اهلا وسهلا بك فى بوابة الثانوية العامة ... سجل الان

العودة   بوابة الثانوية العامة المصرية > معلمي مصر > منتدى معلمى التربية والتعليم

منتدى معلمى التربية والتعليم ملتقى معلمى التعليم العام

Prev المشاركة السابقة   المشاركة التالية Next
قديم 09-09-2013, 05:36 PM
معلمه من المنقطعين معلمه من المنقطعين غير متواجد حالياً
عضو نشيط

معلمه من المنقطعين is on a distinguished road

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته احب اوضح لحضراتكم موضوع ال70 عقد لان لى واحده جارتى منهم وانا عارفه الموضوع كويس معلش ياجماعه نرجع بالذاكره ورا شويه بعد الثوره 25 يناير اعلنو ان فى تقديم فى نقابة المعلمين ورحنا كلنا قدمنا وطبعا لان الاعداد كتير جدا قالو هناخد بالتقدير وفعلا اخدو امتياز وجيد جدا مع مرتبة شرف والمحافظ القديم كان جايبهم 70 تعيين مش عقود ولا حتى تثبيت بس عشان حال البلد ومفيش درجات عملوهم تثبيت بتاريخ 5-5-2011 والمفروض كل الادارات كانت تبقى كده بس طبعا لان فى سرقه فى ادارات عملتهم تثبيت وكانو بيقبضو 640 زى قلين ومطوبس وادارات تانيه عاملتهم زينا واكلو حقوقهم ولما الناس عرفت ما سكتوش عشان كده عملو توحيد عقود على مستوى المحافظه لان الموضوع فيه سرقه ومحسوبيه وواسطه وانا نفسى شفت بعينى واحد من المنقطعين بيحاول يدخل نفسه معهم بالواسطه فده حقهم ياجماعه ماخدوش حق غيرهم كلهم تقديرات عاليه جدا احنا نشوف نفسنا وندور على حقنا المفروض كلنا هنكمل 27 شهر فى شهر 1 -2014 يبقى المفروض يطلع لنا قرار تثبيت وندخل الاكاديميه ونتعين لان العقد اللى معانا عقد مدته سنتين وخلاص ايه الفرق بينه وبين العقود السبقه معلش ياجماعه طولت عليكم بس هى دى الحقيقه المره اللى احنا عايشنها السبعين عقد حصل تعتيم على حقهم من زمان وهو ده اللى خلانا نفهم الموضوع غلط وياريت بعد اذنكم جميعا منرميش حد بالباطل قبل منعرف الموضوع كويس ودى شهادة حق من واقع معاناة واحده من 70 عقد وعلى غكره انا من المنقطعين وربنا يوفقنا جميعا

العلامات المرجعية