اهلا وسهلا بك فى بوابة الثانوية العامة ... سجل الان

العودة   بوابة الثانوية العامة المصرية > القسم الإدارى > أرشيف المنتدي

أرشيف المنتدي هنا نقل الموضوعات المكررة والروابط التى لا تعمل

مشاهدة نتائج الإستطلاع: نعم لإقالة شيخ الأزهر المتخاذل وحذف عضوية كل من يدافع عنه
نعم يقال 31 67.39%
لا يقال 12 26.09%
لا اعلم 3 6.52%
إستطلاع متعدد الإختيارات. المصوتون: 46. أنت لم تصوت في هذا الإستطلاع

أدوات الموضوع ابحث في الموضوع انواع عرض الموضوع
قديم 25-09-2011, 04:46 PM
مصطفى قاعود مصطفى قاعود غير متواجد حالياً
عضو نشيط

مصطفى قاعود is on a distinguished road

الاخوه الاعزاء ارجو ان نكون على مستوى الحدث.... بمعنى لكل حادثه حديث.... هل المهمه التى عين من اجلها شيخ الازهر هى المتعاقدين؟ ان مسؤليه الشيخ كبيره جدا فتعيين المتعاقدين مثلا مسؤليه رئيس قطاع المعاهد الازهريه واى مشكله فى الجامعه مسؤليه رئيس الجامعه وهكذا مش انا اول ما اتكلم على طول شيخ الازهر واركب الموجه... يا سيدى كل هذا يحدث ضد شيخ الازهر لانه بالعربى كده طرد بعض كبار العتاوله الذين كانو ينهبون ميزانيه الازهر لذلك تتوجه ضده كل هذه الحمله الشعواء.... لماذا ننظر دائما الى الشيخ الشيخ.... نحن مع بقاء فضيله الامام ونحن نرى انه رجل تقى نظيف اللسان واليد... اما مسأله التثبيت فنحن نناشده متابعتها مع المسؤلين
برجاء عدم الحجر على اراء اى انسان فانتم شريحه صغيره من ملايين فى الازهر اعتقد انه لا وصايه لاحد على احد
هل ترى يا اخى واحد مثلا ينادى بعزل البابا شنوده من منصبه؟ وهل يجرؤ احد على الحديث فى هذا الكلام...نقطه احترام لرموزنا يرحمكم الله وتقبلو تحياتى والى الملتقى
على فكره انا لا يعرفنى فضيله الامام ولا من الفلول ولا من اقاربه ولا اريد منه شيئ انما هى لله وفى الله والله على ما اقول شهيد
وانا اعبر عن رأيي الشخصى
قديم 25-09-2011, 05:16 PM
Observer Observer غير متواجد حالياً
عضو قدوة

Observer is on a distinguished road

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة مونومونو مشاهدة المشاركة
نعم لإقالة شيخ الأزهر المتخاذل وحذف عضوية كل من يدافع عنه
نعم لشيخ الأزهر المحبوب وحذف عضوية كل من يحقد عليه
قديم 25-09-2011, 06:04 PM
مونومونو مونومونو غير متواجد حالياً
موقوف

مونومونو is on a distinguished road

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mohamad fawzy مشاهدة المشاركة
نعم لشيخ الأزهر المحبوب وحذف عضوية كل من يحقد عليه
اعلم وجة نظرك تماماً
ولك كل التقدير
قديم 25-09-2011, 06:06 PM
موقوف

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة مصطفى قاعود مشاهدة المشاركة
الاخوه الاعزاء ارجو ان نكون على مستوى الحدث.... بمعنى لكل حادثه حديث.... هل المهمه التى عين من اجلها شيخ الازهر هى المتعاقدين؟ ان مسؤليه الشيخ كبيره جدا فتعيين المتعاقدين مثلا مسؤليه رئيس قطاع المعاهد الازهريه واى مشكله فى الجامعه مسؤليه رئيس الجامعه وهكذا مش انا اول ما اتكلم على طول شيخ الازهر واركب الموجه... يا سيدى كل هذا يحدث ضد شيخ الازهر لانه بالعربى كده طرد بعض كبار العتاوله الذين كانو ينهبون ميزانيه الازهر لذلك تتوجه ضده كل هذه الحمله الشعواء.... لماذا ننظر دائما الى الشيخ الشيخ.... نحن مع بقاء فضيله الامام ونحن نرى انه رجل تقى نظيف اللسان واليد... اما مسأله التثبيت فنحن نناشده متابعتها مع المسؤلين
برجاء عدم الحجر على اراء اى انسان فانتم شريحه صغيره من ملايين فى الازهر اعتقد انه لا وصايه لاحد على احد
هل ترى يا اخى واحد مثلا ينادى بعزل البابا شنوده من منصبه؟ وهل يجرؤ احد على الحديث فى هذا الكلام...نقطه احترام لرموزنا يرحمكم الله وتقبلو تحياتى والى الملتقى
على فكره انا لا يعرفنى فضيله الامام ولا من الفلول ولا من اقاربه ولا اريد منه شيئ انما هى لله وفى الله والله على ما اقول شهيد
وانا اعبر عن رأيي الشخصى
تشرفنا بوجود سيادتك معنا
قد نختلف ولكن لك كل الاحترام
وكلنا معلقين فى رقبة شيخ الاهر
قديم 25-09-2011, 06:33 PM
Observer Observer غير متواجد حالياً
عضو قدوة

