اهلا وسهلا بك فى بوابة الثانوية العامة ... سجل الان

العودة   بوابة الثانوية العامة المصرية > معلمي مصر > منتدى معلمى التربية والتعليم

منتدى معلمى التربية والتعليم ملتقى معلمى التعليم العام

قديم 11-05-2013, 07:48 PM
راجية رضي بي راجية رضي بي غير متواجد حالياً
عضو جديد

راجية رضي بي is on a distinguished road
افتراضي نداء بخصوص اجازة مرافقة زوج

السلام عليكم
اولا انا بشكر كل الي هنا والمنتدي لاني استفدت منه كتير
ثانيا انا سمعت ان ينفع ناخد اجازة مرافقة زوج للمعلم المساعد او المنقطعين
فبالله عليكم ارجو الافادة بخصوص الموضوع دة وياريت صورة الفاكس حتي لو خاص بكل محافظة بالله عليكم انا شفت فاكس محافظة المنيا وسمعت ان كفر الشيخ فيها كمان
فياريت الفاكس ضروري لاني ناويت اروح لمحافظ الغربية واشوف الموضوع دة ولو حكمت هرفع قضية فمحتاجه الفاكس معايا لان بجد الواحد تعب ولا عارف يستقر هنا ولا يسافر واكيد الكل حاسس بالموضوع دة
انا من الغربية من المنقطعين ورجعنا الشغل 30/11/2011
مستنية ردكم
قديم 11-05-2013, 08:28 PM
ريتال أحمد ريتال أحمد غير متواجد حالياً
عضو جديد

ريتال أحمد is on a distinguished road

انا كمان زيك يالظبط
عايزة اجازة مرافق وانا من المنقطعين ادارة بنها
لو وصلت لفاكس ياريت تحمليه على الموقع
قديم 11-05-2013, 10:44 PM
عضو جديد

ياريت يجماعة تساعدونا محافظة الغربية نايمة ولازم ندور علي حقنا
قديم 11-05-2013, 10:56 PM
م / دعاء م / دعاء غير متواجد حالياً
عضو مجتهد

م / دعاء is on a distinguished road

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة راجية رضي بي مشاهدة المشاركة
ياريت يجماعة تساعدونا محافظة الغربية نايمة ولازم ندور علي حقنا
اختى الكريمه من الىخر خالص وبسهوله افتحى موقع وزارة التربيه والتعليم وقدمى شكوى من خلال الموقع وانتى قاعده فى بيتك بعد ايام هيتصلو عليكى من محافظتك لان الوزاره هتخطرهم اتكلمى وطالبى بحقك انا عملت كده واتصلو بيه النهارده بس للاسف ما اعترفش ان فيه للمعلم المساعد اجازه كله يتكلم خليهم يتجننو ويعرفو اننا مش ساكتين
قديم 12-05-2013, 10:58 PM
معلمه من المنقطعين معلمه من المنقطعين غير متواجد حالياً
عضو نشيط

معلمه من المنقطعين is on a distinguished road

انا اسفه بجد والله العظيم نسيت خالص ارفع الفاكس هنا لانى كنت مشغوله جدا ونسيت كمان اجيبه معايا بس معلش نلاقيلها حل ان شاء الله شوفى انتى بتقولى انك هتروحى للمحافظ يعنى هتروحى طنطا بالمره عدى على كفر الشيخ مديرية التربيه والتعليم وروحى للاستاذ نسيم وقوليله انك منقطعين كفر الشيخ واطلبى منه صورة الفاكس عشان تعملى الاجازه وان شاء الله يديهولك وتروحى باه على طنطا ياريت لو تعرفى حد او واسطه يعنى وفوق الكل ربنا معاكى وتسمى وتدعى وتدخلى للمحافظ وتوريله صورة الفاكس وتقوليله ان الاجازه دى هتوفر على الدوله مرتبك انتى وكل اللى زيك بل بالعكس انتى هتدفعى تامينات ومعاشات ونقابه وزماله وزمالة القاهره وفى مشاكل اسريه لاقدر الله وربنا معاكى
قديم 12-05-2013, 11:23 PM
عضو جديد

