اهلا وسهلا بك فى بوابة الثانوية العامة ... سجل الان

العودة   بوابة الثانوية العامة المصرية > معلمي مصر > أخبار التعليم المصــــــــــرى

أخبار التعليم المصــــــــــرى نقاشات وأخبار تعليمية متنوعة

الإستطلاع: ما رأيك فى العقاب البدنى (الضرب) فى المدارس؟
هذا التصويت مفتوح (مرئي) للجميع: كافة الأعضاء سيشاهدون الإختيار الذي قمت بتحديده ، فيرجى الإنتباه إلى هذه النقطة .
خيارات إستطلاع
ما رأيك فى العقاب البدنى (الضرب) فى المدارس؟

Prev المشاركة السابقة   المشاركة التالية Next
قديم 22-04-2010, 10:49 PM
حنان حلوة حنان حلوة غير متواجد حالياً
مــٌــعلــم

حنان حلوة is on a distinguished road

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة أ/ سعيد موسى مشاهدة المشاركة
[]انا مع الاخت حنان حلوة وارفض الضرب بشدة لنفس السبب اللى قالته الزميلة حنان
ماهو السبب اللى ذكرته الاخت حنان لو ابنك ؟؟؟؟ والله اقول لمدرسى ابنى اكسروا ايده وأنا اجبس بل اكثر من مره اعمل مشكله مع مدرسى ابنى بسبب عدم ضربه فى حاله الشكوى منه واقول للمدرس بالحرف لو ضربته مكنش يجرؤ على هذا الفعل هذا من ناحيه من ناحيه أخرى الله خلق الكون وجعل مبدأ الثواب والعقاب والقرأن الكريم اباح الضرب والرسول ص علمنا مع اولادنا ان نقوم بضربهم وتأديبهم طبعا ضرب غير مبرح واكرر غير مبرح أجى انا واقول كلام الانشاء التربيه الحديثه وعلم النفس .....الخ عرفتم مالذى أوصل الشعب المصرى الى هذه الحاله رقم واحد الوزير الذى اصدر هذا القرار ربنا يسامحه على هذا القرار ولله الامر من قبل ومن بعد
ابن المدرس أو المدرسة عمره ما يشاغب فى الفصل لانه بيكون حاسس بتعب اهله فى المدرسة وفعلا المدرس لا يكون ملاحق من الطلبة ومشاغباتهم ولا من ادارة المدرسة والتوقيع على الصبح فى التاخير بالرغم من عدم التاخير اصلا مش انا باقول نطول بالنا علشان نعيش عمرنا اللى مكتوب لنا دون ان نقصره والله تعبنا ومش ملاحقين وبس

العلامات المرجعية