اهلا وسهلا بك فى بوابة الثانوية العامة ... سجل الان

العودة   بوابة الثانوية العامة المصرية > الجامعات المصرية > كليات المجموعة الرياضية > كلية التجارة

كلية التجارة ما يخص كليات التجارة لجميع الجامعات المصر ية

Prev المشاركة السابقة   المشاركة التالية Next
قديم 07-09-2008, 11:19 PM
الصورة الرمزية vampire1188
vampire1188 vampire1188 غير متواجد حالياً
مشرف قسم كلية التجارة والجامعات والمعاهد الخاصة
خريج - كلية تجارة جامعة القاهرة

vampire1188 is on a distinguished road

يااااااااااااااااااه .. كل دي ردود وانا مش موجود ؟!!

اعذريني يا جماعة .. اصل مادخلتش امبارح على النت .. كان عندنا عزومة عقبال عندكوا ..

وكل سنة وانتوا طيبين جميعا ..

وبصراحة مش عارف الاحق مين ولا مين في الرد ..

مشكور ليكوا جميعا على مروركوا وعلى الردود اللي شرفتوني بيها ..

بس احب اسيب شوية تعليقات صغنونه كدا على الناس المحترمين اللي مرّوا هنا ..

> بالنسبة لكلامك يا ريناد اما قولتي
اقتباس:
مش طبعا البادي الضيق والبرموده او حتي البنتاكول
ولا الباضي اللي خلاص هيتفرتك وعليه جيب قصيره
فيه مثل بيقول .. كل اللي يعجبك والبس اللي يعجب الناس ..

> تعقيبا عليكي يا واندا .. لما قولتي
اقتباس:
بس يعنى هو من الاخر بالتعامل واكيد انت جربت
كلامك سليم وميه ميه .. بس سيبك من اللي بيتعامل .. فيه حب من اول نظرة .. وفيه برده حكم من اول نظرة .. وفيه برده حكم من اول لبسه !!

> تعقيبا على كلام مصطفي لما قال الايه الكريمة
اقتباس:
ان بعض الظن اثم
كدا انتاجيبت من الاخر .. المفروض ان البنت ماتسيبش خد يقول عليها نص كلمة ..

وكفاية ان القران قالها صريحة كدا .. ( يا ايها النبى قل لأزواجك وبناتك ونساء المؤمنين يدنين عليهن من جلابيهن ذلك ادني ان يعرفن فلا يؤذين وكان الله غفورا رحيما )

> انتبهوا للكلام اللي بالأحمر .. <

> فيه كلمة طمطومة قالتها وعجبتني اوي ..
اقتباس:
الاناء ينضح بمافيه
> العضوة Grand_Dreams سأل وقال
اقتباس:
بس عايزة اعرف الجدول بتجبه قبل بداء الدراسه ولا اول يوم فى الدراسه
فيه كليات في بعض الجامعات بتنزل قبل الدراسة .. وفيه بيبقي بعد .. جامعة القاهرة بتنزل غالبا قبلها بأسبوع .. الله اعلم بقي باقي الجامعات بتبقي ايه .. بس الأكيد انك بتروحي اول يوم بتسألي على الجداول محطوطة فين .. وبتروحي تنقليها وخلاص .. بس غالبا مابتعرفيش تنقلي حاجة عشان بتبقي زحمة !!

> العضوة الكريمة دمعة خشوع .. قالت حاجة ظريفة اوي
اقتباس:
راحت زمن الخمار وجيه زمن البضيهات
وتعليق تاني اظرف ..
اقتباس:
بس انا بستغرب من حاجة اللبس ده بيدخل فيهم ازاى اكيد بالصابون
انا عن نفسي .. بشاركك طرح السؤال دا على البنات اللي بيلبسوا البناطيل دي !!

> العضو nesso طبعا بوجهلك شكر خاص على الي انتا قولته بس تقدر تقول هيا مش خبرة ولا حاجة .. بس الواحد قعد في الجامعة وشاف كتير وعدي عليه بلاوي .. فابيتعلم .. وصدق اللي قال فعلا .. الدنيا بتعلم ..

> العضوة sseess قالت كلام كويس ..
اقتباس:
انا كل اصحابى اما راحو يجيبو لبس الجامعة عقدونى قالولى مفيش غير الى البدى فكانو مطرين شراءة
معاكي حق .. انا نفسي اما بنزل وسط البلد او العتبة او طلعت حرب .. وبتفرج على الفتارين .. بشوف اللي بيتعرض .. ونفس كلامك اللي انتي قولتيه دا .. بنت خالتي قالتهولي بالنص .. فعادي يعني .. مش عارف مشكلتكوا السودا يا بنات في لبسكوا .. لا وكمان السعر عالي !! .. بس هاقولك على حاجة .. اللي بتتقي ربنا صح .. وبتخاف من ان اي شخص يرمقها بنظرها وحشه او فيها شهوة .. هاتدور على اللبس المناسب .. لإنك اما تيجي قدام ربنا تقفي ويسألك انتي كنتي لابسه ايه اما كنتي في الجامعة أظن استحالة يعني هاتردي على ربنا وتقوليله يارب ماهو مكانش فيه غيره .. ولا ايه ؟!!

تعليق عام بقي احب اقوله ..

سيدنا محمد اللي كلنا بنؤمن بنبوته ورسالته .. قال حديث البعض منا يعرفه والبعض منا يجهله ..

قال الاتي .. ( صنفان من اهل النار لم أرهما : نساء كاسيات عاريات مائلات مميلات ، رؤوسهن مثل اسنمة البخت ، لا يدخلن الجنة ولا يجدن ريحها ...... )

حد فينا يرضى انه مايخشش الجنة ويتلهلب في النار ؟! (ولاحظوا الكلام اللي بالبرتقاني)

الرسول صلي الله عليه وسلم قال : ( لعن الله المتشبهات من النساء بالرجال والمتشبهين من الرجال بالنساء )

زي الرجل المتعارف عليه منذ بدء الخليقة .. انه بيلبس بنطلون .. مايجيش بقي في عهدنا الحالي تتقلب الاية ويبقي البنات هما اللي يلبسوا بناطيل .. والا يبقوا نفذوا اللي قاله سيدنا محمد وكدا هايخشوا في لعنة ربنا والعياذ بالله ...

انا مش شيخ .. ولا داعية .. ولا واحد من الزهاد .. لكن انا واحد زي اي واحد .. متطلع علي دينه .. عارف احكامه .. بحاول بقدر استطاعتي انفذ تعاليم الدين دا .. ولو اني عارف اني مش بنفذها كلية .. بس اهو ربنا غفور رحيم بقي ..

انا مش هاحول الموضوع يبقي ديني .. ولا انا عايزكوا تحولوه ويبقي ديني ..

عشان ماتنسوش .. انتوا في قسم تجارة هنا .. مش في قسم تاني ..

موضوعنا محدد وهوا نصايح للي داخلين جامعة عمووووووما ..

العلامات المرجعية