Observer is on a distinguished road

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة مونومونو مشاهدة المشاركة
اعلم وجة نظرك تماماً
ولك كل التقدير
الخلاف فى الراى لا يفسد للود قضية
قديم 25-09-2011, 06:35 PM
ابو مريومة ابو مريومة غير متواجد حالياً
عضو ممتاز

ابو مريومة is on a distinguished road

اقتباس:
اقتباس:
وانا اعبر عن رأيي الشخصى

الاستاذ الفاضل مصطفى
انت محسبتهاش كويس
احسب نص المتعاقدين متزوجين واحسب كل اسرة على الاقل 3 وبالمتعاقد وزوجته 5 واضرب واطرح واجمع وشوف يساووا كام
واحسب حسبة تانى ان كل متعاقد لو اتثبت وارتاح ايه انطباع ده على العملية التعليمية شوف الوف الطلبة اللى هتجنى ثمار راحة المتعاقد
بالله عليك الحجات دى مش تستاهل ساعة زمن من وقته الثمين يفكر فيها فينا ويتخذ قرارات صارمة
مش معنى كلامي انا موافق على بقاءه او رحيلة لان والله الحل لا هو في بقائه ولا في رحيلة
الحل في مصر ييجي من عند ربنا سبحانه وتعالى لان الاوضاع متطمنش
قديم 25-09-2011, 08:51 PM
موقوف

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ابو مريومة مشاهدة المشاركة

الاستاذ الفاضل مصطفى
انت محسبتهاش كويس
احسب نص المتعاقدين متزوجين واحسب كل اسرة على الاقل 3 وبالمتعاقد وزوجته 5 واضرب واطرح واجمع وشوف يساووا كام
واحسب حسبة تانى ان كل متعاقد لو اتثبت وارتاح ايه انطباع ده على العملية التعليمية شوف الوف الطلبة اللى هتجنى ثمار راحة المتعاقد
بالله عليك الحجات دى مش تستاهل ساعة زمن من وقته الثمين يفكر فيها فينا ويتخذ قرارات صارمة
مش معنى كلامي انا موافق على بقاءه او رحيلة لان والله الحل لا هو في بقائه ولا في رحيلة
الحل في مصر ييجي من عند ربنا سبحانه وتعالى لان الاوضاع متطمنش
نطلب فقط من شيخ الأزهر أن يطالب المجلس العسكرى بحقوق الأزهر
والله والله والله لو اتخذ موقف صلب سننال حقوقنا جميعاً فالكل يوقر الأزهر وشيخه
ولكن شيخ الأزهر لا يحب إغضاب المجلس كما كان من قبل
احنا معاك ياشيخ بس اتخذ مواقف جريئه وكلنا خلفك
قديم 25-09-2011, 08:57 PM
مدرسة انجليزى مخنوقة مدرسة انجليزى مخنوقة غير متواجد حالياً
عضو جديد

مدرسة انجليزى مخنوقة is on a distinguished road

انا بقول نعم لاقالة شيخ الازهر لانه لا يحق له هذا المكان ممكن يمسك منصب دبلوماسى او وزير خارجية لان الشئون الخارجية هى اللى بتهموا اكتر وبيت العيلة الخ وحكاية انه مش شيخ الازهر عشان المتعاقدين بس لا لازم يكون اول اهتماماته الموظفين اللى يراسهم والمتعاقدين منهم احنا المتعاقدين نعتبر رعيته ولو ما قدرش يجيب حق رعيته ما يستاهلش يكون راعى ليهم سيدنا عمر بن الخطاب قال لوتعثرت دابة فى الشام لسئل عنها عمر لما لم يمهد لها الطريق؟ بالاضافة انه وعد وعود كتير ما اتحققتش ده كان بيصرف لموظفين قطاع المعاهد منح وعيديات وما يهونش عليه يصرف للمعلم الغلبان ليه عشان بيخاف منهم وبيعملهم حساب لكن احنا المعلمين غلابة مين هينصفنا فهمتوا بقول نعم ليه؟

العلامات المرجعية

ابحث في الموضوع:

البحث المتقدم