اهلا وسهلا بك فى بوابة الثانوية العامة ... سجل الان

العودة   بوابة الثانوية العامة المصرية > القسم الإدارى > أرشيف المنتدي

أرشيف المنتدي هنا نقل الموضوعات المكررة والروابط التى لا تعمل

أدوات الموضوع ابحث في الموضوع انواع عرض الموضوع
قديم 28-01-2009, 06:22 PM
الصورة الرمزية a_2007
a_2007 a_2007 غير متواجد حالياً
عضو مجتهد

a_2007 is an unknown quantity at this point
افتراضي جربت الجامعه ادخل وقول رايك

اولا ازيكم كلكم سلامى للجميع والف الف مبروووك عالاجازة اخيرا ارتحنا من جو الامتحانات والمذاكرة شويه ويارب بقى النتيجه تبقى كويسه لينا كلنا ان شاء الله

ادخل فالموضوع بقى كلنا كنا داخلين الجامعه محتارين مننا الى مفكر انه هيدخل يعيش حياته خصوصا بعد قرف الثانويه العامه والى جرالنا ومننا الى داخل خايف منها وخصوصا لو مكنش عنده اصحاب فيها ودلوقتى عدى نص ترم واكيد حصلتلنا مواقف كتييييير فيها منها الحلو ومنها الوحش وجربنا الامتحانات والمذاكرة ياترى رايكم فيها ايه بعد ما جربتم عايزة كل واحد يكتب رايه وياريت لو حكالنا شويه عن الى جراله والى اكبر مننا برضه يقوللنا احساسهم كان ايه اول سنه وايه الفرق بين اول سنه ليهم فالجامعه وبين دلوقتى مستنيه ردودكم كلكم ويارب الموضوع يكون عجبكم
قديم 28-01-2009, 08:34 PM
الصورة الرمزية فرسان الحق
فرسان الحق فرسان الحق غير متواجد حالياً
عضو نشيط

فرسان الحق is on a distinguished road

انا اول ما دخلت حبيت الجامعه جدا و عجبنى جو الجامعه لكن بعد شهر تقريبا زهقت منها و من المحاضرات و من البشر الكتير اللى فيها و كنت بتخنق من الزحمه و مكنتش بروح غير للجيم و فى الشهر الاخير لما احتجت حاجات وورق و كده لاقيت اصحابى رجاله فعلا و مخلصين و ساعدونى و كان فيه ناس ميعرفنيش لما كنت بطلب منهم حاجه بيعملوها لى على طول و بعد كده بقوا اصحابى و ساعتها زو بقيت عاوز اساعد اى حد علشان كده حتى فى ايام الامتحانات كان اى حاجه اعرفها كنت بكتبها فى المنتدى من غير تردد و بقى الجامعه بالنسبه ليا احضر محاضرات و اروح جيم و اروح على طول بعد ما كنت فى اول السنه و لمدة شهرين تقريبا لازم اطلع من الجامعه على المغرب حتى لو مخلص المحاضرات الصبح و ساعات كنت بعقد لبليل كمان فى الجامعه
قديم 28-01-2009, 09:04 PM
الصورة الرمزية لومة fces
لومة fces لومة fces غير متواجد حالياً
عضو مجتهد

لومة fces is an unknown quantity at this point

هو موضوع حلو وفى وقته فعلا
انا عن نفسى اول ما دخلت الجامعة فى الاول كنت مخنوقة منها شوية وخصوصا انى ما كنتش اعرف حد من اللى معايا فى الكلية وكمان عندى ما كانتش الناس بتتعرف على بعض بسرعة ويعملوا جروب وكده زى فى عربى بس بعد كده يعنى عرفت شوية وكمان كنت بقعد مع صحابى اللى كانوا معايا من ثانوى وكده وبعد كده خدت عالجامعة وايام الجامعة حلوة والله
بس مش كل الايام هى بس الايام اللى بكون فيها مع صحابى بحضر محاضرات ونقعد شوية ناكل او نتكلم كده انما الامتحانات بتبقى الجامعة وحشة اووووووى
قديم 28-01-2009, 10:33 PM
الصورة الرمزية a_2007
عضو مجتهد

