اهلا وسهلا بك فى بوابة الثانوية العامة ... سجل الان

العودة   بوابة الثانوية العامة المصرية > معلمي مصر > منتدى معلمى التربية والتعليم

منتدى معلمى التربية والتعليم ملتقى معلمى التعليم العام

موضوع مغلق

قديم 11-10-2011, 04:06 PM
دكتورصيدلى دكتورصيدلى غير متواجد حالياً
عضو جديد

دكتورصيدلى is on a distinguished road

هههههههههههههه
يا اخ شرشابي ده سؤال مش معلومه انا زي زيك معنديش فكره عن اي حاجه ولو اني بنصحك طالما انت في مصر انك تقدم مش هتخسر حاجه المشكله في المغتربين انته مش متخيل الوضع صعب ازاي يعني انا من المنصوره وحاليا بالرياض تخيل اني ابعت واحد صاحبي من المنصوره الي اسيوط_مكان تخرجي_عشان يقدملي وممكن كمان ميبقلوش الورق عشان ممعهوش توكيل ومفيش وقت الحق اعمله توكيل.........................الرجاء من الاخوه اعضاء اللجنه او اي حد عنده معلومه ميبخلش علينا

قديم 11-10-2011, 04:07 PM
د محمد الوجيه د محمد الوجيه غير متواجد حالياً
عضو جديد

د محمد الوجيه is on a distinguished road

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة شريف 000 مشاهدة المشاركة
ابحث عن احمد لطفي احمد على الفس بوك ستجد صورتة رمز قناة الجزيرة واكتب له اسمك وسيبلغك بالاسم ان شاء الله
الاخ شريف
بحثت عن كل من اسمه احمد لطفي لم اجد احدا له شعار قناة الجزيرة
قديم 11-10-2011, 04:14 PM
خالد عقيبى خالد عقيبى غير متواجد حالياً
عضو نشيط

خالد عقيبى is on a distinguished road

الى الدكتور ابراهيم الشرشابى راسلت أخ على الفيس بوك صفحة مظاليم الأزهر فأخبرنى بان اللجنه التنسيقيه فى الجامعه لمعرفة اجراءات التعيين
يارب سهل الحال وياريت يا جماعه اللى يعرف أى معلومه ينشرها
قديم 11-10-2011, 04:15 PM
ramy gama ramy gama غير متواجد حالياً
عضو ممتاز

ramy gama is on a distinguished road

السلام عليكم

مبرووووووووووووووووووووووووووك لكل أوائل الأزهر ومبرووووووووووووووك للتربيه والتعليم

بخصوص الأسماء اللي نازله علي موقع جامعة الأزهر بها أخطاء جسيمه جدااااااااااااااااااااااا وهناك أسماء تم حذفها منها كثيره في الكشوفات اللي بعد ذلك ....وأسماء المفترض أن تكون موجوده الأن ولم نجدها..لذا نهيب سيادتكم بعدم الإلتزام بها والأخذ بها نهائيا
فمثلا ستجد بها أسما ء الأول مكرر والثاني مكرر!!!!وهذا الأمر قد عالجناه والحمد لله وتم التفاضل بأخذ الأول والثاني فقط منهم .
وسنجد بعض الكليات مثل كلية الدراسات الأسلاميه والعربيه الزقازيق ::سنلاحظ أن كل شعبه لم تحصر إثنين فقط بل أربع وثمان بمعني أنه من الممكن أن نجد شخص ترتيبه الثامن أو الرابع ومكتوب فهذا كان خطأ من الكليه من الأساس فتم معالجة الأمر بأخذ الأول والثاني فقط من كل شعبه

لذا :::فإن أسماء كثيره المفترض أن تحذف ...وأسماء كثيره كان لابد أن نجدها ..لذا هذا الكشف لا يعتد به

