اهلا وسهلا بك فى بوابة الثانوية العامة ... سجل الان

العودة   بوابة الثانوية العامة المصرية > القسم الإدارى > أرشيف المنتدي

أرشيف المنتدي هنا نقل الموضوعات المكررة والروابط التى لا تعمل

أدوات الموضوع ابحث في الموضوع انواع عرض الموضوع
Prev المشاركة السابقة   المشاركة التالية Next
قديم 29-07-2011, 03:41 PM
ريح السموم ريح السموم غير متواجد حالياً
عضو جديد

ريح السموم is on a distinguished road
افتراضي امته يترجل المجلس العسكرى

انا والله العظيم بحب مصر جدا جدا جدا وانا مصرى ابن مصرى ابن مصرى ابن مصريين
ولكن الى بيحصل فى البلد دى مش عاجبنى والحال من سىء الى اسوء

والدخلية بتطبطب
والمجلس العسكرى بيدادى
والوزارة ورئيسها مش شايفيين غير اصحاب الموجة العالية وسيبين باقى الشعب
الشعب الحقيقى مش الشوية بتوع التلفزيون والجرايد الشعب الى مغلوب على امره من اول مينا موحد القطرين مرورا وانته جاى بالتوكتوك على 2011 كده بالحثيين والهكسوس و المماليك والعثمانيين والاحتلالات والاسر المالكة وغير المالكة والانقلاب العسكرى الى اتقلب لثورة بعد كده لغاية ائتلاف الثورة وما نتج عنها من مجلس عسكرى ووزارة واعلام
وانا مقتنع تماما بان الوضع لن يتم حسمه او تتحسن الاحوال الا لما المجلس العسكرى يترجل
يعنى ايه يترجل الى انا اقصده
عاوزين تعرفوا يترجل ازاى
قلبه يجمد بقه ويعرف ان كتر الطبطبة على الطفل لن تسبب الى فساده من كثرة التدليل والطبطبة
الارسال يقطع فى كل محطات العالم
موسيقى عسكرية
وسادتى سادتى سوف ننتقل الى بث مباشر من من مقر قيادة المجلس العسكرى المصرى
وفجاة يطلع الاخ بتاع تحية لشهداء الثورة (الى انا قرفان منه والى بدعى عليه ليل ونهار انى اشوفه مفضوح ومشحطط فى المحاكم والاخ عصام الجوهرى وعبد المجيد محمود وشعراوى جمعة وصلاح نصر واحمس ورمسيس الثانى وهرقليز وزينا وناروتو والاكاتسوكى مسكينه يخلصوا منه الحركة الى عمله وغظتنى اوى ومساكينه زى الافلام العربى القديمة وخد انته زعلت الراجل ده ليه بالحركة الى عملته وغظته ... طبعا محدش عارف حركة ايه الى انا قصدى عليهه)
ويقول
ايها السادة لقد عقدنا هذا المؤتمر الصحفى بناء على حرص المجلس العسكرى انه يبقه راجل وحبا فى مصر وشعب مصر وذلك لابلاغ شعب مصر ودول العالم بالقرارات المصيرية التالية
مادة 1
تعلن الاحكام العرفية فى البلاد لمدة خمس سنوات
مادة 2
بدا حظر التجول من الساعة الثالثة عصرا حتى الثامنة صباحا
مادة 3
كل من يخالف حظر التجول سيطلق عليه الرصاص فورا وبدون تحذير
مادة 4
وقف العمل بالدستور والقانون وكافة القوانين الاخرى ويطبق قانون الاحكام العسكرية
مادة 5
فرض رقابة صارمة على كل وسائل الاعلام (ما عدا الانترنت طبعا علشان نعرف نشيت ) وكل من يدلى بتصريحات او بيانات ثتير الشعب او تحتوى على معلومات مغلوطة او خاطئة يحال لمحكمة عسكرية فورا
مادة 6
يعمل بهذ القرار من وقت الاعلان عنه
انتهى البيان
ساعته يبقه المجلس العسكرى بقه راجل قد مسئولية البلد الى مسكه
مش شغلانة طبطبة ومحايلة على الموجة الى سايدة وسايبين بقيت الناس والشعب يلعنوا ام الايام والسنين
رسالة الى سيادة المشير محمد سيد طنطاوى وزير الدفاع ورئيس المجلس العسكرى القائم على ادارة شئون جمهورية مصر العربية
تحية طيبة وبعد
مقدمه لسيادتكم مواطن مصرى من الاغلبية الصامتة
اتشرف بعرض الاتى
ارجو من سيادتكم التكرم نحو الافاقة بان سياستكم فى ادارة شئون البلاد والتى تندرج تحت بند سياسة المحايلة والنفس الطويل اصبحت تقود البلاد نحو مزيد ومزيد من الانحدار فى شتى نواحى الحياة
فانا اعلم او اعتقد بذلك بان هدفكم هو مسايسة كل القوى الحالية التى طفت على السطح وذلك لحين انشاء مجلس شعب جديد ورئيس جديد ودستور جديد فتلقوا على عاتقه مهمة ادارة البلاد وتعودون لمهامكم الاساسية
وان كنت اعلم بانكم قد تخليتم عن مهامك الاساسية فى الفترة السابقة
ولكن هكذا لن تسلموا البلاد الى كتلة من الجمر
لذلك فانى اطلب منكم اتخاذ اجراءات حازمة وحقيقية وفعالة تشمل الموجة العالية قبل غيرهم واتخاذ اجراءات حقيقية نحو المحافظة على هذا البلد الذى ال للسقوط بالفعل ولا ينكر ذلك الا جاهل او غافل او حالم
ولن يمكنكم اتخاذ هذه الاجراءات الحازمة للمحافظة على هذا البلد الا باعلان الاحكام العرفية فى البلد حتى يعلم المواطن الشريف قبل المواطن الفاسد واصحاب الموجة العالية حاليا قبل باقى التيارات بان هناك من يستطيع فرض الامن والنظام وانقاذ البلاد من الانهيار
ارجو منكم انهاء حالة الطبطب والمحايلة وخاصة التى تتعاملون فيها مع كوارث اصحاب الموجة العالية
ارحمونا وانقذونا
التاريخ لا يكذب
التاريخ يؤكد
التاريخ يقول
التاريخ قال
حكم القبضة الحديدية اصل نظم الحكم فى الدول العربية بالخصوص
ولكم جزيل الشكر
مقدمه لسيادتكم
مواطن غصب عن الجميع
مــــــــــــــصــــــرى
(يارب يقروا الكلام الى مش هيجعب حد ده ويسمعوا الكلام)

العلامات المرجعية