اهلا وسهلا بك فى بوابة الثانوية العامة ... سجل الان

العودة   بوابة الثانوية العامة المصرية > معلمي مصر > منتدى معلمى التربية والتعليم

منتدى معلمى التربية والتعليم ملتقى معلمى التعليم العام

Prev المشاركة السابقة   المشاركة التالية Next
قديم 20-09-2013, 04:13 PM
ايناس محمد. ايناس محمد. غير متواجد حالياً
مشرف متميز منتدى معلمى المعلم المساعد

ايناس محمد. is on a distinguished road

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة محمود لطفى1 مشاهدة المشاركة

بصى يا اختى العزيزة احنا رجعنا للعمل 17/9/2011 المنقطعين وانا منهم واخت زوجتى كانت تعمل معلم بالمكافأة الشاملة منذ 2010 احنا كنا بناخد مرتب 151 جنيه وهما كانو بياخدو 400 جنيه فى 2012 احنا مرتبنا رفع 418 جنيه وهما دخلوا معلم مساعد ومرتبهم بقا 647جنيه والعام الحالى 2013 هما والدفعه اللى قبلهم دخلوا جميعا التعيينات طبعا فى خلال العام الدراسى الماضى 2012/2013 دخلوا دورة الكادر وانا والله متأكد من كلامى لان دى حالة انا شايفها قدامى مع العلم ان المعلم المساعد 2011+2012 كلهم دخلو تعيينات جميعا فى 7/2013 وتقدرو تتأكدوا من إدارة سيدى سالم أما بالنسبة لموضوع لازم سنتين معلم مساعد انا وضحت الكلام دة فى قانون الكادر وموضوع العامين ده مش قانون لكن المقصود أن يستوفى المعلم المساعد شروط التعيين من التربوى والكادر فى مدة أقصاها ثلاث سنوات وأقلها سنه واحدةوعلشان تتأكدو حطيت قانون الكادر كامل واللى يعرف معلم مساعد 2012 من سيدى سالم يسأله

والله انا قلت كل اللى عندى
كل اللى اقدر اقوله ان المعلم المساعد تثبيت 2012 فى بيلا و انا متأكدة من ذلك

لم يتعينوا حتى الان و ايضا لم يدخلوا دورة التطبيقات التربوية

انا بصراحة هتجنن ازاى هيعينوا ناس فى ادارة من المحافظة و يسيبوا زملائهم فى الادارات الاخرى فى نفس المحافظة

على فكرة انا معايا فى المدرسة معلمين مساعدين تثبيت 2012 و لم يأتى لهم اى قرار بتعينهم او حتى دخول دورة التطبيقات التربوية

العلامات المرجعية