوابة الثانوية العامة ... سجل الان

العودة   بوابة الثانوية العامة المصرية > القسم الإدارى > أرشيف المنتدي

أرشيف المنتدي هنا نقل الموضوعات المكررة والروابط التى لا تعمل

أدوات الموضوع ابحث في الموضوع انواع عرض الموضوع
قديم 03-10-2009, 08:59 PM
last_net last_net غير متواجد حالياً
موقوف

last_net is on a distinguished road
افتراضي لو تسمحى يا استاذة هند تجاوبينى

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة هند عزت مشاهدة المشاركة
السلام عليكم
والله حرام الى بيحصل انا رجعت مرتين النهاردة عشان الكود بين الادارة والمديرية والمدرسة حسبى الله ونعم الوكيل
دلوقتى انا جايب الكود والرقم السرى من مده طويلة تقريبا سنه من الاحصاء او بشكل خاص من استاذ فاتح السيبر نت وبيعمل الورق بتاع الكود وخلافه لانه شغال اساسا فى الاحصاء بس دا شغل بفلوس ليه
المهم انهم مطلبوش الكود ده فى الاكاديمية ولاا اتكلموا عليه انا مقدم بعد الموعد مااتفتح بعشرة ايام
اعمل ايه اروح اوديه ولاا عادى وهل هو ضرورى للامتحان كمان خدى بالك انهم بيدوكى وصل فيه الورق اللى خدوة منك ومش مكتوب فية الكود يا ريت الاجابة سريعا لانك عارفه 8 /10
قديم 03-10-2009, 09:12 PM
احمد ابوالعيون احمد ابوالعيون غير متواجد حالياً
عضو جديد

احمد ابوالعيون is on a distinguished road
Icon113

السلام عليكم جميعاً
انا عندى اقتراح للحزب الحاكم
اقترح احمد بييييييييييه عز لكى تتمكن الحكومة من توفير العلاوات الدورية ان تقوم الحكومة بتصفية عدد مليون موظف بعقد كما ادلى احمد بيييييييه درويش انه لايوجد تعيينات بالحكومة فانا اناشدهما وارد عليه باقتراح ان المساواه فى الظلم عدل فاذ كنت تريد تطبيق قانون الوظيفة الجديدة فانا اترائى بان يتم تعميمها على جميع الموظفين فانا شغال بعقد وواحد اصغر من فى السن واقل منى فى الكفائة وتدور الايام واكون تحت رحمته لانه فى وظيفة دايمه وانا بوظيفة مؤقته والله حرام على الحكومة ضرائب بندفعها مش عارفين نتجوز شقق غلتها اكل مسرطن وكمان عايزين يخلونا غير مستقرين نفسيا وعلميا وادبيا هو فين برنامج السيد الرئيس بتوظيف العماله كفايه نفاق حرام ان تعبيت بجد مش عارف استقر خايف اتجوز الاقى نفسى فى الشارع بعد كده
فانا اقترح على الحزب الحاكم وارجو ان يلوذ بتأييد السادة الافاضل الزملاء
أن يتم تثبيت الموظفين المؤقتين بند "أ" وبعد ذلك يطبق هذا القانون على الشباب اللى بدون عمل وانا من رأى ان هذا القانون الذى يريد تطبيقه أحمد بيييييييييييه درويش لا ارى فيه الفاعلية التى تؤدى الى نجاح منظومة متكاملة هدفها خدمة البلد لانه سوف يشاع فيه الفساد والرشوة لان الموظف اصبح غير مستقر
قديم 03-10-2009, 09:17 PM
احمد ابوالعيون احمد ابوالعيون غير متواجد حالياً
عضو جديد

