اهلا وسهلا بك فى بوابة الثانوية العامة ... سجل الان

العودة   بوابة الثانوية العامة المصرية > القسم الإداري > أرشيف المنتدى

أرشيف المنتدى هنا نقل الموضوعات المكررة والروابط التى لا تعمل

أدوات الموضوع ابحث في الموضوع انواع عرض الموضوع
قديم 22-05-2014, 10:56 PM
الصورة الرمزية apokerba
apokerba apokerba غير متواجد حالياً
عضو خبير

apokerba is on a distinguished road
افتراضي تغير المسمي الوظيفي ابتدائي الي اعدادي

قدمت بحث وكل الورق من سنتين وطلعلي امر نقل بس اظل بحسين سد العجز
وذهبت الي الاكاديمية بطنطا وقالولي هاتي الورق مرة تانية والبحث تاني علشان شهادة الصلاحية
انا مش فاهم حاجة .........حد يفهمني ايه شهادة الصلاحية دي
ولو حد طلعله ...يعرضه لانني اجننت من الاكادمية ...عايزييين الورق تاني..بالله عليكوا ردو عليا
صلي علي النبي صلي
قديم 22-05-2014, 11:18 PM
هنا نبيل هنا نبيل غير متواجد حالياً
عضو مجتهد

هنا نبيل is on a distinguished road

يعنى هيتغير الوظيفة فى الصحئيفة الاكترونية من معلم ابتدائى الى معلم اعدادى
قديم 23-05-2014, 11:25 AM
waleedganah waleedganah غير متواجد حالياً
عضو جديد

waleedganah is on a distinguished road

انتي لما قدمتي الطلبات بعد كده خدتي كشف فيه اسمك بعد التعديل ؟ ولا مش استلمتيه اصلا ؟ لو كان اسمك قد تم التغيير له من المرحله الابتدائية الي الاعدادية فيجب ان تذهبي الي التوجيه لكي يقوم بوضعك علي الاعدادي وتوزعي علي مدرسة اعدادي ولكن لو في عجز فمن حقك التسكين علي المرحله الاعدادية وتندبي الي المرحله الابتدائية لحين سد العجز ولكم الشكر
قديم 23-05-2014, 10:35 PM
الصورة الرمزية apokerba
عضو خبير

ايوا طلع اسمي في قرار نقل من معلم ابتدائي الي اعدائي مع بقائي في الابتدائي لسد العجز هل هو ده شهادة الصلاحية ؟
صلي علي النبي صلي
قديم 31-05-2014, 12:03 AM
be happy85 be happy85 غير متواجد حالياً
عضو جديد

be happy85 is on a distinguished road

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة waleedganah مشاهدة المشاركة
انتي لما قدمتي الطلبات بعد كده خدتي كشف فيه اسمك بعد التعديل ؟ ولا مش استلمتيه اصلا ؟ لو كان اسمك قد تم التغيير له من المرحله الابتدائية الي الاعدادية فيجب ان تذهبي الي التوجيه لكي يقوم بوضعك علي الاعدادي وتوزعي علي مدرسة اعدادي ولكن لو في عجز فمن حقك التسكين علي المرحله الاعدادية وتندبي الي المرحله الابتدائية لحين سد العجز ولكم الشكر
تمام كددددددددددددده ودا اللى انا عملته بس انا بقا الموجه اللى رخم معايا وقالى هاتى موافقه من مدير المدرسة اللى انتى فيها يقول فيها انه مش محتاجنى مع ان كان فى عجز بس المدير ساعتها قدر ظروف تعبى فى المدرسة عشان المسافة وكده ...وجبتله الموافقه فعلالالا وحطيته ادام الامر الواقع وكل الكلام دا كان كمان مش على طووول لان المديرية كانت ممضيانى على سد عجز ةقعدت سنه كمان فى نفس المدرسة ولما رحتله اتلككلى بحتة الموافقه من المدير وبعد ماجبتهاله برضووووووووووو كان موافق بس ينقلنى ابتدائى مدرسة اقرب مش اعدادى وانا مش عايزة اقولك انا اتسحلت فى موضوع تغيير المسمى وهما بيتلككولنا من تحت الارض باى حاجه...والحمدلله الموضوع عدى بعد معاناة والله ونقلت اعدادى نقل نهائى وحولت كل حاجه ليهااااااا بالمرتب بكللللللللله
قديم 24-05-2014, 12:57 AM
waleedganah waleedganah غير متواجد حالياً
عضو جديد

waleedganah is on a distinguished road

ايوة هو ده ووزعوكي علي مدرسة اعدادي ؟ ولا لالاء
قديم 24-05-2014, 01:29 PM
Ahmed987 Ahmed987 غير متواجد حالياً
عضو مجتهد

Ahmed987 is on a distinguished road

أنا نفس الموضوع وانتقلت لمدرسة إعدادي من سنتين والمفاجأة مازالت علي قوة الأبتدائي
:av4056b b7jp3::a v4056bb7jp3:
قديم 24-05-2014, 09:26 PM
الصورة الرمزية apokerba
عضو خبير

افتراضي لالالالالالالالا ...محدش وزعني انا لسة في الابتدائي

لالالالالالالالا ...محدش وزعني انا لسة في الابتدائي
صلي علي النبي صلي
قديم 24-05-2014, 10:17 PM
الصورة الرمزية دمنهوريه
دمنهوريه دمنهوريه غير متواجد حالياً
معلمة لغة انجليزية

