اهلا وسهلا بك فى بوابة الثانوية العامة ... سجل الان

العودة   بوابة الثانوية العامة المصرية > القسم الإدارى > أرشيف المنتدي

أرشيف المنتدي هنا نقل الموضوعات المكررة والروابط التى لا تعمل

أدوات الموضوع ابحث في الموضوع انواع عرض الموضوع
Prev المشاركة السابقة   المشاركة التالية Next
قديم 22-08-2008, 07:13 PM
الصورة الرمزية Dr. akram
Dr. akram Dr. akram غير متواجد حالياً
عضو خبير

Dr. akram is on a distinguished road
Icon114 ليه الخصام؟...الصلح خير...أبدأ بنفسك

بسم الله الرحمن الرحيم

قـــال رسول الله (ص) : لايحق لامرء ان يهجر اخاه فوق ثلاث ليال فيعرض هذا و يعرض هذا و خيرهم من يبدأ بالسلام.. "صدق رسول الله (ص)"

و هذا يدل على ان الخصام من الامور الغير محببة عند الله و رسوله لذا كان اقصى فترة للخصام لا تتعدى الثلاثة ايام ..
لذلك فلابد من كل زميل او زميلة هنا على خصام مع صديقه او مع صديقتها على المنتدى ان يدخل و يبدأ بنفسه ,, مش عيب ابدا هيكون الاجر و الثواب له و الاخر الذى لم يبدأ اكيد مش هيرفض المصالحة و ياخد الاجر و الثواب معاه فكلنا اخوات و كلنا لازم نحب بعض هنا على المنتدى و نفضل على خير و صلح..
عشــــــــان كده ابدأ و اكتب لنا اسمك و اسم اللى زعلان منه او زعلته و اى حاجة طالعة منك عايز تقولها ده لو عندك جراءة ,,, اما لو ما عندكش يبقى انا و استاذه رانيا حسن موجودين ابعت لنا رسالة خاصة بكل اللى عايز تقوله و ما تخافش ان شاء الله هنبقى وسطة الخير ..

و ده طبعا بعد ما استئذنا من الاستاذه رانيا حسن و وافقت و رحبت بكده و كتر خيرها انها دايما بتسعى فى الخير ...

ان شــــــاء الله مش هيبقى فيه اتنين متخاصمين مع بعض,,,, بس ربنا يستر و ما اتخاصمش انا مع حد و ما الاقيش حد يصالحنى عليه..

العلامات المرجعية