اهلا وسهلا بك فى بوابة الثانوية العامة ... سجل الان

العودة   بوابة الثانوية العامة المصرية > القسم الإدارى > أرشيف المنتدي

أرشيف المنتدي هنا نقل الموضوعات المكررة والروابط التى لا تعمل

أدوات الموضوع ابحث في الموضوع انواع عرض الموضوع
Prev المشاركة السابقة   المشاركة التالية Next
قديم 24-07-2008, 10:17 PM
الصورة الرمزية bosy .. mostafa
bosy .. mostafa bosy .. mostafa غير متواجد حالياً
طالبة جامعية ( كلية السن )

bosy .. mostafa is an unknown quantity at this point
Icon8 مـن أطلق الرصاص على جمعه بتاع الفول؟؟

بسم الله الرحمن الرحيم

مـن أطلق الرصاص على جمعه بتاع الفول؟؟

لو سمحت .. تقدر تقولي كام واحد غني في مصر؟؟
لا مش اقصد الغني بتاع شغلانه محترمه في شركه مثلاً و ساكن في شقه إيجار جديد و معاه عربيه فيات 128 لالالالا انت فهمتني غلط خااالص
أنا أقصد الغنى الفظيع بتاع الفيلل و البودي جاردز و المرسيدس , و الخدم و الحشم و القصور

تاني نرجع نقول .. من أطلق الرصاص على جمعه بتاع الفول

==

قولي بقى .. كام واحد غني في مصر؟؟
على فكره السؤال ده منطقي أوي .. بعد الوجبه الدسمه من شلل الأطفال اللي شوفناها في مسلسلات رمضان .. الحمد لله ختماناها و شدينا حيلنا في العشره الأواخر
أنا مش شوفت اي مسلسلات بصراحه غير أول يوم عشان كنت في بيتي و للأسف بكل عبطت مش نزلت اصلي التروايح اول يوم
ما علينا
خير اللهم اجعله خير .. عربيات وبودي جاردز و خدم و حشم و حمامات سباحه و فيلل ..
و الخلافات كلها ان الملياردير الأولاني كان مزعل المياردير التاني يا عيني
فالملياردير التاني خسّر الأولاني كام مليار جنيه و بعدين اتصالحوا و قاموا باسوا بعض و خصنوا بعض و عزمه في جراند حياه على حسابه .. و جوز بنته لابن الملياردير التاني عشان كان بيحبها وهيموت عليها و توته توته فرغت الحدوته لولولولي
والأخت ناديه الجندي.. أخت إيه؟؟؟ نينة ناديه الجندي صحفيه شريفه آه وعهد الله وبتدافع عن الأخلاق وبتجري ورا الخبر والمستندات والصحف كلها واقفه على رِجْل
أيوا حضرتك فين الكلام ده بقى؟؟ صحفية إيه اللي بتلفّ وتتعب وتتنكَّر وتتقتَل وتتخطَف عشان خبر ولاّ قضية فساد؟؟؟
كنتوا اكتبوا في تِتْر المسلسل بقى هذه الأحداث لا تمت للواقع بصلة وأي تشابه في أرض الواقع يبقى انتوا اللي هُبْل و مش عندكوا خبره في الحياه
كلنا عارفين ان الصحافة كلها سبُّوبَة.. من أتخَن مؤيِّد لأتخَن مُعارِض.. وعدوّ النهارده حبيب بُكره.. مادام مرتب رئيس التحرير المعارض بيعَدِّي 35 ألف جنيه شهرياً ده غير نِسْبته من الإعلانات تبقى الحياة زي الفل ومفيش مشاكل ولا فساد
==

فكّروني برضو بأفلام خالد يوسف الأخيره (ماعدا حين ميسره لإنه حقيقه فعلاً او دي مصر مستقبلاً)الأبطال كلهم أغنيا بالصلا ع النبي.. حتى البواب عنده هيونداي على قَدُّه.. ورايحين يتفسحوا في شاليه أي واحد فيهم ما كلهم عندهم شاليهات صلوا ع النبي وبعدين مالقوش حاجه يعملوها ولا يفكروا فيها قالوا يللاّ نلعب ويجا.. طب بالله عليكم حدّ كِدَه يقعد جنب موظف راجع من شغله في المترو .. ويقول له: لو سمحت ممكن نلعب ويجا مع بعضينا؟؟؟ الاحتمال الوحيد انه هيلعب صلَّح على قفاك
ولاّ العلاقات بين الجنسين.. دي بقى عايزه قعده.. أي حد مذكر بيروح بيت أي حد مؤنث..والحد المؤنث عايش في بيت أي حد مذكر.. وطلع بالشيفروليه واحنا قاعدين.. وحَمِّل ع الشيفروليه واحنا قاعدين
و في خالد يوسف عنده الهَوَس ده الله ينوّر بقى ..
في فيلم وسط البلد محمد نجاتي بيقول لهند صبري تعالي معايا الشقة.. هند صبري بكل براءة وطُهْر قالت له: مفيش مشكلة.. أنا اعرف ان الواحدة تروح شقة الواحد تشرب شاي .. تقعد تتكلم شوية.. بس المشكلة ان الناس ممكن يفهموها غلط
طبْ حدّ يجيب كٌباية عصير قصب من عند أشرف فرغلي اللي جنب بيتنا بسرعه للبنت اللي اتجننت دي .. اللي هي أنا يا عيني علياااااااااااااا
يعنى الواحدة تروح شقَّة الواحد تشرب شاي.. اتمَنَع الشاي من البلد ما عدا في شقة المحروس؟؟مافيش قهاوي في البلد ؟؟ بلاش قهاوي ياي مش استايلهم خالص
مافيش كافيهات في البلد يكون الـ Minimum charge بتاعها 30 جنيه مثلاً؟؟
بس يا عيني تلاقيها نسيت تاخد المصروف من بابي
==