جزاكم الله خيرا
قديم 11-10-2011, 04:20 PM
عضو جديد

واضح ان مفيش فايده يا عبد الرحمن واهوه كمان وزير الماليه استقال النهارده اصلها لما بتنحس بتنحس صح فيه موظف في الحكومه بيسقيل قبل العيد باسبوعين هوه مش ناوي هيجيب هدوم للعيال ولا ايه
الغريب ان شكلنا انا وانت والشرشابي واتنين تلاته كمان همه اللي قراوا اعلان التنظيم والاداره وقلقانيين جميع الناس اللي كانوا في المنتدي مش سامع لحد حس همه بس قعدوا يهنوا بعض بموافقه الماليه ثم صمت تام والسبب ان محدش عنده معلومه او فكره يقولها ................يارب يطلع قلقنا ده علي فشوش ويكون الموضوع خلص فعلا..
قديم 11-10-2011, 04:21 PM
aaa.agri aaa.agri غير متواجد حالياً
عضو جديد

aaa.agri is on a distinguished road
افتراضي تعيين الأوائل

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

أولاً:- ألف مبروك لأوائل الأزهر

ثانياً:- كان عندي سؤال بالنسبة للعام وهو :-

متي سيكون ميعاد تقديم الأوراق بالنسبة للذين تخلفوا عن ميعاد تقديمها لأوائل جامعة المنيا؟
قديم 11-10-2011, 04:26 PM
عضو جديد

ايوه كده يا رامي يا جاما اطلع نور باي حاجه في وسط الضلمه اللي عايشين فيها من امبارح دي
قديم 11-10-2011, 04:29 PM
عضو نشيط

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ramy gama مشاهدة المشاركة
السلام عليكم

مبرووووووووووووووووووووووووووك لكل أوائل الأزهر ومبرووووووووووووووك للتربيه والتعليم

بخصوص الأسماء اللي نازله علي موقع جامعة الأزهر بها أخطاء جسيمه جدااااااااااااااااااااااا وهناك أسماء تم حذفها منها كثيره في الكشوفات اللي بعد ذلك ....وأسماء المفترض أن تكون موجوده الأن ولم نجدها..لذا نهيب سيادتكم بعدم الإلتزام بها والأخذ بها نهائيا
فمثلا ستجد بها أسما ء الأول مكرر والثاني مكرر!!!!وهذا الأمر قد عالجناه والحمد لله وتم التفاضل بأخذ الأول والثاني فقط منهم .
وسنجد بعض الكليات مثل كلية الدراسات الأسلاميه والعربيه الزقازيق ::سنلاحظ أن كل شعبه لم تحصر إثنين فقط بل أربع وثمان بمعني أنه من الممكن أن نجد شخص ترتيبه الثامن أو الرابع ومكتوب فهذا كان خطأ من الكليه من الأساس فتم معالجة الأمر بأخذ الأول والثاني فقط من كل شعبه

لذا :::فإن أسماء كثيره المفترض أن تحذف ...وأسماء كثيره كان لابد أن نجدها ..لذا هذا الكشف لا يعتد به

جزاكم الله خيرا
ألف مبروك يا أخ رامى وربنا يتم فرحتنا على خير ولكن ما الجديد اليوم متى استلام العمل عاوزين نعرف بس ايه اللى بيحصل حتى نطمئن وجزاك الله خيرا
قديم 11-10-2011, 04:36 PM
عضو نشيط

كتب- محمد فراج:
وافقت وزارة المالية على توفير دعم مالي لـ6000 درجة وظيفية لأوائل خريجي جامعة الأزهر من دفعات 2003م وحتى 2010م لتعيينهم معيدين بكليات الجامعة المختلفة.

وكان الجهاز المركزي للتنظيم قد انتهى الأسبوع الماضي من توفير الدرجات الوظيفية لذلك؛ بناءً على الخطاب الموجَّه من رئاسة الوزراء بإجراء بحث ودراسة تعيين الأول والتاني من خريجي جامعة الأزهر معيدين، كلٌّ في كليته؛ حيث خاطب بعدها وزارة المالية لتوفير الدعم المالي لهذه الدرجات.