احمد ابوالعيون is on a distinguished road

السلام عليكم جميعاً
انا عندى اقتراح للحزب الحاكم
اقترح احمد بييييييييييه عز لكى تتمكن الحكومة من توفير العلاوات الدورية ان تقوم الحكومة بتصفية عدد مليون موظف بعقد كما ادلى احمد بيييييييه درويش انه لايوجد تعيينات بالحكومة فانا اناشدهما وارد عليه باقتراح ان المساواه فى الظلم عدل فاذ كنت تريد تطبيق قانون الوظيفة الجديدة فانا اترائى بان يتم تعميمها على جميع الموظفين فانا شغال بعقد وواحد اصغر من فى السن واقل منى فى الكفائة وتدور الايام واكون تحت رحمته لانه فى وظيفة دايمه وانا بوظيفة مؤقته والله حرام على الحكومة ضرائب بندفعها مش عارفين نتجوز شقق غلتها اكل مسرطن وكمان عايزين يخلونا غير مستقرين نفسيا وعلميا وادبيا هو فين برنامج السيد الرئيس بتوظيف العماله كفايه نفاق حرام ان تعبيت بجد مش عارف استقر خايف اتجوز الاقى نفسى فى الشارع بعد كده
فانا اقترح على الحزب الحاكم وارجو ان يلوذ بتأييد السادة الافاضل الزملاء
أن يتم تثبيت الموظفين المؤقتين بند "أ" وبعد ذلك يطبق هذا القانون على الشباب اللى بدون عمل وانا من رأى ان هذا القانون الذى يريد تطبيقه أحمد بيييييييييييه درويش لا ارى فيه الفاعلية التى تؤدى الى نجاح منظومة متكاملة هدفها خدمة البلد لانه سوف يشاع فيه الفساد والرشوة لان الموظف فى هذا الوقت اصبح غير مستقر
قديم 03-10-2009, 10:24 PM
الصورة الرمزية مجدى جمال كامل
مجدى جمال كامل مجدى جمال كامل غير متواجد حالياً
مدرس رياضيات

مجدى جمال كامل is on a distinguished road
New حالة طوارئ

أخوانى الاعزاء....
النهارده طبعاً كلنا متلاهيين ف رش المدارس بالفينيك، وتنظيم فوط وبشاكير وصابون العيال، ما خلاص ياعم الواحد مش هيفضى يشرح ف الفصل ، أنا بدل مابدى رياضيات للعيال كلمتهم عن انفلونزا الخنازير(.....ربنا يكرم بيها اللى بالكم) وكان نفسى انفجر واقول انا خلاص زهقت ياجدعان انفلونزا خنازير ومفيش تثبيت دا حرااام وافكرت حبيبى عبد الباسط لما قال ( قوليلى ايه يامراتى..قوليلى ايه جكايتى ..متكنش دى نهايتى واخر قصتى)...
امال يا جدعان الجماعه دول فاكريين أن العيال بس اللى ممكن تتصاب وناسيين ان في ناس تانيه شغاله ف المدرسه(....تفكتروا ممكن يكون مخطط للقضاء علينا)
ولك الله يامصر...ولك الله يامصر (على راى يحيى الفخرانى).......................(سوهااااجى للابد)
قديم 03-10-2009, 10:46 PM
الصورة الرمزية (هند)
(هند) (هند) غير متواجد حالياً
معلمة اللغة العربية

(هند) is on a distinguished road

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة last_net مشاهدة المشاركة
دلوقتى انا جايب الكود والرقم السرى من مده طويلة تقريبا سنه من الاحصاء او بشكل خاص من استاذ فاتح السيبر نت وبيعمل الورق بتاع الكود وخلافه لانه شغال اساسا فى الاحصاء بس دا شغل بفلوس ليه
المهم انهم مطلبوش الكود ده فى الاكاديمية ولاا اتكلموا عليه انا مقدم بعد الموعد مااتفتح بعشرة ايام
اعمل ايه اروح اوديه ولاا عادى وهل هو ضرورى للامتحان كمان خدى بالك انهم بيدوكى وصل فيه الورق اللى خدوة منك ومش مكتوب فية الكود يا ريت الاجابة سريعا لانك عارفه 8 /10
السلام عليكم
انا زيك كنت مقدمة من فترة وبعدين عرفت بالصدفة انهم محتاجينه الاسبوع الى فات رحت تانى يوم الخميس الوصل كمان مهم خده معاك عشان يعرف ملفك قدم الورقه الى فيها بياناتك واكيد فيها رقم الكود على فكرة ممكن يقولك لازم ختم ادارة اعمل حسابك واختمة من المدرسة والادارة
قديم 03-10-2009, 11:01 PM
الصورة الرمزية Mr.Trueman
Mr.Trueman Mr.Trueman غير متواجد حالياً
معلم اللغة الانجليزية

Mr.Trueman is on a distinguished road

والله مافى فايدة. المشكله اكبر من تثبيت العمالة المؤقته.المشكله فى الفساد الى استشرى فى كل شبر من ارض مصر الى كانت محروسه
قديم 03-10-2009, 11:38 PM
الصورة الرمزية متعاقد مظلوم
متعاقد مظلوم متعاقد مظلوم غير متواجد حالياً
عضو جديد