[quote=معلمه من المنقطعين;5269159]انا اسفه بجد والله العظيم نسيت خالص ارفع الفاكس هنا لانى كنت مشغوله جدا ونسيت كمان اجيبه معايا بس معلش نلاقيلها حل ان شاء الله شوفى انتى بتقولى انك هتروحى للمحافظ يعنى هتروحى طنطا بالمره عدى على كفر الشيخ مديرية التربيه والتعليم وروحى للاستاذ نسيم وقوليله انك منقطعين كفر الشيخ واطلبى منه صورة الفاكس عشان تعملى الاجازه وان شاء الله يديهولك وتروحى باه على طنطا ياريت لو تعرفى حد او واسطه يعنى وفوق الكل ربنا معاكى وتسمى وتدعى وتدخلى للمحافظ وتوريله صورة الفاكس وتقوليله ان الاجازه دى هتوفر على الدوله مرتبك انتى وكل اللى زيك بل بالعكس انتى هتدفعى تامينات ومعاشات ونقابه وزماله وزمالة القاهره وفى مشاكل اسريه لاقدر الله وربنا معاكى [/quo
شكرا علياهتمامك بس المشكلة صعب اني اروح كفرالشيخ فياريت حد يجيبي الفاكس من الاستاذ نسيم انا والله اتخنقت خلاص
انت سافرتي فين يمكن نكون في نفس المكان
ادعيلي اعرف اخد اجازة
قديم 12-05-2013, 11:51 PM
fawfawa fawfawa غير متواجد حالياً
عضو جديد

fawfawa is on a distinguished road
افتراضي هو بجد فى اجازة مرافقة زوج

انا بجد محتاجة الاجازة دى اوى انا بقالى سنتين مجوزة وجوزى مسافر ومفيش اولاد ودايخة عشان اخد اى اجازة مش عارفة نهائى
ارجوكو لو حد عارف ازاى اعمل الاجازة دى يقولى
انا معلم مساعد فى 1/10/2011 ومعايا تربوى و دخلت تدريبات الكادر وحصلت على الشهادة ومعايا شهادة icdl
ارجوكو تفيدونى
قديم 12-05-2013, 11:52 PM
معلمه من المنقطعين معلمه من المنقطعين غير متواجد حالياً
عضو نشيط

معلمه من المنقطعين is on a distinguished road

[quote=راجية رضي بي;5269202]
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة معلمه من المنقطعين مشاهدة المشاركة
انا اسفه بجد والله العظيم نسيت خالص ارفع الفاكس هنا لانى كنت مشغوله جدا ونسيت كمان اجيبه معايا بس معلش نلاقيلها حل ان شاء الله شوفى انتى بتقولى انك هتروحى للمحافظ يعنى هتروحى طنطا بالمره عدى على كفر الشيخ مديرية التربيه والتعليم وروحى للاستاذ نسيم وقوليله انك منقطعين كفر الشيخ واطلبى منه صورة الفاكس عشان تعملى الاجازه وان شاء الله يديهولك وتروحى باه على طنطا ياريت لو تعرفى حد او واسطه يعنى وفوق الكل ربنا معاكى وتسمى وتدعى وتدخلى للمحافظ وتوريله صورة الفاكس وتقوليله ان الاجازه دى هتوفر على الدوله مرتبك انتى وكل اللى زيك بل بالعكس انتى هتدفعى تامينات ومعاشات ونقابه وزماله وزمالة القاهره وفى مشاكل اسريه لاقدر الله وربنا معاكى [/quo
شكرا علياهتمامك بس المشكلة صعب اني اروح كفرالشيخ فياريت حد يجيبي الفاكس من الاستاذ نسيم انا والله اتخنقت خلاص
انت سافرتي فين يمكن نكون في نفس المكان
ادعيلي اعرف اخد اجازة
انا نسيت اقولك حاجه مهمه اذا سافرتى شهر ورجعتى اوعى مخلوق من المدرسه يعرف انك مسافره النفوس مش زى بعضها وممكن تلاقى اللى يعكر عليكى صفو اجازتك ويقولولك عملنالك انقطاع وقبل ما تسافرى تكونى مظظبطه امورك قانونى عشان محدش يقدر يقولك تلت التلاته كام اقولك على فكره اعملى تمهيد من دلوقتى ان زوجك هو اللى هينزل وهتاخدى اجازه المده اللى هينزلهاعشان متروحيش المدرسه وهو موجود مش معقول يبقى نازل اجازه قصيره وتروحى شغلك وهيبقى فى ضيوف وكده وتعرفى لان احنا بيتلككولنا ونفسهم اللى فى الادارات او المديريات انهم يفصلونا مش عارفه ليه عموما ربنا يكرمك ويصلح حالك وحالنا جميعا ومعلش اذا بتاخر عليكى فى الرد لان النت سعات بيعلق ويفصل
قديم 13-05-2013, 12:42 AM
عضو جديد

