اهلا وسهلا بك فى بوابة الثانوية العامة ... سجل الان

العودة   بوابة الثانوية العامة المصرية > معلمي مصر > منتدى معلمى التربية والتعليم

منتدى معلمى التربية والتعليم ملتقى معلمى التعليم العام

Prev المشاركة السابقة   المشاركة التالية Next
قديم 03-03-2011, 03:51 AM
love_hell love_hell غير متواجد حالياً
عضو جديد

love_hell is on a distinguished road

بص حضرتك انا مدرس حاسب الي ((معلم مساعد)) واشتغلت قبلهم بالاجر بس انا مش مع كلامك خاااااااااااااااااالص عشان
خلينا نتفق ان احنى بنشتغل علشان نجيب فلوس ده اولا واخيرا عشان تتجوز وعشان تفتح بيت
انا واحد خاطب وعندي شغلي والي انا باخده من المدرسة 340 جنيه يدوب مواصلات لما انا اروح اعمل دبلومة تربوي مطلوب مني مصاريف ليها ده غير الوقت الي انا بضيعه هناك يعني انا بوظت شغلي الي بعد المدرسة يعني اصبح كل الي انا بمتلكه خلال الشهر 340 جنيه قولي بقى يا جميل انا اصرف على نفسي واحوش علشان اخلص شقتي واصرف على الدبلومه منين واجيب وقت ازاي ياسيدي هما غلطو لما عيننونا ليه بيصلحو الغلط بالطريقة الغبية دي
وبعدين انا اقسم بالله ثلاث اريع المدرسين الي تربويين اساسا ميعرفوش يعني ايه كمبيوتر ولا يعرفو يشتغلو عليه انا ياسيدي الفاضل اساسا خريج حاسب الي يعني انسب واحد ادي المادة دي
طيب مهو بدل ما يقولك شرط انك يبقى معاك مؤهل تربوي يثبتنا على وظيفة معلم مساعد ومنترقاش غير لما ناخدها او انه يعمل تدريب تربوي بعدين وده افضل
انا مش هطول في الكلام لاني بامانه قرفان من كل الي انا بشوفه في البلد سواء كان قبل الثورة ولا بعدها

العلامات المرجعية