قديم 10-05-2013, 08:35 AM
فداء الأقصي فداء الأقصي غير متواجد حالياً
عضو جديد

فداء الأقصي is on a distinguished road

السلام عليكم و رحمة الله و بركاته
دي اول مشاركة ليه في المنتدي .. و انا مش بتابع هنا (( على الفيس بس )) لانى مكنتش اعرف ان هنا في كلام عن السياسة .. كنت فاكره انه منتدي تعليمي فقط ..
ما علينا ... تعليقا على فيديو حضرتك استاذ عبد من عباد الرحمن
مع احترامي لحضرتك طبعا بس انا هتكلم على الفيديو نفسه
مش حلو ابدا و مش عاجبنى و بايخ اوى اوى على فكرة ...
مينفعش نحاسب شخص على حاجه افسدها اللي قبله من اكتر من 30 سنة .. دا حرام
يعنى هوا اللي جاب الفقر و الجوع و السرطان و الامراض للناس ؟؟ و لا نحاسب و نقول الكلام ده للي كان قبله و هوا المخلوع ؟؟؟؟؟

عمري ما شوفت في حياتي حد ينتقد رئيسه بالشكل ده .. مفيش حد فى العالم حتى لو معارض مع الرئيس بيعمل و يقول و يهينى في رئيسه كده ...

سؤال صغير بس :::: لما كان الفساد اللي عمله الخلوع و حاشيته مكنش حد بيتكلم يعنى ؟؟؟

بس دا طبيعي .. لان اولا / امن الدوله كانوا قايمين بالواجب مع اي حد يتكلم .. كنا بنتعامل زي الحيوانات .. نتغش في الامن و الامان و التعليم و الصحة و نتسرق و ساكتين بردو ..
ثانيا / الاعلام الفاسد .. مكنش يقدر يقول حسنى حاف كده ولا كان يجرؤ (( ازاى ؟؟ دا الرئيس يا جدع )) ايش حال بأه اللي عمال يسبه طول الليل و النهار و لا حتى عاتقه لوجه الله .. و بيتريق على الحلو و الوحش و مش عاجبه حاجه ... (( الراجل مهما عمل علشان يرضي حد مش عاااجب بردو يعمل ايه بالظبط ؟؟ مش كفايا راضي بوقاحة الاعلام و ساكت !! بالله عليكم بصولها من جميع النواحي و الاتجاهات و والله هتشوفوها صح ))

بس انا و الله صعبان عليا الناس اللي بتتفرج على اعلامنا الفاشل ... لانه طول الوقت موصل ان الاخوان اسخن من اليهود و انهم هيستولوا على البلد و و و و و و و و و و ......... للاسف
بس اذا كان الاخوان كده بصحيح /// ليه محدش فيهم رد على حرق مقراتهم ؟؟ او حد رد على كلام و قله ادب الاعلام في حقهم ؟؟!!
و ليه ساكت الرئيس على وقاحة الاعلامي باسم يوسف و مش حبسه بل بالعكس سابه يدفع الغرامه اللي عليه رغم انه كان رايح و هوا بيتريق على قبعة و لبس الرئيس في زيارته !!
(( النظام السابق مازال تحت اجنحته الاعلام الحالي الفاسد .. و لكن هنيئا لكم فأنتم تزيدونا فخرا بالرئيس )) ....

تحياتي للجميع .. و اسفه على الاطاله ... و يا رب يكون كلامي مش ضايق حد
[/color][/b]