اهلا وسهلا بك فى بوابة الثانوية العامة ... سجل الان

العودة   بوابة الثانوية العامة المصرية > القسم الإدارى > أرشيف المنتدي

أرشيف المنتدي هنا نقل الموضوعات المكررة والروابط التى لا تعمل

أدوات الموضوع ابحث في الموضوع انواع عرض الموضوع
Prev المشاركة السابقة   المشاركة التالية Next
قديم 11-01-2007, 02:51 PM
محمد البري
ضيف

Red face

<div align="center">بسم الله الرحمن الرحيم

دي بس بعض اللمسات للإنتخابات القادمة انا حبيت اطرحها عليكم في غضون تواجدي الأخير هنا .....

هبدأ بالمشرفين وازاي تتم الانتخابات

1- لا يجوز للعضو أن يرشح نفسه في أكثر من قسمين لتولي الاشراف

2- يتم إختيار مشرفين على كل قسم وذلك بإجراء استطلاع رأي في كل قسم خاص فمثلا الركن العام مرشح له 6 اعضاء لنيل الاشراف عليه فيتم عمل موضوع مثبت به اسماء الاعضاء السته المرشحين ويتم التصويت في استطلاع رأي بشرط ان العضو الذي يعطي صوته في استطلاع الرأي لا بد له وأن يضيف مشاركة ويكتب رقم صوته مثلا انا لو بدي صوتي واخترت وليكن ( سين من الاعضاء وكنت انا رقم 12 في التصويت أقوم كاتب في ردي 12 )

3- يتم عمل موضوع في الصفحة الرئيسية ويتم وضع اللينك في البنر ويتم فيه إختيار الأعضاء المراد من كل منهم الترشيح للاقسام ثم يتم عمل موضوع للتصويت ويتم فيه وضع لينكات كل موضوع انتخاب للقسم الخاص المراد الترشيح له... يعني م الأخر كل قسم يتعمل فيه موضوع التصويت الخاص بيه وكله يتجمع وينحط في موضوع واحد وليه لينك في بنر الموقع

4- بالنسبة للي عاوزين يترشحوا أولا لا بد من تواجد كلا المشرفين اللي هيتم اختيارهما على مدار الإسبوع يعني بالتبادل وعادي لو دخلوا في وقت واحد يعني مينفعش ان المشرف يغيب عن الموقع لمدة يومين بدون اي ظرف قهري تعلمه أدارة الموقع

5- عمل سجل حضور للمشرفين في حجرة حضرة الناظر للتعرف على المشرفين الحاضرين والمتخلفين الذين لا يقوموا بتطبيق القوانين الخاصه بالإشراف

6- يتم فتح التصويت في فترة معينة ولمدة أسبوع واحد فقط لإختيار المشرفين

7- أن يقوم مدير الموقع بإعطاء صلاحيات لبعض المشرفين بخلاف المشرفيين الإداريين وتكون صلاحيات حرة .. وأكيد عبقر فاهمني

8- دي معلومات للمشرفين بس :- (أ) عمل مواضيع استفتاء في كل أسبوع في الركن الخاص به يعني القسم اللي بيتولى اشرافه لاختيار أحسن عضو وأحسن موضوع ثم يتم عمل تصفيه بين كل المواضيع وكل الأعضاء لاختيار أحسن عضو في الاسبوع واحسن موضوع في الاسبوع والشهر وكدا

(ب) عدم زيادة عدد المواضيع المثبتة عن 6 مواضيع وتحقيق مبدء التوافق والتبادل وتثبيت المواضيع المفيدة والتي بها نقاش وتبادل للأراء والأفكار

(ج) الأ تزيد مواضيع العضو في اليوم الواحد عن 4 مواضيع في القسم الواحد اما بالنسبة للمشاركات فله الحرية بشرط الا تكون المشاركات لها نفس الأسطمبه والكلمات

نرجع للمشرفين تاني :

9- عمل إجتماع خاص بالمشرفين بالموقع اما في حجرة حضرة الناظر او في الهوتميل وكل واحد يعملو ايميل جديد احسن مثلا

Thanwya.com1@hotmail.com والباقي كدا مثلا بتزويد الرقم من 1 لعدد المشرفين

دي بأى انا حاجات شوفتها وهعرضها دلوقتي عليكم :

1- منع تسجيل أي عضو بأي لفظ خارج او رقم تليفون او ايميل شخصي

2- الصور الرمزية والتوقيع لابد والأ يخالف تعاليم الدين الإسلامي او احترام قوانين الموقع

3- رقي مستوى التحاور بين الأعضاء وعدم استخدام لفظ مهين او مجرح

4- المشرف الحلو قوي مش يجي يثبت موضوع مش يستاهل عشان واحد صحبه أحلى منه :D والخ برضو

>>> من أخرها برضو دا رأيي للانتخابات الجاية واللي عاوز يزود افكار واقتراحات يزود بس اللي عاوزني ياريت يا اما يكلمني في الخاص احسن عشان مشاركاتي بدأت توصل لنهاية المشاركات اللي انا قلت انها مش هتزيد عنها فلو حد عنده استفسار انا هكون فاضي من يوم السبت ان شاء الله <<<<

::::::والسلام عليكم ورحمة الله وبركاته ::::::</div>

العلامات المرجعية