ومن المقرَّر أن ترسل وزارة المالية خطابًا، اليوم، إلى الجامعة؛ لإبلاغها بإنهاء إجراءات التعيين، وتسليم هؤلاء الخريجين أعمالهم.
منقول من موقع اخوان أون لاين
قديم 11-10-2011, 04:38 PM
د محمد الوجيه د محمد الوجيه غير متواجد حالياً
عضو جديد

د محمد الوجيه is on a distinguished road

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ramy gama مشاهدة المشاركة
السلام عليكم

جزاكم الله خيرا
الاخ رامي

ارجوا افادتي اذا كان اسمي في الكشوفات النهائية
اسمي محمد عبد الرحمن عبد السلام الوجيه
خريج صيدلة الازهر فرع اسيوط العام الجامعي 2006
امتيازمع مرتبة الشرف
مع العلم انه بمراجعة الكشوف اللي علي موقع وجدت عشرة اسماء لزملاء الدفعة
ولم اجد اسمي ضمنهم مع ان فيه ناس بعد في الترتيب واسمهم ظاهر
مع العلم ان كلية الصيدلية بها 8 اقسام يعني المفروض ياخدوا 16 واحد علي الكلية
برجاء الافادة ولكم جزيل الشكر
email drelwagieh at google.com
قديم 11-10-2011, 04:46 PM
شريف 000 شريف 000 غير متواجد حالياً
عضو جديد

شريف 000 is on a distinguished road

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة د محمد الوجيه مشاهدة المشاركة
الاخ شريف
انا اسف دي غلطة منى اكتب الاسم بالانجليزي
قديم 11-10-2011, 05:14 PM
mayar1505 mayar1505 غير متواجد حالياً
عضو جديد

mayar1505 is on a distinguished road

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة uiuiui مشاهدة المشاركة
معلش يادكتور عبد الرحمن انا عارفه ان السؤال اتكرر بس معلش شوف ايه اللى حصل معايا
انا قدمت ف التنظيم والاداره ف اسكندريه وانا بملى الاستماره الموظفه قالتى انتى بتشتغلى ولا لا قولتها اه كنت عقد وامتحنت الكادر ونجحت واتثبت قالتى طب اكتبى انك بتشتغلى ف التربيه والتعليم
وبعد ماكتبت كان ف واحد فريحى بس عقد قالته انت ماتكتبش قالها ودى تفرق بقه ولا ايه
قالته اه هى مش هيجلها شغل لانها متثبته هى عاوزة ايه تانى
هو فعلا ممكن يكون كلامها صح انا قلقانه جداااااااا وعاوزة اطمن من دلوقت علشان مااعشمش نفسى بحاجه وممكن متجيش
انا زيك بالضبط بس لسه ما رحتش انا من جامعة الفيوم بس فيه كتير قال مانكتبش اننا متعيينين و الله اعلم انا عن نفسي هعمل كده زي ما بيقول دكتور عبد الرحمن
بس انا عندي سؤال لدكتور عبد الرحمن المنياوي

ازاي دخلنا الكادر و نجحنا و ده يعتبر مش شئ رسمي انا مش فاهمة غير رسمي معناها ايه؟

مش انا دلوقتي درجة ثالثة؟ و لا مش معترف بينا زي العقود؟ و قرار التعيين الي نزل كان معناه ايه؟
ارجوك وضح لنا
و هل لو مكتبتش اني بعمل بالتربية و التعليم مش ممكن هما بمنتهي البساطة يكشفوا في التنظيم و الأدارة و يعرفوا؟
قديم 11-10-2011, 05:51 PM
الصورة الرمزية علاء الزهيرى
علاء الزهيرى علاء الزهيرى غير متواجد حالياً
عضو مجتهد