متعاقد مظلوم is on a distinguished road
Icon113 اسمعوا اخر نكتة

السبت 03 من أكتوبر سنة 2009م - 14 من شوال سنة 1430هـ - العدد 3388 الصفحة الاولي
وظــائف ميـري
إحصائيات الخبر
عدد قراءات الخبر: 2806

تقييم الخبر()
جيد متوسط ضعيف

تعيينات بالحگومة بدلا من المحالين للمعاش وقانون للرسوب الوظيفي
* ‬تثبيت نصف مليــون من العمـــالة المؤقتـــة بالجهـاز الإداري

أكد د.أحمد درويش وزير التنمية الادارية ان قانون الوظيفة العامة سوف يقنن اوضاع ما يتراوح بين *٠٥٤ ‬ألفا و*٠٥٥ ‬ألف موظف من العمالة المؤقتة بالجهاز الاداري للدولة ويتم تثبيتهم بعد اقرار القانون الجديد وقال ان هذا القانون يتضمن مزايا عديدة تشمل اتمام عملية التعيين عن طريق الاعلان عن الوظائف الشاغرة واشار الي انه في حالة عدم بحث مشروع القانون في الدورة الجديدة لمجلس الشعب سيتم اصدار قانون جديد للرسوب الوظيفي في شهر يوليو القادم*.‬
ونفي الوزير ما يتردد عن عدم تعيين موظفين جدد بالجهاز الاداري مشيراً* ‬الي ان *٥٥ ‬ألفاً* ‬من الموظفين بالجهاز يخرجون سنوياً* ‬الي المعاش ويتم تعيين أعداد مماثلة لهم ولكن ليس شرطاً* ‬ان يتم التعيين في نفس الجهات التي خرجوا منها وقال ان التعيين يتم في جهات اخري تحتاج الي عمالة لتوفير احتياجاتها*.. ‬وقال ان نظام صرف المقررات التموينية المدعومة عن طريق البطاقات التموينية الذكية سيتم استكماله بعدما وصل عدد الاسر المستفيدة من النظام الي *٣.٥ ‬مليون اسرة فقيرة وسوف* ‬يطبق النظام علي *٧ ‬ملايين اسرة اخري في شهر يونيو من العام القادم ليصل عدد الاسر المستفيدة الي *٣.٢١ ‬مليون اسرة وسوف يسري النظام علي *٧١ ‬مليون اسرة فيما بعد*.. ‬كما نفي الوزير وجود عجز في المدرسين مشيراً* ‬الي ان هناك سوء توزيع لهؤلاء المدرسين*. ‬واكد د.درويش علي ان الفترة المقبلة ستشهد اتخاذ اجراءات مهمة لتحسين الاوضاع الوظيفية للعاملين بالجهاز الاداري والخدمات التي تقدم للمواطنين*.. ‬واضاف ان الحكومة تستهدف توفير الرعاية الاجتماعية،* ‬وان يشمل برنامج الضمان الاجتماعي والصحي كل المواطنين،* ‬بغض النظر عن اشتراك كل منهم في النظام*.‬

ودا رابط الموضوع
http://www.akhbarelyom.org.eg/akhbar...88&z=2691&m=17
بيقول مفيش عجز في المدرسين هو الراجل ده مش عايش في مصر ولا ايه ميعرفش ان وزارة التربية والتعليم متعاقدة مع 180 الف معلم (( يمكن هم حطنا كمالة عدد ولا يمكن عشان عندهم قرشين زياده عايزين يخلصوا منهم ))

آخر تعديل بواسطة متعاقد مظلوم ، 03-10-2009 الساعة 11:41 PM
قديم 03-10-2009, 11:52 PM
أ/ هشام العيسوى أ/ هشام العيسوى غير متواجد حالياً
مدرس بالأزهر الشريف

أ/ هشام العيسوى is on a distinguished road

بغض النظر عن العجز وغيره
تحس انه اتظبط فى كلامه عن المرات السابقة
اكيد عرف سخط الناس من تصريحاته السابقة
قديم 04-10-2009, 12:05 AM
Noga83 Noga83 غير متواجد حالياً
عضو جديد

Noga83 is on a distinguished road

الرقم الكودي مهم علشان هيطلعلنا بها ارقام الجلوس علشان الامتحان انا مكنتش قدمته مع اوراقي علشان كنت مقدمه في رمضان لكن بعته مع واحده صاحبتي وهي رايحة تقدم واخدت رقم بطاقتي وسجله وهي واقفة على الكمبيوتر يعني اللى مقدمهوش يروح عادي وهو واقف هيقدمه ويسجلهوله على الكمبيوتر
قديم 04-10-2009, 12:51 AM
أ/ هشام العيسوى أ/ هشام العيسوى غير متواجد حالياً
مدرس بالأزهر الشريف

أ/ هشام العيسوى is on a distinguished road

ياترى ايه شعوركم بعد ما تقراوا خبر زى دا؟!!

