اهلا وسهلا بك فى بوابة الثانوية العامة ... سجل الان

العودة   بوابة الثانوية العامة المصرية > معلمي مصر > منتدى معلمى التربية والتعليم

منتدى معلمى التربية والتعليم ملتقى معلمى التعليم العام

موضوع مغلق

قديم 24-08-2011, 04:24 PM
ramy gama ramy gama غير متواجد حالياً
عضو ممتاز

ramy gama is on a distinguished road

السلام عليكم أخ صبري....

طبعا الكل عارف ان في قانون يمنع تعيين الحاصلين علي تقدير جيد أو مقبول معيد ...إلا بشكل إستثنائي بمعني إن يكون في عجز جامد ومحتاجين بشده فيتم العرض علي مجلس الكليه وبعدين مجلس جامعه وبعدين يتم الموافقه

لكن الوضع هنا مختلف الدرجات شحيحه جدا ؟؟ وبعدين إحنا كنا متفقين مع الماليه علي عدد 6127 ولكن العدد وصل 7000
ودا هيسبب مشكله بل ممكن كمان يلغي الموضوع من أساسه
ولكنهم وجدوا أنه يوجد الف وشويه تقديرهم جيد ومقبول فتم إستبعادهم ..وكمان عدد من كلية الطب بنين القاهره وبنات أسيوط نظرا لعدم موافقة العمداء علي عددهم نظرا لتكدس الأعداد.
عموما إصبر كل شيء هيظهر النهارده بالليل ..يارب يسر الحال للجميع

قديم 24-08-2011, 06:34 PM
ريمون22 ريمون22 غير متواجد حالياً
معلم علوم اعدادى

ريمون22 is on a distinguished road

بجد حاجة تحير وحاجة تتعب الاعصاب

بعد مكانت هتبقي وردية والامور تمام والناس اطمنت ظهر موضوع رد الشكوي بتاع التنظيم والادارة . لخبط الدنيا

افدنا دكتور عبد الرحمن ربنا يكرمك
قديم 24-08-2011, 06:44 PM
sherif 20II sherif 20II غير متواجد حالياً
عضو جديد

sherif 20II is on a distinguished road

أنا جبت تليفونات التنظيم و الادارة ..... بس طبعا احنا بعد الفطار الان ...نستنى بكرة ونسأل كلنا

22605472
22605519
22605511
22605858
قديم 24-08-2011, 08:28 PM
losacat losacat غير متواجد حالياً
عضو جديد

losacat is on a distinguished road

ياريت يادكتور الله يكرمك ترد فى الامر لان اكيد حضرتك هتكون عارف هل فعلا هيعتد بأمر الخمسة بس ولا العشرين وياااااااااااااااااااااااااااااااااااااااارب يكون اشاعات زى غيرها

علمت أن رزقى لن يأخذه غيرى فاطمئن قلبى

اللهم يسر للجميع آآآآآآآآآآآآآآآآآمين
قديم 24-08-2011, 08:53 PM
صبري علاء صبري علاء غير متواجد حالياً
عضو جديد

صبري علاء is on a distinguished road
افتراضي كفر ألشيخ

ياأخ رامي أنا ألنسبه بتاعتي 74.84وجيد جدا في ألكليات ألعمليه من 75 وأنا دفعة2010وتقديري تراكمي وكان من ألمفترض إن ألكليه ترفعني ل75ودا بيحصل في ألتربيه وألتعليم أناحاسس بالظلم كده أعمل أيه ياحبيبي قولي لوإنتي مكاني تعمل أيه
قديم 24-08-2011, 09:24 PM
عضو ممتاز

يا أخي انا بقي اللي حكايه ؟؟؟ أنا نسبتي 84.95%
جيد جدا .... ممتاز ... ممتاز ... ممتاز = جيد جدا مرتبة شرف بنسبة 84.95 % تراكمي ..وكان فاضللي علي الممتاز هفوه المهم انت ليك فتره اللي هما 15 بعد فترة إعلان النتيجه وبعد كدا شكرا