علاء الزهيرى is on a distinguished road
Impp تهانى مؤقتا

سلامى إلى السادة الأفاضل أوائل خريجى الأزهر والجميع

أولا : أقدم تهانى لكم مؤقتا لحين البت النهائى بالتعيين وحتى تتسلموا خطابات التعيين بأيديكم
ثانيا : أنا علاء الزهيرى من كفرالشيخ خريج كلية اللغة العربية جامعة الأزهر فرع المنصورة وترتيبى ال16 على الكلية شعبة عامة دفعة 2005
ثالثا : توجهت اليوم إلى التنظيم والإدارة بكفرالشيخ فأخبرنى موظف الاستعلامات أن أتوجه إلى مقرالتنظيم والإدارة بالمحافظة التى تخرجت من كليتها ورفض استلام اى أوراق منى( أى على التوجه للمنصورة)
رابعا : توجهت فى نفس هذا اليوم إلى المنصورة للتنظيم والإدارة فرحبوا ثم المفاجأة
التقديم فى المنصورة يبدأ يوم 16 وحتى 18 أكتوبر ورفضوا استلام أى أوراق منى على الرغم من استلام التنظيم والإدارة بكفرالشيخ من زملائنا الخريجين

ايه رأيكم بقى فى الحوار ده
وزيادة للتأكد منى توجهت لكليتى لمعرفة ترتيبى وهل اسمى موجود أم لا والحمد لله تأكدت من وجود اسمى فى الكشوف
فى النهاية أحببت أن أطلعكم على خطوات النهاردة لعلها تفيد أحدا
أتمنى من كل واحد من الزائرين هنا يعلمنا بالجديد عنده لعل ذلك يفيد الحائرين من الزملاء
شكرا لكل من قدم لنا المعلومة الصحيحة فى هذه الصفحة
قديم 11-10-2011, 06:05 PM
خليل المسيرى خليل المسيرى غير متواجد حالياً
عضو نشيط

خليل المسيرى is on a distinguished road

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة علاء الزهيرى مشاهدة المشاركة
سلامى إلى السادة الأفاضل أوائل خريجى الأزهر والجميع

أولا : أقدم تهانى لكم مؤقتا لحين البت النهائى بالتعيين وحتى تتسلموا خطابات التعيين بأيديكم
ثانيا : أنا علاء الزهيرى من كفرالشيخ خريج كلية اللغة العربية جامعة الأزهر فرع المنصورة وترتيبى ال16 على الكلية شعبة عامة دفعة 2005
ثالثا : توجهت اليوم إلى التنظيم والإدارة بكفرالشيخ فأخبرنى موظف الاستعلامات أن أتوجه إلى مقرالتنظيم والإدارة بالمحافظة التى تخرجت من كليتها ورفض استلام اى أوراق منى( أى على التوجه للمنصورة)
رابعا : توجهت فى نفس هذا اليوم إلى المنصورة للتنظيم والإدارة فرحبوا ثم المفاجأة
التقديم فى المنصورة يبدأ يوم 16 وحتى 18 أكتوبر ورفضوا استلام أى أوراق منى على الرغم من استلام التنظيم والإدارة بكفرالشيخ من زملائنا الخريجين

ايه رأيكم بقى فى الحوار ده
وزيادة للتأكد منى توجهت لكليتى لمعرفة ترتيبى وهل اسمى موجود أم لا والحمد لله تأكدت من وجود اسمى فى الكشوف
فى النهاية أحببت أن أطلعكم على خطوات النهاردة لعلها تفيد أحدا
أتمنى من كل واحد من الزائرين هنا يعلمنا بالجديد عنده لعل ذلك يفيد الحائرين من الزملاء
شكرا لكل من قدم لنا المعلومة الصحيحة فى هذه الصفحة

ما هى الأوراق المطلوبه حيث لى لا يعرفون ترتبهم بالضبط سوى انهم من 20 عىل الكليه ومعنى كلامك انك بتقدم فى التنظيم والادارة لا فيه كليتك دون النظر لمكان الاقامه فارجو التوضيح أكثر
قديم 11-10-2011, 06:19 PM
عبد الرحمن السويسى عبد الرحمن السويسى غير متواجد حالياً
عضو جديد

عبد الرحمن السويسى is on a distinguished road

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة د محمد الوجيه مشاهدة المشاركة
الاخ شريف

أخى الحبيب
الأخ أحمد لطفى اسمه على الفيس بوك : Ahmed Lotfy Ahmed
فابحث عن هذا الاسم الانجليزى
وصورته الشخصية شعار قناة الجزيرة فعلا