اهلا وسهلا بك فى بوابة الثانوية العامة ... سجل الان

العودة   بوابة الثانوية العامة المصرية > الركن الإجتماعى > اجتماعيات طالب

اجتماعيات طالب قسم خاص بالطلاب للتعارف و تبادل المعارف و الحلول للمشكلات التعليمية

قديم 15-05-2012, 12:59 AM
الصورة الرمزية annoccc
annoccc annoccc غير متواجد حالياً
عضو نشيط

annoccc is on a distinguished road
Impp ساعدونى أرجوكم بخصوص رقم جلوسى

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
ممكن حد يساعدنى أنا أخوكم (عمر على محمود على) ، من سوهاج وأنا طالب منازل فى مدرسة عين شمس الثانوية بنين ، وأنا أقريت ان أرقام الجلوس ظهرت وعندى ظروف وموانع شديدة انى أحضر القاهرة فممكن حد يسألى عن رقم جلوسى هل ظهر للمنازل ولا ايه ويسأل كمان عن رقمى هل وصل أم لا حيث ان للمنازل نظام مختلف يعنى أنا عاوز أتأكد ان رقم جلوسى طلع وبعدين أسافر أجيبه مخصوص والله لهذا الغرض رغم موانعى الكثيرة .

فهل من الممكن أن أطلب من شهامتكم وأخوتكم أنى حد يشوفهالى فى ادارة عين شمس وهى جنب مترو (حلمية الزيتون) فى مدرسة ابتدائيه لا أذكر اسمها حقيقة ولكنها بجوار المترو بشارعين فقط من ناحية جسر السويس ، و أنا عارف أنى هتعب حضراتكم ولكم منى جزيل الشكر والعرفن والامتنان . يعنى لو حد ساكن هناك أو حتى بيعدى على هذه المنطقة .
والى حضراتكم بياناتى :
الاسم عمر على محمود على
المرحلة : الأولى (تانية ثانوى)

وأكرر اليكم كامل تقدير لكم وشكرى اليكم ، و أرجوكم لا تتعاملوا معى مطلبتى باهانة فهى لى طلب هام و أذكركم أن الله فى عون العبد ما كان العبد فى عون أخيه ، ومن فرج عن مسلم كربة من كرب الدنيا فرج الله عنه كربة من كرب يوم القيامة ، وهذه من قضاء حوائج الناس ، فعسى الله أن يقضى حاجتكم و يوفقنى واياكم لما فيه الخير والهدى و الرشاد .
والسلام عليكم ورحمة الله وبركاته

آخر تعديل بواسطة aymaan noor ، 16-05-2012 الساعة 01:04 AM
قديم 15-05-2012, 02:44 AM
APIDO APIDO غير متواجد حالياً
عضو ممتاز

APIDO is on a distinguished road

موضوع ان حد يروح الأدارة ده اكيد صعب جدا .. الا بقى لو حد ساكن قريب من هناك و دخل الموضوع بالصدفة

لكن على اى حال .. ممكن تتصل يا عمر على اى رقم من دول و شوف هيقولولك ايه و تتكلم معاهم بالتفصيل و ان شاء الله الموضوع يبقى سهل و تقدر تجيب رقم الأدارة و توصل لرقم جلوسك بأذن الله :

الأدارة العامة للأمتحانات : 27946509

الأدارة العامة لتنسيق الأعدادى و الثانوى : 27947335

رقم خاص لخدمة المواطنين " متهيئلى ده ممكن يكون مناسب " : 27946145

ربنا يوفقك يأذن الله
قديم 15-05-2012, 10:55 PM
الصورة الرمزية annoccc
عضو نشيط

APIDO
عضو ممتاز
ايه يا جماعة دا أنا كنت فاكركم هتساعدونى ولو حتى بكلمة عموماُ أنا بشكر العضو APIDO على مروره الكريم واهتمامه بالرد على الموضوع ، وياريت أى حد حتى ولو يعرف أرقام تلفونات ادراة عين شمس يقولهالى واتصل بيهم لعل وعسى حد منهم يفيدنى .
هل يمكن أن أصدق أن هناك من يبخل ولو بكلمة ، دا انتوا لو تعرفوا أد ايه أنا محتار ومش عارف أعمل حاجة ازاى متلخبط وتايه ساعات أفكر انى أسافر مخصوص لحد القاهرة وأسأل على رقم جلوسى و أرجع فى نفس اليوم ، بس أنا خايف انى مالايقش رقم جلوسى طلع فهطر أرجع سوهاج تانى و وكمان أسافر القاهرة بعد كام يوم تانى ودا كله ضياع وقت وفلوس وتعب عالفاضى ، ليه محدش عاوز يساعد حد دا كله لله عموماً لا أقول الا كما قالها أسد المنابر "لنــــــــــــــــــــــــــــا الله"
قديم 16-05-2012, 01:07 AM
الصورة الرمزية aymaan noor
aymaan noor aymaan noor غير متواجد حالياً
رئيس مجلس الادارة

aymaan noor is a glorious beacon of lightaymaan noor is a glorious beacon of light

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة annoccc مشاهدة المشاركة
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
ممكن حد يساعدنى أنا أخوكم (عمر على محمود على) ، من سوهاج وأنا طالب منازل فى مدرسة عين شمس الثانوية بنين ، وأنا أقريت ان أرقام الجلوس ظهرت وعندى ظروف وموانع شديدة انى أحضر القاهرة فممكن حد يسألى عن رقم جلوسى هل ظهر للمنازل ولا ايه ويسأل كمان عن رقمى هل وصل أم لا حيث ان للمنازل نظام مختلف يعنى أنا عاوز أتأكد ان رقم جلوسى طلع وبعدين أسافر أجيبه مخصوص والله لهذا الغرض رغم موانعى الكثيرة .

