اهلا وسهلا بك فى بوابة الثانوية العامة ... سجل الان

العودة   بوابة الثانوية العامة المصرية > معلمي مصر > منتدى معلمى التربية والتعليم

منتدى معلمى التربية والتعليم ملتقى معلمى التعليم العام

قديم 07-09-2011, 11:54 AM
ngmellail ngmellail غير متواجد حالياً
عضو نشيط

ngmellail is on a distinguished road
Impp ارجوكم يامعلمي المنتدي حد يجاوبني علي اسئلتي

بالنسبه لالغاء ملف الانجاز

هل حيكون فيه اختبارات شهريه
وما معني الانشطه الرياضيه هل معناه يلعب كوره مثلا وطب حتخش في المجموع ازاي افرض ابني مابيعرفش يلعب كوره يعمل ايه انا مش فاهم الانشطه يعمل ايه فيها وانواعها وازاي حيمتحن فيها ارجوكم حد يفهمني الانشطه وانواعها ويفهمني اكتر التعديل اللي حصل طب والانشطه الفنيه انا ابني مابيعرفش يرسم يسقط يعني انا مش فاهم حاجه حد يفهمني الانشطه وانواعها وابني المفروض يعمل ايه

قديم 07-09-2011, 01:39 PM
عضو نشيط

افتراضي ماحدش رد عليا ليه هو ممنوع اسأل في هذا القسم

ماحدش رد عليا ليه هو ممنوع اسأل في هذا القسم ولا عشان الثوره والاضراب يا ريت الاضراب يحل المشكله ولكن للاسف حتي لوحلها فيه مشاكل تانيه كتير محتاجه حلول مثل المدرسين اللي بيشرحوا مواد مش تخصصهم ومعامله المدرسين للتلاميذ اللي ما بيخدوش دروس والتفريق الظالم في درجات الشفوي ونظار المدرسه اللي ما بيعرفوش يعملوا كنترول علي التلاميذ نفسهم والواسطه وحاجات كتير محتاجه حلول زي ما بتدوروا علي مصلحتكم دوروا علي مصلحه اولادكم واولاد غيركم كمان معاكم يعني لما مرتباتكم تزيد مالهاش لازمه الدروس يا ريت تتجرم عشان ده اس المشاكل كلها يا ريت اولادنا تتعامل زي ما بتتمنوا ان اولادكم تتعامل يا ريت مصر كلها تتصلح مش التعليم بس التعليم اللي اصبح عبأ وهم كبير وحاجات كتيييييييييييير الواحد مش عارف يقول ايه ولا ايه
قديم 07-09-2011, 01:59 PM
محمدمحمد123 محمدمحمد123 غير متواجد حالياً
عضو جديد

محمدمحمد123 is on a distinguished road

ياستاذ درجة النشاط مش علي اجادة النشاط ولكن بتكون علي مدي المشاركة فيه فلا تقلق يعني مش لازم ابنك يجيد الرسم ولكن يجب ان يرسم ويلون رسوماته ويعبر عن نفسه ويقدم هذه الرسومات لمدرسه
قديم 07-09-2011, 07:01 PM
عضو نشيط

افتراضي شكرا

شكرا علي الرد طيب والتربيه الرياضيه انا مش فاهم دي ازاي حتضاف للمجموع وهل دي يلعب كوره ولا حصه العاب ولا ايه وازاي نجاح وسقوط شكراااااا

العلامات المرجعية