أنا آسف إني بقولك كدا وإسأل بردو وشوف يمكن تلاقي إن شاء الله حل ونا بعون الله هسألك كمان ربنا يكرم الجميع
قديم 24-08-2011, 09:33 PM
عضو جديد

افتراضي كفر ألشيخ

طيب ماينفعش أعمل تظلم لرئيس ألجامعه أوأي حاجه أنا كده خلاص حاسس إن ألدنيا أنتهت بالنسبه ليا أأاااااه
قديم 24-08-2011, 09:54 PM
عضو ممتاز

قانونا انت ليك التماس بعد 15 يوم من فترة إعلان النتيجه ...لكن رئيس الجامعه ليس في يده شيء

ونا عاوز الأخ خليل كمان يسأل ويشوف يمكن يلاقي حل ان شاء الله
قديم 24-08-2011, 10:07 PM
عضو ممتاز

بشري سارة لجميع أوائل جامعة الأزهر علي مستوي الجمهورية لتعيينهم معيدين بجامعة الأزهر

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
...
بفضل الله أنهينا اليوم (24رمضان) إجراءات حصر أسماء أوائل جامعه الأزهر لتعيينهم معيدين كل بكليته.

وقد تم حصر أسماء الأول والثاني من كل قسم وشعبة من كل كلية,بناءا علي قرار معالي رئيس الوزراء, وحيث تمت منذ بداية الشهر الموافقه المبدئية من قبل الجهاز المركزي للتنظيم والإدارة علي توفير 6127 درجة معيد لجميع كليات الجامعة وعددها 70 كلية علي مستوي الجمهورية.

وسوف نرسل الأسماء غدا إن شاء الله للجهاز المركزي لإعتماد الدرجات المالية بأسماء الأوائل.

وعلي جميع الأوائل التواصل عن طريق الجامعة للتأكد من وجود إسماؤهم بالحصر, وللتأكد من صحة بياناتهم

وأرجوا نشر الخبر لإدخال السرور علي قلوب جميع الأوائل. دا نقلا عن د /سميه
قديم 24-08-2011, 10:07 PM
عضو جديد

يا أخي أنا أقصد بعد مايتم إعلان ألأسماء أعمل تظلم وأشرح فيه حالتي مش ألمفروض بعد ماهيتم إعلان ألأسماء هيكون فيه تظلمات أمال يعني أسكت علي كده وخلاص وبعدين أنا أول ألقسم ممكن أكلم رئيس ألقسم ولا رأيك أيه قولي ألله يخليك أنا حالتي صعبه فاضللي شويه وأعيط
قديم 24-08-2011, 10:28 PM
alaarabie alaarabie غير متواجد حالياً
عضو جديد

alaarabie is on a distinguished road

المركب اللي فيها أكتر من ريس بتغرق..وسفينة تعيين العشرين الأوائل من لحظة إبحارها بعد الثورة ترميها الأمواج حسب أهواء كل قبطان أو ريس عليها ..ما حدش عايز السفينة ترسي لبر الأمان؟ وما حدش عارف مين ريسها؟صفوت بيه النحاس أم مجلس الوزراء أم وزارة التعليم العالي...إلحقونا بنغرق
قديم 24-08-2011, 10:55 PM
انت فى مصر انت فى مصر غير متواجد حالياً
عضو جديد

انت فى مصر is on a distinguished road

لازم من وقفة صح من اوائل الخريجين العشرين عند التنظيم والادارة وانتم بتضربوا ليه اخماس فى اسداس ما الحل موجود الناس تحدد ميعاد بع العيد وتروح تعرف ايه المشكلة بالظبط والتعيين امتى والعدد كام
انتم بتدوروا فى حلقة مفرغة الموضوع عند التنظيم والادارة والنحاس فى مكتبه واحنا موجودين يبقى وقفة صح علشان نعرف رسنا من رجلينا
الله المعين
قديم 24-08-2011, 11:17 PM
منى أبو الجود منى أبو الجود غير متواجد حالياً
عضو نشيط

منى أبو الجود is on a distinguished road

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ramy gama مشاهدة المشاركة
بشري سارة لجميع أوائل جامعة الأزهر علي مستوي الجمهورية لتعيينهم معيدين بجامعة الأزهر

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
...
بفضل الله أنهينا اليوم (24رمضان) إجراءات حصر أسماء أوائل جامعه الأزهر لتعيينهم معيدين كل بكليته.

