اهلا وسهلا بك فى بوابة الثانوية العامة ... سجل الان

العودة   بوابة الثانوية العامة المصرية > القسم الإدارى > أرشيف المنتدي

أرشيف المنتدي هنا نقل الموضوعات المكررة والروابط التى لا تعمل

أدوات الموضوع ابحث في الموضوع انواع عرض الموضوع
Prev المشاركة السابقة   المشاركة التالية Next
قديم 24-08-2009, 01:01 PM
eng--zako eng--zako غير متواجد حالياً
طالب بكلية فنون جميلة
قسم عمارة
جامعة الاسكندرية

eng--zako is on a distinguished road
افتراضي كل حاجة عن التحويل الورقي

بسم الله الرحمن الرحيم
و مبروك للي حولو و اللي تحويلهم متقبلش و حيحولو
انا حشرحلكوا مثال عليا انا مثلا الحمد لله جيبت 380.5 و جالي فنون جميلة عمارة المنيا و عملت تحويل لأسكندرية اللي واخدة من 381.5 فرق درجة و كنت متأكد انه مش هيتقبل طب ليه؟
- اولا فنون جميلة عمارة اسكندرية كانت واخدة 97 طالب من الثانوية العامة و بالتالي 10/100 يعملو 10 طلاب لكن اللي كانو جايبين 381 كانو حوالي 15 تقريبا فكل اللي كان جايب 381 في المنيا و عايز يحول اسكندرية عشان القرب اتوافق عليهم لكن اللي جابو 380.5 او 380 و عايزين يروحو اسكندرية حيعملو كالأتي؟
الكلية الل يعايزين يحولولها فين ؟ جامعة اسكندرية؟
يبقي حروح ادارة الجامعة في الأسكندرية و معايا ايه اثبات اقامة و وصل نور و ميا حاجات تثبت انك في اسكندرية؟
طيب ازاي طب مانا واخد ال ث ع من اسكندرية ؟ معلش روتين بقا ؟ اوك و معاك بطاقة ترشبحك علي فنون جميلة عمارة المنيا و الشهادة بتاعة النجاح و حتسأل في ادارة الجامعة عن التحويلات و تروح تعمل تحويل لكلية مناظرة رسومه حوالي 100 جنيه اوك و بعدين هيقلك التحويل حيخلص علي امتي تيجي رايح عالكلية اللي حولتها و حتكون اتبلغت بأسمك و انضاف للكشوف و حتروح و معاك ورقك و تقدم عادي و تمتحن كشف طبي بس خلي بالك
ممكن يطلبوا منك تبرع ؟؟؟ في حدود كام ؟؟
من 500-1000 جنيه و قاصل معاهم و ادفع 300 جنيه و تتقبل عادي و ده ان شاء الله اللي حعملو
التبرع ده مش رشوة اصلا قبل ما يكون التنسيق عالنت كان التحويل التناظر بيوصل لنسبة 20 و 30 /100 ورقي
بس ده حاجة كدة عشان الجامعة و الوزارة تستفاد و تخلي التحويل المتناظر 10/100 عشان تعبي فلوس من الباقي
طب عرفت منين الكلام ده ؟

انا قولت قبل كده ان والدي اصلا شغال مدير عام شئون طلبة بكلية الاداب بدمنهور - و كان شغال امين عام مكتب التنسيق ايام ما كان ورقي
و الحمد ببه بردو انا بنت خالتي حولنالها ورقي من صيدلة المنيا (اقل صيدلة ) لأسكندرية و تقدروا تشوفوا الفرق السنة اللي فاتت .
اي استفسار انا موجود
و السلام ختام

آخر تعديل بواسطة eng--zako ، 24-08-2009 الساعة 01:04 PM

العلامات المرجعية