بجد ميرسيه قوووى لكل الى ردوا وعايزة اكتر عايزة الكل يقول رايه ياجماعه
قديم 28-01-2009, 10:39 PM
الصورة الرمزية a_2007
عضو مجتهد

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة فرسان الجحيم مشاهدة المشاركة
انا اول ما دخلت حبيت الجامعه جدا و عجبنى جو الجامعه لكن بعد شهر تقريبا زهقت منها و من المحاضرات و من البشر الكتير اللى فيها و كنت بتخنق من الزحمه و مكنتش بروح غير للجيم و فى الشهر الاخير لما احتجت حاجات وورق و كده لاقيت اصحابى رجاله فعلا و مخلصين و ساعدونى و كان فيه ناس ميعرفنيش لما كنت بطلب منهم حاجه بيعملوها لى على طول و بعد كده بقوا اصحابى و ساعتها زو بقيت عاوز اساعد اى حد علشان كده حتى فى ايام الامتحانات كان اى حاجه اعرفها كنت بكتبها فى المنتدى من غير تردد و بقى الجامعه بالنسبه ليا احضر محاضرات و اروح جيم و اروح على طول بعد ما كنت فى اول السنه و لمدة شهرين تقريبا لازم اطلع من الجامعه على المغرب حتى لو مخلص المحاضرات الصبح و ساعات كنت بعقد لبليل كمان فى الجامعه
فعلا عندك حق الواحد فالاول كان عاجبه قووى جو الجامعه خصوصا ان كليتنا جوه الجامعه فتفضل تشوف ناس كتير لحد لما توصل كليتك حتى انا والله كنت بحب اقعد ققوى فالكليه بتاعتنا عشان هى بجد جميله لحد لما زهقت بقيت من البيت للجامعه ومن الجامعه للبيت مش عارفه احنا اتخنقنا منها بسرعه ولا ايه بس لعلمك انا حصلى عكسك تماما انا كل لما كنت اطلب حاجه من حد كان ينفضلى لدرجه ان البنات عندنا حاجه صعبه قووى محدش بيدى حاجه لحد واللله بس برضه كان فيها ايام كويسه
قديم 28-01-2009, 11:55 PM
الصورة الرمزية a_2007
عضو مجتهد

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة لومة fces مشاهدة المشاركة
هو موضوع حلو وفى وقته فعلا
انا عن نفسى اول ما دخلت الجامعة فى الاول كنت مخنوقة منها شوية وخصوصا انى ما كنتش اعرف حد من اللى معايا فى الكلية وكمان عندى ما كانتش الناس بتتعرف على بعض بسرعة ويعملوا جروب وكده زى فى عربى بس بعد كده يعنى عرفت شوية وكمان كنت بقعد مع صحابى اللى كانوا معايا من ثانوى وكده وبعد كده خدت عالجامعة وايام الجامعة حلوة والله
بس مش كل الايام هى بس الايام اللى بكون فيها مع صحابى بحضر محاضرات ونقعد شوية ناكل او نتكلم كده انما الامتحانات بتبقى الجامعة وحشة اووووووى
فعلا والله نفس الى حصلى بس الواحد بيحاول يتصاحب ع ناس جداد بس انا بالنسبه لى ملقتش زى اصحاب ثانوى الصراحه كنوا اجدع اصحاب وربنا يخليهم ليا
قديم 29-01-2009, 12:20 AM
sunsero2000 sunsero2000 غير متواجد حالياً
طالب جامعى (كلية تجارة)

sunsero2000 is on a distinguished road

الجامعه كلها ولا تيجى يوم جمب ايام ثانوى خصوصا 3 ثانوى ده عن نفسى مش عارف انتو ايه بقه
قديم 29-01-2009, 04:23 PM
الصورة الرمزية a_2007
عضو مجتهد

