|
|
|
#1
|
|||
|
|||
ماشى يا استاذ اناا برضه فى تانية خامسههههههههههههههههههههههه انا علمى |
|
#2
|
||||
|
||||
|
ههههههههههههههههههههه ربنا معاكي ويفقك يارب انا كنت علمي لحد الباب الخامس وحولت هههههههههههههههههههه فاشل بقي هههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههه ه
__________________
اهلاوي ثورجي ابريلي وافتخر
|
|
#3
|
|||
|
|||
|
برضه مش عايز تجيب بقيت القصة
طيب يا اخى علشان خاطرى هاتها |
|
#4
|
||||
|
||||
|
الحلقة التاااااااااااسعة:
ذهبت رهف الى منزلها وهي في حالة من السعادة الشديدة والتفاؤل ...دخلت الى البيت واذا بها تقبل امها واباها وذهبت الى غرفتها لتجد شقيقتها الكبرى...تنظر اليها وتتعجب من حالتها روان: ايه يا رهف ....مالك شكلك مش طبيعي رهف: انا فرحانة ومبسوطة اوي اوي روان: ايه كل دة...خير ايه اللي حصل؟؟؟ رهف: فاكرة الشاب اللي حكيتلك عنه من فترة اللي كان هيخبطني بالعربية روان: اه فاكراه...ماله يعني رهف: شوفته النهاردة...طلع معايا في الكليه وصاحب محمود كمان... روان: معقول....ايه الصدفة الغريبة دي رهف: هي فعلا صدفة غريبة جداااا وحكت رهف لروان تفاصيل الموقف وهي في حالة من الحب والهيام الشديدين ولكن روان لم يكن لها اي تعليق سوى ان قالت لرهف: "خدي بالك انتي لسة متعرفيهوش كويس وبعدين مش عايزة اي حاجة تأثر على مذاكرتك" رهف: اكيد والله عارفة....متخافيش عليا تمالكت رهف نفسها لكي لا تشعر والدتها بما يحدث وبالفعل نجحت في ذلك....ومر اليوم عليها وكان اسعد ايام حياتها اما حازم فقد كانت حالته اشد من رهف بمراحل عديدة....لم يستطع ان يصدق ما حدث... ذهب الى منزله واذا به يقبل يدي والدته ويقول لها: " يا بركة دعاكي يا ست الكل " الام: خير يا حبيبي طمني عليك...انت كويس؟ حازم: انا كويس جدا..اوي..خالص.....اخيرا يا ماما لقيتها الام: هي مين دي يابني اللي لقيتها؟ حازم: فتاه احلامي...ملاك يا ماما مش بشر.. بنت ادب ايه واخلاق ايه ورقة ايه؟ حتى اسمها يا ماما...اسمها رهف الام: الله يابني...ربنا يكرمك ويوفقك...داعيالك والل ومن قلبي انا نفسي افرح بيك انت عارف غلاوتك عندي وبعدين اختك انا اطمنت عليها خلاص ربنا يكرمها وخلاص هتتجوز ومش فاضل غيرك نفسي اطمن عليك قبل م اموت حازم: بعد الشر عليكي يا امي....ربنا يطولنا في عمرك ويديكي الصحة الام: ربنا يكرمك يابني وينولك اللي في بالك حازم: اهي دي احسن دعوة تتدعيهالي...ربنا يخليكي ليا يا ست الكل.......
__________________
اهلاوي ثورجي ابريلي وافتخر
|
|
#5
|
||||
|
||||
|
الحلقة العااااااااااااااااااااااشرة: مرت الايام...وفعلت مي كما وعدت رهف وتحدثت مع محمود عن مؤمن وحازم وطلبت منه تحديد يوم لملاقاتهما مرة ثانية....وتحقق لها فعلا ما توقعت من قبل فقد قال لها محمود ان مؤمن قد طلب منه هذا الطلب حتى قبل ان تفعل هي...وبالفعل تحدد الموعد...ذهبت رهف مع مي وهي ترتدي اجمل ما عندها وكذلك فعل حازم
وعندما رأى حازم رهف...وجدها اجمل و اجمل لم يستطع ان يتمالك نفسه وابدى اعجابه الشديد بها مما اصابها بالخجل والاحراج.... وبعد فترة من تواجدهما معا...طلب حازم من رهف ان يتحدثا سويا بعيدا عن اصدقائهم... وافقت رهف وذهبا بعيدا عن المكان حيث يقف الجميع...ظلا صامتين لفترة...ثم تحدث حازم قائلا: "انا كنت عايز اعرفك اكتر من كدة يارهف دة بعد اذنك طبعا...واحبك تعرفي كل حاجة عني انا كمان..." ردت رهف بصوت خافت وقد ازداد احمرار وجهها خجلا :"بعد اذني...طيب اتفضل اتكلم وانا سامعاك " حازم: انا ياستي حازم احمد الفقي...طالب معاكي في الكليه..سنة تالتة...والدي رجل اعمال...