اهلا وسهلا بك فى بوابة الثانوية العامة ... سجل الان

العودة   بوابة الثانوية العامة المصرية > الركن الإجتماعي > اجتماعيات طالب

اجتماعيات طالب قسم خاص بالطلاب للتعارف و تبادل المعارف و الحلول للمشكلات التعليمية

قديم 31-07-2010, 04:08 PM
yonan tiger yonan tiger غير متواجد حالياً
عضو جديد

yonan tiger is on a distinguished road
Icon111 ساعدونى في الاختيار

بسم الله الرحمن الرحيم

انا ياجماعة لسة في تانية ثانوى بس نفسى ادخل كليات للحاسبات وانا عارف انى لو اخدت في تانية و تالتة ادبى مش هعرف ادخل كليات حاسب او هندسة كمبيوتر فسؤالى هو لو اخدت في تانية علمي (كيمياء) وتالتة ادبى يا تري في كليات هندسة او حاسب او حتي كليات خاصة تكون شهادتها اقدر اشتغل بيها مكن تقبلنى ولا لأ ؟

طبعا انا مش عايز اخد علمى في تالتة لانى لو جايب في تانية درجة كويسة الفيزياء والاحياء في تالتة هيخلو درجتى قليلة جدا واكيد في ناس كتير معايا في دة

(ملحوظة: انا لسة جديد في المنتدي فمعرفش لو دة القسم الصحيح لعرض الموضوع دة ولا لأ )

قديم 01-08-2010, 09:29 PM
الصورة الرمزية #sooma#
#sooma# #sooma# غير متواجد حالياً
عضو قدوة

#sooma# is on a distinguished road

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة yonan tiger مشاهدة المشاركة
بسم الله الرحمن الرحيم

انا ياجماعة لسة في تانية ثانوى بس نفسى ادخل كليات للحاسبات وانا عارف انى لو اخدت في تانية و تالتة ادبى مش هعرف ادخل كليات حاسب او هندسة كمبيوتر فسؤالى هو لو اخدت في تانية علمي (كيمياء) وتالتة ادبى يا تري في كليات هندسة او حاسب او حتي كليات خاصة تكون شهادتها اقدر اشتغل بيها مكن تقبلنى ولا لأ ؟

طبعا انا مش عايز اخد علمى في تالتة لانى لو جايب في تانية درجة كويسة الفيزياء والاحياء في تالتة هيخلو درجتى قليلة جدا واكيد في ناس كتير معايا في دة

(ملحوظة: انا لسة جديد في المنتدي فمعرفش لو دة القسم الصحيح لعرض الموضوع دة ولا لأ )
ايون ده القسم الصحيح واهلا بيكي معانا هتشوفي ايام سوده لالا قصدي بيضه من الاعضاء كلهم كويسين وهيساعدوكي انا كمان داخله تانيه بس انا خدت ادبي بس انتي ممكن ادام بتحبي الحسابات تدخلي ادبي وتدخلي تجاره مثلا انما لو دخلتي علمي يبقي لازم تاخدي العلمي في سنتين واتجدعني في الفزيا والرياضه لو بتحبيها وربنا معاكي بس بلاش الكليات الخاصه دي وربنا يحققلك الي بتتمنيه
قديم 02-08-2010, 12:03 AM
محمود سماحة محمود سماحة غير متواجد حالياً
عضو جديد

محمود سماحة is on a distinguished road
Opp سورى

كل دة غلط ((معلش على الدخلة)) لو دخلتى علمى فى سنة تانية وجبتى مجموع وحش يبقى أحسن لكى انك تحولى ((ها تقوليلى انت عبيط وانا اية اللى عرفنى انى ها اجيب مجموع وحش))ها اقولك انتى بتحبى الكيمياء؟؟؟؟؟؟؟؟؟ بتحبى رياضة 2؟؟؟؟؟؟؟؟ وارجوكى لا تتسرعى فى اختيار الشعبة؟؟
قديم 02-08-2010, 09:24 AM
عضو جديد

Icon111

لحظة واحدة ياسومة

(بيكي) (هتشوفي) (هيساعدوكي)

انا ولد مش بنت

ولو ركزتي في الي انا كتبته هتلاقي كلمات (عارف )
(جايب ) (جديد )

عموما حصل خير عادي

شكرا علي الرد لكن لازم اقولك انى لو اتعلمت حاجة من السنين الفاتت فهي ان مفيش حاجة اسمها لوبتحب المادة او اتجدعن وانت حتنجح احنا مش في عايشين في عصر الجميلة النائمة احنا عايشين في مصر

يعنى الي كان الاول علي المدرسة في الاعدادي يبقي محظوظ لو طلع الاخير في الثانوى

وغير اني بكرة كليات التجارة فانا اساسا مبرمج كمبيوتر وبعمل برامج خاصة بي وفوتوشوب و كدة فلو انا عايز اشتغل شغل ابقي خبير فيه مش قدامى غير شغل الكمبيوتر

وشكرا

لأ بجد اقصد كلمة شكرا
قديم 02-08-2010, 10:26 AM
عضو جديد

Lightbulb

شكرا ياجماعة الحمد الله المشكلة اتحلت ولقيت الكليات الي انا عايزها بعيدة لكن مفيش حاجة بالساهل

العلامات المرجعية