دمنهوريه is on a distinguished road

عندنا فى اداره الرحمانيه ( محافظه البحيره ) لم يكن هناك عجز فى الابتدائى بل العجز فى الاعدادى ونقلت الى مدرسه اعدادى وغيرت صحيفه الاحوال من الاداره لمعلم اعدادى وبالنسبه للاكاديميه لم اذهب اليها ابدا لانى بعد نقلى الاعدادى اخذت اجازه الوضع ولم اتقدم باى ابحاث .. وبالمناسبه رغم اعتراض التعليم الابتدائى فى الاداره ومدير المدرسه لاننا كنا 4 مدرسين الا ان الحل كان عند التوجيه
قديم 26-05-2014, 02:35 AM
صالح أحمد حمضى صالح أحمد حمضى غير متواجد حالياً
عضو جديد

صالح أحمد حمضى is on a distinguished road

انا نفس النظام بالظبط غيرت المسمى من ابتدائى الى اعدادى وغيرت صحيفة الاحوال الى مدرس اعدادى لكن المشكلة جاى فى قرار تغيير المسمى .. لحين سد العجز .. مع انى رحت للموجه العام ووزعنى على مدرسة اعدادى لكن التعليم الابتدائى رافض ينقلنى بحجة سد العجز .. اللى عمره ما هيتسد .. مش عارف اعمل ايه يقالى سنتين مغير المسمى الوظيفى ومش عارف انقل .. ياريت حد يدلنى اعمل ايه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
قديم 31-05-2014, 02:30 AM
عضو جديد

حد يقوللى ... أعمل ايه !
قديم 31-05-2014, 01:10 PM
Mr.Zing0 Mr.Zing0 غير متواجد حالياً
معلم لغة انجليزية ثانوى

Mr.Zing0 is on a distinguished road

شكوى للمديرية
المفروض تروح مكتب تنسيق الخدمات فى المديرية و تقدم شكوى
- لو اسمك طلع فى القرار, المفروض المديرية تعمل بيه أمر تنفيذى ليه رقم و تاريخ و عليه ختم مثلث
- تطلع بيه عالتوجية يشوفلك مدرسة اعدادى يسكنك عليها و ينتدبك ابتدائى لحين سد العجز
و تخلى من تنسيق الأبتدائى و تستلم فى تنسيق الاعدادى فى الادارة (بموجب الأمر التنفيذى)
- و عاوز أقولك كمان ان نقلك للإعدادى غير مقيد بالعجز و الزياده, لاااااازم ينقلوك بس ممكن يشترطوا الندب مؤقتاً و ده برضه مش حقهم (فى قانون الندب لا يصح الندب الى مرحله أدنى و لكن لمرحله أعلى) بس دى بتمشى ودّى علشان بكرة هتحتاج الموجه الأول فلازم تريحه علشان ميرميكش فى مدرسه بنت كلب زى اللى أنا فيها, و ساعتها لما تقف على راسك مش هتعرف تطلع منها غير بموافقته.

كمان عاوز أقولك ان الشكوى للمديرية هتكون بسبب (امتناعهم عن تنفيذ الأمر التنفيذى و تجاوز مده الـ 60 يوم للإستشكال من تاريخ صدورة), بس دى عاوزاك تأخد صورة من الأمر التنفيذى و القرار اللى علية اسمك و تبقى عارف رقمه و تاريخه قبل متتكلم.

قديم 01-06-2014, 01:13 AM
عضو جديد

متشكر جدا يا مستر واضح ان حضرتك فاهم فى مثل هذه الموضوعات وعندك خبرة كبيرة وعاوز أقول لحضرتك على حاجة : 1- انا فعلا رحت على الموجه العام وسكنى على مدرسة اعدادى وأخذت نشرة الموجه العام ورحت ع المديرية وأعطونى جواب من المديرية بالتنفيذ وأخذت الجواب من المديرية ورحت ع الادارة علشان تعطينى جواب للمدرسة الاعدادى وجواب للمدرسة الابتدائى ولكن مدير الادارة رفض لأنه يريد موافقة التعليم الابتدائى والتعليم الابتدائى رافض بحجة سد العجز الموجودة فى قرار تغيير المسمى الوظيفى 2- إن قرار المسمى الوظيفى عبارة عن قرار به اسماء الذين تم لهم تغيير المسمى الوظيفى وانا من ضمنهم ولكن هذا القرار به 4 مواد من ضمن هذه المود مادة تقول : تمت الموافقة على تغيير المسمى الوظيفى ولكن مع أخذ اقرار عليهم بعدم ترك المرحلة الا بعد سد العجز والكلام ده حوالى من سنتين 2- اما بخصوص الشكوى تكون صيغتها عاملة ازاى ؟ وهل مكتب تنسيق الخدمات موجود فى المديرية نفسها ؟ ارجو الرد من حضرتك علشان انا تعبت من الموضوع ده وكمان ماعنديش خبرة ولا عندى واسطة .. وأتمنى ماكنش بزعج حضرتك .. انا آسف ع الاطالة
قديم 02-06-2014, 09:55 PM
a.algohry a.algohry غير متواجد حالياً
عضو جديد

a.algohry is on a distinguished road

رجاء ايها الاخوة نفس المشكلة يالضبط ....الرجاء الرد
قديم 02-06-2014, 10:27 PM
الصورة الرمزية mhmanmisry
mhmanmisry mhmanmisry غير متواجد حالياً
عضو فعال

mhmanmisry is on a distinguished road

احنا بقى تم تغيير المسمى الوظيفى لكل مراكز المحافظة ما عدا بندر بنى سويف اللى مصممين ان اللغة العربية لا يتم نقلها بحجة ان فى عجز 180 واحد فى ابتدائى وان لما بتم تعيين ناس جديدة مش هيتم نقل اى حد الا لما يكون فيه زيادة فى ابتدائى وان اعدادى مليان وعشان كدا نفذوا فى الارياف الا توجيه اللغة العربية مش راضى ابدا يغير المسمى الوظيفى انقذونا بالله عليكم

العلامات المرجعية