اهلا وسهلا بك فى بوابة الثانوية العامة ... سجل الان

العودة   بوابة الثانوية العامة المصرية > الركن الإجتماعى > اجتماعيات طالب

اجتماعيات طالب قسم خاص بالطلاب للتعارف و تبادل المعارف و الحلول للمشكلات التعليمية

Prev المشاركة السابقة   المشاركة التالية Next
قديم 20-10-2013, 11:02 PM
حودة السكندرى حودة السكندرى غير متواجد حالياً
عضو مجتهد

حودة السكندرى is on a distinguished road
Opp التربية الرياضية ؟!!

السلام عليكم
انـا طـالب فى تالتة ثانوى ، وعند اولويات فى احلامى فى الكلية الى نفسى ادخلها التربية الرياضية ايوووة تربية رياضية
شئ غريب صح اكــيد هتستغربووا زى ماناس كتير قالت ليهم تربــية اللى يقولك هتطلع اية يعنى (مدرس العاب ) والى يقولك دا (انتحار ) دا احساسى لم بسمع كلام من النوع دا شئ محبــط يس أنـــا طموح كبير اوووى فى الموضوع دا يعنى انا نفسى ابقى مدرب كرة القدم يعنى انا الكورة فشلت في الكورة ويعنى عمرة م روحت نادى يعنى اكاديميات و مراكز الحاجت دى خصوصا بدأت متاخر والعملية بقت تجارة و طبعا الشباب عارفين كلامــى بس فى نــاس مثلى الاعلى عمرهم مــا لعبــوا كورة زى ( جوزية مورينيو- أندريه فيلاس بواس ) وكتيرر زيهم حتى لو فى حد مش مصدقنى يعمل بحث يشوف الــ c.v
بتاعهم وانا عندى حلم تــانى هو كلية اعلام او اداب اعلام ) بس كل ماقرا حاجة عن التربية الرياضية اتعلق بها جدا وفى نــاس برضة كتيررر شجعتنى وقالتلى انها سهلة انك ممكن تجيب فيها تقدير تتعين فيها وانا كمان ححتى ناوى انى اعمل دكتوراة ماجستير ) طــولــت عـــليكم اووووى
بس انــا عـايز حد يفيدنى يــكون فى الكلية اتوكل ع الله و ادخل و اقسام مثلا بتتحد فى سنة اية ؟؟ و الاختبارت سهلة ولا لا ؟ ولو حتى حد مش ف الكلية وراح عمل اختبارات وعارف عنها معلومات اكتر يفيدنى ؟ وقولوا رايكم انتحار فعلا ولا بالاجتهاد هيبقى لية مستقبــل ..

العلامات المرجعية