قد عقد المهندس حسن صقر رئيس المجلس القومي للرياضة اجتماعا مع سمير زاهر وهاني أبوريدة‏,‏ وتقرر صرف مكافآت الفوز للمنتخب عقب تصدره المجموعة الأولي بواقع عشرة آلاف جنيه عن الفوز بكل مباراة بالدور الأول لكل لاعب‏,‏ وتقرر زيادة مكافآت تخطي دور الـ‏16‏ إلي عشرين ألف جنيه لكل لاعب‏.‏
قديم 04-10-2009, 01:24 AM
الصورة الرمزية أمير الشعـراء
أمير الشعـراء أمير الشعـراء غير متواجد حالياً
عضو ممتاز

أمير الشعـراء is on a distinguished road
Opp

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة esawi مشاهدة المشاركة

قد عقد المهندس حسن صقر رئيس المجلس القومي للرياضة اجتماعا مع سمير زاهر وهاني أبوريدة‏,‏ وتقرر صرف مكافآت الفوز للمنتخب عقب تصدره المجموعة الأولي بواقع عشرة آلاف جنيه عن الفوز بكل مباراة بالدور الأول لكل لاعب‏,‏ وتقرر زيادة مكافآت تخطي دور الـ‏16‏ إلي عشرين ألف جنيه لكل لاعب‏.‏

هيكون إيه شعورنا يعني ؟؟
هنفرح ونغني ونقول :
( يبقى احنا أكيد أكيد في مصر )
هو دا شعورنا طبعا بعد ما نشد في شعورنا
قديم 04-10-2009, 03:37 PM
الصورة الرمزية (هند)
(هند) (هند) غير متواجد حالياً
معلمة اللغة العربية

(هند) is on a distinguished road

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة esawi مشاهدة المشاركة

السلام عليكم
نقول عشان تعرفوهم روحوا شجعوهم هههههههههه
دلوقتى فيه فلوس وميزانيه اما لو كادر بقه لازم تعمله واقفه واحتجاج وامتحانات طيب هما عملواللمنتخب امتحانات فى اللياقه ولا طرق اللعب ولا مهارات اللعب قبل المكافاة ههههههههههه
حسبى الله ونعم الوكيل

آخر تعديل بواسطة (هند) ، 04-10-2009 الساعة 06:42 PM
قديم 04-10-2009, 06:44 PM
أبو عمر سعد زغلول أبو عمر سعد زغلول غير متواجد حالياً
عضو جديد

أبو عمر سعد زغلول is on a distinguished road

اهنئكم جميعا على هذه المبادرة الشجاعة
واعلن انضمامى للمبادرة
الاسم عصام سعد زغلول " أبو عمر "
مدرس متعاقد لغة عربية
ت 0108987810
قديم 04-10-2009, 06:54 PM
أبو عمر سعد زغلول أبو عمر سعد زغلول غير متواجد حالياً
عضو جديد

أبو عمر سعد زغلول is on a distinguished road

والله يا جماعة حال البلد يحزن بقى احنا ال بنعلم ونخرج اجيال للبلد ونخرج كوادر بلاش كوادر دى اصل بتفكرنى بالكادر القصد ان احنا لينا رسالة فى البلد مش زى بتوع الكورة والجماعة الفنانين ربنا يهديهم او يهدهم ولا المطربين ربنا ينزلهم مرض اللوز يسد حنجرتهم
انا بحس يا جماعة ان بلدنا مش لينا البلد دى خيرها للناس ال بتخربها وللاسف احنا مش بنعرف نخرب احنا بنعمر
الفلوس للمسلسلات ايه صاروخ وجاهزة ع طول وكذلك الامر مكافآت اللاعيبه ايه حاضرة ع طول لكن المتعاقدين المضطهدين ولا حد بيفكر فينا
مفيش غير كلمة " حسبى الله ونعم الوكيل "
قديم 04-10-2009, 07:04 PM
الصورة الرمزية MUSTAFAEGYPT
MUSTAFAEGYPT MUSTAFAEGYPT غير متواجد حالياً
معلم

MUSTAFAEGYPT is on a distinguished road

ربنا لاتؤاخذنا إن نسينا أو أخطانا

العلامات المرجعية

الكلمات الدلالية (Tags)
تثبيت ، المتعاقدين ، حملة