وقد تم حصر أسماء الأول والثاني من كل قسم وشعبة من كل كلية,بناءا علي قرار معالي رئيس الوزراء, وحيث تمت منذ بداية الشهر الموافقه المبدئية من قبل الجهاز المركزي للتنظيم والإدارة علي توفير 6127 درجة معيد لجميع كليات الجامعة وعددها 70 كلية علي مستوي الجمهورية.

وسوف نرسل الأسماء غدا إن شاء الله للجهاز المركزي لإعتماد الدرجات المالية بأسماء الأوائل.

وعلي جميع الأوائل التواصل عن طريق الجامعة للتأكد من وجود إسماؤهم بالحصر, وللتأكد من صحة بياناتهم

وأرجوا نشر الخبر لإدخال السرور علي قلوب جميع الأوائل. دا نقلا عن د /سميه
السلام عليكم يا أخي الفاضل رامي ألف مبروك لنا جميعا .......وعقبال ما نستلم التعيين ونروح الجامعة ............طيب المفروض دلوقتي نعمل ايه يعني ازاي نتأكد من اسمائناوصحة البيانات ...خاصة ان الموظفين في الكليات غير متعاونين خالص........يعني مثلا أنا لما رحت الكلية عشان أسأل هل اسمي اتبعت ضمن التمانية الي بعتوهم في شعبة اللغة العربية عشان يوزعزا كل اتنين على قسم .الموظفة طلعت روحي عقبال ما قالتلي ان اسمي اتبعت ....ز وكمان وحدة صاحبتي من الأوائل معايا كل ما تروح الكلية الموظفين يقولولها القرار هو الاول والثاني على الكليه كلها ..........واحنا عارفين طبعا ان القرار دا اتلغى من زمان .......نعمل ايه ....زوربنا يوفقنا جميعا
قديم 24-08-2011, 11:51 PM
خليل المسيرى خليل المسيرى غير متواجد حالياً
عضو نشيط

خليل المسيرى is on a distinguished road

الأخ رامى الأسماء للأسف لسه هتعتمد غدا وتم فى الاسماء اتباع القواعد العامة لتنظيم الجامعات وبالنسبه للتعيين ألا يقل عن جيد جدا واذا طلبت الكليه احد من أوائل اقسامها ستستعين به اذا كان تقديرة جيد عند الطلب منها لسد العجز وكلامك صحيح والأسماء على يوم الخميس سوف ترفع على النت التى تم ارسالها ونسأل الله فى هذه الليله من القلوب ان بارك فى اخواننا الذين جاهدوا من أجل رجوع الحف لأصحابه
قديم 24-08-2011, 11:56 PM
خليل المسيرى خليل المسيرى غير متواجد حالياً
عضو نشيط

خليل المسيرى is on a distinguished road

وبالنسبه للتظلم ليس هناك تظلم بدون اعلان للأسماء ومن حقك التظلم فى حالة وجود نفس تقديريك فى احدى الأقسام على مستوى الجامعه بالكامل تم تعينه لكن من حقك عمل التماس الى عميد الكليه ثم رفعه الى رئيس الجامعه للموافقة وذلك فى حالة الانتهاء الفعلى من الأسماء واجراءات التعيين كما يحق لك المطالبه القانونية على اى قرار صدر وتم تنفيذه فى خلال 60 يوما والالتماس 15 يوم وشكرا

ولى ان نصبح كلنا على خير وفرحه للجميع يارب اجعل قلوب مطمئنه
موضوع مغلق

العلامات المرجعية