اهلا وسهلا بك فى بوابة الثانوية العامة ... سجل الان

العودة   بوابة الثانوية العامة المصرية > الركن الإجتماعى > اجتماعيات طالب

اجتماعيات طالب قسم خاص بالطلاب للتعارف و تبادل المعارف و الحلول للمشكلات التعليمية

Prev المشاركة السابقة   المشاركة التالية Next
قديم 19-01-2014, 02:20 AM
theprincemoh theprincemoh غير متواجد حالياً
عضو مجتهد

theprincemoh is on a distinguished road
افتراضي أعمل ايه في أجازة تالتة؟

ياجدعان انا عايز اعرف اعمل ايه في أجازة سنة تالتة اللي هتبقي اسبوع-اسبوعين دي؟؟؟
في ناس بتقولي خدها لعب وتنطيط ومتفتحش كتاب (من مدرسين ومن طلبة عدوا السنادي بتفوق) وناس اصحابي تقولي لا لازم تقعد تراجع طول الاجازة عشان الاجازة مش للعب ومفيش اجازة لطالب ثانوي

الفكرة كلها :
اولا:ليه العب في الاجازة ومفتحش كتاب؟(رأي الناس دي) ومن ضمنهم اختي بتقولي انت الاجازة دي خدها لعب كلها ومتفتحش كتاب(هي كانت بتاخد 3 اسابيع ومبتاخدش دروس كمان يعني المفروض ضايعة ضايعة) ومكانتش بتذاكر اوي اوي يعني وجابت 96% وبتقولي عشان هتيجي وهتزهق من المذاكرة في شهر اربعة وتلاتة وخمسة

ثانيا:ليه اراجع في الاجازة؟ عشان لو مذاكرتش فيها ولعبت هنسي القديم وهضيع مجهود ووقت كبير

انا عايز نصيحة من حد عدي السنادي بتفوق يقولي اعمل ايه بالظبط
مع العلم اني من بداية شهر 1 بديت انام شوية في المذاكرة وزهقت منها جدا وبقيت بضيع وقت بأي طريقة
ومش راضي عن مذاكرتي زي الاول(كنت في الاول شادد حيلي جامد وسابق كل المدرسين وتمام جدا)
انا عن نفسي شايف اني محتاج الاجازة دي فعلا عشان انا زهقت من المذاكرة واخد الرست او الفاصل البسيط ده عشان ارجع اكمل زي الاول (لان مينفعش اريح بعدين)

العلامات المرجعية