اهلا وسهلا بك فى بوابة الثانوية العامة ... سجل الان

العودة   بوابة الثانوية العامة المصرية > الركن الإجتماعى > اجتماعيات طالب

اجتماعيات طالب قسم خاص بالطلاب للتعارف و تبادل المعارف و الحلول للمشكلات التعليمية

Prev المشاركة السابقة   المشاركة التالية Next
قديم 23-10-2013, 11:05 PM
الصورة الرمزية NeVeR CoMe BacK
NeVeR CoMe BacK NeVeR CoMe BacK غير متواجد حالياً
عضو متألق

NeVeR CoMe BacK is on a distinguished road

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة محمود صفى الدين مشاهدة المشاركة
بس انا خلاص باذن الله قررت مش هفتح فيس تانى من النهاردة انا بقا لسه مذكرتش لا فيزياء ولا احياء ولا كيمياء ولا اى حاجة تقريبا اذاكر الدروس اللى باخدها جديد ولا اذاكر القديم الاول ؟؟؟؟؟ وانا بروح المدرسة وبتاخد وقت كتير بس بصراحة المدرسين بيشرحوا زى الفيزياء والكيمياء والجولوجيا والفرنساوى بس بنطلع الساعة 2 اروح من المدرسة انام ولا اذاكر واروح الدروس اللى واخدة الوقت كلو وبعدها انام بعد العشاء واصحا الفجر ولا اعمل ايه معلش طولت عليكم
تمام انت كده اخدت القرار وبدأت اول خطوة
انت تزاكر الجديد الاول مع المدرسين خليك ماشي معاهم الجديد الأول ولما تحس انك خلصت مزاكرة اللى عليك بقا هات من القديم وحل مع نفسك واسأل المدرس ف الحتة اللى فاتتك وواقفة عليك وكده ومتخافش السنة لسة فيها كتيييييييييييييييييييييييييير والله ومع المواجعات بقا هتتظبط
نصيحتى بلاش تروح المدرسة وخلاص خليك مع الدروس عشان بس الوقت ومتخفش محدش بينقص ولا بيتفصل ولا حاجة دى كلها تهديدات اعتقد يعنى انت فى ثانوية عامة والمدرسين عارفين انك فى احتياج 5 دقايق تزاكر فيهم او لو عايز تروح روح مرة كل اسبوع كده ولا حاجة سلم عاالفراشين وارجع تانى
حاول بقا تنظم وقتك كده وتسمي الله واهم حاجة تخليك متفاءل وتتوكل علا الله وثق فى ربنا دايما حتى لو انت متعرفش ولا كلمة ف المنهج ولسة بتقول بسم الله الرحمن الرحيم طالما انت واثق ان ربنا هيوفقك خلاص مستمعش كلام حد وزاكر وربنا هيوفقك ان شاء الله
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة هتـــلر مشاهدة المشاركة
اهاااا عشان كده انا بقعد وقت اقل
انا بعمل اوفلاين للشات و خرجت من كل الجروبات اللى فيها رغى
ناصح يا هتلر
وكمان شلت كل الناس اللى بحب اتكلم معاهم ههههههههههه حتى قرايبى واخواتى
كده الفيس بقيت بحس فيه برااحه و بخرج بسرعه ههههههههه
حوييييط يا هتلر

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة أمير البلاغة مشاهدة المشاركة
يا دكتورة نسيتى تجاويى على سؤال اجيب كام كتاب فى الانجلش ؟؟
تجيب كام كتاب دى اعتقد علا حسب مزاكرتك انت بس الانجلش ف تالتة مش هيبقا عليه اهتمام اوى ولا ايه ؟!! ممكن تجيب كتابين او بتحب مزاكرته اوى هات 3 بس يارب انت تعرف تحل اتنين بس خليك بقا دايما ناصح فى حتة انك تحل من كتاب يونت مثلا وتسيب اليونت دى ف الكتاب التانى وعما تنقل عاليونت اللى بعده وتخلصه تقوم حالل عليه من الكتاب ده وتفتح الكتاب التانى وتزاكر اليونت اللى فات وتحل عليه منه وتسيب اليونت الجديد وهكذا يعنى أخر كتاب عن كتاب بمعدل يونت كده هتبقا فللللللللللللة ان شاء الله انا كنت بعمل كده ف تانية كانت طريقة كويسة اوى وجبت 25 الحمد لله
لأيام فيها راحة البال عشان كنا ساعتها ~عيال~ ،،،
~~ ما أعظم أن تكون غائبا حاضرا علي أن تكون حاضرا غائب !! ...~~

العلامات المرجعية