فهل من الممكن أن أطلب من شهامتكم وأخوتكم أنى حد يشوفهالى فى ادارة عين شمس وهى جنب مترو (حلمية الزيتون) فى مدرسة ابتدائيه لا أذكر اسمها حقيقة ولكنها بجوار المترو بشارعين فقط من ناحية جسر السويس ، و أنا عارف أنى هتعب حضراتكم ولكم منى جزيل الشكر والعرفن والامتنان . يعنى لو حد ساكن هناك أو حتى بيعدى على هذه المنطقة .
والى حضراتكم بياناتى :
الاسم عمر على محمود على
المرحلة : الأولى (تانية ثانوى)

وأكرر اليكم كامل تقدير لكم وشكرى اليكم ، و أرجوكم لا تتعاملوا معى مطلبتى باهانة فهى لى طلب هام و أذكركم أن الله فى عون العبد ما كان العبد فى عون أخيه ، ومن فرج عن مسلم كربة من كرب الدنيا فرج الله عنه كربة من كرب يوم القيامة ، وهذه من قضاء حوائج الناس ، فعسى الله أن يقضى حاجتكم و يوفقنى واياكم لما فيه الخير والهدى و الرشاد .
والسلام عليكم ورحمة الله وبركاته
أبنى العزيز
يمكنك الدخول على ( هذا الرابط ) و تقوم بوضع الكود الخاص بك و كلمة السر للحصول على رقم الجلوس الخاص بك ، ويمكنك أيضا الإطلاع على المواد الاختيارية والإجبارية التي سوف تؤدى فيها الامتحان هذا العام ،مع تمنياتنا بالتوفيق والنجاح
تقبل تحياتى

آخر تعديل بواسطة aymaan noor ، 16-05-2012 الساعة 01:11 AM
قديم 16-05-2012, 09:56 PM
الصورة الرمزية annoccc
عضو نشيط

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة aymaan noor مشاهدة المشاركة
أبنى العزيز
يمكنك الدخول على ( هذا الرابط ) و تقوم بوضع الكود الخاص بك و كلمة السر للحصول على رقم الجلوس الخاص بك ، ويمكنك أيضا الإطلاع على المواد الاختيارية والإجبارية التي سوف تؤدى فيها الامتحان هذا العام ،مع تمنياتنا بالتوفيق والنجاح
تقبل تحياتى
ألف ألف شكر يا أستاذ أيمن نور على اهتمام حضرتك ولكن أنا طالب منازل يعنى مليش كود طالب أو كلمة سر حيث لم يكن لى اميل فقد كات تقديمى للثانوية العامة ورقى فقط ولم يكن الكترونى ، و أنا شاكر لاهتمامك وأتمنى أنى أجد حتى ولو رقم شؤؤن الطلاب بادارة عين شمس للاتصال بهم لعل وعسى أن يفيدونى بأى شئ .
قديم 17-05-2012, 08:29 PM
الصورة الرمزية aymaan noor
aymaan noor aymaan noor غير متواجد حالياً
رئيس مجلس الادارة

aymaan noor is a glorious beacon of lightaymaan noor is a glorious beacon of light

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة annoccc مشاهدة المشاركة
ألف ألف شكر يا أستاذ أيمن نور على اهتمام حضرتك ولكن أنا طالب منازل يعنى مليش كود طالب أو كلمة سر حيث لم يكن لى اميل فقد كات تقديمى للثانوية العامة ورقى فقط ولم يكن الكترونى ، و أنا شاكر لاهتمامك وأتمنى أنى أجد حتى ولو رقم شؤؤن الطلاب بادارة عين شمس للاتصال بهم لعل وعسى أن يفيدونى بأى شئ .
أنا تحت امرك دائما و عموما بنسبة لطلبك بخصوص رقم تليفون شئون طلاب بادارة عيت شمس التعليمية ، فلامشكلة ابدا حيث أنه يمكنك الاتصال بـ 140 دليل من التليفون الأرضى للحصول على الرقم ، و ان شاء الله تحصل منهم على ماتريد
جزاك الله خيرا وبارك الله فيك
قديم 16-05-2012, 10:21 PM
الصورة الرمزية قلبي ملك لربي
قلبي ملك لربي قلبي ملك لربي غير متواجد حالياً
طالبه بالصف الثالث الثانوي

قلبي ملك لربي will become famous soon enough

عمر لو معاك الكود بتاعك ممكن تشوفه علي النت لو موجود رقم الجلوس بتاعك علي النت يبقي اكيد راح المدرسه
قديم 17-05-2012, 12:37 AM
الصورة الرمزية annoccc
عضو نشيط

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة قلبي ملك لربي مشاهدة المشاركة
عمر لو معاك الكود بتاعك ممكن تشوفه علي النت لو موجود رقم الجلوس بتاعك علي النت يبقي اكيد راح المدرسه
أنا شاكر لك يا (قلبى ملك لربى) ولكنى نوهت أننى طالب منازل ، والمنازل ليس لهم كود أو كلمة سر ليدخلوا بها على موقع الوزارة ويجلبوا أرقام الجلوس . وهذا لأنهم من الأساس لم يحصلوا على اميلات من المدرسة ، ولكنهم تقدموا ورقيا ً وحسب ، وعندما اتصلت بالمدرية التعليمية بالقاهرة قالوا لى عليك الذهاب الى الادارة التعليمية التابع لها وهى ادارة عين شمس والسؤال هناك عن رقم جلوسى وليس المدرسة .
عموماً أكرر شكرى وتقديرى لك على مرورك الكريم وأرجو من الله ان يوفقنى واياك لما يحبه ويرضى .
والسلام عليكم ورحمة الله وبركاته .

العلامات المرجعية