فين المسلسلات بتاعتنا إحنا .. إحنا عامة الشعب الغلابه
فين عربية الفول بتاعة الصبح , فين سندوتش الفول اللي بقى بجنيه , فين عربية الكبده بتاعة عم محسن فين عم حسنين أحمد البقال ؟؟ فين العربيه اللادا مو 80 اللي طلعت عينينا في التصليح ؟؟ فين عم إبراهيم الميكانيكي اللي على أد حاله؟
يا جدعان حد منكم شاف بودي جاردز و شاليهات و فيلل و عربيات بالهبل كده؟؟ حد شاف حمامات سباحه و موبايلات أشكال و الوان و تليفزيونات شاشتها أد شاشة السينما ..
ده في الأحلام ولا فين ده مش فاهمه انا

فين الأتوبيس اللي زهق مني .. فين الموظفين الغلابه اللي بشوفهم يومياً في المترو لما آجي اروح المدرسه بتاعتي .. فين الموظف اللي بيجري ورا الأتوبيس عشان يلحقه و هو مبتسم من غلبه ؟؟
فين النت اللى عايزين يحدِّدوه زى النسل وفين مشاكل التأمينات والمعاشات؟
فين مشكلة رغيف العيش .. فين مشكلة الميّه الملوثه و أكياس الدم الملوثه .. ولا فين أهل ضحايا العبّاره ولا فين صاحبها اصلاً .. بس هيروح من ربنا فين؟؟
فين مشاكل الميَّة والزِّبالة اللي بقت على فواتير الكهربا ومش عارف إيه دخل الزبالة بالكهربا؟؟ جايز عشان اللى مايدفعش فاتورة الزبالة يكهربوه
فين مشكلة السَكَن والشباب اللي اتجوَّز على روحُه والبنات اللي بتشَمْشِم على عريس
حد يقولي مش جم ليه جنب المشاكل دي؟؟؟؟
==

مش هي دي مصر الحقيقيه؟
ولا مصر شوية صفقات و عربيات و بودي جاردز و فيلل و شاليهات و جامعات خاصه و تحرر فوق الوصف زي مانكون في ألمانيا .. !!!
ولا ده عشان نفضفض عن نفسنا شويه و نقول فيه ناس عايشه آهي؟؟
زي إعلانات السَمْنة.. الإعلان يجيب ألف صنف فراخ ولحمة وهُبَر هُبَر عشان يقنعك ان السَّمنة هيه السبب.. مع ان المشكلة مش في جَوْدة السَّمنة حضرتك.. المشكلة مين اللي هيجيب لك الأصناف دي؟؟ دي الفرخة عندنا بتتقسم على أربع ليالي.. والشوربة بنشرب فيها أسبوع

وتلاقي الست الوالدة جايبة نفس نوع السَّمنة بس الفرخة مش زى اللي في التليفزيون
الفرخة بتاعتنا م الآخر هيه فرخة لينا بتاعة مسرحية المتزوجون
==
مش هي دي حياتنا؟؟
يا جماعة يعني واحد زى اللي *** أمه من كام شهر عشان مش راضية تدّيله تلاتة جنيه ..لو شاف مسلسل زي بتاع نينة نادية الجندى والعيلة كلها عندها عربيات.. يعمل إيه؟؟؟
طب صحافة إيه ولا طبّ إيه ولا شغلانة إيه عموما اللي تجيب الفلوس دي كلها؟؟؟ طب حضرتك هما خرِّيجين آداب إنجليزى مش تبع الشغلانات دي يعني؟؟
!!
مش عارفه أقول إيه يعني؟؟؟؟؟؟؟؟؟
محدش مهتم بعامة الشعب ليه ؟ مافيش حد بيسمع لهم ليه غير في 90 دقيقه و العاشره مساءً و البيت بيتك .. تفتكروا الغلابه اللي بييجوا دول حقيقه . طب لو حقيقه مشاكلهم بتتحل ولا اهو كلام وخلاص؟؟
انا سمعت ان الراجل اللي جه في 90 دقيقه مع معتز و قال ان مراتي غلطت (اعزكم الله) و جابت ولد حرام و انا عقيم و ربته على انه ابني و في الآخر هي و ابنها واخواتها يستولوا على ثروتي و انا حي
و في الحلقه اللي بعدها مراته تيجي و تقول ان هو عنده تخلف عقلي من أثر حادثه و ان الواد ده ابنه و محدش استولى على فلوسه ولا حاجه !!

سبحان الله
اتمنى الموضوع يعجبكم

آخر تعديل بواسطة bosy .. mostafa ، 24-07-2008 الساعة 10:47 PM سبب آخر: و انت مالك .. مش شغلك

العلامات المرجعية