والله انا عندى 3 ثانوى دى كانت ايام سودا والحمد لله ممكن اقولك 2 ثانوى او اولى ثانوى يبقى عندك حق حتى الاصحاب كانوا اصحاب بجد قووى بس قولى ياترى عرفت تعمل اصحاب فالجامعه ولا يعنى
قديم 31-01-2009, 12:20 AM
sunsero2000 sunsero2000 غير متواجد حالياً
طالب جامعى (كلية تجارة)

sunsero2000 is on a distinguished road

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة a_2007 مشاهدة المشاركة
والله انا عندى 3 ثانوى دى كانت ايام سودا والحمد لله ممكن اقولك 2 ثانوى او اولى ثانوى يبقى عندك حق حتى الاصحاب كانوا اصحاب بجد قووى بس قولى ياترى عرفت تعمل اصحاب فالجامعه ولا يعنى
اهو عملت شويه اصحاب كده مش كتير يعنى عشان انا مش بقعد فيها اصلا بزهق بسرعه منها
بس الترم التانى ان شاء الله ناوى على حاجات كتير
قديم 31-01-2009, 09:35 AM
الصورة الرمزية jeme.89
jeme.89 jeme.89 غير متواجد حالياً
عضو مجتهد

jeme.89 is on a distinguished road

موضوعك جامد اخر حاجه انا بقى حصلي موقف هو تقريبا اكثر موقف فيه احراج وانت في الكليه كنا قاعدين في محاضرت رياضه المهم المدرج كلو كلن بيضحك على حاجه في المحاضره وانا زي الاهبل ضحكت معاهم المهم الدكتور التعصب قال الولد الي قاعد هناك زشاور عليا قالي اطلع برا المهم وانا طالع بصراحه الدكتور زفنا واحنا طالعين تمام جاي اطلع قالي سلم كرنيهك واطلع المهم عشان مطولش عليكو حاولت اعتزلة مرضيش وبيشتم قال هحولك على التحقيق يمين شمال مش راضي يسامحني حولني على وكيل الكليه قعد يهزني شويه ومش هتقدر تقولو اي حاجه تمام حولني بجد على التحقيق بعد كده احقق معيا لقيتو مقدم فيا شكوى بجد لوكلامه طالع صح كنت المفروض اتفصل من الكليه قال بيخل با الاداب العامه وعمل فوضى في المدرج وشويه حاجات كده مش فاكرهم المهم بعد كده خد التحقيق وقلنا لي المحاميه انو انا معديش مشكله اني اعتزلو قدام المدرج كلو فقوفق اني اعتزلو المهم جيه اليوم بتاع الاعتزار طلع معنا راجل طيب ومرضيش انو احنا نعتزلو بس سا محنا في الاخر

بس بقى بجد عندك دكتور كبير في السن وبيقدايك من الكلام يبقى متحولش تتكلم خالص لانو اقل حاجه ممكن يعملها لك انة يشيلك مادتين واشد حاجه فصل سنتين
ومعلش طولت عليكو
شكرااااااااااااااا
قديم 31-01-2009, 12:40 PM
الصورة الرمزية a_2007
عضو مجتهد

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة jeme.89 مشاهدة المشاركة
موضوعك جامد اخر حاجه انا بقى حصلي موقف هو تقريبا اكثر موقف فيه احراج وانت في الكليه كنا قاعدين في محاضرت رياضه المهم المدرج كلو كلن بيضحك على حاجه في المحاضره وانا زي الاهبل ضحكت معاهم المهم الدكتور التعصب قال الولد الي قاعد هناك زشاور عليا قالي اطلع برا المهم وانا طالع بصراحه الدكتور زفنا واحنا طالعين تمام جاي اطلع قالي سلم كرنيهك واطلع المهم عشان مطولش عليكو حاولت اعتزلة مرضيش وبيشتم قال هحولك على التحقيق يمين شمال مش راضي يسامحني حولني على وكيل الكليه قعد يهزني شويه ومش هتقدر تقولو اي حاجه تمام حولني بجد على التحقيق بعد كده احقق معيا لقيتو مقدم فيا شكوى بجد لوكلامه طالع صح كنت المفروض اتفصل من الكليه قال بيخل با الاداب العامه وعمل فوضى في المدرج وشويه حاجات كده مش فاكرهم المهم بعد كده خد التحقيق وقلنا لي المحاميه انو انا معديش مشكله اني اعتزلو قدام المدرج كلو فقوفق اني اعتزلو المهم جيه اليوم بتاع الاعتزار طلع معنا راجل طيب ومرضيش انو احنا نعتزلو بس سا محنا في الاخر

