اهلا وسهلا بك فى بوابة الثانوية العامة ... سجل الان

العودة   بوابة الثانوية العامة المصرية > قصر الثقافة > الأدب العربي

الأدب العربي قسم يختص بنشر ما يكتبه كبار الشعراء والأدباء قديمًا وحديثًا

Prev المشاركة السابقة   المشاركة التالية Next
قديم 05-01-2011, 09:32 AM
الصورة الرمزية aymaan noor
aymaan noor aymaan noor غير متواجد حالياً
المدير التنفيذي

aymaan noor has a reputation beyond reputeaymaan noor has a reputation beyond reputeaymaan noor has a reputation beyond reputeaymaan noor has a reputation beyond reputeaymaan noor has a reputation beyond reputeaymaan noor has a reputation beyond reputeaymaan noor has a reputation beyond reputeaymaan noor has a reputation beyond repute
افتراضي بغني وأنا مش قادر.. والحزن في قلبي زاد

«بغني وأنا مش قادر.. والحزن في قلبي زاد.. على الاعتداء الغادر... ليلة عيد الميلاد.. الناس جت في الميعاد.. بيصلوا فرحانين.. الفرحة بقت حداد.. على راس الميتين.. عملية إرهابية.. اتنفذت على جنب، والمسلم والمسيحي.. الاتنين ملهمش ذنب.. طول عمر مصر بيتنا ..مافيناش خاين أكيد.. لكن يا ناس الفتنة.. جايلنا من بعيد.. بلدنا يد واحدة.. في الفرح والأحزان.. والمسلم والمسيحي.. مع بعض من زمان.. كلنا في مصر واحد.. من غير حسابات وحق.. في عروقنا دم واحد.. نابع من قلب مصر.. عايزين نشوف القاتل ونجيب حق المقتول.. بلاش يا ناس الغضب.. يسيطر ع العقول.. الدين حرية خاصة.. والوطن للجميع.. إن مافهمناش القصة.. الكل راح يضيع.. فيه ناس عايزة تفرقنا.. عايزينها برق ورعد.. بلاش نسيب أعداءنا.. يخبطونا في بعض.. مشاكلنا إحنا نحلها.. وإحنا اللى بيها نحس.. وشؤون مصر كلها.. تخص مصر وبس.. عايزين اللى يهدينا.. يا ناس يا خلق يا هووه.. يا معتز يا منى يا دينا.. يا برامج التوك شو.. دي حركة صهيونية بغل وبغباء.. لو مش مصدقني أحلف لكم بالطلاق.. عارفين الحقيقة إيه.. وبرضه عايزين بديل.. أمال أنا قلت ليه أنا باكره إسرائيل».

تأليف اسلام فارس

العلامات المرجعية