اهلا وسهلا بك فى بوابة الثانوية العامة ... سجل الان

العودة   بوابة الثانوية العامة المصرية > الركن الإجتماعى > اجتماعيات طالب

اجتماعيات طالب قسم خاص بالطلاب للتعارف و تبادل المعارف و الحلول للمشكلات التعليمية

Prev المشاركة السابقة   المشاركة التالية Next
قديم 19-11-2013, 01:19 PM
الصورة الرمزية هتـــلر
هتـــلر هتـــلر غير متواجد حالياً
عضو قدوة

هتـــلر has a spectacular aura about

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة aya hassan mostafa مشاهدة المشاركة
السلام عليكم يارب تكونو بخير
مبدئيا انا مكتئبة جدااا وحاسة ان مفيش امل .. انا في ثالثة ثانوي علمي علوم نظام قديم مدخلتش الامتحانات العام الماضي عشان كنت تعبانة جدا طول السنة اللي فاتت ومعرفتش اذاكر ومذاكرتش اي حاجة تنجحني عمرها ابدا ما حثلت لي ف حياتي ولا كنت اتصور انها تحصلي الحمد لله رب العالمين انه اعطى لي فرصة جديدة .. انا ف تانية ثانوي دبت الحمدلله مجموع حلو
انا السنة دي لسة مبدأتش مذاكرة كل ما ابدأ مبكملش .. انا خايفة اوي ملحقش اذاكر هو انا هلحق اذاكر انا علمي علوم لغات و واخدة المادة اﻷدبية اقتصاد واحصاء انا حايفة جدا ومهمومة و اشهدك يارب اني استغفرك لاني اشكو لغيرك
انا كنت بروح دروس السنة الماضية لكني لم اذاكر غير نادر ومش بكمل
لكن السنة دي مش باخد دروس ومش عايزة اخد مليش نفس كمان تعب ومرمطة جامدة وخوف من الشارع .. انا مش عارفة اعمل ايه .. مش عارفة ازاي انظم يومي و لا عارفة اي حاجة سبحان الله انا كان بيتقال عليا دحيحة وممتازة وميتخفش عليها وكل ده اتعكس تماما الحمد لله نسيت كنت بعمل ايه .. اصل السنة دي والسنة اﻷي فاتت كانو عذاب الحمد لله قل السنة دي شوية الحمد له كان على طول نوم بقوم عشان الدروس بس ومكنتش بحضر امتحانات الشهر ولا بعمل واجب ولا حاسة بأي حاجة ف الدنيا وكانت بتحصل حاجات وحشة مش عايزة اذكرها الحمد لله بس كنت بتأذي جامد جدا من الناس الله يسامحهم مش هدعي عليهم لان منهم قرايبي
قولولي انا هلحق وهقدر
انا نفسي ادخل طب بس مش بعمل ﻷحلم ده حاجة غير اني بحلم
يارب اعوذ بك ان استعين بغيرك لكن اني اعلم ان كلامهم ستكون رسائل منك الي تهديني باذنك والحمد والشكر لك
متخافيييش فيه فرصه كبيره جداً و حطى فى بالك ديماً "عسى ان تكرهوا شيئاً و هو خير لكم " و تعبك اكيد وراه خير كبير مستنيكى بس اصبرى انت بس و متجزعيش
و نصيحه بقى اى حد تفوق فى الثانويه بيكون تعويض عن حاجه كبيره ناقصاااه ومش لازم تكون حاجه ماديه ممكن تكون معنويه و الامثله كتيييير فاحمدى ربنا ديماً و اعرفى انك غرقانه نعم و مينفعش تكونى زعلانه عشان موفقيش مره
و التفوق هو الفلوس اللى هتخديها على قد تعبك يعنى كل ما تتعبى اكتر كل ما فرصتك فى التفوق تكتر و مفيييش حاجه اسمها طريقة المذاكره العبقريه و الهبل ده (تعبك هو اللى هيوصلك ) مش حاجه تانيه
شوفى انتى عاوزه تطلعى ايه و على اساس كده اتعبى و متفكريش انك تشتكى عشان محدش هيساعدك غير ربنا و انتى بسسسسس
يلا امشى بقى و ركزززى عشان ديه فرصه واحده مش هتكرر
لا اله الا انت سبحانك انى كنت من الظالمين
لا اله الا انت سبحانك انى كنت من الظالمين

العلامات المرجعية