واكيد مستوانا كويس جدا والحمد لله...عندي اخت وحيدة اكبر مني واتخطبت...والدتي مريضة بس مرضها خطير شوية وفي نفس الوقت ملوش علاج...وكلنا خايفين عليها جداااااا رهف: الف سلامة عليها...ربنا يشفيها ويخليهالكم يااااارب حازم: ميرسي يا رهف....دي تقريبا كل حاجة عني....ياريت تكلميني بقى انتي عن نفسك شوية...دة لو تحبي يعني.... رهف: اكيد يا حازم...انا رهف محمد امين...سنة تانية ....من اسرة ميسورة الحال الحمد لله... عندي اخت اكبر مني اسمها روان ومخطوبة برضو...والدي مهندس في شركة كبيرة....ووالدتي مش بتشتغل..ست بيت يعني...بس كدة تقريبا دي كل حاجة عني انا كمان.... بس عايزة اسألك سؤال يا حازم.... ايه اللي خلاك عايز تعرفني اكتر يعني؟؟؟؟ حازم: قلبي قاللي لازم اعرفك اكتر علشان اقرب منك اكتر واكتر وانا بحب اسمع كلام قلبي وانفذه وان مغمض عنيا من غير حتى م افكر فيه رهف: ياااااااه...قلبك كدة مرة واحدة...طيب خد بالك بقى احسن يضحك عليك... حازم: لااااا انا قلبي عمره ما ضحك عليا ابداااااا رهف...ممكن اطلب منك طلب؟؟ رهف: اتفضل قول... حازم: ممكن رقم موبايلك علشان ابقى اتصل اطمن عليكي يعني...دة لو تسمحي!!!! رهف: سوري يا حازم...آسفة جدا مقدرش....بس اصلي متعودتش أدي رقم موبايلي لحد من زمايلي الشباب... حازم: لا ولا يهمك...براحتك...طيب انا لما احب اشوفك تاني هشوفك ازاي؟؟؟ رهف: زي م شوفتني النهاردة...انت نسيت اننا زمايل في كليه واحدة ولا ايييه؟ حازم: خلاص اوك ماشي..خليكي على راحتك... كانت رهف ترفض ان تعطيه رقم هاتفها وهي من داخلها تود ان تعطيه ليس فقط رقم الهاتف بل ان تعطيه كل شئ حبها وقلبها وعمرها بأكمله....ولا عجب في ذلك فهي تحس نفس الاحساس الذي يحس به حازم ناحيتها...ولكنها كانت شديدة التحكم في مشاعرها وحريصة جدا في كل ما تفعل...وحازم...رغم انه حزن قليلا حين رفضت رهف ان تعطيه رقم الهاتف وانقطاع اي وسيلة اتصال بينهما سوى الجامعة إلا انها كبرت في نظره...وازداد تمسكه بها عن ذي قبل...فهي مؤدبة و رقيقة وجميلة وفيها كل الصفات التي يحلم بها اي شاب... بعد فترة ليست بطويلة ولا قصيرة عاد حازم ورهف الى الاصدقاء مرة ثانية....وسرعان ما ادرك الاصدقاء ما يحدث حولهم والعلاقة التي تنشأ بين حازم ورهف....ولكن لا عجب في هذا ايضا فقد لاحظ الجميع ما حدث لحازم ورهف اول يوم التقيا فيه........
__________________
اهلاوي ثورجي ابريلي وافتخر
|
|
#6
|
||||
|
||||
|
اهو تلت حلقات عشان ما حدش يزعل ههههههههههههههههههههههههههه
اشكركم علي المتابعة
__________________
اهلاوي ثورجي ابريلي وافتخر
|
|
#7
|
|||
|
|||
|
القصة بجد رومانسية وهادية جدا
انت بقى فى عربى تالتة هتاخد القصة وازاى بتكون احداثها متابعة طبعا لانها بجد عجبتنى بس ياريت ما تعطلكش عن المذاكرة لان الامتحانات11\6 |
|
#8
|
||||
|
||||
|
اقتباس:
وشكرا علي متابعتك اهو ان شاء الله لما اعدي من تانية علي خير باذن الله ![]() ![]() ![]() هو حضرتك في تالتة
__________________
اهلاوي ثورجي ابريلي وافتخر
|
|
#9
|
||||
|
||||
|
قصة جميلة
بس مش على طول البنات أتقل من الولاد
__________________
اســــــــتــــــــودعـــــكــــم الــلـــه
|
|
#10
|
||||
|
||||
|
دي نادرا
![]() شكرا علي المتابعة ![]() ![]() ![]()
__________________
اهلاوي ثورجي ابريلي وافتخر
|
|
#11
|
||||
|
||||
|
الحلقة الحاااااااااااااااادية عشر:
مرت الايام..وبالفعل تقابل الاصدقاء جميعا مرة اخرى وكما حدث من قبل انفرد حازم برهف وذهبا يتمشيا بعيداااا...ودار بينهما الحوار التااااااااالي.... حازم: رهف...انا كنت عايز اعترفلك بحاجة كدة نفسي اقولهالك رهف: خير ياحازم....اتفضل قول حازم: انا حاسس ناحيتك باحساس غريب عمري ما حسيته قبل كدة رهف: ايه؟؟؟؟ معقول بالسرعة دي حازم: بصراحة انا حاسس الاحساس دة من اول يوم شوفتك فيه.....من يوم حادثة العربية...دة كان اسعد يوم في حياتي...مقدرتش انساكي من يومها...مغيبتيش عن خيالي لحظة...وكان عندي امل كبير اني اشوفك تاني...دايما كان في حاجة جوايا بتطمني...واهه حصل يا رهف رهف: انا مقدرش انكر اني ببقى مبسوطة لما بشوفك وببقى عايزة نفضل مع بعض اكتر و............مش عارفة حازم: بجد يا رهف...انا فرحان جدااا... انا..... انا بحبك...... رهف وقد احمر وجهها جدااااا من شدة الخجل : " انت بتقول ايييييييييه؟ " حازم: بحببببببببك ومستحيل اسيبك تضيعي مني ابداااااا رهف: انت متأكد من اللي انت بتقوله دة يا حازم؟؟ حازم: متأكد جداااااا....انا الحمد لله مفيش اي حاجة تمنعني من الارتباط والظروف كلها متيسرة الحمد لله.....مش فاضل غيرك انتي رهف: انت مالك دخلت في الموضوع جد اووي كدة ليه؟؟؟ دة احنا نعرف بعض من كام شهر بس حازم: اديكي قولتي...كام شهر...دول فترة طويييييلة جدااا رهف: طيب الامتحانات خلاص على الابواب واحنا الاتنين لازم نركز في مذاكرتنا وبعدين نبقى نشوف هنعمل ايه...اوعدني يا حازم المذاكرة والنجاح الاول وبعدين اي حاجة تانية حازم: علشان خاطر العيون الجميلة دي وصاحبتها الاجمل...اوعدك يا اجمل ما شافت عيني....اوعدك اني انجح بس علشان خاطرك.. رهف: لأ طبعا وعلشانك انت كماان كانت رهف محافظة عى هدوءها قدر الامكان... غير مصدقة لما حدث لها اليوم...لقد اعترف لها حازم بحبه ...انه يحبها...ولكن..هي ايضا تحبه ...لم تستطع ان تقولها كما قالها هو تأكدت مي جيدا مما يحدث وادركت كل شئ وتركت رهف في حالتها ولم تتناقش معها .... ذهبت رهف الى المنزل...وكل الافكار تدور في مخيلتها...لا تدري ماذا تفعل...وقررت ان تخبر روان بكل ما حدث حتى قبل ان تخبر مي.... دخلت المنزل واذا بها تجد رامي ابن خالتها جالسا مع امها وروان...دخلت رهف...القت عليه السلام...وجلست معه قلييييييلا من الوقت...ثم دخلت الى غرفتها بعد ادعائها التعب والارهاق حتى تنفرد بنفسها....... حازم...شعر بالكثير من الراحة النفسية بعد اعترافه لرهف بحبه الشديد لها وكم كان يتمنى ان يسمع منها هي ايضا هذه الكلمة ولكنه يعرف كم هي خجولة ولن تستطيع ان تقولها بهذه السهولة...ولكنه استشعرها من طريقة كلامها معه هو يعلم انها تحبه كما يحبها ولكن لا يهم ان تقولها الأهم ان تحسها....وهذا ما طمأن حازم كثييييييرا وبعث في نفسه الكثير من الامل في حياته........
__________________
اهلاوي ثورجي ابريلي وافتخر
|
|
#12
|
||||
|
||||
|
ارجو قبول الاعتذار
فاني متغيب حتي 21-6 دعواتكم بقي ليا وكل اللي زييا السلام عليكم في رعاية الله
__________________
اهلاوي ثورجي ابريلي وافتخر
|
|
#13
|
||||
|
||||
|
اقتباس:
باتوفيق إن شاء الله بس خليها 2/7 علشان أخواتك اللي في 3 ثانوي
__________________
اســــــــتــــــــودعـــــكــــم الــلـــه
|
|
#14
|
||||
|
||||
|
اقتباس:
حاضر ان شاء الله 2-7
__________________
اهلاوي ثورجي ابريلي وافتخر
|
|
#15
|
|||
|
|||
|
جزاك الله خير اختي العزيزة طبعا مفيش حاجة هتعطلني عن المذاكرة
وشكرا علي متابعتك اهو ان شاء الله لما اعدي من تانية علي خير باذن الله ![]() ![]() ![]() هو حضرتك في تالتة ما تخافش ربنا معاك وينجحك باذن الله اه انا فى تالتة ادعيلى بقى وان شاء الله على 30\6 نبقى نتابع باقى القصة |
![]() |
| العلامات المرجعية |
|
|