بس بقى بجد عندك دكتور كبير في السن وبيقدايك من الكلام يبقى متحولش تتكلم خالص لانو اقل حاجه ممكن يعملها لك انة يشيلك مادتين واشد حاجه فصل سنتين
ومعلش طولت عليكو
شكرااااااااااااااا
بجد موقف صعب جدااا بس الحمد لله انها عدت ع خير انا بقى حصل قدامى نفس الموقف الى انت بتحكيه ده بس الولد اعتذر فعلا قدام الدفعه وكان الدكتور عايز يفصله وقال الى موافق يرفع ايده دكتور ديمقراطى حضرته فمحدش رفع ايديه فعفى عنه وسابه بس الحمد لله انها جات ع قد كده
قديم 13-02-2009, 12:00 AM
الصورة الرمزية molly_2010
molly_2010 molly_2010 غير متواجد حالياً
عضو جديد

molly_2010 is on a distinguished road
Opp موللى الدلوعه !!

ازيكوا ياجماعه حلو اوى الموضوع ده
وبالنسبه ليا انا بقى فى بدايه دخول السنه اتعرفت على بنات وافتكرت الحياه احلوت وبجد الجامعه كانت لزيزة اوى اوى يعنى
بس للاسف بعد كده اتضحلى ان مش دول اللى يتصاحبوا واخرهم اصحاب مصالح بجد كرهت الجامعه ساعتها لانى بقيت لوحدى ومنزلتش فترة بس بعد كده قولت مش هوقف حياتى على ناس مش ناس
وابتديت انزل الجامعه كده من تانى بس لوحدى بصراحه كنت مقضياها من البيت للجامعه ومن الجامعه للبيت المحاضرة تخلص 5 دقايق اكون فالبيت بس والله الجامعه دى جاااااااااامده وايام بجد حلوى اوى بس كان نفسى اصحابى بتوع ثانوى يبقوا معايا اعتقد كانت هيبقى ليها طعم تانى
بس ان شاء الله الترم ده هيكون غير ومختلف لانها ايام بجد متستحقش ان اى حد يضيعها
انا عن نفسى شايفه ان ايام ثانوى دى ايام الله لايرجعها بجد بس الحلو فيها الاصحاب اللى بجد الواحد طلع بيهم من ايام المعانه دى
وبالنسبه للموقف اللى حصل لزملنا هنقول ايه دكاترة ملهاش حل؟؟؟
انا بقى بصراحه خايفه اوى من النتيجه ويارب تعدى على خير وكلنا ننجح
واسفه لانى طولت ومرة تانيه سلامى ليكوا والموضوع جد يستحق المشاركه
تحياتى موللى الدلوعه!!
سلاممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممم مممممم
قديم 14-02-2009, 10:26 PM
الصورة الرمزية a_2007
عضو مجتهد

ميرسى ياجميل ع مرورك بس ع فكرة مش لوحدك انا كمان حصلى زى مانتى قولتى بالظبط
بس اتمنالك ترم جديد وحلو ان شاء الله وع فكرة احنا ممكن نبقى اصحاب وصدقينى مش هتندمى والله
قديم 14-02-2009, 11:02 PM
الصورة الرمزية molly_2010
molly_2010 molly_2010 غير متواجد حالياً
عضو جديد

molly_2010 is on a distinguished road
Impp

ازيك a_2000انا عاوزة ايميلك ضرورى
قديم 14-02-2009, 11:30 PM
الصورة الرمزية jeme.89
jeme.89 jeme.89 غير متواجد حالياً
عضو مجتهد

jeme.89 is on a distinguished road