يابنتي انا زهقت من الحوارات دي انا كنت سافرت 15 يوم واخدت اجازة واتاخرت يومين شوفت فيهم السوووووووووووووواد بس تعبت الحال بقاله 3 سنين كدة وبيقولوا لسة كمان سنتين وبعدين نتثبت دة لو اتميزنا اصلا بجد حرام
قديم 13-05-2013, 10:05 AM
الصورة الرمزية biba200577
biba200577 biba200577 غير متواجد حالياً
عضو متواصل

biba200577 is on a distinguished road
Icon9

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة راجية رضي بي مشاهدة المشاركة
يابنتي انا زهقت من الحوارات دي انا كنت سافرت 15 يوم واخدت اجازة واتاخرت يومين شوفت فيهم السوووووووووووووواد بس تعبت الحال بقاله 3 سنين كدة وبيقولوا لسة كمان سنتين وبعدين نتثبت دة لو اتميزنا اصلا بجد حرام
أنا من الغربية معلم مساعد 1/10/2011 وسألت فى المديرية عن اجازاتنا قالى ملكيش غير الاعتيادى - الوضع - المرضى -ونصف الأجر
أما الاجازات الطويلة (رعاية طفل-مرافقة زوج-تعاقد خارجى) لأ ولما وريته الفاكس الخاص بمحافظة المنيا قالى اقريه كويس مكتوب فيه المعلمين المثبتين بالقرار 19-20 وانتى مش مثبتة .
لنا الله
قديم 14-05-2013, 12:11 AM
عضو جديد

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة biba200577 مشاهدة المشاركة
أنا من الغربية معلم مساعد 1/10/2011 وسألت فى المديرية عن اجازاتنا قالى ملكيش غير الاعتيادى - الوضع - المرضى -ونصف الأجر
أما الاجازات الطويلة (رعاية طفل-مرافقة زوج-تعاقد خارجى) لأ ولما وريته الفاكس الخاص بمحافظة المنيا قالى اقريه كويس مكتوب فيه المعلمين المثبتين بالقرار 19-20 وانتى مش مثبتة .
لنا الله
يعني انتي روحتي ودورتي لنا الله فعلا يعني مروحش للمحافظ نفسه يمكن يحس بينا شوية
قديم 14-05-2013, 07:58 AM
الصورة الرمزية شريف حسن .
شريف حسن . شريف حسن . غير متواجد حالياً
مــٌــعلــم

شريف حسن . is just really nice

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة biba200577 مشاهدة المشاركة
لنا الله
ههههههههههههه

هم يضحك وهم يبكى صحيح

قرار 19\20 ما هو معلم مساعد زى حضرتك

ايه التخلف بتاعهم ده
قديم 21-05-2013, 03:17 PM
abdo2thanwya abdo2thanwya غير متواجد حالياً
عضو جديد

abdo2thanwya is on a distinguished road

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة شريف حسن . مشاهدة المشاركة
ههههههههههههه

هم يضحك وهم يبكى صحيح

قرار 19\20 ما هو معلم مساعد زى حضرتك

ايه التخلف بتاعهم ده

--------------------------
نفس الكلام في محافظة شمال سيناء
قالو مفيش الكلام دا
فيه اعتيادي ومرضي
احنا غالبا هانستسلم ونسيب الوظيفة ونلم شمل الاسرة بلا قرف حاجة تقرف بجد
انا بعمل محاولة اخيرة عطيت الورق لعضو مجلس شوري .
ونسأل الله التيسير .
قديم 14-05-2013, 01:52 PM
م / دعاء م / دعاء غير متواجد حالياً
عضو مجتهد

م / دعاء is on a distinguished road

والله من الآخر انا عملت شكوى على موقع الوزاره والحمد لله عبرونى وردو عليه بالتليفون ومعترفوش باجازة مرافقة الزوج للمعلم المساعد وقالولى نوعدك ان اول ما تتعينى نقومك بهذه الاجازه بدون الستة شهور والله كتر خيرهم بجد بعد 4 سنين فى التربيه والتعليم ولما يجيلى التعيين المفروض كنت اقعد كمان ستة شهور وما اضحكش عليكم خايفه اما اتعين يقولولى بعد ستة شهور ربنا يستر............. وزارة العذاب والهوان لا حول ولا قوة الا بالله العلى العظيم لنا الله.
قديم 20-05-2013, 07:08 PM
محتااااااااره محتااااااااره غير متواجد حالياً
عضو نشيط

محتااااااااره is on a distinguished road

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة م / دعاء مشاهدة المشاركة
والله من الآخر انا عملت شكوى على موقع الوزاره والحمد لله عبرونى وردو عليه بالتليفون ومعترفوش باجازة مرافقة الزوج للمعلم المساعد وقالولى نوعدك ان اول ما تتعينى نقومك بهذه الاجازه بدون الستة شهور والله كتر خيرهم بجد بعد 4 سنين فى التربيه والتعليم ولما يجيلى التعيين المفروض كنت اقعد كمان ستة شهور وما اضحكش عليكم خايفه اما اتعين يقولولى بعد ستة شهور ربنا يستر............. وزارة العذاب والهوان لا حول ولا قوة الا بالله العلى العظيم لنا الله.
اانا بجد اتعقدت معقوله الكلام ده يعنى اخر خطوه فى دماغى انى ارسل شكوى للاداره انتى كده احبطتينى

العلامات المرجعية