اهلا وسهلا بك فى بوابة الثانوية العامة ... سجل الان

العودة   بوابة الثانوية العامة المصرية > الركن الإجتماعى > اجتماعيات طالب

اجتماعيات طالب قسم خاص بالطلاب للتعارف و تبادل المعارف و الحلول للمشكلات التعليمية

Prev المشاركة السابقة   المشاركة التالية Next
قديم 18-06-2012, 03:13 PM
خالد مصطفـى خالد مصطفـى غير متواجد حالياً
موقوف

خالد مصطفـى is on a distinguished road

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة سارة ماكس مشاهدة المشاركة
على فكرة الاسلوب اللى حضرتك بتتكلم بيه ده سبب اختيار شفيق عندنا وطبعا مبرووك لمرسى وربنا يجعل الخير لمصر على ايده بس عايزة اوضحلكم حاجة اسلوب شتيمة المخالف فى الراى ده عدم احترام انا فى كلام ماكنتش بقوله عشان الاهانات اللى ممكن تتوجه لى لكن دلوقت اظن انى لما اخالف الاخوان فى الراى يبقى بخالف السلطة الحاكمة مش بنافق ولا حاجة بالنسبة للاعلان الدستورى حضرتك ايه اللى مش عاجبك فيه حكاية اعلان الحرب ؟ليه عايزننا نصبح الصبح نعلن الحرب ونبهدل الدنيا وهانعلنها على مين وعشان ايه وياترى هانقدر نحارب؟؟اذا كانت البلد كلها اللى بيتخانق مع حد بيضربه يبقى هنحارب غيرنا ازاى ده مش جبن بس لما يبقى فى مبرر للحرب اساسا ولما علاقة المصريين ببعض تتحسن ونقطة تانية حكاية شتيمة المحافظات اللى انتخبت شفيق دى حاجة ضد الدين اذا كنا بننادى بتطبيق الدين وعلى فكرة فى عدد كبير عندنا من المنتقبات والمثقفين والدكاترة والمهندسين ورجال الدين والناس اللى بتفهم فى الدين كويس انتخبت شفيق وانا عمرى ماشفت انسان متدين دين حق مش دين اسم وبس بيشتم بالفاظ سيئة الناس لو فهمت الدين الصح هتلاقيه كله تسامح يعنى الاساءة لاى مسلم دى ذنب كبير وحتى الاساءة لغير مسلم لو كانت غير مبررة فهى برضه ذنب واضح ان فكرتى عن المصريين كانت غلط وياريت ماحدش يزعل منى بس انا باتكلم من منطلق المنطق ومبروك لمرسى مرة تانية وانا كل اللى عاوزاه مصر تكون فى احسن حال لاده هاينفعنى ولاده
أنا مش بشتم شفيق ولآ بباركَ لمرسي

أنا بشتم المجلس العسكري

صرآحة لمآ طلعوا الأعلان المقمل أمبآرح .. بقيت
مش مهتم شفيق يفوز ولا مرسي ..

العلامات المرجعية