اهلا وسهلا بك فى بوابة الثانوية العامة ... سجل الان

العودة   بوابة الثانوية العامة المصرية > معلمي مصر > منتدى معلمى التربية والتعليم

منتدى معلمى التربية والتعليم ملتقى معلمى التعليم العام

Prev المشاركة السابقة   المشاركة التالية Next
قديم 24-06-2011, 02:45 AM
maqrishan maqrishan غير متواجد حالياً
عضو نشيط

maqrishan is on a distinguished road

ارجو الرد يادكتور عبد الرحمن والله انا اكثر واحد حيرة فى هذا الكون
اولا انا كنت معلم مساعد فى اول دفعة تم اختراع المعلم المساعد فيها وكمان امتحنت الكادر ونجحت فى اول دفعة بردو وواخد الicdl وكمان اسمى فى كشوف المتعينين بالقرار 53 لسنه 2011

شوف بقى المشكلة انا انقطعت عن العمل بعد كل دة مكنتش اعرف ان هيحصل تعيين لانى فقد الامل عشان انا شغال من 2003 وكل سنة كانو بيقولولنا السنة الجاية هتتثبتو

المهم انا حبيت ارجع عشان اسمى ضمن المعينين والمستوفين الشروط بس فوجئت بسحب قرار تعيينى وفسخ عقدى
غلبت ولفيت الدنيا من مدير الادارة الى وكيل الوزارة الى الوزير بس بدون جدوى

التوجيهة كتبلى جواب واستلمت شغلى وفى نفس المدرسة الى انا كنت فيها بس عقد عادى طبعا والادارة مشكورة كتبت اسمى ضمن العقود العادية الى اكتر من ثلاث سنوات لانى الان 8 سنوات عمل يعنى ضمن القرار 75

ارجو من سيادتك توضيح موقفى اولا هل لى الحق فى التعيين ضمن قرار 53 لانى منطبقة عليا الشروط
ثانيا اذا تم تثبيتى فى القرار 75 الى هو العقود العادية الى اكتر من ثلاث سنوات فما هو موقفى من امتحان الكادر مع العلم انى امتحنت الكادر ونجحت السنة الى فاتت عمرك شفت واحد عقد عادى وممتحن الكادر هو انا بقى طيب ولو اتثبت هبقى معلم ولا معلم مساعد

ارجو الرد والله لا استطيع النوم معلهش طولت عليك

العلامات المرجعية