اهلا وسهلا بك فى بوابة الثانوية العامة ... سجل الان

العودة   بوابة الثانوية العامة المصرية > القسم الإدارى > أرشيف المنتدي

أرشيف المنتدي هنا نقل الموضوعات المكررة والروابط التى لا تعمل

أدوات الموضوع ابحث في الموضوع انواع عرض الموضوع
Prev المشاركة السابقة   المشاركة التالية Next
قديم 08-01-2010, 01:51 AM
الصورة الرمزية محمد.فوكس
محمد.فوكس محمد.فوكس غير متواجد حالياً
عضو قدوة

محمد.فوكس is on a distinguished road

على فكرة يا جماعة الناسبتوع الفاعدة اللي عملو تفجيرات في شرم الشيخ من كام سنة دول مستخبيين في غزة و جم اساسا من غزة.
هتقولي مهو التفجيرات استهدفت اليهود.
هرد عليك .. لما تيجي ت*** يهود جوه مصر انت بتسبب لمصر مشاكل .. يعني احنا لو عايزين ن*** يهود مش مستنينكم بس انتو كده سببتلونا مشاكل .. و كمان في مصريين ماتو.
يعني يرضيكم يدخلولنا ناس يخلونا زي باكستان و العراق و اليمن كل يوم تفجير و ضحايا.
يرضيكم نبقى عايشين زي البلاد التانية دي.
انا موافق ان القاعدة تحارب الامريكان ... لكن ضد انها ت*** واحد مسلم.
على الاقل لو ضربنا حماس مش هياخدو في ايدينا غلوة و حماس كمان ما اعتذرتش.
مش قصدي اننا نضرب حماس .... بس بشرح للناس اللي بتقول اشمعنى لما اسرائيل ***ت مصريين.
و عايز اسأل سؤال تاني .....بذمتكم مش لو كانت الادارة المصرية ضد حماس مش كانت ما هتصدق اللي حصل ده عشان تطلع عين اهل حماس........و مع ذالك معملناش اي حاجة.
مصر هدفها انا تخلص موضوع المصالحة عشان كده ساكتة.
الحيوان الحمساوي اللي اسمه اسامة دحلان اتصل ببرنامج 48 ساعة و سألوه .. عملتو ايه في الرائد ياسر اللي ***توه في نفس الوقت من السنة اللي فاتت.
قالهم انهم مسكو القاتل و حاسبوه ........... ههههههههههههههههههههههههههه فاكرنا تلامذة ولا بريالة.
و الاخوة الفلسطينيين في مواقعهم ما شاء الله.
عشان القنوات المصرية طرحت الموضوع يبقى بيقولو انهم بيشنو حرب ضد حماس و الفلسطينيين.
دول ما عايزينا نقول اه و نتوجع بس.
عمرو اديب مثلا انتقد موقف الخارجية من قافلة شريان الزفت.و قال ان المفروض كنا ندخلهم من العقبة.
لكن لما عمرو اديب اتنرفز من استشهاد احمد شعبان الفلسطينيين سلخو جلده و طلعوه خاين و ابن ستين في سبعين.
عمرهم ما هيسكتو مهما قدمنا من تنازلات على حساب كرامتنا.
يا جماعة نفسي نحب بلدنا شوية اه نحب فلسطين و عايزين نحررها .. بس اعتقد انه مش غلط خالص اننا نقول مصر اولا.
ازاي عايزينا نحرر بلد تانية و احنا اساسا بدلنا وضعها زفت.
ازاي ادي مبرر ل*** جندي مصري؟
المصري ده مسلم زي الفلسطيني بس المصري ده شقيقنا الفلسطيني ممكن نقول اخونا.
نفسي افهم ليه بنكره نقول مصر اولا .. عبد الناصر حط العرب فوق مصر اتهزم و مات من تصرفاتهم مع بعض.
السادات ادرك ان مصر هي اهم و نفض للعرب شوية فحرر ارضه....اقسم بالله العلي العظيم لو كان مشي وراهم كان زماننا عاملين زي فتح و حماس ولا خدنا ارضنا ولا غيره.
و على فكرة لا يخفى عليكم اننا لو اهتمينا بمصر يبقى بنهتم بالبلد و الشعب و الجيش و الجنود اللي هيحررو فلسطين.
لازم يبقى عنكو اليقين اننا اللي هنحررها .. لا حماس ولا فتح ولا حزب الله مع احترامي للاخير.
شغل الصواريخ اللي مش بتعور مش هيحررها .. و بعدين الفرق بينا و بين حزب الله اننا دولة و بناحرب بجيش نظامي لكن حزب الله لا مسئول عن شعب ولا ممكن يتفرض عليه عقوبات ولا حاجة.
هو انا بقول حاجة غير منطقية .. احب بلدي و ولاد بلدي اكتر من اي حد في العالم عربي او غيره...هل ده غلط.
يعني انت دلوقتي اخوك مسلم و اتخانق في الشارع مع واحد مسلم هتقف مع مين؟
لازم نعرف اننا لو اهتمينا ببلدنا و ريحنا دماغنا من العرب ده في مصلحة العرب لان مصر هتقوى لو العرب حلو عن دماغها شوية و خصوصا حماس.
تحيا مصر... خير اجناد الارض (اللي الفلسطينيين قالو عليهم في منتدياتهم : الجندي المصري ذل و هوان من قديم الزمان و جيبين صور اسرى 67 .. يعني بيعايرونا بالاسرى بتوعنا).
صدقت يا رسول الله .. المصريين خير اجناد الارض و هم في رباط الى يوم القيامة.
تحيا مصر اولا و ثانيا و ثالثا.

العلامات المرجعية