اهلا وسهلا بك فى بوابة الثانوية العامة ... سجل الان

العودة   بوابة الثانوية العامة المصرية > القسم الإدارى > أرشيف المنتدي

أرشيف المنتدي هنا نقل الموضوعات المكررة والروابط التى لا تعمل

أدوات الموضوع ابحث في الموضوع انواع عرض الموضوع
قديم 17-02-2013, 01:55 PM
الصورة الرمزية hishmet
hishmet hishmet غير متواجد حالياً
مشرف سوبر متميز ركن القرية الذكية سابقا

hishmet will become famous soon enough
افتراضي إنذار خطر عاقبة التقليل من شأن المعلم

إلي متي سنظل نقلل من هيبة المعلم ؟
ياسادة إن التقليل من شأن المعلم سيصل بالدولة إلي حافة الهاوية ، أقول هذا تعقيبا علي الخبر الذي نشر في جريدة الأخبار السبت الموافق 16/2/2003 عنوانه ( مدرس ثانوي يصور البنات عرايا ) فهل هذا يعقل يا أساتذة ؟ أشك في ذلك ، وأفترض جدلا أن هذا حدث فليس بالخبر الذى ينشر علي الملأ للحفاظ علي كيان المعلم ليس بشخصه ولكن للرسالة التي يؤديها ، هل أنا مخطئ في قولي هذا ؟

قديم 17-02-2013, 02:14 PM
math_0100 math_0100 غير متواجد حالياً
عضو فعال

math_0100 is an unknown quantity at this point

التعليم في مصر كله فساد للركب
قديم 17-02-2013, 02:28 PM
الصورة الرمزية Eco esraa feps
Eco esraa feps Eco esraa feps غير متواجد حالياً
Faculty of Economics and Political Science

Eco esraa feps is on a distinguished road

حسبى الله ونعم الوكيييل
قديم 17-02-2013, 02:29 PM
الصورة الرمزية Eco esraa feps
Eco esraa feps Eco esraa feps غير متواجد حالياً
Faculty of Economics and Political Science

Eco esraa feps is on a distinguished road
Icon111

لا طبعا الكلام ده صح انا شخصيا اقسم بالله اعرف مدرسين بيعلوا حاجات وحشه اوووى بس للاسف علشان احنا فى بلد شرقى نادرا من يشكى انا لا استغرب هذا الفعل فهنااك الكثييييير من المدرسين اللى بياخدوا اللحيه ستر وغطى علييهم وهنروح بعيد لييييييييه ما احنا شايفين حال البلد من سوء لاسوأ والشيووخ هيخربوها والحمد لله مش الشييييخ ابو لحيه اللى افتى بجواااز *** اعضاء جبة الانقاذ ليييي هو اى واحد بلحية يبقى ملالالالالاك بجناحات من السما
مش عاوز ابتعد عن موضوع حضرتك انا اعرف فى مدرستى مدرس رسم على واحده الحب وكانت بتروحله علشان بتاخد عنده درس المهم اصر انه يتجوزها واتجوزها وخلف منها 2 ومطلقها السن اللى فاتت مع انه متجوز واحده ومخلف منها 3 اولاد وبنت وفى واحده صحبتى حولت منازل علشان مدرس رسم عليها الحب والكلام الفاضضى ده
يااستاذى الفاضل هو المدرس لسه هتضيييع هيبته دى ضاعت من زماااااااااااااااان من ساعت ما طاطا راسه للتلميذ وبئى مبيجبروا ع درووس اى نعم فيييه مدرسييييييييييييييييين محترمييين لكن دولا قله قليله
مدرسة اخويا والله العظيم بيجى كل يوم من المدرسة الساعه من 9.30 الى 11.15 الصح وفى زمايله بيروحو 8.30 يعنى اول ما يروحوا المدرسة ع طووووووول مفيش دراسة فييييييييييييييها ولما نشتكى يقولوا الشكوى لغير الله مذله فخلاص فوضنا امرنا لله مع العلم ان اخووويا د فى اولى ثانوى يعنى مدرسته ثانوي ومدرس الفيزياء مش بيدخلهم بيروح المدرسة بس مش بيدخل فصووووووول واول ما ينزلوا يروحولوا يقولهم هاجى وراكم ومش بيرووح مفيش ناظر ولا مدير ولا فى مدرس فرنساوى ولا فلسفه ولا ريااااااااضه ده بيشتمهم بأحط الالفاظ الفاظ الشوارع الفاظ ممنووووووووعه وخصووووصا عيييييال مراهقيييييييييين استاذ رياضه محترم يقوووول كلالالالام بالقذاره دى
خلاص يا استاذى طول ما المدرس بيفكر فى الدروووووووووووووس والماديات خلالالالالالاص البلد انتهت
احنا بنطلع فى الرووووووووح
مع العلم ان ابى وامى مدرسسسين لكنهم والله بيحاوللوا يصلحوا ويدخلوا حصص وكده لكن مفيش فايده
ارجو ان ندعو لهذا البلد ان يحفظه الله ويااااااااريت كل واحد يبدأ بنفسه ما هو طوووووووول ما الطاالب عنده الدرووووس الخصوصيه ومفيييش دراسة يبقى خلالالالالالالالالالالالالالالالالالالالالالالالال الالالالالالالالالالالالالالالالالالالالالالالالال الالالاص مفيييييييييش فايده
انا اتوقع ذالك من مدرس قذذر مش مؤدب مع العلم انى قريت الخبر كويس
ممكن حضرتك تتأكد من اى مدرس تعرفه فى المدرسه دى او طالبه
قديم 17-02-2013, 03:21 PM
الصورة الرمزية hishmet
hishmet hishmet غير متواجد حالياً
مشرف سوبر متميز ركن القرية الذكية سابقا

hishmet will become famous soon enough

لا حول ولا قوة إلا بالله ، الحمد لله إني صعيدي عشان لسه عندنا شيء من القيم والمبادىء والأخلاق ، ولو في مدرس شذ عن القاعدة فهي نسبة قليلة لا تذكر
لا حول ولا قوة إلا بالله ... لا حول ولا قوة إلا بالله ... الناس بعدت عن دينها
أسأل الله العفو والعافية

العلامات المرجعية

ابحث في الموضوع:

البحث المتقدم