اهلا وسهلا بك فى بوابة الثانوية العامة ... سجل الان

العودة   بوابة الثانوية العامة المصرية > منتــدى مُـعـلـمـــي مـصــــــر > أخبار التعليم المصـري

أخبار التعليم المصـري نقاشات وأخبار تعليمية متنوعة

Prev المشاركة السابقة   المشاركة التالية Next
قديم 22-05-2013, 07:52 PM
الصورة الرمزية توفيق رفعت عجيز
توفيق رفعت عجيز توفيق رفعت عجيز غير متواجد حالياً
مشرف معلمى مصر

توفيق رفعت عجيز will become famous soon enough

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة اسامةقنديل مشاهدة المشاركة
مع احترامي لكم جميعآ سؤال صغير ممكن تجاوب علية هو حضرتك صاحب المشاركة :انت مقبل علي الدرجة الاولي او في الدرجة الاولي وحضرتك تعيين 1988 طيب أصدقت ولا أصدق نفسي انا تعين 1997 وانا الان علي الدرجة الاولي المالية ومعلم أول (أ) ؟ بلاش السؤال ده ، طيب ممكن حضرتك تسأل الاداري الا في مدرستك هو زاد كام علشان تعرف حقيقة الموضوع : جميع المعلمين لن يستفيدوا من دخول علاوة 2008 علي أساسي المرتب الا في حاجتين فقط في شهر مايو ويونيو وهم :
1- الحوافز العادية 25%
2- حافز الاداء 25%
أما جميع حوافز الكادر التي تقترب من 200% تصرف علي الاساسي القديم لذلك لن نستفيد بها كمعلمين في شهر مايو ويونيو وسوف نستفيد منها ان شاء الله وتضاف الي المرتب في شهر يوليو ان شاء الله وعندها يمكن تتكلم وتحكم علي مرتبك
وياريت تسأل اي اداري في مدرستك هو مرتبة زاد كام ؟لانهم خدوا مرتب شهر مايو علي الاساسي الجديد من خلال حوافز 200%
هذا والله أعلم
بالنسبة لكون صاحب الموضوع تعيين 88 فيجوز انه معلم ابتدائي خريج معلمين وبالنسبة لسؤال حضرتك حول زيادة الاداري اقول لحضرتك انا امين معمل ومرتبي زاد حولي 64 جنية وطبعا لسه ما صرفتوش الشهر الحالي بس كنت شفت الاستمارة في المدرسة علي فكرة انا تعيين 97 وعلي الدرجة الثانية من 1 /4/2012

العلامات المرجعية