اهلا وسهلا بك فى بوابة الثانوية العامة ... سجل الان

العودة   بوابة الثانوية العامة المصرية > الجامعات المصرية > كليات المجموعة الرياضية > كليات الهندسة

Prev المشاركة السابقة   المشاركة التالية Next
قديم 03-08-2011, 11:36 PM
mahmoud atiya mahmoud atiya غير متواجد حالياً
عضو نشيط

mahmoud atiya is on a distinguished road

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ENG.HAGAR مشاهدة المشاركة
السلام عليكم يا شباب الهندسة
هو صح الباش مهندس محمود عمل ايه فى التظلم انهارده ؟؟
والله يا بشمهندسه هاجر لو اتكلمت كتير فى التظلم دا .. يبقى هموت نفسى احسن !!

انا موش هتكلم .. انا هسيب الصور تتكلم !!!

انا جبت 48 فيزياء ! .. المهم انا قلت اكيد ال درجتين دول

واحده السؤال الاول فى الاستخدامات ( المقاومه االموصله فى الجلفانوا ميتر ) .. كنت عاملها صح ومتأكد وكل زميلى زى

( بس شفت نوذج الاجابه كان فى اجابه غريبه شويه .. ) .. ودى برده المدرسين قالولى الاثنين صح

و الدرجه التانيه قلت هنفقصها علشان كتبت كفاءه المكبس الهيدروليكى موش الفائده الاليه ( بس كتبت الرمز و كلمه ايتا )

المهم رحت التصحيح ..

دخلت ادونى ورقتى اجابتى ( صوروها وعملوها زى ورقه الامتحان بالظبط .. بس تصوير موش الاصل )

دخلت فى المدرج انا وواحد صاحبى برده عامل تظلم فيزياء

المهم فتحت الورقه : لقيت حاسبلى الدرجتين اللى كنت متوقع انى هنقصهم صح !!!!!!!!!!!!

قلت طب الحمد لله ادور بقى نقصنى فى ايه !!!

لقيت مدينى نصف فى تعريف قوه التفريق اللونى من واحد !!!

انا كاتب " تقدر بالنسبه بين الانفراج الزاوى الى الانحراف المتوسط " .. ودىاجابه موجوده فى كتب خارجيه كتير .. وورق استاذى برده !

طيب لييييييييه يا عم تنقصنى ؟؟؟ موش عارف ( ودى كتبتها فى الملاحظات علشات تتصححلى تانى من المستشار )

ودى صوره صورها زميلى لما رحت اشترى اقلام ( صورها وقالى على فكره انا صورت كله الاجابات علشان يبقى معانا اثبات مادى ) والمدرس موش واخد باله .. ( مينفعش اصور حاجه او الورقه تطلع بره اللجنه على فكره .. قانويا خطأ )

تانى حاجه ودى اغرب

فى السؤال السادس ..

ما النتائج

وجود اسطوانه مشطوره

الاجابه هيا " تقويم التيار الكهربى المار فى الدينامو .. " لحد هنا صح !! تمام وممكن تسألى اى مدرس

انا كاتب بالظبط " يحدث عندئد تقوم التيار الكهربى المتولد فى الديناموا بحيث يكون التيار المار فى الدينامو ثايت الشده موحد اتجاه "

احنا اخدت صفــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ ــــــــــــــــــــــــــــر

صاحبى كاتب ( اللى كان معايا ) " تقويم التيار الكهربى المار فى الدينامو بجعله موحد الاتجاه " .. والرسمه مكنتش مطلوبه ( ومفيش حد عملها من اصحابىا للى جابوا 50 )
دى ورقه صاحبى

ودى ورقتى ( السؤال الرابع فى ما النتائج .. )

يا عم انا موش هقول الاجابه صح 100 % .. بس ادينى نصف درجه على الاقل !!!! ليييييييييييييييييييه صفر ليييييييييييييه صفر

والتعريف واقسم بالله صح 100%

وانا كتبت دا فى الملاحظات !!!

--------------------------------

بس والله يا بشمهندسه انا موش هزعل لو مجتش اى حاجه ( ومع انى هموت على النصف درجه اللى شايف انها من حقى من 1.5 درجه حقى اساسا كلهم ) ...

انا بدأت انسى ..

والله والله من اول ما بدأت اتواصل معاكم فى التوبيك بقيت استربح اكتر .. .. وحاسس انى هتأقلم فى الكليه دى اسرع مما انا متخيل

انا كل المواد لو عملت فيها تظلم هزيد .. ( ولو كنت عملت فى 2 ثانوى كنت هبقى الاول على علمى رياضه فى مدرستى ) .. لكن لحظوظ تقسم ..

اللى ربنا كاتبه اكيد هرضى بيه

--------------------

فيجو فييييييييييييييييييييين ؟

العلامات المرجعية