اهلا وسهلا بك فى بوابة الثانوية العامة ... سجل الان

العودة   بوابة الثانوية العامة المصرية > معلمي مصر > منتدى معلمى التربية والتعليم

منتدى معلمى التربية والتعليم ملتقى معلمى التعليم العام

Prev المشاركة السابقة   المشاركة التالية Next
قديم 19-09-2011, 01:38 PM
الصورة الرمزية د.عبدالرحمن المنياوي
د.عبدالرحمن المنياوي د.عبدالرحمن المنياوي غير متواجد حالياً
معلم ثانوى مواد سياحية و فندقية

د.عبدالرحمن المنياوي has a spectacular aura about

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته ..

إخوتي وأخواتي الأعزاء في المنتدى المحترم سعدت جدا بردودكم وده كان العشم والله ..

أولا إحنا لازم نتعود على كده يا إخوان وكل شئ وله ضريبة تدفعها وإحنا بقالنا كتيييييير جدا مع بعض هنا وعارفين بعض وحافظين بعض كويس ووالله الناس هنا كلها عارفة كويس إني لما مش بادخل ده بيبقى لظروف قاهرة جدا ..

وبشأن لماذا أنا هنا ولماذا أتفاعل ؟؟ وماتفاعلش ليه ؟؟ أنا أمثل كل الفئات التي يشملها القرار أنا على رأس أوائل الخريجين كما أنني كنت من طلاب المنح وأيضا أنا من حملة الماجستير .. فهل لأي من الناس أن يمنعني أن أشارك إخوتي متاعبهم وأفراحهم ؟؟

كلنا هنا أوائل والأوائل ناجحون بطبعهم وكل ناجح يلحقه الحاقدون بأسهمهم وكلنا اعتدنا على ذلك فإن كنت منا معشر الأوائل ما كنت لتتلفظ بهذا .. أما بصفتك لست منا فلا أرى داعيا ان تقوم بإنشاء حساب خاص وتدخل المنتدى لتطاول سواء علي أو على أي أخ أو أخت محترمة هنا ..

وبعدين يا أخي والله أنا ملاحظ إن اللي بيرد عليك هم الرجالة هههههههههه .. يعني مفيش تحيز ولا حاجة ووالله وانا باعتذر لأي واحد كان استفسر وانا مارديتش ولو إني مش فاكر إني تعمدت ده قبل كده وبارك الله في الإخوة الأعزاء بوسكو ومنيسي وبتول ووفاء وكيميائي إضافة لأبطال الأزهر والناس اللي كان بيردوا على استفسارات الناس أصل أنا مش المدير هنا .. إحنا في ساحة حوار والكل من حقه الاستفسار والكل من حقه الرد .. نحن إخوة من أحب ذلك فليشاركنا ومن بغض ذلك فليقل خيرا أو ليصمت..

وعموما أنا والله عمري مالعبت دور المهم الحمد لله أنا ليه غرض واضح وصريح وصرحت بيه من أول يوم أنا هنا طالبا للدعاء وطمعا في الثواب فكن يا أخي معول بناء ولا تكن معول هدم .. والحمد لله أنا لم أكن في مدغشقر أو السنبلاوين أنا عمري 27 سنة وإني عضو في منظمة السياحة العالمية وأصغر من يمثل مصر أو دولة عربية في إحدى منظمات الأمم المتحدة والقريبين مني عارفين ده كويس .. ومع ذلك عمري ما قلت ده على المنتدى واللي فاكر إن فيه ناس طلبوا إني أضع سيرتي الذاتية .. ولكن والله يشهد أني لم أضعها خوفا من أن تكون سببا في مدحي أو عرضة للتباهي فيضيع الاجر ..

وكنت أستطيع عدم التعليق أو الالتفات نهائيا على مداخلتك يا أخي .. ولكن كان لزاما علي التوضيح .. لأن تربيت على ألا أفوت موقفاً بدون أن أتعلم منه عبرة .. وشكرا لله الذي جعلك سببا في زيادة ترابطنا وتمسكنا .. وأدام الله المحبة .. واخيرا أقول لك يا أخي مرحبا بك لو لديك خيرا تقوله أو دعما تدعمنا به .. أو لتصمت فقط وتتابع .. لعل الله ينفعنا بك أو ينفعك بنا ..

والله من وراء القصد ..
أخوك الأقل مكانة منك (عبدالرحمن المنياوي)

د. عبدالرحمن المنياوي

العلامات المرجعية